Miehen ex haukkui pystyyn pienen vauvamme.
Vauva on kasvamassa vähitellen äitiyspakkauksen laatikosta ulos, joten pinnasänky alkaa olla ajankohtainen. Mies tiedusteli eksältään, vieläkö tällä on jossain säilössä vanha pinnasänky. No, kuulemma on, mutta hän ei sitä millekään saatanan kakaralle halua antaa. Kuulemma ihan oksettava ajatuskin ja ties vielä mitä. Satuin kuulemaan nämä sanat, koska olin samassa huoneessa kun mies puhui tämän eksän kanssa puhelimessa ja puhelimesta kuului eksän puhe läpi. Kaikkea en kuullut, enkä taatusti edes olisi halunnut kuulla.
Inhotkoon minua ihan rauhassa, mutta sairasta haukkua pieni viaton lapsi.
Kommentit (213)
ETTEKÖ TE TAJUA ETTEI KYSE OLLUT NIINKÄÄN PINNIKSEN LAINAAMISESTA,VAAN SIITÄ ETTÄ SE IDARI HIEKKAPILLUEKSÄ HAUKKUI PIENTÄ VAUVAA!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mitä ihmeen wt-porukkaa täällä taas meuhkaa?
Ihan oikeasti, MITÄ SITTEN???? Se vauva varmaan nyt vahingoittui pahasti, kun joku tuntematon nainen sanoi sitä sivulauseessa saatanan kakaraksi, eikös niin?
Eikö teillä ole elämässänne muuta tekemistä, kuin märistä jonkun puolihullun sanomisia? Eikä rahaa ostaa omia tavaroita, vaan pitää vonkua niitä joltain eksältä?
noudattaa av:n neuvoja ja mennä samalle linjalle kuin eksä. Siispä ohjeistan miehen lapsia ottamaan ensi kerralla mukaan omat ruokailuvälineet, patjat ja lakanat ja muut tykötarpeet, koska minulla ei ole mitään velvollisuuksia heitä kohtaan. Meillä kun vielä suurin osa tavaroista on minun ostamaani, eli miehen "kakaroilla" ei todellakaan ole mitään oikeutta edes koskea niihin. Hallelujaa! Ihan oikeastiko täällä ihmiset ovat sitä mieltä, että tuo on ihan ok? ap
ä en ainakaan ole.
Teidän pyyntö oli ihan asiallinen.
Olen uusperheen äiti ja meillä yhteisiä lapsia.
Asiat on alkukankeuden jälkeen rullannut ihan mukavasti.
Älä sä mene mukaan tohon exän juttuun äläkä näiden mammojen täällä, jotka on on niin KATKERIA JOSTAKIN, että ihan pahalta tuntuu.
Pysy asialinjalla niin olet kaikkein onnellisin.
Tolla helvetin katkeruudella mitä nää mammat täällä esittää ja mitä miehesi ex näyttää... se ei johda mihinkään muuhun kun huonoon elämään.
Kaikkea hyvää teille ja pitäkää hyvää huolta myös niistä edellisen liiton lapsista, koska ne on syyttömiä kaikkeen tähän.
OK?
tilanteessa kuin tilanteessa, ja varsinkin voimakkaiden tunteiden, ei ole kovinkaan fiksua. Tietenkään kenen tahansa päälle ei kannata mitä tahansa kaataa, mutta ei ole mitään hienoa siinä että nieleskelee ja teeskentelee. Arvistan suuresti ihmisiä jotka osaavat ja uskaltavat ilmaista tunteitaan. Suuri osa väkivallasta johtuu juuri tunteiden kieltämisestä, torjumisesta, pidättämisestä. Ei kaikissa tilanteissa tarvitse olla järkevä, ja varsinkin jos tuntee tulleensa loukatuksi, on erittäin hyvä osata ilmaista se. Suuri osa ei vain osaa tai uskalla. Ja kiukuspäissään sanotut sanat on yhtö tyhjän kanssa, täysin lapsellista ruveta jotain sanomisia vatvomaan.Niinkuin joku sanoi, mielensä kannattaa pahoittaa oikeista kurjista asioista, ei toisten tunteista tai sanoista. Mutta juuri tällaista mukamasfiksua, ahdistunutta teeskentelykansaa suomessa riittää. Tunteet ovat ja niitä kuuluu ilmaista. Tunteiden osoittamisessa ei ole mitään lapsellista, päinvastoin. Ei aina tarvitse, eikä kannata olla järkevä.
aikuisen ihmisen pitäisi voida puhelun ajan pitää tunteensa kurissa ja kielenkannat kiinni,tuskin siitä nyt kukaan patoutuu siinä määrin että lahtaa perheensä tai muuta vastaavaa.Menee sitten vaikka psykologille juttelemaan tai metsään huutamaan.Itse en arvosta ihmisiä jotka suuttuvat niin että haukkuvat ja rähisevät kun eivät muuhun pysty,sellainen on luotaantyöntävää ja lapsellista.
Ap:han on myös sanonut, ettei ihan tiedä eroon johtaneita syitä. Tällöin ei voi myöskään tietää, että mitä kaikkea draamaa on ollut taustalla.
Ihmeellistä että nämä syyt eivät tule puheeksi. Mua ainakin kiinnostaisi tietää.
voi olla. Siitä heidän suhteestaan ei nyt niin monta vuotta ole. Jos ukko on hankaloittanut exän elämää tavalla tai toisella tai ei ole ottanut tarpeeksi vastuuta lapsista, niin se voi katkeroittaa kenet tahansa.
Lisäksi on huomattava, että todennäköisesti lapset reagoivat siihen uuteen sisarpuoleensa. Tämä kaatuu tällä hetkellä sinne miehen exän niskoille.
Samoin ei kuulosta hyvältä, että suurin osa ap:n ja miehen kodin tavaroista on ap:n. onko mies siis tarjonnut aiemmin kunnollista tapaamispaikkaa lapsille? Jos ei ole, niin eikö osoita kiinnostusta ja rakkautta lapsia kohtaan?
että nainen kuulostaa katkeralta ja lapselliselta. Jostakinhan se katkeruus kumpuaa?
miksei ap saa pahoittaa mieltään puhelusta jonka vahingossa kuuli? Itse olen pahoittanut mieleni monta kertaa ilkeistä juoruista,asioista joita ei oltu tarkoitettu korvilleni mutta jotka olen tietooni saanut.Onpas täällä ilkeitä ihmisiä liikenteessä:(( Ja se että ap:n mies on kysellyt pinnasänkyä kertoo siitä että ilmeisesti välit ovat ihan hyvät,enkä ymmärrä miksei voisi kysyä? Todella ilkeältä tuo nainen kuulostaa,katkeralta ja lapselliselta.
muttei katkeruus ole ap:n tai hänen miehensä syytä koska erosta oli jo monta vuota aikaa ennenkuin ap alkoi miehen kanssa seurustelemaan.Ja täytyyhän heillä jonkinlaiset välit olla jos mies tosta vaan soittaa ja kyselee pinnasänkyä,eikö? Ei se katkeruus aina ole kolmannen osapuolen syytä,myös itse voi itselleen katkeroitua ja kokea että on epäonnistunut elämässään.
Ei kannata vetää sellaisen hermoja kireämmälle, joka ei ennenkään ole kyennyt hermoistaan huolta pitämään.
tilanteessa kuin tilanteessa, ja varsinkin voimakkaiden tunteiden, ei ole kovinkaan fiksua. Tietenkään kenen tahansa päälle ei kannata mitä tahansa kaataa, mutta ei ole mitään hienoa siinä että nieleskelee ja teeskentelee. Arvistan suuresti ihmisiä jotka osaavat ja uskaltavat ilmaista tunteitaan. Suuri osa väkivallasta johtuu juuri tunteiden kieltämisestä, torjumisesta, pidättämisestä. Ei kaikissa tilanteissa tarvitse olla järkevä, ja varsinkin jos tuntee tulleensa loukatuksi, on erittäin hyvä osata ilmaista se. Suuri osa ei vain osaa tai uskalla. Ja kiukuspäissään sanotut sanat on yhtö tyhjän kanssa, täysin lapsellista ruveta jotain sanomisia vatvomaan.Niinkuin joku sanoi, mielensä kannattaa pahoittaa oikeista kurjista asioista, ei toisten tunteista tai sanoista. Mutta juuri tällaista mukamasfiksua, ahdistunutta teeskentelykansaa suomessa riittää. Tunteet ovat ja niitä kuuluu ilmaista. Tunteiden osoittamisessa ei ole mitään lapsellista, päinvastoin. Ei aina tarvitse, eikä kannata olla järkevä.
aikuisen ihmisen pitäisi voida puhelun ajan pitää tunteensa kurissa ja kielenkannat kiinni,tuskin siitä nyt kukaan patoutuu siinä määrin että lahtaa perheensä tai muuta vastaavaa.Menee sitten vaikka psykologille juttelemaan tai metsään huutamaan.Itse en arvosta ihmisiä jotka suuttuvat niin että haukkuvat ja rähisevät kun eivät muuhun pysty,sellainen on luotaantyöntävää ja lapsellista.
että on ihan ap:n lapsen vika että eksä on päästänyt itsensä katkeroitumaan?? Mielenvikaiseltahan tuo kuulostaa,olisi sitten vaikka haukkunut miehen jos mies on syypää pahaan oloon:DD
Jokainen meistä on vastuussa vain ja ainoastaan omista teoistaan ja ap sanoi että nainen halusi ottaa lapset eron tullessa,joten miksi sellaisesta omasta ratkaisusta haluiaisi muita syyttää?
Ja ap kirjoitti tuolla yllä että erosta on vuosia,ja ettei ap ollut osasyyllinen joten mistä katkeruus? Ja ihan normaaliin elämään kuuluu pettymykset ja niiden sietäminen.
Ei kannata vetää sellaisen hermoja kireämmälle, joka ei ennenkään ole kyennyt hermoistaan huolta pitämään.
todellakin,itse en tuollaista raivohullua haluaisi lähelleni,tiedä vaikka vetää puukolla keuhkot puhki.
-ap ei tiedä miksi mies on eronnut?
- ap mies tuntee oman eksänsä ilmeisen huonosti.
- ap mies on itara ja ilmeisesti tunne-elämältään sikiön tasoa
- ap salakuuntelee miehensä puheluita ja sitten loukkaantuu kun kuulee jotain mitä ei olisi omille korville tarkoitettu
- ap arvostaa kierrätystä, mutta silti kaataa mielummin ns bensaa liekkeihin ennemmin kuin hakee jostain muualta pientä korvausta vastaan käytetyn pinniksen
- ap:lle ei tietenkään ikinä ole ollut mitään negatiivisia ajatuksia miehen eksästä ja hän ei suinkaan tullut av:lle myös tätä haukkumaan
Sori vaan ap, jos yritit saada sympatiat itsellesi niin no can do. Lapsesi ansaitsee sympatiat= ei lasta saa haukkua, sen myönnän. Myös miehesi exlle sympatiat täältä...
Summa summarum.... miehesi on hoitanut eronsa huonosti koska ex noin vihainen. Ja vain TODELLA taukki ihminen edes kehtaa pyytää eksältään pinnasänkyä uudelle lapselleen. Ap voit onnitella itseäsi, olet tehtaillut lapsen ihan oikean idiootin kanssa!
-ap ei halua puida miksi mies on eronnut,kun ei kuulemma tiedä asiasta yhtä paljon kuin asianomistajat,ihan ymmärrettävää.
-ap kertoi että miehen eksä on ennenkin päästellyt suustaan haukkumasanoja,joten luonne taitaa olla tiedossa,entisen rouvan tilannetaju vain petti.
-Mies oli ehdottanut pinnasängyn lainaamista,ehkä ihan tunnesyistäkin mikä on ymmärrettävää,onhan ap.n miehen lapset siinä nukkuneet.
-joistain puhelimista kuulee läpi vaikka toinen olisi metrien päässä,ja jos ap.n miehellä on tällainen luuri suosittelisin ostamaan uuden.Toisaalta olisihan mieskin voinut tämän haukkumisen ap.lle kertoakin.
Sympatiat ovat ap.n puolella täysin.
että voi ilmaista loukatuksi tulemisen tunteensa? Mieshän oli 100% oikea osoitekin tuolle purkaukselle. Mä en taas kestä ihmisiä jotka ei kestä tunteiden ilmaisua eikä osaa niitä itse ilmaista. Mun mielestä se on vastenmielistä. Tietenkään kaupan kassalla ei kannata saada itkupotkuraivaria, mutta kyllä lähi-ihmissuteissa, varsinkin jos on tapahtunut ikäviä asioita, pitäisi ehdottomasti voida purkaa tunteensa. Normaalisti kehittynyt ihminen ymmärtää toisen pahaa oloa ja osaa myötäelää sitä. Teot ovat sitten eri asia, väkivalta yms on vastenmielistä. Mutta aggressiivisen tunteen ilmaisu on täysin eri asia kuin väkivalta.
että voi ilmaista loukatuksi tulemisen tunteensa? Mieshän oli 100% oikea osoitekin tuolle purkaukselle. Mä en taas kestä ihmisiä jotka ei kestä tunteiden ilmaisua eikä osaa niitä itse ilmaista. Mun mielestä se on vastenmielistä. Tietenkään kaupan kassalla ei kannata saada itkupotkuraivaria, mutta kyllä lähi-ihmissuteissa, varsinkin jos on tapahtunut ikäviä asioita, pitäisi ehdottomasti voida purkaa tunteensa. Normaalisti kehittynyt ihminen ymmärtää toisen pahaa oloa ja osaa myötäelää sitä. Teot ovat sitten eri asia, väkivalta yms on vastenmielistä. Mutta aggressiivisen tunteen ilmaisu on täysin eri asia kuin väkivalta.
voi ilmaista niin monella eri tapaa,eikä vauvan haukkuminen ole mielestäni mikään tapa.Eikä me täällä voidaa tietää mistä eksä on katkerana,eikä siihen ap.n mies,ap tai se vauva liity todennäköisesti mitenkään.Aggressiivinen mielenilmaus tai tässä tapauksessa pienen vauvan haukkuminen isälle on henkistä väkivaltaa,koska selvästi tuo eksä halusi vain satuttaa isää.Jos tuollaisesta haluaa parantua,niin pitää voida selvittää asiat puhumalla ja kertomalla pahasta olosta jos se edes ap.n miehestä johtuu.
Täytyyhän tuolla haukkujanaisella olla paha olo,johon olisi hyvä hakea apua vaikka se maksaisikin.Kyllä me kaikki joudumme lääkäripalveluista maksamaan,ja pieni hintahan se olisi jos saisi sillä oman tunne-elämänsä kuntoon,vai mitä?
tän exän ja lastensa luota. Sen tietää siitä, että tää pariskunta asuu asunnossa jossa tavarat on lähes kaikki ap:n. Jos mies olis asunut omillaan niin se olis tuonut mukanaan myös sitä tavaraa, ei se olis tyhjässä asunnossa asunut ja siellä lapsia tavannut. Väkisin sitä kamaa olis kertynyt, eikä noin pihi mies niitä pois olis antanut :)
Joten aika ymmärrettävää on exän käytös, tälle pariskunnalle ei riitä perheen rikkominen, nyt pitää saada miehen ostamat tavarat. Kyllä normaalijärkiset ihmiset tajuais että se mikä on exälle eron jälkeen jäänyt on exän. Normijärkinen nainen myös sanois miehelleen, että me hommataan se pinnasänky jostain muualta eikä aleta sitä exältä kysellä, eikä vaan huutelis että kyllä meillä on oikeus kun kerran mies on sen maksanut.
tän exän ja lastensa luota. Sen tietää siitä, että tää pariskunta asuu asunnossa jossa tavarat on lähes kaikki ap:n. Jos mies olis asunut omillaan niin se olis tuonut mukanaan myös sitä tavaraa, ei se olis tyhjässä asunnossa asunut ja siellä lapsia tavannut. Väkisin sitä kamaa olis kertynyt, eikä noin pihi mies niitä pois olis antanut :)
Joten aika ymmärrettävää on exän käytös, tälle pariskunnalle ei riitä perheen rikkominen, nyt pitää saada miehen ostamat tavarat. Kyllä normaalijärkiset ihmiset tajuais että se mikä on exälle eron jälkeen jäänyt on exän. Normijärkinen nainen myös sanois miehelleen, että me hommataan se pinnasänky jostain muualta eikä aleta sitä exältä kysellä, eikä vaan huutelis että kyllä meillä on oikeus kun kerran mies on sen maksanut.
Meillä on myös miehen kanssa kaikki tavarat ylläripylläri minun,koska miehen eksä vei aikoinaan kaiken mennessään kun muutti toisen miehen luo.MIes sai kamalannäköisiä vanhoja huonekaluja kavereiltaan,koska se nainen ei jättänyt mitään.Ihmeellisiä oletuksia täällä taas.
voi ilmaista niin monella eri tapaa,eikä vauvan haukkuminen ole mielestäni mikään tapa.Eikä me täällä voidaa tietää mistä eksä on katkerana,eikä siihen ap.n mies,ap tai se vauva liity todennäköisesti mitenkään.Aggressiivinen mielenilmaus tai tässä tapauksessa pienen vauvan haukkuminen isälle on henkistä väkivaltaa,koska selvästi tuo eksä halusi vain satuttaa isää.Jos tuollaisesta haluaa parantua,niin pitää voida selvittää asiat puhumalla ja kertomalla pahasta olosta jos se edes ap.n miehestä johtuu.Täytyyhän tuolla haukkujanaisella olla paha olo,johon olisi hyvä hakea apua vaikka se maksaisikin.Kyllä me kaikki joudumme lääkäripalveluista maksamaan,ja pieni hintahan se olisi jos saisi sillä oman tunne-elämänsä kuntoon,vai mitä?
silloin kun kylillä ei ollut teraputteja ja psykologeja? Ehkäpä kenties toisten ihmisten avulla...? Mutta se näkyy n ykyään kielletyn-, vastakaiku tunteisiin ja tarpeisiin pitää tänä päivänä ostaa...? Toki pahaan oloon voi käyttää psykologia, mutta kyllä on uusavuttomuuden huippu jos toinen loukkaa, niin sen sijaan että voi purkaa sanallisesti (ja vaikka vähän överistikin) tunteensa, pitääkin soittaa psykologille...? OIkeesti en enää ihmettele miks lapsen ja nuoret voi tässä maassa pahoin. Ei tuolla exällä ole mitään mistä pitäs parantua- vai pitääkö sun mielestä ihminen parantaa tunteistaan? Mä voin pahoin siitä etä ihmiset on näin vieraantuneita TUNNE-ELÄMÄSTÄ. Oikeesti järkyttävää!!!!
Meillä on myös miehen kanssa kaikki tavarat ylläripylläri minun,koska miehen eksä vei aikoinaan kaiken mennessään kun muutti toisen miehen luo.MIes sai kamalannäköisiä vanhoja huonekaluja kavereiltaan,koska se nainen ei jättänyt mitään.Ihmeellisiä oletuksia täällä taas.
kyllä viittaa siihen että kolmiodraama on kyseessä. Ap tietää tasan tarkkaan eron syyt, kunhan nyt haluaa vähän sympatiaa lukijoilta.
voi olla. Siitä heidän suhteestaan ei nyt niin monta vuotta ole. Jos ukko on hankaloittanut exän elämää tavalla tai toisella tai ei ole ottanut tarpeeksi vastuuta lapsista, niin se voi katkeroittaa kenet tahansa.
Lisäksi on huomattava, että todennäköisesti lapset reagoivat siihen uuteen sisarpuoleensa. Tämä kaatuu tällä hetkellä sinne miehen exän niskoille.
Samoin ei kuulosta hyvältä, että suurin osa ap:n ja miehen kodin tavaroista on ap:n. onko mies siis tarjonnut aiemmin kunnollista tapaamispaikkaa lapsille? Jos ei ole, niin eikö osoita kiinnostusta ja rakkautta lapsia kohtaan?
että nainen kuulostaa katkeralta ja lapselliselta. Jostakinhan se katkeruus kumpuaa?
miksei ap saa pahoittaa mieltään puhelusta jonka vahingossa kuuli? Itse olen pahoittanut mieleni monta kertaa ilkeistä juoruista,asioista joita ei oltu tarkoitettu korvilleni mutta jotka olen tietooni saanut.Onpas täällä ilkeitä ihmisiä liikenteessä:(( Ja se että ap:n mies on kysellyt pinnasänkyä kertoo siitä että ilmeisesti välit ovat ihan hyvät,enkä ymmärrä miksei voisi kysyä? Todella ilkeältä tuo nainen kuulostaa,katkeralta ja lapselliselta.
muttei katkeruus ole ap:n tai hänen miehensä syytä koska erosta oli jo monta vuota aikaa ennenkuin ap alkoi miehen kanssa seurustelemaan.Ja täytyyhän heillä jonkinlaiset välit olla jos mies tosta vaan soittaa ja kyselee pinnasänkyä,eikö? Ei se katkeruus aina ole kolmannen osapuolen syytä,myös itse voi itselleen katkeroitua ja kokea että on epäonnistunut elämässään.
Suurin osa meillä olevista tavaroista on minun, koska mies muutti alun perin luokseni pienestä poikamiesboksista eikä omistanut oikeastaan kuin välttävät tavarat. Lähes kaikki hänen tavaransa kuskattiin ties minne tai myytiin, ja minun jäivät jäljelle. Lapsilla on meillä ihan hyvät oltavat ja niin oli ennen meidän yhteenmuuttoakin, vaikka miehen kämppä nyt oli mitä oli. Meidän yhdessäolomme aikana mies on aina ottanut vastuuta lapsistaan, he ovat meillä huomattavasti enemmän kuin mitä tapaamissopimuksessa lukee jne. Lasten reagoinnista uuteen sisarukseen en tiedä sen enempää, meillä he ovat olleet kuin ennenkin, joskin toistaiseksi ainakin innoissaan uudesta sisaruksesta, tämä kun on vielä niin uusi ja jännittävä asia heillekin. Varmaan kyllä tiedossa on mustasukkaisuuttakin, mutta vielä sitä ei ole ainakaan täällä näkynyt, tiedä sitten millaista on äidin luona. Olen tähän asti jaksanut ymmärtää eksän erinäisiä tempauksia ja haukkumisia, mutta vauvan haukkuminen on jo ala-arvoista, sanoi av-raati mitä tahansa. ap
Vanhaan hyvään aikaan kun puhelinta tai pinnasänkyä ei oltu vielä keksittykään, ei tämän kaltaisia tappeluketjuja tullut ikinä. Pitäisi lailla kieltää sellaiset härvelit.
Vaikka ne tavarat aikanaan jäivätkin eksän nurkkiin, niin yhtä lailla ne ovat miehen kuin hänen. Mies on vielä niistä suurimman osan maksanut. Eikä sillä nyt ole mitään merkitystä mistä ne tavarat lopulta hankitaan, mutta tämäkin keskustelu lähti aivan sivuraiteille. Edelleenkään pointtina ei ollut mikään sänky tai muukaan tavara, vaan eksän kamala asenne pientä vauvaa kohtaan.
Toiseksi en vieläkään ole rikkonut kenenkään perhettä. ap
Etkö nyt ymmärrä, että jos ne tavarat ovat eksälle jääneet erossa, niin eksän ne myös ovat. Tai sitten miehesi on kohdellut entistä kotiaan varastona vielä sen jälkeenkin, kun on perustanut uuden kodin kanssasi.
Ei se eksä sinun lastasi oikeasti ajatellut yhtään. Entiselle miehelleen vain raivosi ja käytti niitä sanoja, jotka ensin mieleen tulivat. Älä sekaannu asiaan tai miehestäsi voi vielä paljastua ikäviä asioita hänen entisen liittonsa ajoilta.