Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terapiassa käyvät/käyneet, kysymyksiä teille!

Vierailija
11.06.2012 |

Haluaisin tietää onko kukaan terapiassa käynyt joutunut vaihtamaan terapeuttia? Itsellä tällainen tilanne. Terapiaa takana vuosi ja minusta tuntuu, että kaikki junnaa paikallaan. Terapeutilla aivan eri näkemys ja hän näkee asioiden edistyvän. Minusta pyöritämme joka käynnillä yhtä ja samaa asiaa, mutta asia ei lähde ratkeamaan minun päässäni mihinkään suuntaan ja terapeutti vain hymistelee. Tätä jatkunut siis jo puoli vuotta. En tiedä onko minulle sattunut huono terapeutti vai mikä on vialla.

Onko teillä muilla kokemuksia vastaavasta tai huonoista terapeuteista? Miten olette toimineet asian kanssa?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hämmentynyt. Menin terapeutille puhuakseni asioista. Nyt tarvitsisin jonkun, jonka kanssa voisin puhua terapiasta.

Hyvä kommentti! ☺️ Juuri tuolta itsestänikin tuntuu! Olen käynyt muutamalla yksityisellä terapeutilla, enkä ole tyytyväinen niistä yhteenkään. Ensimmäisen kohdalla tuli törkeää syyllistämistä traumoista joita olen kokenut, toinen oli loukkaavan vähättelevä ja kolmas jankutti murehtimisesta ja väitti että kokemani traumaattiset asiat eivät ole oikeasti edes tapahtuneet. Olen totaalisen turhautunut ja kyllästynyt terapiaan! Miksi ihmisille mainostetaan terapiaa niin paljon, jos se käytännössä on tätä?! Rahaa ja aikaa menee sekä potilaalta että yhteiskunnalta, eikä tuloksia näy eikä kuulu. Ainoa hyötyjä on terapeutti, joka käärii rahat taskuunsa. Sen sijaan potilas saattaa voida entistäkin huonommin. Terapian vaaroista ei puhuta tarpeeksi.

Vierailija
22/22 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutin saa vaihdeuttua lääkärin tuella. Varaa aika lekurille, miel psykiatri joka tekee lausunnon ja suosittelee terapian ja ehkäpä terapiasuuntauksen vaihtoa sitten etsit Kelan sivuilta uuden terapeutin käy kokeilemassa paria ja ilmoitat vaihdosta Kelaan. Tai soitat kelaan ja sanot, että et ole tyytyväinen terapeuttiisi ja kysyt sieltä ohjeita. Toivottavasti Kela pitää statistiikkaa yllä millaisisista ja kenen Kela hyväksynnän saaneista terapeutista tulee hyvä ja nopea "paranemisvastine" yhteiskunnalle. 

Kelaa kannattaisi kiinnostaa kyllä paljon enemmän nämä terapiassa jumittajat vaikkakin varsinkin pitkäkestoiset anaalyyttisen suunnan terapeutit paljon puhuvatkin, on normaalia jumittaa ja että se kuuluisi terapiaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla