Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttävimmät kliseet sisustuslehdissä

Vierailija
12.06.2012 |

esim. talo oli täysin remontoitava, mutta näimme pontetiaalin tai mahdollisuuden.

Siis argh, niin klisee ja toistuu joka ikisessä esiteltävässä kämpässä tai blogistin kodissa joita on kykylehdet pullollaan ja aivan toistensa kopioita

Kommentit (429)

Vierailija
281/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panokiikku alkaan oleen uusi valkoinen.

Sama ärsyttää! En kestä enään yhtäkään sisustusjuttua, jossa ihanan estottomasti kehutaan uutta panokiikkua.

Vierailija
282/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta alkaa olla jo melko väsynyttä ja kliseistä dissata valkoisia koteja. Jos oikeasti olette selailleet eri maiden sisustuslehtiä, niin kyllä niissä on kuvattu hyvin monipuolisesti erilaisia koteja. Valkoinen sisustustyyli on yksi tyyli muiden joukossa, ja sekin voidaan tehdä hyvin tai huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokovalkoinen sisustus on niin mielikuvituksetonta että lopetin sisustuslehtien tilaamisen ja ostamisen kun lehdissä näkee pelkkää valkoista. Pahimpina maalaisromanttiset, itse kaikki valkoisella maalilla tuunatut kalusteet ja sisustusesineet.

Vierailija
284/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustettu isoilla canvas-tauluilla omista valokuvista.

Yksi kuva on ihan Ok mutta yleensä lapsista on järkkyisoja nukkumis/halikuvia joka seinällä ja yleensä mustavalkoisena.

Vierailija
285/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se tulee aina vastaan kun jotakin sisustusta esitellään niin aina löytyy sisustuksesta vanha kaunis huonekalu, joka on löytynyt roskiksesta. Missä on sellainen roskis, josta löytää kauniita huonekaluja? Miten voi olla että sisustajilla on sellainen tuuri, että ne löytää rokskiksista vanhoja ja mahdollisesti arvokkaita huonekaluja. En ymmärrä.

Kerrostaloyhtiöt tilaavat usein kerran vuodessa roskalavan, mihin asukkaat vievät ylimääräiset rojunsa. Moni vie sinne ihan hyväkuntoisia huonekaluja yms., kaikilla ei riitä jaksaminen kirppistelyihin. Ainakin täällä Tampereella on Facebook-ryhmäkin, missä noita bongaillaan. Itse olen löytänyt kauniin vanhan puisen tuolin ja pikkupöydän. 

Vierailija
286/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni ja minulla on samanlainen maku, joten saatiin remontoitua kodista oman näköinen, eikä tarvinnut tyytyä kompromisseihin sanoo rouva ja vilkaisee miestään joka nyökyttelee vieressä. Ainut minkä halusin on 60 tuuman televisio ja sohva mihin sopii makaamaan, lisää mies. Hmm, mä en tunne montaakaan miestä, joilla on yhtään mitään makua, eli riittää jo ne aiemmin mainitut sohva ja telkkari, niin kun monesti tuntuu näillä kodinesittelijä pariskunnillakin oikeasti olevan :D

Vierailija
287/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustuksesta tekee persoonallisen seinälle aseteltu opetustaulu.

Vierailija
288/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lehdissä painotetaan, että valkoisia on monenlaisia. Itse tosin ostan valkoista lateksia tarjouksesta, jos haluan valkoisen seinän, mutta sisustuslehden valkoinen on marjapuuron harmaanpunaiseen taittavaan valkoinen, joka korostaa kauniisti tilan kalusteita ja luo lämmintä hehkua. Maalikaupassa sekoitettiin. Tai sitten ei. Meikkijutuissakin voidaan käyttää mitä sattuu tuotteet ja tekstiin sitten valitaan sponsorin tuotteista sopivat sävyt.

Mihinkään ei pidä uskoa...

Vierailija
289/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämisen jäljet saavat näkyä - mutta kuvissa ei näy edes yhtä pikkulusikkaa tai legopalikkaa.

Varasto - jossa ei ole kuin pari tennismailaa.

Naulakko - jossa ei roiku vaatteita.

Lastenhuone - jossa on steriilimpää kuin sairaalan teho-osastolla. Mutta lapsi on saanut sentään valita itse seinän värin.

Lapset ovat korkeintaan 12-vuotiaita ja söpöjä. Finninaamaiset teinit eivät osu kuviin.

Ihan kaikki on helppohoitoista ja arkea helpottavaa.

Vierailija
290/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisustuslehdissä on huippuhienoja ja kauniita koteja.

Mutta sitten käytännössä kuka hullu pyyhkii pölyt keittiön avohyllyiltä, joihin rasva pinttyy? Korkeat jätti-ikkunat on myös tosi "kiva" pestä. Mustat kaakelit kylppärissä on hetkessä valkoisten kalkkijuovien tahrimat, ja hanan takana oleva peili tai ikkuna ei ole ikinä siisti.

No mutta, näissä talouksissahan käy siivoja kerran viikossa "helpottamassa arkea".

Vierailija
291/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko värin mukaan järjestetyt kirjahyllyt mainittu?

Kampauspöydällä on aina jokin ihana kapine, jollaista ei kukaan oikeasti käytä.

"Tilan tuntua saatiin..."

"Peili lisää tilan tuntua..."

"Peili toistaa lempiesineet."

Vuokrakodistakin voi sisustaa mieleisensä! (Erilaisilla tekstiileillä.)

Vierailija
292/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pesutiloissa on SPA-tunnelmaa." Kotispa on jokakodin trendi nykypäivänä.

"Sauna on petsattu tunnelmallisen mustaksi. "

Vierailija
293/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni ja minulla on samanlainen maku, joten saatiin remontoitua kodista oman näköinen, eikä tarvinnut tyytyä kompromisseihin sanoo rouva ja vilkaisee miestään joka nyökyttelee vieressä. Ainut minkä halusin on 60 tuuman televisio ja sohva mihin sopii makaamaan, lisää mies. Hmm, mä en tunne montaakaan miestä, joilla on yhtään mitään makua, eli riittää jo ne aiemmin mainitut sohva ja telkkari, niin kun monesti tuntuu näillä kodinesittelijä pariskunnillakin oikeasti olevan :D

Niinpä. Vaikea kuvitella, että mies laittaisi meillä olkkariin kehystettyjä julisteita harrastuksista. Tai ainakin pitäisin sitä vähintään outona näin monen kymmenen vuoden jälkeen...

Vierailija
294/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisut keittiö (tms) on kodin sydän, tai tilan kruunaa se ja se. Hrrr.

Vierailija
295/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisustuslehdissä on huippuhienoja ja kauniita koteja.

Mutta sitten käytännössä kuka hullu pyyhkii pölyt keittiön avohyllyiltä, joihin rasva pinttyy? Korkeat jätti-ikkunat on myös tosi "kiva" pestä. Mustat kaakelit kylppärissä on hetkessä valkoisten kalkkijuovien tahrimat, ja hanan takana oleva peili tai ikkuna ei ole ikinä siisti.

No mutta, näissä talouksissahan käy siivoja kerran viikossa "helpottamassa arkea".

Keittiöt ovat sen näköisiä ettei niitä käytetä ollenkaan.

Tavallinen vuokra-asunto jossa hiukan sotkua mukana kiinnostaisi enemmän.

Vierailija
296/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Vaikea kuvitella, että mies laittaisi meillä olkkariin kehystettyjä julisteita harrastuksista. Tai ainakin pitäisin sitä vähintään outona näin monen kymmenen vuoden jälkeen...

Aika mälsää. Meillä näkyy tauluissa yhteiset kiinnostukset historiaan ja eläimiin sekä miehen harrastama laji. Mitä ihmettä tauluissa sitten pitäisi olla jos ei itselle tärkeitä asioita?

Vierailija
297/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaterekki makuuhuoneessa. Meillä ainakin pöly laskeutuisi alta aikayksikön.

Nukkamtto, miel. Valkoinen marokkolainen ruokapöydän alla. Siistiä porukkaa, samoin ystävät, jos tosissaan joskus syödään.

Vierailija
298/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen piti olla pienellä kirjaimella

Vierailija
299/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehelläni ei ole mitään mielipiteitä liittyen sisustukseen. Riittää tosiaan tuo riittävän iso telkkari ja iso sohva.

Vierailija
300/429 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika mälsää. Meillä näkyy tauluissa yhteiset kiinnostukset historiaan ja eläimiin sekä miehen harrastama laji. Mitä ihmettä tauluissa sitten pitäisi olla jos ei itselle tärkeitä asioita?

Juuri itselle tärkeitä asioita niissä pitääkin olla.

New York taitaa olla monelle melkoisen tärkeä asia, päätellen kuinka useassa sisutuksessa se näkyy julisteena/tauluna. Joillakin toki voi olla kyseiseen kaupunkiin henkilökohtaisia kytköksiä ja aitoa kiinnostusta, mutta kuinkakohan moni hankkii kaupunkikuvaa Deseniolta tai Ikealta vain siksi, että on nähnyt sitä sisustuslehdissä ja blogeissa --> luulee itsekin haluavansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi