EVVK koko ruoanlaitto näin kesäaikaan, salaattilinja kävisi mutta lapset vaatii toki muuta
Kouluikäisiä ovat ja syövät kuin hevoset, harmi ettei ole grilliä tmv vaan pitää aina tuota uunia kuumentaa. Tai liesiä, huoh://
Itse voisin mennä salaattilinjalla tyystin.
Kommentit (41)
Siitä saavat itse paistaa nakkien tms ja kananmunien kanssasitten kun onnälkä...
Minä olen viimeisilläni raskaana ja tämä loppuaika ollut erittäin hankalaa ja en ole pystynyt ruokaa laittamaan joka päivä mutta yuo systeemi toimii meillä,
Myöskin teen väillä ison makaronilaatikon josta saavatmikrottaatai paistaaitselleen ku nälkä iskee.
Heitäppäs muuten oman salaattis joukkoon muutama paistettu uusi peruna, nam!
Ihme hommaa, kun ruoakilusta tehdään niin vaikeaa. Ei kaikkea ole pakko itse syödä.
Se ei ollut se että olisi itse pakko syödä niitä tekeleitään vaan se ettei huvittaisi tehdä niitä tekeleitä ylipäätään ollenkaan.
ap*vääntää ratakiskoa*
Ihme hommaa, kun ruoakilusta tehdään niin vaikeaa. Ei kaikkea ole pakko itse syödä.
Voisin myös vetää kesän kasvislinjalla. Rakastan salaatteja ja mikäs niitä on tehdessä kotimaisista tuoreista kasviksista. Lapset tarvii toki tukevampaa evästä, mutta kypsyttää aina vääntää kuumassa keittiössä isoja ruokamääriä. Tässä viestissä ei ollut oikein muuta kuin se, että tiedän tunteen :D
Uusia perunoita menee iso kattilallinen aina kerralla, ovat niin herkkua:)
ap
Siitä saavat itse paistaa nakkien tms ja kananmunien kanssasitten kun onnälkä...
Minä olen viimeisilläni raskaana ja tämä loppuaika ollut erittäin hankalaa ja en ole pystynyt ruokaa laittamaan joka päivä mutta yuo systeemi toimii meillä,
Myöskin teen väillä ison makaronilaatikon josta saavatmikrottaatai paistaaitselleen ku nälkä iskee.Heitäppäs muuten oman salaattis joukkoon muutama paistettu uusi peruna, nam!
Eli väkräät siellä kyökissä tuplamäärän kun teet tuhdimpaa apetta lapsille ja ehkä miehelle ja sitten sitä salaattia.
ap
Voisin myös vetää kesän kasvislinjalla. Rakastan salaatteja ja mikäs niitä on tehdessä kotimaisista tuoreista kasviksista. Lapset tarvii toki tukevampaa evästä, mutta kypsyttää aina vääntää kuumassa keittiössä isoja ruokamääriä. Tässä viestissä ei ollut oikein muuta kuin se, että tiedän tunteen :D
Sanot vaan että salaattia nyt tässä vaiheessa kaikille. Kyllä ne sillä elävät. Pitää vaan olla sitten ihan tuhottomat määrät sitä salaattia. Voivat luultavasti lapset ja mieskin paremmin, kunhan kalkin ja proteiinin saannista ja D-vitamiinista pidetän silti huolta.
Mulle kesät on helpointa ruuanlaittoaikaa, koska mies on aina vastuussa grillaamisesta. On itse sen vastuun ottanut muuten. Grillissä tulee sitten lihat, kanat, kalat, kasvikset ja juustotkin.
Mä sitten teen vaan sen salaatin ja keitän perunat/makaronit/riisit muksuille.
Suosittelen siis grillin hankkimista, jos se on kuitenkin mahdollista!
Se on sille jokin elämääkin suurempi kynnyskysymys ja kyllä, siitä on aika monta kertaa kitkerää sanansäilää käyty.
ap
Mulle kesät on helpointa ruuanlaittoaikaa, koska mies on aina vastuussa grillaamisesta. On itse sen vastuun ottanut muuten. Grillissä tulee sitten lihat, kanat, kalat, kasvikset ja juustotkin.
Mä sitten teen vaan sen salaatin ja keitän perunat/makaronit/riisit muksuille.
Suosittelen siis grillin hankkimista, jos se on kuitenkin mahdollista!
pointin perässä ei aina mennä, sehän tuli jo aikaa sitten selväksi, säälittää
ei vaikka se olisikin varsin suotavaa ja sopisi siihen käsiteltävään asiaan *vinkvink*
ap
pointin perässä ei aina mennä, sehän tuli jo aikaa sitten selväksi, säälittää
Se on sille jokin elämääkin suurempi kynnyskysymys ja kyllä, siitä on aika monta kertaa kitkerää sanansäilää käyty.
ap
Mulle kesät on helpointa ruuanlaittoaikaa, koska mies on aina vastuussa grillaamisesta. On itse sen vastuun ottanut muuten. Grillissä tulee sitten lihat, kanat, kalat, kasvikset ja juustotkin.
Mä sitten teen vaan sen salaatin ja keitän perunat/makaronit/riisit muksuille.
Suosittelen siis grillin hankkimista, jos se on kuitenkin mahdollista!
Salaattiin voi sitten paistaa vaikka kanafileitä. Tai keittää kananmunia. Monenlaisia juustoja voi laittaa (leipäjuusto, feta, mozzarella), niistä saa hyvin energiaa. Jne.
Ja jos mies sitten kaipaa tuhdimpaa, saa luvan opetella tekemään.
et kai itsekään syö pelkkiä kasviksia siinä salaatissa. Tuossa ylempänä jo olikin: juustoa, kanaa, savukalaa... Miksei tuolla mies ja lapsetkin pysy hengissä, samaa lajia se nainenkin on?
patoja jne. ei tartte joka päivä kokkailla vaan helposti lämmität tai lapsetkin lämmittää itse.
Teenkin seur vkon ajan mm mozzarellasalaattia, kanaceasar-salaattia ja savukalasalaattia.
Ja leipäjuustosalaattia...
ap
et kai itsekään syö pelkkiä kasviksia siinä salaatissa. Tuossa ylempänä jo olikin: juustoa, kanaa, savukalaa... Miksei tuolla mies ja lapsetkin pysy hengissä, samaa lajia se nainenkin on?
joudut kyllä jossain kohtaan silti käyttään sitä uunia tai liettä, tuskin sinäkään pelkkiä kasviksia siinä aina käytät? Jos kanasalaattia teet, joudut varmasti paistamaan ne kanat...
TYkkäätkö muulloin tehdä ruokaa? Eli miksi se on kesällä niin ikävää?
Tuossahan aiemmin jo tuli tosi hyvä vinkki, että teet HELPPOJA ruokia, laatikot, kiusaukset yms. Kyllä lapset (ja mies) tarvii muutakin kuin kylmää salaattia.
kuka jaksaa syödä salaatteja päivästä toiseen?