Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle suututtiin kun en hoida kaverin lasta, mitä mieltä olet?

Vierailija
26.06.2012 |

lupasin aikoja sitten että hoidan kaverin lasta yhden viikon ja toisen viikon hoitaa joku muu. Tänään sain sitten vihaisia viestejä kun olis mun kuulemma pitäny tämäkin viikko hoitaa, mulla on yksi lapsi ja siitäkin sanottiin että kun mulla ei kuulemma ole tekemistä niin miksi en sitten hoida sitä lasta. Joo , hoidin sen yhden sovitun viikon. Minkä takia mulle suututaan kun en ota toisten lasta toiseksi viikoksi? Helvetti on tässä itselläkin ihan tarpeeksi tekemistä! Anteeksi sekava kirjoitus mutta nyt on hermot kireellä

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin noin pientä ei todellakaan ole helppoa hoitaa, eikä se mene "siinä samalla". Ja miksi kukaan suostuisi noin pitkiksi ajoiksi ja jatkuvasti olemaan hoitoon ottamassa? Ja lisäksi olisit antanut omasi vain kolmeksi tunniksi hoitoon. Ja mikä pahinta, olisit senkin ajan käyttänyt vain auttaaksesi muita. Siis ihanaa tietenkin, että olet valmis auttamaan, mutta kuka auttaa sinua? Jos joskus saat oman lapsesi hoitoon, niin muista käyttää se aika enssijaisesti itseesi, että saat kerättyä voimia ihan omiksi tarpeiksi. Näin arvostat itseäsi ja omaa äityittäsi ja kaikki on oman lapsesi parhaaksi. Vain sinä ensisijaisesti pidät huolta siitä, että jaksat olla paras mahdollinen äiti omalle lapsellesi. Muiden lasten hoito on lähinnä sitä, että itse voit ehdottaa, kun sinulle sopii. Jos hoidot ei mene täysin päikseen tai rahalla kunnolla korvata, se on pikemminkin hyväksikäyttöä. Onko mielestäsi nolompi käyttää toista hyväkseen lastenhoidollisesti vai ystävällinen kieltäytyminen? Leuka pystyyn ja pari selvää kieltovastausta. Kyllä nämä ihmiset pian lopettavat rankuttamisen ja valitsevat toisen kohteen. Tsemppiä itsesi ja lapsesi vuoksi.

Vierailija
2/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt kippaamassa sen niitten muksun jonnee sosiaalitätien huostaanottoon. Sillä on hyvä mitata sitten tämän "ystävän" kiintymys oman lapseensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän,olen liian kiltti.Mutta nyt tuli niin pahamieli tästä että minussa se vika on muka taas.Se mun kaveri on kuitenkin jo 32 ja minä 22 eli luulis hänen jo ymmärtävän tälläset asiat...

Joka kerta kun teen jotain "väärin" niin saan kamalat haukut, ennen kesää lyhensin lapseni pitkiä hiuksia, siitä sanottiin että nyt ei aivot kehity ja miten olen vastuuton kun leikkasin hiuksia...Tuota ennen kuulemma aiheutan syöpää lapselleni kun meillä syödään välillä nakkeja..

Viime syksyny olin kuulemma myös tosi vastuuton kun lapseni sai olla parvekkeella vähissä vaatteissa..Eipä hän sitten ymmärtänyt että kun aamun paistaa aurinko parvekkeelle ja parveke lasit on kiinni niin siinä oikeesti on lämmin,kuulemma tahallaan kylmetän lapseni siellä..huoh..Nyt huomasin miten typerälle hän kuulostaakaan..Meni vähän ohi aiheen nyt...

Vierailija
4/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaihtaa ystäväpiiriä.

Miten tämä suuttuminen ilmeni?

En ymmärrä miten joku suuttuu aiheesta, paitsi jos sinä itse lauoit jotain ensin nasevasti.

Kuulostaa perin mystiseltä, jopa provossa määrin.

Vierailija
5/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset eivät hoida omia pentujaan ihan itse?

Vierailija
6/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiä päiviä hoidossa?

Vierailija
7/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaasi tuollaiseen ystävään vai miksi sitä enää voi kutsua, hyväksikäyttäjään?

Eihän hän kunnioita sinua lainkaan, vaan vie kuin pässiä narussa ja sinä suostut kaikkeen. Olet kyllä todella hölmö kun suostut ja annat hänen kohdella/puhua itsellesi noin!

Ei sinun tarvitse olla sen kanssa tekemisissä, jos et uskalla pistää suorilla takaisin, että nyt riittää. Syökö hän sinut, jos et suostu kaikkeen ja kuuntelemaan paskaa?

Mietipä oikeasti. Tuolla et anna myöskään omalle lapselle hyvää esimerkkiä.

Vierailija
8/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaihtaa ystäväpiiriä.

Miten tämä suuttuminen ilmeni?

En ymmärrä miten joku suuttuu aiheesta, paitsi jos sinä itse lauoit jotain ensin nasevasti.

Kuulostaa perin mystiseltä, jopa provossa määrin.

Tää on kyllä ihan totta.Aina jos asiat ei mene niin kuin tää kaverini haluaa niin hän vetää herneen nenään.Kuten nyt kun en halua hänen lasta tätä viikkoa hoitaa.

Vierailija
9/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaasi tuollaiseen ystävään vai miksi sitä enää voi kutsua, hyväksikäyttäjään?

Eihän hän kunnioita sinua lainkaan, vaan vie kuin pässiä narussa ja sinä suostut kaikkeen. Olet kyllä todella hölmö kun suostut ja annat hänen kohdella/puhua itsellesi noin!

Ei sinun tarvitse olla sen kanssa tekemisissä, jos et uskalla pistää suorilla takaisin, että nyt riittää. Syökö hän sinut, jos et suostu kaikkeen ja kuuntelemaan paskaa?

Mietipä oikeasti. Tuolla et anna myöskään omalle lapselle hyvää esimerkkiä.

Kiitos hyvästä vastauksesta.

Ehkä en ole aikasemmin sanonut vastaan koska en halua suututtaa ihmisiä ja kun tiedän että siitä tulis vaan riitaa.Mutta nyt kyllä eilen tajusin tämän kun taas haukut sain mitkä tuli täytenä yllätyksenä.Niin,ja nyt tää kaverin äiti myös on sitämieltä että mun olis pitäny hoitaa tää viikko kun hoidin edellisenkin..voiko edes tuollaisia ihmisiä olla vai kiusaako ne ihan tahallaan...

Vierailija
10/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomanneet, että elät heidän tossun alla jostain syystä (liika ystävällisyytesi?)?

Mutta, tsemppaa nyt itseä ja lopeta seurustelu tuollaisten kanssa ihan oman jaksamisen kannalta. Jos toista ihmistä auttaa ei siitä tulisi seurata ikävyyksiä, vaan hyvää mieltä molemmille osapuolille. Jos tykkäät auttaa ihmisiä niin ala auttamaan niitä, jotka myös oikeasti ovat kiitollisia siitä ja kohtelevat sinua kunnioittavasi.

Vierailija
11/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko tuollaisia ihmisiä oikeasti olla, niin kerronpa, että todella voi ja niitä on.

Olet vielä nuori ja ymmärrän, ettei tuollaista ole tullut välttämättä ajateltua tai vastaankaan tuollaisia ihmisiä, mutta niitäkin vain on. Se kannattaa nyt ymmärtää, kun sellaisia on tullut sinullekin nyt vastaan. Osaat varautua seuraavilla kerroilla sitten.

Vierailija
12/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä, että nyt pää pois sieltä pensaasta, otat oman muksusi ja lähdette tekemään jotain kivaa, kävelylle, kahvittelemaan, retkelle, kirjastoon.. Mitä se sitten onkin, että saat muuta ajateltavaa.

Ja samalla jätät tuollaiset hyväksikäyttäjät omaan arvoonsa. Olet lupauksesi täyttänyt ja vähän enemmänkin, nyt otat etäisyyttä!

Av:n sanoin JSSAP!

Vierailija
13/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut aina kesät kotona lapsen lomien aikaan koulusta.

Oma työni on mahdollistanut tämän.

Lapseni koulukaverin äiti taannoin tuumasi, että heidän lapsensahan voi olla meillä kesän, kun mä olen kuitenkin vaan kotona.

Ilmaiseksi tietenkin.

En ottanut en. Ne välit katkesivat kokonaan, ne vähäiset.

Myös lastemme kaveruus suhde katkesi. Toisen osapuolen johdosta.

Hermot meni minullakin silloin.

Rajansa kaikella.

Vierailija
14/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, ehkä mä nyt tiedän miten toimia jatkossa. Toivottavasti tää tilanne rauhottuu, hänen lapsi ja mun lapsi kuitenkin tykkää leikkiä kahdestaan.

Mun mieskin joskus sano ettei mun pitäis aina suostua hoitamaan hänen lasta,olis jo silloin pitäny kuunnella järkeä.No mutta tästä taas opin.

Tuli vielä tässä mieleen, hän aina vetoo siihen että koska hänellä on kaksi koiraa ja lapsi (ei miestä) että hänellä on oikeus käydä kerran viikossa jumpassa tai muualla ilman lasta,minä olen hyvä hoitaja kun mulla ei ole koiria viemässä aikaa ja oma lapsi on jo 2v5kk. Ehkä mä vähän oon myös säälinyt häntä..

Vierailija
15/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä olla kaverin kynnysmattona.

Vierailija
16/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä tässä mieleen, hän aina vetoo siihen että koska hänellä on kaksi koiraa ja lapsi (ei miestä) että hänellä on oikeus käydä kerran viikossa jumpassa tai muualla ilman lasta,minä olen hyvä hoitaja kun mulla ei ole koiria viemässä aikaa ja oma lapsi on jo 2v5kk. Ehkä mä vähän oon myös säälinyt häntä..

Ei se, ettei hän osaa järjestää elämäänsä, velvoita sua mihinkään. Varmasti yksi jos toinenkin joutuu ajoittain tinkimään menoistaan elämäntilanteen takia. Ei siinä mitää oikeuksia luetella. Koirat varmaan kuitenkin ihan omasta tahdostaan ottanut.

Nyt muutaman kerran ainakin kieltäydyt hoitokeikoista omien kiireiden varjolla, et ole aina käytettävissä. Toivotaan että tämä ihminen oppii arvostamaan apuasi ja tilanne helpottuu!

Vierailija
17/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "ystäväsi" on vanhempi, ja ehkä pitää sinua helppona pompoteltavana kun olet kiltti, ja hän taas sanavalmis. Hän osaa sanomisillaan ohjailla sinua ja on pelkkä hyväksikäyttäjä. Olen itse ollut samanlainen, liian kiltti ja ristiriitoja välttävä kaikkien kaveri, kunnes tuli seinä vastaan. Autoin kaikkia, kuuntelin kaikkien murheet, mutta annas kun itse olisi tarvinnut apua tai tukea,niin aina oli muilla jotain tärkeämpää.

Hädässä ystävä tunnetaan, jos auttaminen ei ole vastavuoroista, se ei ole ystävyyttä, vaan hyväksikäyttöä.

Nyt lopetat kynnysmattona olemisen, saat olla itsekäs!

Vierailija
18/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Kun tyhmä tulee vastaan, viisaampi väistää.

ja hoe itsellesi joka päivä, että kuuliainen tyytyminen muna suussa kaikkeen ei ole heikkouden vaan viisauden merkki. Idiootti.

Ap, sun kaverilla ei ole mitään oikeutta vaatimuksiinsa. Sä olet oikeassa, ja sun kaverin pitäisi olla kiitollinen, että lupasit hoitaa peräti kokonaisen viikon hänen jälkikasvuaan.

Joidenkin ihmisten itsekkyys on sellaista tasoa, ettei normitallaaja pysty sitä tajuamaan. Hävytöntä.

Vierailija
19/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, ehkä mä nyt tiedän miten toimia jatkossa. Toivottavasti tää tilanne rauhottuu, hänen lapsi ja mun lapsi kuitenkin tykkää leikkiä kahdestaan. Mun mieskin joskus sano ettei mun pitäis aina suostua hoitamaan hänen lasta,olis jo silloin pitäny kuunnella järkeä.No mutta tästä taas opin. Tuli vielä tässä mieleen, hän aina vetoo siihen että koska hänellä on kaksi koiraa ja lapsi (ei miestä) että hänellä on oikeus käydä kerran viikossa jumpassa tai muualla ilman lasta,minä olen hyvä hoitaja kun mulla ei ole koiria viemässä aikaa ja oma lapsi on jo 2v5kk. Ehkä mä vähän oon myös säälinyt häntä..

Jos tuon lapsen hoito kuormittaa sinua niin lopeta se. Toki on hienoa ja suotavaa että me kaikki auttaisimme toisiamme mutta minusta tuo avunsaaja ei kuulosta enää järkevältä ja kiitolliselta siitä että sinä autat vaan pelkästään hyväksikäyttäjältä. Hän ei yritäkkään muuttaa omaa elämäänsä niin että pärjäisi vähemmällä avulla tai tarjoa vastavuoroisesti apua sinulle.

Vierailija
20/53 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tottakai mä autan jos joku tarttee apua.Mutta nyt tää meni vaan jotenkin tosi oudoksi..Äsken sain tietää ettei tää toisen viikon hoitaja edes tiennyt että hänen pitäis hoitaa,vaan oli luullut että minä hoidan kaksi viikkoa.Ihan oikeesti...huoh.

Eilen vielä tältä kaverilta tuli viesti illalla että olen kuulemma sanonut että en tykkää hoitaa hänen lasta ja haukun kuulemma seläntakana tätä lasta kokoajan.Anteeksi mitä :O

Onneksi tänne on nyt tullut hyviä neuvoja kun tää on ihan uusi tilanne mulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme