22-vuotiaana äidiksi, olisiko ollut sinulle hyvä ikä vai huono ikä?
Kommentit (115)
mutta varmaan jollekulle ihan hyvä
Nyt vanhempana en enää lähtisi edes yrittämään, nuorempana olisin ollut liiaksi menojalan sokaisema?
Kivaa kun itsekin on vielä nuori eli kolmekymppinen ja lapsi alkaa olla niin itsenäinen että pystyn opiskelemaan, harrastamaan, luomaan uraa jne.
Halusin hankkia pari vuotta työkokemusta.
Eikä kyllä mun poikaystävästäni silloisesta olisi ollut vielä isäehdokkaaksi. :D
Jos on hyvä mies, parisuhde kunnossa, työ/kouluasiat kunnossa, mikä ettei.
vaikka kai sitä raskausaikana olisi ns kasvanut äitiyteen jos vahinko olisi käynyt. 22 vuotiaana olin täydellisen sitoutumiskammoinen enkä voinut kuvitellakkaan haluavani lapsia. Suoraan sanottuna olin 22 vuotiaana keskimääräistä lapsellisempi ja aika kakara.
Mä olin ainakin tossa iässä vielä ihan kakara. Tais mennä neitsyys jossain opiskelubileissä just ton ikäisenä :)
mutta tuskin siten olisin silloin ajatellut.
ei aina tarvitse olla sitä omistusasuntoa, miestä tai työpaikkaa. ne ehtii kyllä. tietysti jos ne on, niin onhan se helpompaa.
t. 22 -vuotias 3 -vuotiaan äiti.
kun olin juuri täyttänyt 23v. Oikein hyvä ikä, oltiin oltu naimisissakin jo vuosi :O
ei olisi haitannut, vaikka olisin ollut muutaman vuoden vanhempi. Toki hyvä on näinkin.
viisi vuotta parisuhdetta, melkein valmiit opinnot yliopistosta, työkokemustakin jo omalta alalta
Vuotta aiemmin en olisi ollut ehtinyt vielä hankkimaan alani työkokemusta eli siksi 23 oli mulle vähän parempi ikä kuitenkin kuin 22.
nyt en tunne jääneensä mistään paitsi.
Olisi ollut, koska silloin en olisi nyt ihanimman tyttöni 21- vuotias äiti
tosin mun elämäntilanne oli sillon paljon huonompi lasta ajatellen ja parisuhde kohtuu tuore.
Ei ole minua haitannut yhtään :)
Olin tuolloin jo mieheni kanssa mutta elimme vilkasta opiskelijaelämää, asuimme ulkomailla ja reissasimme paljon. Olisi menetetty paljon nuoruusvuosista jos olisi lapset tuolloin tehty (tehtiin vasta kolmikymppisinä).
Täytin juuri 23 ja lopetamme ehkäisyn sitten, kun olen saanut opintoni loppusuoralle. 22 vuotiaana lapsen saaminen olisi vähän viivästyttänyt valmistumista mutta toivottu lapsi olisi silti ollut, jos ehkäisy olisi jostain syystä pettänyt. :)
No joo, olin pari viikkoa vajaa 22, mut kai se on ok. =D
Oli jo silloin ihan hirveä vauvakuume. Mutta mies ei vielä halunnut lapsia.
Ehdin edellisenä päivänä täyttää 24v ennen kuin esikoiseni syntyi.
Esikoinen syntyi muutama kuukausi ennen meidän 5v hääpäivää.
Hyvä ikä :)