Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos et pääsisi ikinä työelämään?

Vierailija
16.05.2012 |

Olen kohta 20v ollut kotona. Ikää 38v ja oppimisvaikeuksien takia ei opiskelut suju,yrittänyt olen useasti. Nyt lääkäri ehdottelee eläkkeelle jäämistä mutta en jaksaisi enää olla kotona. On tullut monenlaista harrastettua myös vapaaehtoistyötä näiden 20v aikana. Mitä teen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä työkyvyttömyyseläkkeelle ei niin vain päästä. Ainakaan ne, keillä olisi oikeasti perusteita.

Vierailija
2/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä kuitenkin riittää enkä tykkää yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten itse tekisin itselleni päivärutiinin - salillakäyntiä tai muuta reippailua, kieltenopiskelua, harrastuksia, lukemista.

Onhan sitä paljon töitä joita voi tehdä vaikkei opiskelut onnistukaan - näin kesäisin vaikka pätkätöitä puutarhoilla, marjanpoimintaa jne. Korvaus ei ole iso, mutta pääsisit pois kotoa.

Kyllä aktiviteetteja löytyy jos haluaa etsiä!

Vierailija
4/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös lukuisia fyysisiä sairauksia minulla.ap

Vierailija
5/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelläkin voi tehdä töitä jos sellaista haluaa. Ja rupea harrastamaan. Kaikkea kivaa vaan mistä tykkäät.

Vierailija
6/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai jäisin eläkkeelle jos lääkäri sitä ehdottaisi. siltihän sitä voisi tehdä vaikka mitä.

Vierailija
7/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten itse tekisin itselleni päivärutiinin - salillakäyntiä tai muuta reippailua, kieltenopiskelua, harrastuksia, lukemista.

Onhan sitä paljon töitä joita voi tehdä vaikkei opiskelut onnistukaan - näin kesäisin vaikka pätkätöitä puutarhoilla, marjanpoimintaa jne. Korvaus ei ole iso, mutta pääsisit pois kotoa.

Kyllä aktiviteetteja löytyy jos haluaa etsiä!

Olen ollut ystäväpalvelussa,käynyt tietokonekursseilla ja vaikka mitä mutta olisin halunnut päästä työelämään saada palkkaa ja normaali arjen itselleni. Olisin halunnut osallistua perheen elatukseen.

Vierailija
8/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle ja olen todella helpottunut. Tekemistä löytyy kyllä, ainakin pitkällä tähtäimellä. Rahatilateeni on surkea, mutta pikkuhiljaa etsin ja löydän iloa ihan ilmaisesta, kuten kirjastosta ja luonnosta. Onni on asua pienellä paikkakunnalla, jossa luonto on vieressä sekä silti kulkuyhteydet "ihmisten ilmoille" ovat ihan riittävät.

Vierailija
9/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä olisi varmaan tosi köyhää ja kurjaa. Ankeeta pennin venyttämistä.

Vierailija
10/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota sinun perussairauksillasi voisi tehdä? Kiinnostaako sellainen työ sinua? Onko siihen mahdollista kouluttautua esimerkiksi oppisopimuksella? Onko mahdollista, että työllistäisit itse itsesi - onko jotain, mitä osaat niin, että se kantaisi yrittäjyyteen asti?

Vierailija
11/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa sitä, että opiskellaan ja tehdään työtä samanaikaisesti. Jos henkilöllä on oppimisvaikeuksia, eikä opiskelu onnistu, niin miten ihmeessä kuvittelet hänen selviytyvän oppisopimuksesta?

Vierailija
12/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se ei ole fyysisesti raskasta mutta olen yrittänyt käydä kauppista useasti viimeksi n. 1v sitten mutta en pääse siitä läpi en vaikka saisin tukiopetusta tms. yrittäjäksi minulla ei ole mahdollisuutta alkaa. Tuntuu nykyään elämä aika turhalta. ap

Vierailija
13/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnsaantimahdollisuuksiksi.

Vierailija
14/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on fyysisesti raskasta.

Vierailija
15/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset nukkuu.

T. Pph

Vierailija
16/16 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin mulla ol fyysisesti paempi kunto mutta eivät huolineet,hoitajia kuulemma tarpeeksi niitä jotka ovat siihen opiskelleet. ap