Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

22-vuotiaana äidiksi, olisiko ollut sinulle hyvä ikä vai huono ikä?

Vierailija
17.06.2012 |

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin liian nuori. N.30 v on hyvä ikä.

Vierailija
22/115 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen ikä! :)

Olin itse 25v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolehtimaan lapsesta tuon ikäisenä. Onko työ? Onko koulutus? Onko asunto? Ei kuule riitä, että on siittiöt ja munasolut. Ne on kaikilla. PITÄÄ pystyä huolehtimaan mukelosta, eikä tulla veronmaksajan rahapussille vinkumaan elatusta.

Vierailija
24/115 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 22-vuotiaana saamani esikoinen täyttää juuri 23 vuotta :) ja itse siis olen 45. Hyvin on mennyt ja lapselle on siunaantunut useampi pikkusisaruskin.

Vierailija
25/115 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni aivan mainosti, enkä ole katunut päivääkään. Olin jo silloin onnesta soikeana (nyt on 12v).

Viimeisen lapsen sain 34-vuotiaana, ja oli todella paljon helpompaa silloin 10 vuotta nuorempana kuin nyt.

Vierailija
26/115 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto! Kukaan ei ole valmishuolehtimaan lapsesta tuon ikäisenä. Onko työ? Onko koulutus? Onko asunto? Ei kuule riitä, että on siittiöt ja munasolut. Ne on kaikilla. PITÄÄ pystyä huolehtimaan mukelosta, eikä tulla veronmaksajan rahapussille vinkumaan elatusta.

Oli asunto. Oli työ, osa-aikainen. Oli koulutus työn alla. Veronmaksajan rahapussilla ei "vinguttu" elatusta, vaan saatiin ihan samat tuet kuin a) muut opiskelijat (lue: opintotuki + asumistukea) b) muut vanhemmat (lue: lapsilisät).

Sittemmin valmistuin, menin töihin vanhimman lapsen ollessa 6-vuotias, ja olen siitä lähtien tehnyt ns. hyväpalkkaista työtä äitiyslomia lukuunottamatta. Vuosien varrella olen tasan tarkkaan kantanut korteni sinne veronmaksajien rahapussiin. Kuten myös lapsen isä.

On myös meitä, jotka olemme ns. aikuisia 22-vuotiaana.

Vierailija
27/115 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolehtimaan lapsesta tuon ikäisenä. Onko työ? Onko koulutus? Onko asunto? Ei kuule riitä, että on siittiöt ja munasolut. Ne on kaikilla. PITÄÄ pystyä huolehtimaan mukelosta, eikä tulla veronmaksajan rahapussille vinkumaan elatusta.

Työ kyllä löytyi ja kouluttauduin sitten siinä lasten ollessa pieniä. Mies oli hyväpalkkaisessa työssä ja asunto ostettiin kun olin 30v. :) Sitä ennen tottakai oli asunto. Omako sen pitää olla että on hyvä äiti?! HAHAHHA! :D

Kyllä kaikki lähipiirini 20+ äidit ihan itse huolehtivat mukeloistaan siinä missä sinäkin. (jos edes huolehdit)

Kukaan ei ole...tyrsk, kateellinen kun minä olin ahkera, hyvä itsekuri sekä nuori hehkeä äiti, talouskin loistavassa kunnossa ja sehän sinua kismittää. ;)

Vierailija
28/115 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vauva ollut tervetullut jo paria vuotta aiemminkin, vaikka opinnot olivat kesken. Olen aina ollut "vauva-ihminen".

Vierailija
29/115 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimme tarvittaessa vertailla vaikkapa vuosien varrella maksettujen verojen ja nuorena vanhempana "kinuttujen" tukien suhdetta, jos haluat ;-). Takaan, että menee reilusti maksajan roolin puolelle meidän perheessämme. Lisäksi olemme kasvattaneet useamman kappaleen jo nykyisiä ja myös tulevia veronmaksajia. Fiksuja, älykkäitä, hyvin koulussa ja työelämässä menestyviä ihmisiä. Joten kyllä "veronmaksajat" ovat omansa saaneet takaisin :-)

t. 96

Vierailija
30/115 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole moitetta kuulunut keneltäään. Ja mulla oli tuoloin jo vakityö ja meillä oma talo. Kouluttautunut olen vuosien mittaan, ei mulla ole valitettavaa tästä järjestelystä, eikä pitäisi olla sullakaan.

Vierailija
31/115 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin äidiksi juuri 22-vuotiaana. Nautin lapsesta ja se oli toivottu. Tosin opiskellut kesken ja tulihan siinä vähän opiskelija bileissäkin käytyä. Siis muutamia kertoja lukukaudessa. Hyvin pystyin opiskellen , mutta vaati mieheltäkin paljon. Nyt neljä lasta ja ikää 37v . Täytyy sanoa ,että on ihanaa kun perheessä eri ikäisiä lapsia ja isokin jo kaverina. Aivan ihanaa. Silti toivon, että tyttäreni aloittaisi lasten hankkimisen vasta joskus 26-27 vuotiaana. ( Ei sillä ettenkö halusisi tulla mummiksi- odotan sitä!!)Toivon ,että elää ilman huolta ja vastuuta nuoren aikuisuutensa-saa matkustella ym. asiat on sitten niin erilaisia lapsen kanssa. Ja toisaalta kun nauttii tästä perheelämästä kuten minä ei haluaisi lapsista lainkaan luopua - ajatellen opiskelemaan lähtöä ym. Jos olisin kahden lapsen äiti, voisi meillä 5 vuoden päästä olla koti ilman tätä elämää jota rakastan yli kaiken. Puolensa kullakin!! Jos haluat äidiksi ja kuume on kova- ja tuntuu ettet jaksa odottaa niin mikä ettei. Silti sanon, että onhan miehesi samaa mieltä...

Vierailija
32/115 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin uudestaan 22-vuotias, niin en tekisi vielä esikoista, mutta en nyt sitä ajattele niin äärettömän huonona vaihtoehtona, että kaikki menisi huonosti nuorella äidillä. Minulla oli ammatti, työ ja omakotitalo, olin seurustellut 7v. Leikin kuitenkin barbeilla vielä 12-vuotiaana, ettei tarvitse yleistää sen suhteen, millaisia "kaikki nuoret" äidit ovat/olivat teineinä. Halusin äidiksi, en mitään muuta halunnut niin paljon, joten siinä mielessä en asiaa kadu. Helpommalla olisin kuitenkin päässyt jos olisin ensin vähän kasvanut henkisesti.

Vierailija
33/115 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siks tein sillon 22 v:na abortin enkä oo katunu päivääkään. Nyt vanhemapana 2 lasta.

Vierailija
34/115 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

bali-swiss.com_2012-10-14.txt;1;1

Vierailija
35/115 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, http://findantibiotics.com/#7714 purchase tetracycline,

Vierailija
36/115 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin yliopisto-opinnot, aloin odottaa kolmatta. Rahallisesti oli tiukkaa, mieskin opiskeli ja teki baarissa töitä, minä tein keikkaa opetuspuolella kun lastenhoidon sai miehen kans sumplittua.

Nyt valmistun jouluksi, lapset ovat 8,6, ja 3. Tammikuussa töihin, syksyllä saan viran, lapset tehty. Sit vaan opintolainoja makselee sekä säästämään asuntolainaa varten. Ikää 26.

Eli taloudellisesti oli tiukkaa, mutta pakottaa käyttämään järkeä kuluttamisessa. Muuten hyvä ikä.

Vierailija
37/115 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1, http://buydrugsmeds.com/ levaquin 750mg,

Vierailija
38/115 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

22-vuotiaana nautin nuoruudesta, opiskelin, biletin ja tein töitä. Ei siihen olisi vauvaa mahtunut.

Vierailija
39/115 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena bilettävä lutka, sitten väsähtäneenä ukon ja lasten hankintaan.

Jotkut voivat haluta käyttää nuoruutensa oikeasti tavoiteltaviin asioihin - itsensä kehittämiseen, uusien ihmisten tapaamiseen ja matkusteluun vaikkapa, ihan ilman viinalla läträämistä ja haarojensa levittelemistä joka suuntaan.

En tiedä oletko sä tyhmä vai ihan vaan tympeä ihminen. Se että bilettää, ei tee ihmisestä lutkaa. Otan osaa sun elämääsi, se ei mahda olla kovin kivaa :/

Vierailija
40/115 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jälkeenpäin ajateltuna, olis sitä voinut odotella muutaman vuoden vielä, tehdä töitä eikä jäädä vastavalmistuneena kotiäidiksi.