Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonikierukan teho, kestääkö sen viisi vuotta?

Vierailija
20.06.2012 |

Itselläni on ollut kierukka (Mirena) nyt aika tasan neljä vuotta, kuukautisia ei koko aikana yksiäkään, joskus pikkanen tuhru pikkareissa mutta ei muuta.

Vaan nyt alkoi kunnon vuoto ja menkat migreeneineen kaikkineen ihan kuin ennen vanhaan.. Tulipa vaan mieleeni alkaako kierukassa tehot heiketä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo 5v on se jonka valmistaja takaa että kestää mutta monet gynet suosittelee esim 7v vaihtoväliä. Sun hormonitoiminnassa on yt sit jotain muuta mikä ton tekee. kuinka vanha olet, vaihdevuodet? PCO? Myoomia?

Vierailija
2/8 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

37v, toivotaan ettei vielä vaihdevuosia, ei oireita ainakaan. (Äidilläni ei koskaan ollut mitään oireita, menkat vaan loppui hiukan yli 40v, toivon yhtä helppoja vaihdevuosia=) ).

Minulla on endometrioosi, joskus kystia tms posahtelee(kramappaa ja sitten tulee ruskeaa tuhnua) mutta muutoin on ollut aikalailla oireeton nämä nuorimmaisen (4,5v) syntymän jälkeiset vuodet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset olivat toki paljon niukemmat kuin aiemmin, mutta veri kuitenkin kirkasta. Menin lääkäriin ja vaadin uutta kierukkaa. Lääkäri sanoi, että tehon pitäisi kestää jopa 7v. Halusin kuitenkin uuden kierukan, koska minusta vuoto oli merkki tehon heikentymisestä. Uuden kierukan myöstä vuoto lakkasi.

Nyt minulla on uusikin kierukka ollut pian 4v. Nyt on taas alkanut tulemaan vuotoa aiempaa enemmän. Vuoto on vielä "tuhrua", mutta jos kirkas vuoto alkaa taitaa olla taas vaihdon aika.

Taustaksi sen verran, että olen saanut keskenmenon väärin asennetun hormoonikierukan vuoksi. Ehkä siksi olen hieman herris asiassa. Todennäköisesti tehoa on riittävästi, vaikka vuoto palaakin. Itse halusin ottaa varman päälle.

Vierailija
4/8 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisesti jopa 10. Tuo 5 vuotta on se jonka valmistaja takaa, sillä sen pitemmälle ei riittänyt tutkimuksen rahoitus

Vierailija
5/8 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdeksan vuotta, eikä koko aikana ollut menkkoja. Kun menin vaihtamaan, gyne sanoi, että teho voi hyvinkin kestää noinkin kauan, koska se viisi vuotta on valmistajan suositus, sen pystyvät takaamaan, mutta eihän se teho siihen viiden vuoden kohdalle lopu kuin seinään.

Tästä uudesta kierukasta gyne sanoi, että tule sit joskus seitsemän vuoden jälkeen vaihtamaan, jos ei mitään ihmeitä ennen sitä tapahdu, kuten just vaikka menkat alkais.

Vierailija
6/8 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan pitäis sitä kun sen 5 vuotta korkeintaan. Oikein älyköt täällä taas, siinä ei oo enää sitä vaikuttavaa ainetta sen jälkeen. Ja lääkäriin kuuluu mennä jos alkaa yllättävästi verenvuotoa.

Vierailija
7/8 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullekin "älykkö"gynekologini sanoi kierukkaa laittaessaan että teho on ihan hyvä jopa 7v.

-ohis

Mä en ainakaan pitäis sitä kun sen 5 vuotta korkeintaan. Oikein älyköt täällä taas, siinä ei oo enää sitä vaikuttavaa ainetta sen jälkeen. Ja lääkäriin kuuluu mennä jos alkaa yllättävästi verenvuotoa.

Vierailija
8/8 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen toiminta perustuu normaalin kierukan " vieras esine kohdussa" ehkäisytapaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä