Miehen ex haukkui pystyyn pienen vauvamme.
Vauva on kasvamassa vähitellen äitiyspakkauksen laatikosta ulos, joten pinnasänky alkaa olla ajankohtainen. Mies tiedusteli eksältään, vieläkö tällä on jossain säilössä vanha pinnasänky. No, kuulemma on, mutta hän ei sitä millekään saatanan kakaralle halua antaa. Kuulemma ihan oksettava ajatuskin ja ties vielä mitä. Satuin kuulemaan nämä sanat, koska olin samassa huoneessa kun mies puhui tämän eksän kanssa puhelimessa ja puhelimesta kuului eksän puhe läpi. Kaikkea en kuullut, enkä taatusti edes olisi halunnut kuulla.
Inhotkoon minua ihan rauhassa, mutta sairasta haukkua pieni viaton lapsi.
Kommentit (213)
Onko mies niin traumatisoitunut tapahtumasta, että nyyhkii keskustelupalstoilla exänsä pahoja sanoja?
eli ette puolusta lapsianne,vaan annatte kaiken maailman ******** haukkua niitä mielin määrin kelle hyvänsä?! Jos olisin ap,soittaisin sille ******* ja sanoisin ettei ole kovin kohteliasta haukkua viatonta lasta aikuisten riitojen takia.Se ei ole kovin hyvää käytöstä.
Onko mies niin traumatisoitunut tapahtumasta, että nyyhkii keskustelupalstoilla exänsä pahoja sanoja?
ei jaksa korvaansa lotkauttaa eksän sanomisille. Tämä on miehen mukaan muutenkin sellainen, että kaikki joista hän ei pidä, ovat suunnilleen kusipäitä ja huoria ja ties mitä. Ei siis säästele sanojaan. Minusta silti kenen tahansa lapsen haukkuminen on typerää ja aivan yhtä lailla pahoittaisin mieleni, jos vauvaani haukkuisi neuvolantäti tai naapuri tai ihan kuka tahansa. Outoa, että lapsen puolesta mielensä pahoittaminen tuntuu olevan täällä monelle aivan vieras asia. ap
puolustelematta sinällään exän sanallista käytöstä eli olisihan hän voinut fiksusti vaan ilmoittaa, että sänkyä ei anna... niin silti sanoisin, että erittäin tahditonta mennä mieheltäsin vanhaa sänkyä exältään pyytämään. Ihan sama kenen maksama jne, mutta se osoittaa kyllä mieheltäsi sellaista tunne-elämän kehittymättömyyttä, ettei ymmärrä mikä on sopivaa ja miten toisen tunteet tulisi huomioida.
Tulee niin mieleen oma exäni, jolla vastaavanalaisesti oli puutteellinen kyky ymmärtää ja huomioida toisten tunteita. Hän siis ensiksi jätti minut kesken lapsettomuushoitojen toisen naisen vuoksi ja eipä mennyt siitä kun kuukausi tai pari niin soitteli minulle "iloisena" miten hänen tyttöystävä on raskaana.
siis hei haloo, fiksu ihminen ei toimisi noin, vaan tuossa vaiheessa kyllä oli pakko katsoa totuutta silmiin ja tajuta, että hänen tunne-elämänsä oli kyllä alikehittynyt..
Tässä ketjussahan on ilmoittautunut montakin jotka ovat saaneet lastentarvikkeita eksiltä ja myös niitä eksille eteenpäin antaneet tarpeen mukaan. Et todellakaan voi yleispätevästi alkaa kaakattaa alikehittyneestä tunne-elämästä, kun ihan selkeästi tuo asia ei monille ole mikään ongelma.
Kuten on jo aiemmin sanottu, että ap ilmoittakoon miehelleen, jos halua miehensä kakaroiden tavaroitaan käytettävän. Ap asuu yhteistaloudessa miehensä kanssa, ei miehensä exän kanssa. Miehen tehtävänä on sitten hommata tarpeelliset välineet ja tavarat lastensa tapaamista varten.
Samoin kuten ap on sanonut, on miehen ja hänen exänsä erosta monta vuotta aikaa. Mies ja exänsä ovat varmasti jo jakaneet tavarat. monen vuoden jälkeen ei enää voi urputtaa, että mies maksoi aikoinaan jostain jotakin, niin on miehen exäkin varmasti jostakin toisesta tavarasta jotakin maksanut.
Eihän se ex oikeasti lasta haukkunut. Vaikka itse olen samassa tilanteessa kuin sinä, ymmärrän miehen exää hyvin. Olisi tiukka paikka antaa tavaroita entisen rakkaan uudelle lapselle.
se tarkoitti kun puhui kakarasta? Olisiko ok,jos ap soittaisi miehen eksälle ja ilmoittaisi ettei anna enää lainaan mitään eksän kakaroille,vaan näiden pitää tuoda aina omat tavarat tullessaan?Se koti mihin lapset tulevat on näet myös ap:n koti,ja hänhän voi tehdä omilla tavaroillaan mitä haluaa.
Sen vain olen oppinut elämässäni, että kukaan muu ei ole tunteistani vastuussa kuin vain minä. samoin kukaan ei ole niin tärkeä, että pilaisin päiväni mieleni pahoittamisella pelkästään jollakin ilkeällä puheella. erityisesti silloin, jos se ei ole edes minulle tarkoitettu.
Mielensä kannattaa pahoittaa kunnon asioista: tyttöjen ympärileikkauksesta, epätasa-arvosta, omaisen kuolemasta, nälänhädästä, kidutuksesta jne. Siitä, jos joku suutuspäissään jotakin laukoo, ei kannata sitä korvaansa lotkauttaa.
ei jaksa korvaansa lotkauttaa eksän sanomisille. Tämä on miehen mukaan muutenkin sellainen, että kaikki joista hän ei pidä, ovat suunnilleen kusipäitä ja huoria ja ties mitä. Ei siis säästele sanojaan. Minusta silti kenen tahansa lapsen haukkuminen on typerää ja aivan yhtä lailla pahoittaisin mieleni, jos vauvaani haukkuisi neuvolantäti tai naapuri tai ihan kuka tahansa. Outoa, että lapsen puolesta mielensä pahoittaminen tuntuu olevan täällä monelle aivan vieras asia. ap
Tässä tilanteessa nyt ei tarvita mitään puolustamista. Mieshän olisi vaikka voinut lyödä luurin kiinni, mutta sitä ei nähdäkseni tehnyt. Mies olisi myös voinut olla fiksu, jos tietää exänsä reagoinnin, ja mennä jo alunperin toiseen huoneeseen soittamaan.
eli ette puolusta lapsianne,vaan annatte kaiken maailman ******** haukkua niitä mielin määrin kelle hyvänsä?! Jos olisin ap,soittaisin sille ******* ja sanoisin ettei ole kovin kohteliasta haukkua viatonta lasta aikuisten riitojen takia.Se ei ole kovin hyvää käytöstä.
eriasia on myös sillä, että joku pyytämättä kysyy, ovatko tavarat tarpeellisia.
Miehen pitäisi tuntea exänsä ja tietää mikä on tälle tärkeää.
puolustelematta sinällään exän sanallista käytöstä eli olisihan hän voinut fiksusti vaan ilmoittaa, että sänkyä ei anna... niin silti sanoisin, että erittäin tahditonta mennä mieheltäsin vanhaa sänkyä exältään pyytämään. Ihan sama kenen maksama jne, mutta se osoittaa kyllä mieheltäsi sellaista tunne-elämän kehittymättömyyttä, ettei ymmärrä mikä on sopivaa ja miten toisen tunteet tulisi huomioida.
Tulee niin mieleen oma exäni, jolla vastaavanalaisesti oli puutteellinen kyky ymmärtää ja huomioida toisten tunteita. Hän siis ensiksi jätti minut kesken lapsettomuushoitojen toisen naisen vuoksi ja eipä mennyt siitä kun kuukausi tai pari niin soitteli minulle "iloisena" miten hänen tyttöystävä on raskaana.
siis hei haloo, fiksu ihminen ei toimisi noin, vaan tuossa vaiheessa kyllä oli pakko katsoa totuutta silmiin ja tajuta, että hänen tunne-elämänsä oli kyllä alikehittynyt..
Tässä ketjussahan on ilmoittautunut montakin jotka ovat saaneet lastentarvikkeita eksiltä ja myös niitä eksille eteenpäin antaneet tarpeen mukaan. Et todellakaan voi yleispätevästi alkaa kaakattaa alikehittyneestä tunne-elämästä, kun ihan selkeästi tuo asia ei monille ole mikään ongelma.
miksei ap saa pahoittaa mieltään puhelusta jonka vahingossa kuuli? Itse olen pahoittanut mieleni monta kertaa ilkeistä juoruista,asioista joita ei oltu tarkoitettu korvilleni mutta jotka olen tietooni saanut.Onpas täällä ilkeitä ihmisiä liikenteessä:(( Ja se että ap:n mies on kysellyt pinnasänkyä kertoo siitä että ilmeisesti välit ovat ihan hyvät,enkä ymmärrä miksei voisi kysyä? Todella ilkeältä tuo nainen kuulostaa,katkeralta ja lapselliselta.
Tässä tilanteessa nyt ei tarvita mitään puolustamista. Mieshän olisi vaikka voinut lyödä luurin kiinni, mutta sitä ei nähdäkseni tehnyt. Mies olisi myös voinut olla fiksu, jos tietää exänsä reagoinnin, ja mennä jo alunperin toiseen huoneeseen soittamaan.
kyllä itse odotan hyvää käytöstä aikuisilta järkeviltä ihmisiltä,sekä tunteiden pidättämistä tilanteessa kuin tilanteessa.Jos kuulisit jonkun kolmannen osapuolen nimittelevän lastasi kakaraksi,niin antaisitko asian olla? Itse ainakin haluaisin tietää mitä se pieni vauva on aikuiselle naiselle tehnyt.Lapsellista käyttäytymistä kerrassaan,en voi muuta sanoa....
pahoittaa mielensä ihan mistä vain. Kysymys on vain siinä, että kannattaako tuo mielen pahoittaminen? Kannattaako antaa valta toiselle omasta mielestä? Kannattaako tuhlata 1 päivä (tai enemmän) murehtimalla toisen tunteen purkausta?
Kukaanhan ei ole täällä ollut sitä mieltä, että exä olisi kauniisti sanonut. Rumastihan hän sanoi, mutta siihen on varmaan syynsä. Samoin hänenkään ei olisi kannattanut loukkaantua miehen ehkä tunteettomasta ja epähienosta kysymyksestä.
miksei ap saa pahoittaa mieltään puhelusta jonka vahingossa kuuli? Itse olen pahoittanut mieleni monta kertaa ilkeistä juoruista,asioista joita ei oltu tarkoitettu korvilleni mutta jotka olen tietooni saanut.Onpas täällä ilkeitä ihmisiä liikenteessä:(( Ja se että ap:n mies on kysellyt pinnasänkyä kertoo siitä että ilmeisesti välit ovat ihan hyvät,enkä ymmärrä miksei voisi kysyä? Todella ilkeältä tuo nainen kuulostaa,katkeralta ja lapselliselta.
En ihmettele yhtään exän reaktiota, jos näin on. Älytöntä edes kysyä tuollaista häneltä.
se tarkoitti kun puhui kakarasta? Olisiko ok,jos ap soittaisi miehen eksälle ja ilmoittaisi ettei anna enää lainaan mitään eksän kakaroille,vaan näiden pitää tuoda aina omat tavarat tullessaan?Se koti mihin lapset tulevat on näet myös ap:n koti,ja hänhän voi tehdä omilla tavaroillaan mitä haluaa.
ne tarvittavat tavarat. Se isähän on tapaamispäivinä vastuussa lapsista. Ei exän yksin tarvi niistä lapsista huolehtia, eikä hommata heille tavaroita isän luo. Isä ja ap tappelee keskenään mitä tavaroita lapset käyttää ja mitä ei ja kumpi ne ostaa.
neekerihuoran äpäräksi, saatanan neekerikakaraksi, vitun huoranpennuksi ym. Nämä ovat tarkoituksella sanottuja, eivät tunteenpurkauksia.
Toki ap voi soitella miehen exälle vaikka yön läpeensä. Muuttuuko tilanne siitä yhtään paremmaksi? Jos exällä on tapana puhua rumasti, niin muuttuuko se ap:n hänelle soittaessa?
kyllä itse odotan hyvää käytöstä aikuisilta järkeviltä ihmisiltä,sekä tunteiden pidättämistä tilanteessa kuin tilanteessa.Jos kuulisit jonkun kolmannen osapuolen nimittelevän lastasi kakaraksi,niin antaisitko asian olla? Itse ainakin haluaisin tietää mitä se pieni vauva on aikuiselle naiselle tehnyt.Lapsellista käyttäytymistä kerrassaan,en voi muuta sanoa....
nyt yhteydessä ja kysellä, että mitä on pieni vauva tuolla naiselle tehnyt. saataisiinpa ainakin kertomukselle jatkoa:
"Nyt se exä sanoi niin, yhyyyyy!"
tullut mieleen että ap saattaa olla herkässä mielentilassa,toisin kuin raivohullu eksä jolla ei pitäisi olla mitään hampaankolossa kun erostakin on jo aikaa eikä siinä ollut mitään draamaa? Osahan täällä ilmaisi että on ihan ok haukkua vauvaa kun ei se mitään ymmärrä ja blaablaa.
että nainen kuulostaa katkeralta ja lapselliselta. Jostakinhan se katkeruus kumpuaa?
tilanteessa kuin tilanteessa, ja varsinkin voimakkaiden tunteiden, ei ole kovinkaan fiksua. Tietenkään kenen tahansa päälle ei kannata mitä tahansa kaataa, mutta ei ole mitään hienoa siinä että nieleskelee ja teeskentelee. Arvistan suuresti ihmisiä jotka osaavat ja uskaltavat ilmaista tunteitaan. Suuri osa väkivallasta johtuu juuri tunteiden kieltämisestä, torjumisesta, pidättämisestä. Ei kaikissa tilanteissa tarvitse olla järkevä, ja varsinkin jos tuntee tulleensa loukatuksi, on erittäin hyvä osata ilmaista se. Suuri osa ei vain osaa tai uskalla. Ja kiukuspäissään sanotut sanat on yhtö tyhjän kanssa, täysin lapsellista ruveta jotain sanomisia vatvomaan.Niinkuin joku sanoi, mielensä kannattaa pahoittaa oikeista kurjista asioista, ei toisten tunteista tai sanoista. Mutta juuri tällaista mukamasfiksua, ahdistunutta teeskentelykansaa suomessa riittää. Tunteet ovat ja niitä kuuluu ilmaista. Tunteiden osoittamisessa ei ole mitään lapsellista, päinvastoin. Ei aina tarvitse, eikä kannata olla järkevä.
Ap:han on myös sanonut, ettei ihan tiedä eroon johtaneita syitä. Tällöin ei voi myöskään tietää, että mitä kaikkea draamaa on ollut taustalla.
Kukaan ei ole sitä mieltä, että on oikein haukkua vauvaa, moni vain ymmärtää sen, että ensinnäkin tekstiä ei ollut tarkoitettu vauvan kuultavaksi, eikä ap:nkaan.
Miehen ex ei ole vastuussa siitä, että ap on mahdollisesti herkässä mielentilassa. Mies on. jos mies kerran tuntee exänsä (ei korvaansa lotkauta), niin miksi soittaa kyseistä asiaa? tai minkä ihmeen takia ei mene toiseen huoneeseen, jotta ap ei herkässä mielentilassaan pääsisi kuuntelemaan asiaa, josa sitten pahoittaa mielensä.
tullut mieleen että ap saattaa olla herkässä mielentilassa,toisin kuin raivohullu eksä jolla ei pitäisi olla mitään hampaankolossa kun erostakin on jo aikaa eikä siinä ollut mitään draamaa? Osahan täällä ilmaisi että on ihan ok haukkua vauvaa kun ei se mitään ymmärrä ja blaablaa.