Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttävimmät kliseet sisustuslehdissä

Vierailija
12.06.2012 |

esim. talo oli täysin remontoitava, mutta näimme pontetiaalin tai mahdollisuuden.

Siis argh, niin klisee ja toistuu joka ikisessä esiteltävässä kämpässä tai blogistin kodissa joita on kykylehdet pullollaan ja aivan toistensa kopioita

Kommentit (429)

Vierailija
301/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisustettu isoilla canvas-tauluilla omista valokuvista.

Yksi kuva on ihan Ok mutta yleensä lapsista on järkkyisoja nukkumis/halikuvia joka seinällä ja yleensä mustavalkoisena.

Tai pahimpana kaikesta mustavalkoiset raskausmaha-kuvat, joissa mahan ympärillä on myös miehen kädet.

Vierailija
302/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi Riviera Maison mööpelit ym. muut kamikset on niin tavattoman kalliita. Ovat tori- sivustallakin varsin hinnakkaita. Joku kori näyttää tavalliselta korilta mun silmääm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Panostimme kunnolla tähän 12 hengen ruokapöytään, koska harrastamme molemmat ruuanlaittoa ja teemmekin mielellämme isolle ystäväporukalle ruokaa ja istumme yömyöhään pöydän ääressä".

Monelle eineksiä lämmittävälle tämä varmasti on klisee mutta meille ihan totta:D

Pöydän ääressä istuu yleensä 10-14 henkeä ja syödään pitkän kaavan mukaan tosi usein. Viimeksi eilen ja perjantaina seuraavan kerran. Sitten taitaakin olla viikko väliä ennen seuraavaa kertaa.

Vierailija
304/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nämä

"Arvostamme valoa ja tilaa"..Ööh kuka arvostaa pimeitä koppeja??

ja myös tämä " Minä suunnittelen ja visioin ja mies toteuttaa". Aina mietin, että toteuttaako muiden miehet niiden visiot tuosta vaan ja pullikoimatta vastaan kun suurin osa mun tuntemista kaksilahkeisista ei tosiaankaan innostu vaimon esittämistä sisustusideoista heti. Tässä voin kyllä sanoa, et olen kateellinen näille, jos tosiaan joidenkin miehet naps vain toteuttaa vaimon visiot.

Me olemme rakentaneet miehen kanssa jo 2 taloa ja 3. suunnitelmat on jo valmiina n 10 versiona:) Minä suunnittelen ja mies käytännössä toteuttaa, onhan hänellä enemmän voimia moneen raksa-asiaan kuin minulla. Samanlainen maku helpottaa toteuttamista. Hullu harrastus, kyllä.

Vierailija
305/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Panostimme kunnolla tähän 12 hengen ruokapöytään, koska harrastamme molemmat ruuanlaittoa ja teemmekin mielellämme isolle ystäväporukalle ruokaa ja istumme yömyöhään pöydän ääressä".

On se ihme, kun näillä isotuloisilla, jotka paiskii myös yleensä töitäkin eli ei juuri kotona näy, on aikaa väsätä ruokaa ystävilleen koko ajan. Ja millainen ruoanlaittoinnostus suomalaisissa on virinnytkään design-keittiöiden myötä...

Hirveitä kulissitarinoita.

Me ollaan vaan keskituloisia, sori!

Kai se tulee toisille verenperintönä. Mun äiti oli itäsuomesta missä oli aina iso porukka syömässä, omaa perhettä, tuttuja, tarvitsevia jne. Jos soppaa ei ollut tarpeeksi lisättiin vettä ja taas riitti.

Tuosta kai on periytynyt mulle tapa ruokkia kaikkia ja vielä kun elämme nykyään suomenruotsalaisessa yhteisössä jossa myös on sama tapa niin toki yhdessäoloon on tilaisuuksia. Paljon! Ja seuraava sukupolvi jatkaa tätä omien ystäviensä kanssa.

Vierailija
306/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvapöytä on tehty vanhasta ladonovesta (joka löydettiin jätelavalta) tai ajopuusta, joka löydettiin rannalta.

Riemunkirjavat tapetit.

Pip-astiat.

Kaikki valkoista ja seinällä roikkuu sellainen helvetin kallis puuapina.

Maljakossa olevat kukat ovat hortensioita.

Paksut  muotisuunnittelijoiden nimeä kantavat kirjat, joita kukaan ei lue, ja joita käytetään pyöreän maljakon alustana. Maljakko ja kirjat ovat metallirunkoisen lasipöydän /marmoripöydän päällä.

Riviera Maison-kynttilät.

Lexington tyynynpäälliset ja torkkupeitto. (tai Gant)

Vierailija
307/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

esim. talo oli täysin remontoitava, mutta näimme pontetiaalin tai mahdollisuuden.

Niinpä! Tulisi joku ja näkisi munkin talossa potentiaalin ja mahdollisuuden ja ostaisi pois. 

Vierailija
308/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni ja minulla on samanlainen maku, joten saatiin remontoitua kodista oman näköinen, eikä tarvinnut tyytyä kompromisseihin sanoo rouva ja vilkaisee miestään joka nyökyttelee vieressä. Ainut minkä halusin on 60 tuuman televisio ja sohva mihin sopii makaamaan, lisää mies. Hmm, mä en tunne montaakaan miestä, joilla on yhtään mitään makua, eli riittää jo ne aiemmin mainitut sohva ja telkkari, niin kun monesti tuntuu näillä kodinesittelijä pariskunnillakin oikeasti olevan :D

Niinpä. Vaikea kuvitella, että mies laittaisi meillä olkkariin kehystettyjä julisteita harrastuksista. Tai ainakin pitäisin sitä vähintään outona näin monen kymmenen vuoden jälkeen...

Otitteko noin nokkiinne kun joku mainitsi, että puoliso laittanut julisteitä seinälle? Ootteko te just näitä joilla on "niin sama maku miehen kanssa" tai "miestä ei kiinnosta sisustaminen niin minun maulla menty"? Kompromissilla sisustettiin yhteinen koti, mutta silti miehen roinat löytyy autotallin nurkasta. Mitä teillä on sitten seinillä tai muutenkaan kodissanne, jos ei kerta omaa elämää kuvaavia asioita? Vai onko se sisustuskaupan lasimaljakko tai kudottu tyynyliina sitten NIIN teidän näkösiä ettei mitään muuta tarvita?

Vierailija
309/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaapa riitely ennen kuin edes aloitatte :) Muuten menee kiva ketju pilalle. Voitte halutessanne perustaa sisustusketjun miehen ja vaimon makujen näkökulmasta.

Vierailija
310/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvissa vilahtavalla naisella on leveälahkeiset housut. Pikkutytöillä on mekko.

Ärsyttävintä (oikeasti) on, jos mainitaan lemmikki, mutta se ei näy yhdessäkään kuvassa!

Vierailija
311/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanassa valkoisessa nojatuolissa on mukavaa käpertyä viltin alle lukemaan hyvää kirjaa.

Todellisuudessa nojatuoli on helvetin epämukava ja siihen on korkeintaan mukava istua piereskelemään ja räpläämään puhelinta. Kaljaa läikkyy ja valkoinen ei olekaan enää valkoinen.

Vierailija
312/429 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se ihme, kun näillä isotuloisilla, jotka paiskii myös yleensä töitäkin eli ei juuri kotona näy, on aikaa väsätä ruokaa ystävilleen koko ajan. Ja millainen ruoanlaittoinnostus suomalaisissa on virinnytkään design-keittiöiden myötä...

Kai se tulee toisille verenperintönä. Mun äiti oli itäsuomesta missä oli aina iso porukka syömässä, omaa perhettä, tuttuja, tarvitsevia jne. Jos soppaa ei ollut tarpeeksi lisättiin vettä ja taas riitti.

Tuosta kai on periytynyt mulle tapa ruokkia kaikkia ja vielä kun elämme nykyään suomenruotsalaisessa yhteisössä jossa myös on sama tapa niin toki yhdessäoloon on tilaisuuksia. Paljon! Ja seuraava sukupolvi jatkaa tätä omien ystäviensä kanssa.

Siis matkitko nyt niitä ärsyttäviä sisustuslehtiklisheitä vai oletko TOSISSASI...?

Vierailija
313/429 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sisustettu: mä olen sisustanut koko muun kämpän ja maalannut äijäluolan miehen haluamalla värillä ..valkoinen.. Ehdotin lattian laittamista kovan kulutusluokan laminaatille kuten kuntosaleilla. Ei, lautakuvioinen muovimatto sai välttää. Mies sitten sisusti sen: palkintohylly, siihen palkinnot, urheiluvalokuvia seinälle, kaikki hikivehkeet ja punttiraudat, pullonavaaja naulaan,  jääkaappi nurkkaan ja Clint Eastwood- juliste. Valoksi välttää raksan työvalo.

Muu kämppä: perintöhuonekaluja, valaisimia 60- ja 70-luvuilta pelastettu sukulaisten nurkista roskiin joutumasta, ja muutenkin ihan mistä tykkään, eli ei divaanisohvaa vaan 2 kolmenistuttavaa ja pari nojatuolia. Ei ole Nykkitaulua, kun en ole ikinä käynyt siellä. On omia mustavalkoisia valokuvia paikoista missä olen käynyt: entisen kotikaupungin kaarisilta, Lintsin maailmanpyörän rakenteita altapäin kuvattuna, Big Ben, Eiffel ja Koli...

mies ei ikinä puutu siihen mitä mä teen, ja kun kysyn, että miten laitetaan "äh tartteeko niitä ny" eli tuumii vaan jälkikäteen että toi on kiva ja losahtaa sohvaan. Ainoa, mistä hän oli oma-aloitteisesti kanssani puhumassa oli että uuden asunnon lattia pitää lakata ja seinät maalata. Ei tykännyt edellisen omistajan pissankeltaisista ja kakanruskeista sävyistä ja alkuperäinen parketti oli koirankynsiä nähnyt.

Tuskin tämä sisustuslehteen olisi tarpeeksi trendikäs....Kodin pitää olla koti, eikä sisustusmessut.

Vierailija
314/429 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis matkitko nyt niitä ärsyttäviä sisustuslehtiklisheitä vai oletko TOSISSASI...?

No, tosissani. Tää on meidän (ja suvun ja ystävien) ihan normielämää:) Jos se on kliseistä niin siitä vaan.

Vierailija
315/429 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tosissani. Tää on meidän (ja suvun ja ystävien) ihan normielämää:) Jos se on kliseistä niin siitä vaan.

Ei muuta, mutta tuliko viesti nyt väärään ketjuun? Ketjussa listataan ärsyttävimpiä sisustuskliseitä...

Vierailija
316/429 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanninkieliset aforismitaulut.

Tähtikuvioiset tekstiilit.

Sisustustyynyillä täytetyt sängyt.

Suomalaisissa sisustuslehdissä on kaksi linjaa: toinen on maalaisromanttinen, rönsyilevä, vanhasta kyläkoulusta unelmien koti-tyylistä. Toinen on pelkistetty skandinaavityyli.

Heti, kun avaan amerikkalaisen tai englantilaisen sisustuslehden, tulee esille värejä, viherkasveja, rönsyilyä, mukavuutta.

Vierailija
317/429 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoisista kodeista onkin jo täällä (todennäköisesti) ollut puhetta.

Ärsyttävimpia ovat:

Aikuisten suunnittelema lastenhuone, jossa nykylapsi ei todellakaan tunne oloaan kotoisaksi

- keinuhevonen paraatipaikalla, yleensä sellainen jota luullaan mummolasta perityksi

- polkuauto, 10 neliöisessä huoneessa...

- pinnasängyn yläpuolella roikkuva mobile, joka ei näytä alaspäin juuri miltään

- valkoiset, sievät tyttöjen asusteet ripustettuna henkareissa näytteille

Korkokengät aseteltuna hyllylle näyttelyesineeksi

Keittiö, jossa epäkäytännöllisiä sisustusliikkeestä hankittuja purkkeja

- niissä ei säilytetä mitään

- miksi purkissa pitää lukea "pasta", "bread", "coffee"

Sisustustaulut, joissa tyhjiä korulauseita tai "hauskoja" vitsejä

- "allways kiss goodnight", "carpe diem"...

- "dinner choises 1) take it, 2) leave it"

Poreamme alimitoitetussa kylppärissä, kylpytynnyri pihalla

- energian ja veden kulutus tapissaan

- isossa perheessä kylppäri ruuhkautuu

- kuinka moni puhdistaa kylpytynnyrin?

Sommitelmat eri puolilla asuntoa

- voiko epäkäytännöllisempää elämää viettääkään?

- mihin niitä tarvitaan?

- täytyykö kylppärin näyttää aina freesiltä hotellihuoneelta?

Saarekekeittiöiden hehkuttaminen

- useimmissa tapauksissa huomaa, että ruuanlaitto on ko. kodissa puuhastelua eineksillä

- säilytystilat on toteutettu isoilla ala- ja yläkaapeilla, joissa yksi välihylly (kaikki sekaisin sisällä, paljon hukkatilaa)

- jätteiden lajittelu ja kierrätys toteutettu muutamalla pienellä ämpärillä (paljonko keräyspahvi, maitotölkit, lasi, metalli ja paperi vievät oikeasti tilaa jos niitä ei kuskata päivittäin supermarketin parkkipaikan laitaan?)

Älykkään kodinelektroniikan esilletuonti

- maksetaan tuhansia euroja pesukoneesta ja käytetään aina samaa pesuohjelmaa...

- esitellään jääkaappi, joka ottaa selfieitä sisällöstään (entäpä maustekaappi, leipälaatikko,...)

- saunan lämmittäminen kännykällä golfkentältä käsin (ONHAN varmaa, että kukaan ei kuivaa vaateitaan saunassa?)

Makkarit rivissä pitkän käytävän varrella

- ei varsinaisesti sisustuksellinen asia

- käytävä tuo hukkatilaa, makkareissa ei yksityisyyttä

Iso koira, pieni lapset, uusi, vasta rempattu ja sisustettu koti

- kaikki näkevät, mitä elämänmuutosta asukkaat käyvät läpi, kestääköhän liitto pitempään kuin lainan maksuaika?

- kaikki näkevät, että isäntäväki on osallistunut remppaan ainoastaan maksajana (lainan neuvottelijana)

Vierailija
318/429 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä ei nyt ole varsinainen klisee mutta ärsyttää nämä " arkkitehtipariskunta remontoi kodikseen tämän vanhan majakan, vesitornin, navetan, koulun, ullakon jne".. - yökkistä näille jutuille!

Vierailija
319/429 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että moni kommentoija ei ole kovasti lukenut viime aikoina sisustuslehtiä :) Teidän parjaamanne okovalkoinen alkaa itseasiassa olla jo vähän vanha trendi. Nyt näkyy paljon enemmän tummia sävyjä, esim tummansinistä, syvää vihreää, viininpunaista, ja mustia keittiöitä esim tämän vuoden asuntomessuilla melkein valtaosassa kohteita. Samaten maalaisromanttisuus ja tähtityynyt yms eivät ole enää vuosiin ollut mitenkään pinnalla.

Eipä sillä, ei kai kukaan toivottavasti trendien mukaan kotiaan sisusta, mutta pistää vaan silmään toi valkoisesta valittaminen, koska valkoinen ei todellakaan nyt ole se trendikkäin suuntaus.

Vierailija
320/429 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin se että sisustukseen "tuodaan" asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi