Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka tienaatte kirpputorilla huikeita summia

Vierailija
05.11.2025 |

Kertokaa minulle, MITÄ ihmettä te myytte?

Kuulin taas ohimennen kehuskelua, että kirppikseltä on tullut melkein 400 euroa, vaikka myyntiviikko on vasta puolivälissä. Eli 400 euroa parissa päivässä??

Ihan tavallinen itsepalvelukirppis, normaalikokoinen myyntipaikka, ei siis mitään huonekaluja tms. myynnissä. Kuinka paljon sitä pikkusälää täytyy oikein sulloa myyntipaikkaan, jotta tuollaisiin summiin pääsee? Vai myyttekö jotain tajuttoman kallista? Kun se yleisin neuvohan aina menee niin, että älä vie liikaa tavaraa kerralla ja laita erittäin matalat hinnat, niin kauppa käy.

Minulla on ollut kirppiksellä myynnissä merkkituotteita ja keräilytavaroita polkuhinnoilla, mutta aina on ollut tuskan takana, että edes muutama kymppi viikossa jää käteen paikkavuokran jälkeen. Selkeästi teen jotain väärin. En vaan osaa, tai sitten on huono tuuri. Olen tehnyt jotain kirppisaiheisia aloituksia tänne aiemminkin, kun on kerta kaikkiaan minulle niin suuri mysteeri, että miten hemmetissä jotkut ihmiset tekevät parissa viikossa megatiliä ja minä saan roudata suurimman osan tavaroistani takaisin :D

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on.

Vierailija
2/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myynyt kahdella eri kirppiksellä ja eroa on. Toisessa menee sellainen aikuisille suunnattu tavara - lasitavara, Marimekko yms 

Toisessa taas enemmän nuorisolle suunnattua tavaraa.

Tosin enää en kyllä ota kirppispöytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on.

No niinhän se on, mutta utelias olen silti :D Saatko sinä aina monta sataa viikossa? Kerro niksisi!

Vierailija
4/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

€400, huikea summa?

Vierailija
5/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Pena lähettää mulle ilmasta tavaraa ja mie myyn ne sit kirppiksellä erittäin halvalla. Esim bluerayt ja äänilevyt menevät aina kaupaks euron kappale. Toisinaan jotkut ostaa jälleenmyyntiin, mutta sillä ei ole väliä kun tavara on mulle ilmasta. 

Vierailija
6/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on.

No niinhän se on, mutta utelias olen silti :D Saatko sinä aina monta sataa viikossa? Kerro niksisi!

En saa.

Vierailija
7/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myynyt kahdella eri kirppiksellä ja eroa on. Toisessa menee sellainen aikuisille suunnattu tavara - lasitavara, Marimekko yms 

Toisessa taas enemmän nuorisolle suunnattua tavaraa.

Tosin enää en kyllä ota kirppispöytää.

Tuo on totta kyllä. Mutta tämä on sellainen valtava halli, "sekametelisoppa", jossa käy jos jonkinlaista kulkijaa. En ole nähnyt mitään selkeää linjaa siinä, millaiset myyjät tuntuvat saavan noita huikeita summia. Tämäkin kehuskelija oli ihan tavallisen näköinen rattaita lykkäävä perheenäiti. Tuskin lastenvaatteilla yms. tuollaista tiliä tekee? En tiedä, siksi kyselenkin, millaisilla tavaroilla tuollaiset megatilit tulevat - ja kuinka paljon sitä tavaraa myyntipaikassa oikein on?

Vierailija
8/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

€400, huikea summa?

Onhan se huikea hinta näistä muutaman euron - parin kympin kirppiksen romuista.

Yleensä nämä kirppiksellä satasia "tienanneet" myyvät käyttämättä jäänyttä turhaa rojua josta itse olivat maksaneet uutena tonneja.

Että semmoista tienaamista.

Vierailija
9/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripariskunnan mies oli syyllistänyt vaimoaan miksei hän mene myymään kirpparille, kun miehen kaverin vaimo oli viikossa saanut isot myyntituotot myymistään tavaroista. Mies ei ymmärtänyt, kun vaimo sanoi, että ei meillä ole sellaista myytävää eikä kukaan maksa kirpparilta ostetuista lastenvaatteista mitään.

Vierailija
10/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

€400, huikea summa?

400 euroa viikossa olisi minusta kirpputorilla todella hyvä tili. Tämä oli kuulemma vielä vasta puolen viikon saldo, eli jos kirpputorilta tulee 800 euroa viikossa, niin sehän on jo todella huikea.

(Jos olet joku hyvätuloinen, joka ei edes käy kirpputorilla, niin et varmaan ymmärrä koko keskustelua.)

Kuten sanoin, oma kokemukseni on, että kirppikseltä jää vuokran jälkeen käteen ehkä jotain 50-70 euroa viikossa.

Vierailija
11/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilla EI TIENAA. Olet ostanut kaiken sen mitä siellä myyt oletettavasti kalliimmalla. Enemmän tienaa kun jättää ostamatta kaiken turhan.

Vierailija
12/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpparilla EI TIENAA. Olet ostanut kaiken sen mitä siellä myyt oletettavasti kalliimmalla. Enemmän tienaa kun jättää ostamatta kaiken turhan.

Mietin ihan samaa, että mistä ap on ne myytävät tavarat (ilmaiseksi?) saanut, että voisi sanoa tienaavansa. Tietty jos ostaa halvalla Kiinasta ja sitten myy kalliimmalla kirpparilla, voisi kai tienata. 

Vierailija
13/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt myös samaa. Joskus seurannut itsepalvelukirppiksillä millaiset ihmiset ostavat ja mitä tavaraa, niin eivät ainakaan mitään laatua ja erikoisempaa. Tavanomainen ketjuliikkeen vaate ja ruokamarkettien leluosaston lelut ovat suosittuja. Harva tunnistaa suomalaista suunnittelua, ellei mukissa ole selkeästi muumitarinoiden hahmoja. Halvat sisustustavarat, jotka ovat vielä hetken aikaa suosittuja, mutta joku ehtinyt jo kyllästymään ennen trensin päättymistä, myyvät hyvin. 

On vain pieni määrä ihmisiä, jotka myyvät laatua ja desingia. Hinta pitää olla korkealla, koska se on ostajille selkeästi ainoa tapa tunnistaa laatu. Mitä enemmän pyydät sen parempi. Ja tietysti, että on oikealla kirppiksellä myymässä. MIstä asiakaskunta koostuu vaikuttaa myös

Vierailija
14/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kanssa näitä huippumyyntejä, monia satasia vähintään/vk. Itse saan viikolta vaivoin muutaman kympin :). Lastenvaatteet vissiin myy erittäin hyvin, lelut ja kirjat myös. Uudenveroiset merkkivaatteet/-tuotteet myös. Myynti tietysti riippuu vielä kaudesta, onko kesä vai joulun alus jne. Jos olisi mahdollista viedä vanhaa Arabiaa ja taide-esineitä, nekin menisivät.

Vierailija
15/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippoja ja kuppeja (arabiaa yms), vanhan ompelukoneen, sarjakuvia, laukkuja, vanhoja videopelejä, 90-luvun leluja.

Tällä hetkellä neljättä viikkoa jo paikka ja tienannut noin 350 euroa.

Vierailija
16/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena myin paljon itsepalvelukirppiksillä sekä ihan peruskirppiksillä. Tienasin päivässä n. 400e monesti kun olin ite myymässä. Nykyään ei saa niin paljoa. Pikavaatemuoti tekee sen, niin halvalla saa uutta.

Itsepalvelukirppikset voi olla tosi hiljaisia. Niissä en ole myynyt vuosiin. 

Vierailija
17/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vain harvoin myynyt merkkituotteita (joista saa varmemmin n. 40-60 pros tuotteen hinnasta). T. Nro 16

Vierailija
18/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan tienaa tavallisilla tavaroilla moisia summia se vain on faktaa, monesti saa hädin tuskin paikkamaksun kuitattua

Vierailija
19/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on laadukkaita merkkituotteita, laita kova hinta niille. Miksi myisit itse kalliilla ostamasi muutamalla eurolla? Ennemmin vaikka pitäisit itse ja antaisit ihmisille joululahjoiksi tms.

Kokeile edes nostaa hintoja ja katso mitä tapahtuu. Eihän sulla ole menetettävääkään.

Vierailija
20/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä Pena lähettää mulle ilmasta tavaraa ja mie myyn ne sit kirppiksellä erittäin halvalla. Esim bluerayt ja äänilevyt menevät aina kaupaks euron kappale. Toisinaan jotkut ostaa jälleenmyyntiin, mutta sillä ei ole väliä kun tavara on mulle ilmasta. 

Sehän on silkkaa voittoa sulle sitten :)