Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EVVK koko ruoanlaitto näin kesäaikaan, salaattilinja kävisi mutta lapset vaatii toki muuta

Vierailija
24.06.2012 |

Kouluikäisiä ovat ja syövät kuin hevoset, harmi ettei ole grilliä tmv vaan pitää aina tuota uunia kuumentaa. Tai liesiä, huoh://

Itse voisin mennä salaattilinjalla tyystin.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödään just niitä uusia perunoita ja kalaa, tuore herneitä, paljon kotimaisia mansikoita, kuivaleipää ja jäätelöä...eipä juuri muuta tule kesäisin syötyä...

Vierailija
22/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa olla liian yksipuolista ruokaa. Lapset tarvitsevat lämpimän ruuan joka päivä.



Lähtekää lomalle hotelliin välillä, sitä varten ne on että saa lomaa kokkauksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoista löytyy mm valmiiksi paistettuja kanafileitä ja kana"kuutioita" jotka loistavia esim ceasar-salaatissa:) ja ovat laadukkaita ja maukkaita, eivät siis mitään ruholäskieinesmössöä!

Tykkään tehdä ruokaa ja leipoa, viimeksi pe tein ison pellillisen kinkkusipulipiirakkaa ja jäätelöleivoksia (digestivepohja, kuorrute sulaa suklaata ja daimia jne) mutta ilm olen vain hyvin hyvin väsynyt ja tympääntynyt kun se on aina täysin minun vastuullani. Ja kun on muitakin väsyttäviä tekijöitä tässä elämässä niin..

ap

joudut kyllä jossain kohtaan silti käyttään sitä uunia tai liettä, tuskin sinäkään pelkkiä kasviksia siinä aina käytät? Jos kanasalaattia teet, joudut varmasti paistamaan ne kanat...

TYkkäätkö muulloin tehdä ruokaa? Eli miksi se on kesällä niin ikävää?

Vierailija
24/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Ei saa olla liian yksipuolista ruokaa. Lapset tarvitsevat lämpimän ruuan joka päivä.

Lähtekää lomalle hotelliin välillä, sitä varten ne on että saa lomaa kokkauksesta.

Vierailija
25/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan aiemmin jo tuli tosi hyvä vinkki, että teet HELPPOJA ruokia, laatikot, kiusaukset yms. Kyllä lapset (ja mies) tarvii muutakin kuin kylmää salaattia.

Mitä muuta? Jos salaatissa on kanaa, kalaa tai muuta proteiinipitoista se on ihan oikeaa ruokaa, ja helppoa kuin mikä. Jos siihen puputtaa vielä leivän päällisineen päälle, niin jo on kunnon ateria kasassa. Ei kai kukaan oikeasti vietä päivääkään syömättä salaattia sun muita vihanneksia?

Vierailija
26/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä valmiiksi paistettuja kanoja vaan kerralla sen verran reippaasti, että jälkikasvu ja mies saa niistä itselleen muutakin kuin salaattia? Voisiko ne lapset jo hieman opetella kokkaamista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa olla liian yksipuolista ruokaa. Lapset tarvitsevat lämpimän ruuan joka päivä.

Lähtekää lomalle hotelliin välillä, sitä varten ne on että saa lomaa kokkauksesta.

Vierailija
28/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset osaavat jo itse tehdä ruokaa. Jos eivät osaa, niin nythän on koko kesä sinulla aikaa opettaa. Loikoilet sohvalla ja huutelet ohjeita. Älä tee lapsistasi samanlaisia kotitöiden vieroksujia kuin miehestäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten opetat, miten nuo ruoat tehdään...komppaan heitä, jotka neuvovat tekemään laatikon/kiusauksen koska sillä saa ainakin pariksi ruokailuksi rauhan keittiöstä ja nuohan ovat energiapitoisia ruokia. Uudet perunat kera kalan on klassikko eikä siinäkään tarvitse ihmeempiä "vääntää", kalan voi ostaa savustettuna valmiiksi. Salaateissa ei ole mitään vikaa, tee esim. joka toinen päivä ruokaisa salaatti lounaaksi kaikille. Keittokin voisi maistua pilvisenä päivänä, esim. tulinen kasvissosekeitto kera ranskankerman on namia.

Vierailija
30/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset (ja mies) tarvii muutakin kuin kylmää salaattia.

Ihan oikeesti? Mitä muuta?

Siis salaattihan on muutakin kuin siivu tomskua ja vihreä lehti?

Kyllähän lihapullasalaatti on terveellisempää kuin muusi ja lihapullat sen tomskusiivun kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset (ja mies) tarvii muutakin kuin kylmää salaattia.

Ihan oikeesti? Mitä muuta?

Siis salaattihan on muutakin kuin siivu tomskua ja vihreä lehti?

Kyllähän lihapullasalaatti on terveellisempää kuin muusi ja lihapullat sen tomskusiivun kanssa.

Vierailija
32/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmiiksi paistettuihin kanapaloihin! Esim. filepihvit valmistuvat uunissa parissakymmenessä minuutissa, ja niitä voit sitten käyttää mihin haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaateissa ei ole mitään vikaa, tee esim. joka toinen päivä ruokaisa salaatti lounaaksi kaikille. Keittokin voisi maistua pilvisenä päivänä, esim. tulinen kasvissosekeitto kera ranskankerman on namia.


sivistysmaissa :))

Vierailija
34/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli väkräät siellä kyökissä tuplamäärän kun teet tuhdimpaa apetta lapsille ja ehkä miehelle ja sitten sitä salaattia.

ap

Voisin myös vetää kesän kasvislinjalla. Rakastan salaatteja ja mikäs niitä on tehdessä kotimaisista tuoreista kasviksista. Lapset tarvii toki tukevampaa evästä, mutta kypsyttää aina vääntää kuumassa keittiössä isoja ruokamääriä. Tässä viestissä ei ollut oikein muuta kuin se, että tiedän tunteen :D

on itsestään selvää !!!!!!!!

keitä perunoita, niitä uusia, sen kanssa vaihdellen kalaa, broileria kasvisåihvejä, ja AINA PUOLI LAUTASELLISTA SALAATTIA !!!

lounas kevyempi esim keittoa, kasviskeitto, kalakeitto broilerkeitto jne

eli muuta liha ei meillä syödä

lapset syö aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan...

eli ei ole nälkä koskaan

ja välipala on, kasviksia hedel,iä marjoja vesimeeloonia mansikkaa jne jne

ilta ja aamupala rahkaa jugurttia hedeläm leipää vaihdellen

ei oooo vaikeeta : )

lounas voi olla ruokaisa SAAALAATTIKIN KAIKILLE

: )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi kesäksi hankkia edes pientä sähkögrilliä, sehän käy vaikka kerrostaloonkin? Saisit samalla ulkoilmaa ja hommasta tulisi mukavampaa. Grilliruoka meillä ainakin uppoaa oikein hyvin, eikä vaadi suurta vaivaa.



Minusta ainainen salaatien tekeminen on työläämpää kuin ns. tavallisen ruoan tekeminen. Pilkkominen vie aikaa, eikä ruokaa voi tarjota oikein enää seuraavana päivänä. Eineksiä tietysti kannattaa harrastaa, jos ne maistuvat.

Vierailija
36/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmiiksi paistettuihin kanapaloihin! Esim. filepihvit valmistuvat uunissa parissakymmenessä minuutissa, ja niitä voit sitten käyttää mihin haluat.

ja aikaa menne noin 5 MINUUUTTIA !

OSA niistä syödään heti uusien perunoiden ja salaatin kanssa, loput myöhemmin esim keitossa, salaatissa , pastassa jne jne

Vierailija
37/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän uusia perunoita 5 litran kattilassa ja jäähän siitä jo tähteelle. Näitä sitten paistetaan pannulla ja lisäksi vaikka nakkeja.



Siten teen isossa kattilassa keitoja vaihdellen lihasta, kalasta ja broilerista.



Kiusaukset ja makaronilaatikot suurissa vuokissa, joten riittää ainakin 2pv, vaikka onkin 2 ruokaa päivässä.



Teen ruokia kahtena päivänä viikossa, joten eihän tuo uuvuta lainkaan.

Salaatit on pitemmän pääle aika tylsää ruokaa ja isotöisiäkin.



Ja leipää lisänä paljon.

Vierailija
38/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset (ja mies) tarvii muutakin kuin kylmää salaattia.

Ihan oikeesti? Mitä muuta?

Siis salaattihan on muutakin kuin siivu tomskua ja vihreä lehti?

Kyllähän lihapullasalaatti on terveellisempää kuin muusi ja lihapullat sen tomskusiivun kanssa.

Vierailija
39/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jaksa jatkuvasti jauhaa jotain salaattia!

Kyllä meillä jaksetaan. Kun on pakko.

terv. 5 lapsen yh äippä Espoosta.

Vierailija
40/41 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein kyllä korvataan toinen ateria leivällä, dipattavilla kasviksilla, hedelmillä tms.



Mutta siis jos toinen ateria on salaattia, on toisen oltava ruokaisampaa tai lapset jäävät nälkäisiksi. Meillä syödään päivällä vähän sitä ja tätä ja iltaisin sitten kunnollinen ruoka. Toimii kesälomisin näin.