Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä vihasta miehen "salarakasta" kohtaan?

Vierailija
08.06.2012 |

Sain tietää yli vuosi sitten, että miehellä oli seksisuhde ystäväni kanssa. Pistin välit poikki ns. ystävään, miehen kanssa olemme yhdessä, koska en monen pienen lapsen kanssa ole jaksanut pesäeroa tehdä ja meillä on pitkä liitto takana, liitto jota pidin hyvänä ennen kuin salasuhde paljastui.

Mies ei varmaankaan enää koskaan petä, enkä minä enää koskaan luota häneen täysin enkä rakastakaan.

Lähtöä teen mielessäni joka päivä, vaikka lasten vuoksi olisi paras jäädä. Suurin ongelma on, että en voi välttyä täysin tämän toisen naisen kohtaamisilta ja koen ihan suunnatonta vihaa hänet nähdessäni. Kohtalotovereita ja selviytymistarinoita kaipaisin.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntematonta ihmistä kohtaan vihanpurkaukset olisivat ehkä liikaa, mutta onhan ystäväsi myös pettänyt sinut tahollaan.

on siinä, että vihaa hel**tisti ihmistä, joka on selän takana paneskellut omaa puolisoa, omien lasten isää tai äitiä. On suorastaan epäinhimillistä kuvitella, että sellaista ihmistä kohtaan ei tuntisi valtavaa raivoa.

Olen kyllä tullut huomanneeksi, että naiset, jotka muhinoivat vapaaehtoisesti varattujen kanssa kykenevät usein ulkoistamaan itsensä syyllisyydestä. "minäkö olisin tehnyt jotain pahaa? Eikös se ollut miehesi, joka sinua petti? Minä vain ... olen ... ulkopuolinen henkilö... joka ei kuulu millään tavalla kuvioon, jossa miehesi nussi jotain vierasta naista". Tapahan se on sekin sietää itseään ja pahoja tekojaan.

Vierailija
2/72 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa suurin ongelma olla itsesi kanssa kun pidät kulisseja pystyssä. Ei se sun kaverisi yksin suhdetta ole miehesi kanssa pyörittänyt. Mitäs siellä enää mietit; lähde lätkimään ja lakkaa marisemasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tuossa AP:n tilanteessa pitäis vihata miestä, joka varattuna ja perheellisenä on hypännyt vieraan naisen punkkaan.

Mitä ihmettä te tuhlaatte vihaanne toisia naisia kohtaan: mieshän tuossa on se petturi ja pahantekijä!! Ei tosiaankaan mikään viaton reppana joka on houkuteltu vastoin tahtoaan pettämään. Mies on tehnyt valinnan.

Hyvä vaan että AP:lle paljastui viimein ukkonsa paskamaisuus ja kierous, nyt vaan uutta elämää kohti. Miksi ihmeessä jatkaa suhdetta, jolla ei ole aitoa tulevaisuutta?

Vierailija
4/72 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän hyvässä parisuhteessa, jossa ei petetä tai harrasteta varattuja

Niinhän sinä luulet....

Vierailija
5/72 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi nainen iski mun kännisen miehen, jälkikäteen oli vielä yhteiselle ystävällemme sanonut että odotti miehen humaltuvan tarpeeksi ennen kuin iski..en puolustele miestä, erosin hänestä samantien. Joka kerta kun näen tämän naisen jossain yksinään sihahdan hänelle "huora" ..nainen ei vastaa mitään, luikkii pois vaan.

Yleensä en käytä tuota h-sanaa, mutta tässä tapauksessa käyttäisin minäkin!! En usko, että pystyisin olemaan noin tyyni niinkuin sinä vaan pistäisin sen eukon sanallisesti seinää vasten.

Vierailija
6/72 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän hyvässä parisuhteessa, jossa ei petetä tai harrasteta varattuja

Heko heko. Niinhän sinä luulet....

katkeruutta, että joku elää hyvässä parisuhteessa? Olen todellla pahoillani, jos sinua on petetty, mutta ei se tarkoita, että tätä kirjoittajaa petetään.

Vierailija
7/72 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen auta kuin aika. Mieheni petti ja voi kuinka vihansinkaan sitä naista ja myös miestä. Erosin.

Toipuminen erosta kesti kolmisen vuotta. Nyt kun aikaa on kulunut yli kymmenen vuotta mies sekä nainen ovat täysin yhdentekeviä. Heidän suhteensa kesti vain pari vuotta.

Petetyksi joutuminen satutti todella paljon, lapset olivat pieniä ja välillä oli tosi rankkaa olla yksinhuoltaja. Mieluummin kuitenkin yh kuin kusipäämiehen puoliso.

Vierailija
8/72 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni melkein samatilanne. Tosin tiesin, mutta en tuntenut tätä toista naista

Vierailija
9/72 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ilmaa, en tunne häntä. Olen tekemisissä silloin tällöin, mutten tunne, enkä halua tunteakaan ("Tunsin" käärmeen aiemmin..)

Joka kerta melkein tärisen raivosta tuon horon nähdessäni, mutta pidän ylpeyteni kasassa, enkä näytä sitä naakalle. Minä kuitenkin olin se, jonka kanssa mieheni haluaa elämäänsä jatkaa! Tosin, kuten sanoit, rakkaus on muuttunut lopullisesti, ja se harmittaa. Luottamaan en enää pysty täysillä, kuten aiemmin - sääli!

Vierailija
10/72 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ilmaa, en tunne häntä. Olen tekemisissä silloin tällöin, mutten tunne, enkä halua tunteakaan ("Tunsin" käärmeen aiemmin..)

Joka kerta melkein tärisen raivosta tuon horon nähdessäni, mutta pidän ylpeyteni kasassa, enkä näytä sitä naakalle. Minä kuitenkin olin se, jonka kanssa mieheni haluaa elämäänsä jatkaa! Tosin, kuten sanoit, rakkaus on muuttunut lopullisesti, ja se harmittaa. Luottamaan en enää pysty täysillä, kuten aiemmin - sääli!

vois olla sulle terveellinen....

Vierailija
11/72 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni sinulla on suurempia ongelmia kuin tuo vihan tunne sitä toista naista kohtaan. Tuo sinun miehesi nimittäin on suurempi ongelma. Kirjoitit ettet luota häneen etkä rakasta. Oletko hänen kanssaan vain koska teillä on yhteisiä lapsia? Vai miksi olet?

Etköhän sinäkin ansaitse hieman parempaa miestä/elämää kuin tuollaista.

Mieti mitä pelkäät esimerkiksi yksinhuoltajana olemisessa. Kirjoita vaikka paperille kaikki ja koita selvitä niille jonkinlaisen ratkaisun.

Sinä tarvitset vielä aikaa toipua tuosta ja se ei ehkä ole helpointa jos se pettävä osapuoli on siinä kokoajan nurkilla.

Tsemppiä!

Vierailija
12/72 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun olette yhdessä. Näitä vain sattuu ja tapahtuu niin miehille kuin naisille. Anteeksiantamus on se juju. Onneksi ajattelet teidän pieniä lapsia että he saavat kuitenkin ehjän perheen. Eron ymmärrän siinä tapauksessa jos riidat ovat kovia ja lapset kärsii. Koittakaa selvitä. Kyllä siitä hengissä selviää!

T: saman kokenut, mutta 3 vuotta meni onneen takaisin

Vierailija
13/72 |
10.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilleen mies on hyvä isä, ei se asia häntä huonoksi isäksi tee...

Eniten tuossa AP:n tilanteessa pitäis vihata miestä, joka varattuna ja perheellisenä on hypännyt vieraan naisen punkkaan.

Mitä ihmettä te tuhlaatte vihaanne toisia naisia kohtaan: mieshän tuossa on se petturi ja pahantekijä!! Ei tosiaankaan mikään viaton reppana joka on houkuteltu vastoin tahtoaan pettämään. Mies on tehnyt valinnan.

Hyvä vaan että AP:lle paljastui viimein ukkonsa paskamaisuus ja kierous, nyt vaan uutta elämää kohti. Miksi ihmeessä jatkaa suhdetta, jolla ei ole aitoa tulevaisuutta?

Vierailija
14/72 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun salarakas on vielä ollut oma ystäväsi.

Tuntematonta ihmistä kohtaan vihanpurkaukset olisivat ehkä liikaa, mutta onhan ystäväsi myös pettänyt sinut tahollaan. Aina voit toki yrittää selvittää asian hänenkin kanssaan, mutta aika haastavaa se varmaan olisi (eikä ehkä kaiken tuskan arvoista).

Vierailija
15/72 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi lierolle, joka on tiennyt aloittaessaan flirtin mieheni kanssa, että tämä tod. on perheellinen ja isä. Akkahan shokeerasi minun lisäkseni myös meidän lapset! Kun huomasivat ihan taatusti, ettei kaikki ole ihan kohdallaan..Miksi, ja mitä pitäisi antaa anteeksi?? Suurensuuren loukkauksen? Perheen rikkomisyrityksen? Lasten ja minun kärsimykset?? Mitä ihmettä?!? EIPÄ ole kukaan tullut edes anteeksi PYYTÄMÄÄNKÄÄN!!! Joten...en taas tajua sinua/ teitä..

Vierailija
16/72 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kunnes huomaat, että se on ohi. Minä vihaan miestä, jonka kanssa oli suhde ennen tätä nykyistä. Jonain päivänä viha on ohi ja henkilö on yhdentekevä. Niin ei ole vielä.

Älä siis huoli jos vihaat, se sammuu aikanaan, kun olet miettinyt asiat halki päässäsi ja aika on kulunut.

Vierailija
17/72 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin, eikö minulla ole itsekunnioitusta kun olen jäänyt. Ja onko oikein, että elän ehkä loppuelämäni liitossa (parhaat vuodet) jossa en pysty rakastamaan enkä luottamaan, enkä ole saanut kunnioitusta ja rakkautta osakseni? Onko lasten paras arvokkaampaa kuin omanarvontunto?

Kun tilanne selvisi minulle, pienin oli ihan vauva, eikä voimavaroja ollut lähtöön. Toisaalta en tee häitiköityjä ratkaisuja näin suurissa asioissa. Mies on kuitenkin hyvä isä lapsilleen.

Olisi helpompaa jos voisin lopullisesti välttää tuon salarakkaan näkemisen, mutta käytännössä mahdotonta. Joku ratkaisu pitäisi tehdä, ennenkuin tämä kuluttaa minut loppuun. Ja onko asioiden hautaaminen unohduksiin hyvä asia? Eivätkö ne palaa kummittelemaan kuitenkin, aina riitojen tullessa heräävät vanhat loukkaukset ja asiat henkiin.

Vierailija
18/72 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on vain yksi vastaus: anteeksianto.

Mutta ennen kuin menet anteeksiantoon asti, pitää se viha purkaa ulos. Voit ajatella sitä naista ja hakata tyynyä. Minä huusin. Ajoin autossa ja huusin niin, että ääni meni. Ja sitä pitää itkeä ja huutaa niin kauan kuin on itkettävää ja huudattavaa.

Ja sitten pitää antaa anteeksi. Joka ilta, yhä uudestaan ja uudestaan. Vaikka ei siltä tunnu, niin aloita "Tahdon antaa anteeksi". Ajan myötä ote irtoaa. Tulee aika, jolloin katsot sitä naista ja ihmettelet, miten olet koskaan jaksanut häneen tuhlata ajatustakaan.

Miksi sinun pitää tahtoa antaa anteeksi? Ei sen toisen naisen tähden, vaan itsesi tähden. Et koskaan saavuta onnellisuutta ellet annan anteeksi. Niin kauan kuin vihaat jota kuta, niin kauan tuolla vihaamisen kohteella on valtaa sinuun. Kun annat anteeksi, pääset siitä otteesta.

Vierailija
19/72 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vain hautaa asioita ja tunteita ja yritä unohtaa. Koska padotut tunteet hallitsevat käyttäytymistäsi ja aiheuttavat psykosomaattisia sairauksia.

Vierailija
20/72 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo toisesta naisesta käyttämäsi haukkumasanat osoittava, että olet katkera luuseri, joka on tyytynyt armopaloihin eli pettävään miehen. Siitä on ylpeys kaukana. Todennäköisesti ukkosi pettää sinua jälleen tai ennemmin tai myöhemmin. Revi siitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä