Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle suututtiin kun en hoida kaverin lasta, mitä mieltä olet?

Vierailija
26.06.2012 |

lupasin aikoja sitten että hoidan kaverin lasta yhden viikon ja toisen viikon hoitaa joku muu. Tänään sain sitten vihaisia viestejä kun olis mun kuulemma pitäny tämäkin viikko hoitaa, mulla on yksi lapsi ja siitäkin sanottiin että kun mulla ei kuulemma ole tekemistä niin miksi en sitten hoida sitä lasta. Joo , hoidin sen yhden sovitun viikon. Minkä takia mulle suututaan kun en ota toisten lasta toiseksi viikoksi? Helvetti on tässä itselläkin ihan tarpeeksi tekemistä! Anteeksi sekava kirjoitus mutta nyt on hermot kireellä

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olitte ajatelleet, että kannattaa hoitaa kun siitä saa rahaa. Ja nyt ei rahaa luultavasti tulekaan. Voithan jossain kohti kysäistä kerran rahojen perään, mutta jättää sitten asian siihen ja ajatella asiaa oppirahoina. Ei todellakaan kannata pitää sen takia yhteyttä että saisi 40€ joskus (en usko että maksaa sitä lupaamaansa 100€)

Uskomaton ihminen kyllä tuo "ystävä"! Vaipat ja kaikki sai teiltä! Kyllä mä olen aina vienyt vaipat ym. tarvikkeet mennessäni. Ruoasta ollaan sovittu erikseen, mummot tai ystävät usein sanoo että tekee kuitenkin ruokaa mutta pienimmille lapsille on helppo pakata pilttejäkin mukaan. Tai isompia lapsia viedessä hoitoon vien aina jotain mukana, esim. allergisen lapsen omat ruoat, silloin kun allergioita vielä oli. Tai sitten vien vaikkapa leivän, mehua ym. syövät nyt tai myöhemmin.

Jos lapset olleet kauemmin, useita päiviä/viikon mummolassa, niin joko viedään itse osa ruuista tai sitten annetaan mummolle vaikkapa lahjakortti manikyyriin kiitokseksi!

Ja kerran meillä oli sukulaistyttö 16v kaksi viikkoa hoitamassa lapsia. Asui siis meillä viikot, meni vkl kotiin ja illat oli vapaat. Sai meiltä ruoan ja 100€/vko palkkaa. Taisinpa yhdellä shoppausreissulla vielä ostaa hälle paidan, jota näytti kovasti haluavan muttei raaskinut ostaa. Tein aina ruoan valmiiksi, muuta kuin lämmitti, leipää ym. osasi tietty itse helposti laittaa. Ja lapset ei olleet enää vaipoissa tms. Olisin maksanut enemmän, jos olis pitänyt kakkapyllyjä pestä jne.

Että kyllä sua on vedätetty oikein kunnolla!

t. se, jonka lapset jo vanhempia ja sanoi ettei hoitais 1,5-vuotiasta viikkoa kuin erityistapauksessa (en muista nyt numeroa)

Vierailija
42/53 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuri maksanut lastenhoitovelkoja?

Miten asia eteni lopulta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä sellaisia ihmisiä aina käytetään hyväksi. Sinä voit aikaasi lahjoittaa silloin, kun se SINULLE sopii. Tämä "ystäväsi" ei sitä määrää. Mutta sanoisin, että koska apuasi ei arvosteta niin ei sitä kannata sen enempää antaa.

Vierailija
44/53 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska aina tulee joku pyytämään jotakin. Jos en itse olisi sanonut ei, olisin hoitanut kaverin lasta pari kesäloman ekaa viikkoa! Jotain pientä korvausta vastaan. En suostunut, halusin keskittyä omiin lapsiini ja perheeseeni ja mennä mihin nenä näyttää silloin, kun huvittaa. Ystäväni soitti minulle pitkästä aikaa (ihmettelinkin miksi soittaa, kun ei ole mitään aikoihin kuulunut) ja lopulta asiaksi selvisi tämä hoitopyyntö. Ehdotin, että hankkii jonkun opiskelijan tms. hoitamaan, mutta kuulemma se maksaisi liikaa! Ystäväni on työssäkäyvä ja hänen miehensäkin on. Eli pitäisi olla varaa maksaa lapsen hoidosta (päivähoitopaikkaan pääsi vasta sen kahden viikon päästä ja ystävän piti mennä jo töihin).

Samoin ap sinun "ystäväsi" voi hankkia jonkun lapsenvahdin jumppiensa ajaksi ja maksaa hänelle sopivan summan.

En ikipäivänä hoitaisi toisen 1,5-vuotiasta lasta VIIKKOA saati kahta. Liian työlästä hyväntekeväisyyttä. Toki auttaisin, jos kyseessä olisi vakava sairastuminen tai muu inhimillinen hätä.

Vierailija
45/53 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tämä oli itseasiassa hyvä vastaus.

Vierailija
46/53 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy koska voit tuoda oman lapsesi heille hoitoon 2 viikoksi ;-)? Voi olla, että löytyy aika äkkiä joku toinen hoitaja täksi jälkimmäiseksi viikoksi...

Vierailija
47/53 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tään lapsen äitikö? Jos oli sovittu yhdestä viikosta niin sitten asia on niin. Turhasta se nyt sulle suuttui! Kyllähän ihmisillä on kesäaikaan muutakin tekemistä kuin hoitaa toisten penskoja. Ja mitä se siihen katsoo, et sulla on yksi oma lapsi? On niitä olemassa sellaisiakin menoja, missä ollaan mielellään ihan omalla porukalla.

Vierailija
48/53 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiittämätöntä. on se ny ihme että kaverin pitäs kaks viikkoa hoitaa lasta. juuri on omani siskon ja oman mieheni kanssa eri kaupungissa ja olin jo tosi kiitollinen kun sisko oli lapsen kanssa muutaman tunnin päivällä. mutta että kaveri ja viikkokin kuulostaa pitkältä ajalta!

Vierailija
49/53 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupasin aikoja sitten että hoidan kaverin lasta yhden viikon ja toisen viikon hoitaa joku muu.

Tuossahan se on se oleellinen sanottu eli mitä luvattiin ja mitä ei luvattu.

Tänään sain sitten vihaisia viestejä kun olis mun kuulemma pitäny tämäkin viikko hoitaa, mulla on yksi lapsi ja siitäkin sanottiin että kun mulla ei kuulemma ole tekemistä niin miksi en sitten hoida sitä lasta.

Olet tekemisissä sellaisen henkilön kanssa, jonka mielestä hänen oma aikansa on tärkeämpää kuin sinun aikasi. Osaat varoa jatkossa lupaamasta edes sitä ensimmäistä viikkoa.

Vierailija
50/53 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tän lapsen äiti suuttui mulle, sieltä tuli perään viestiä että miten mulla pitäis olla aikaa hoitaa hänen lasta kun mulla ei kuulemma ole tarpeeksi muutenkaan tekemistä. Olen paljon hänen lapsen kanssa ollut kun hänen on pitänyt päästä jumppaan. Jotenkin tää oli arvattavissa että jotain sanomista tästäkin nyt sit tulee. Toivottavasti hän edes maksaa lupaamansa palkan tuosta viikon hoidosta.Hänen lapsi ei muutenkaan ole mikään helpointapaus, lattialla ei viihdy hetkeäkään leikkimissä, kaikki itkettää, kaikki on kamalaa,raivoominen alkaa jos ei saa tahtoaan läpi...Ikää tällä lapselle on 1v5kk..

Vierailija
51/53 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupasin aikoja sitten että hoidan kaverin lasta yhden viikon ja toisen viikon hoitaa joku muu.

Tuossahan se on se oleellinen sanottu eli mitä luvattiin ja mitä ei luvattu.

Tänään sain sitten vihaisia viestejä kun olis mun kuulemma pitäny tämäkin viikko hoitaa, mulla on yksi lapsi ja siitäkin sanottiin että kun mulla ei kuulemma ole tekemistä niin miksi en sitten hoida sitä lasta.

Olet tekemisissä sellaisen henkilön kanssa, jonka mielestä hänen oma aikansa on tärkeämpää kuin sinun aikasi. Osaat varoa jatkossa lupaamasta edes sitä ensimmäistä viikkoa.

Tässä nyt oon kokopäivän miettinyt, että en toista kertaa lupaa hänen lasta hoitaa. Ei olis ikinä edes pitäny luvata yhtään mitään

Vierailija
52/53 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä kenenkään tarvitse kenenkäân toisen lapsia hoitaa. Minulla on itsellä myös yksi lapsi, ihan tarkoituksella, kun on haluttu vain yksi. Miksi joutuisin sen takia hoitamaan toisten lapsia, siitä syystä että minulla on helpompaa kun on vain yksi lapsi??? Joskus noita sanojia sattuu, mutta siitä ei kannata ottaa itselleen yhtään huonoa mieltä. Jokainen on itse vastuussa ja keksiköön menonsa niin, että pystyy omansa hoitamaan. Erikoinen logiikka sun kaverilla. Ehkä ei kannata suostua mihinkäân hoitojärjestelyihin, jos on vaarassa, että susta tule automaattisesti ensimmäinen paikka mitä kysytÄân, jos tulee menoa. Sellaisesta ei tule loppua ja saat aina olla selittelemässä, kun et halua ottaa hoidettavaksi.

Vierailija
53/53 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä kenenkään tarvitse kenenkäân toisen lapsia hoitaa. Minulla on itsellä myös yksi lapsi, ihan tarkoituksella, kun on haluttu vain yksi. Miksi joutuisin sen takia hoitamaan toisten lapsia, siitä syystä että minulla on helpompaa kun on vain yksi lapsi??? Joskus noita sanojia sattuu, mutta siitä ei kannata ottaa itselleen yhtään huonoa mieltä. Jokainen on itse vastuussa ja keksiköön menonsa niin, että pystyy omansa hoitamaan. Erikoinen logiikka sun kaverilla. Ehkä ei kannata suostua mihinkäân hoitojärjestelyihin, jos on vaarassa, että susta tule automaattisesti ensimmäinen paikka mitä kysytÄân, jos tulee menoa. Sellaisesta ei tule loppua ja saat aina olla selittelemässä, kun et halua ottaa hoidettavaksi.

Kiitos hyvästä vastauksesta.

Tolta vähän jo tuntuu, että kun hänellä on menoa niin minulta voi aina kysyä hoitopaikkaa kun asutaan tässä ihan melkeen vierekkäin.

Mä en kertakaikkiaan jaksa kantaa sitä lasta kokoajan sylissä kun ei hän lattialla suostu olla, en jaksa kuunnella sitä turhaa itku huutoa sen takia,en jaksa sitä että selkä tulee kipeeksi siitä kantamisesta..huoh..En vaan jaksa sitä..kuulostan varmaan ihan tyhmältä, ainakin nyt tuntuu siltä kun oon sellaset haukut saanut.

Jospa huomenna olis jo parempi päivä.

Niin, tämä piti vielä sanoa, tän mun kaverin piti sunnuntaina ottaa mun lapsi max 3 tunniksi hoitoon että pääsen muutto avuksi,vastaus oli pelkkää muminaa eli ei ollut vaikea arvata ettei mun lapsen hoito sovikkaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi