Miehen ex haukkui pystyyn pienen vauvamme.
Vauva on kasvamassa vähitellen äitiyspakkauksen laatikosta ulos, joten pinnasänky alkaa olla ajankohtainen. Mies tiedusteli eksältään, vieläkö tällä on jossain säilössä vanha pinnasänky. No, kuulemma on, mutta hän ei sitä millekään saatanan kakaralle halua antaa. Kuulemma ihan oksettava ajatuskin ja ties vielä mitä. Satuin kuulemaan nämä sanat, koska olin samassa huoneessa kun mies puhui tämän eksän kanssa puhelimessa ja puhelimesta kuului eksän puhe läpi. Kaikkea en kuullut, enkä taatusti edes olisi halunnut kuulla.
Inhotkoon minua ihan rauhassa, mutta sairasta haukkua pieni viaton lapsi.
Kommentit (213)
isäkin kaipaa lapsiaan joiden kanssa ei saa enää elää arjessa ja hänestä tuntuisi hyvältä jos edellisten lasten pinnasänkynä palvellut sänky jatkaisi tehtäväänsä lapsille syntyneen sisaruksen sänkynä.
ap mielestänne tuntea surua vauvansa haukkumisesta? Vai pitääkö ap:N ja hänen miehensä vain ymmärtää katkeraa ja surullista eksää,joka itse mahdollisesti on syypää eroon?Ei heru sympatiaa tollaselle vauvan haukkujalle,katsoisi peiliin aikuinen ihminen.
vauvantarvikkeita jos ex ja sen uusi saisivat vauvan. Paitsi jos tosiaan olis exän maksama, antaisin jos kehtaisivat vaatia, mutta pahalta tuntuisi, vaikka en ukkoa takaisin haluakaan. Kuopuksen vauva-aika oli vielä meidän suhteen hyvää aikaa, ja vaikka onkin typerää näin ajatella, tuntuisi se että meidän vauvan tavaroita käytettäisi heidän vauvalla siltä, etteivät ne hyvätkään ajat merkinneet mitään. Joo, on se vain tavaraa, mutta ei kuitenkaan.
isäkin kaipaa lapsiaan joiden kanssa ei saa enää elää arjessa ja hänestä tuntuisi hyvältä jos edellisten lasten pinnasänkynä palvellut sänky jatkaisi tehtäväänsä lapsille syntyneen sisaruksen sänkynä.
alkaa hänkin todennäköisesti pikkuhiljaa ikävöidä sisaruksia joiden kanssa ei elä arkea. Tällaisessa tilanteessa voisi tuntua mielettömän hienolta periä isommilta sisaruksilta tavaroita joiden kautta he olisivat enemmän läsnä pikkuisen elämässä. Kurjaa on jos se ei onnistu juuri siksi että eksä suhtautuu miehen uuteen perheeseen niin vihamielisesti.
Toivottavasti ap:n lapsi ei koskaan joudu tilanteeseen jossa tajuaa, että vanhempien sisarusten äiti vihaa hänen vanhempiaan ja jopa häntä itseään, joka on täysin syytön aikuisten välisiin kahnauksiin.
se, että exällä ei ole ketään, jonka kanssa saada vauva, aiheuttaa katkeruutta, kun naisella se ikäkin tulee vastaan. Siksi varmaan räjähti noin kovin sanoin.
kun ap:n ilmeisen idiootti mies ei olisi niin pihi, että pitää ruikuttaa jotain 100€ pinnasänkyä.
Ymmärrän TODELLA hyvin tätä eksää vaikka aiheettomasti vauvaa haukkuikin... käämithän tossa palaa jos pitäis eksän uudelle lapselle tavaroita antaa.
Meillä ainakin on pinnasänky ja syöttötuoli tallessa vaikka vauva ei olekaan, haluan ne säilyttää itsellä muistona kun tilaa on.
Ap kerta painottaa kierrätystä niin hophop vaan kierrätyskeskukseen tai kirppikselle pinnasänkyä hakemaan. Ap olette miehesi kanssa kyllä aika moukkia... kyllä joillakin näemmä on Irinan laulunsanoin... "pokkaa sulla on ainakin"... tai jotain :D
Siis minun exä pyysi lapsemme vanhaa pinnasänkyä. Heillä oli tarvetta ja meillä ei sillä hetkellä ollut. Tottakai annoin sen pois nurkista kuleksimasta. Ja oli muutes minun ostama sänky. Olen myös antanut vaatteita ja muuta tavaraa, koska tiedän heidän huonon rahatilanteen.
mutta jos oikein käsitin niin miehen exä avautui ex-miehelleen kahden kesken puhelimessa? Miksi ihmeessä aikuinen ihminen loukkaantuu tuosta, mikä ihmeen kauhistus ja vääryys tuossa on tapahtunut? Ihmisillä nyt joskus pääsee sammakoita suusta kun ottaa päähän, mutta tässähän ei ole mitään vahinkoa tapahtunutkaan, kahden aikuisen välinen keskustelu.
Ylireagoit nyt todella pahasti.
Ja ymmärtänet, että miehesi lapset ovat aina osa perhettänne, mutta vauvanne ei koskaan tule olemaan osa miehen exän perhettä - siksi et voi verrata tilanteita.
Otsikon perusteella luulin, että hirviö-ex oli tullut haukkumaan vauvaa ihan fyysisesti ja ihmettelin kamalaa exää.
Mutta tekstin mukaanhan exä on ex-miehelleen avautunut. Miksi ihmeessä ap nyt on loukkaantunut? Eihän miehesi ja hänen exänsä puhelut kuulu sinulle mitenkään? Vauva ei ollut osallisena haukkumisessa, miksi vaivata asialla päätään?
Ihan outo aloitus. Pitäisikö sinun ap hankkia elämä, jotta et vaivaisi päätäsi tyhjänpäiväisyyksillä?
kuuluu enemmän sille eksälle kuin miehelle?
Miksi se eksä sitä pinnasänkyä hautoo, ei kai se aio itse sitä tulevilla SAATANAN KAKAROILLAAN käyttää! Hankkisi oman!
Vai onko taas kerran niin että miehen ja eksän lapset ovat oikeastaan eksän lapsia, ja eksän lasten tavaroihin on käyttöoikeus ainoastaan eksällä, mies hankkikoon uudet.
Älyvapaata sanon minä.
Vaikka ne tavarat aikanaan jäivätkin eksän nurkkiin, niin yhtä lailla ne ovat miehen kuin hänen. Mies on vielä niistä suurimman osan maksanut. Eikä sillä nyt ole mitään merkitystä mistä ne tavarat lopulta hankitaan, mutta tämäkin keskustelu lähti aivan sivuraiteille. Edelleenkään pointtina ei ollut mikään sänky tai muukaan tavara, vaan eksän kamala asenne pientä vauvaa kohtaan.
Toiseksi en vieläkään ole rikkonut kenenkään perhettä. ap
enää mennä hakemaan mitään kamaa exältä. Se pinnasänky jäi exälle ja on nyt EXÄN. Näin sanoo laki.
mun miehen eksä ruinas tavaroitaan vielä vuosia eron jälkeen,ja kun kerroin heittäneeni ne roskikseen,niin ihan loukkantui.Oletan että ovat väleissä kun kerran sänkyä pyysi,joten en näe ongelmaa kierrättämisessä vaan vika on eksän korvien välissä.
Näiden vastausten mukaan on sitten ihan ok,että ap haukkuu eksän lapset puhelimessa,eikä eksä saa siitä suuttua koska sehän on vaan luonnollista tunteiden purkausta.
mun miehen eksä ruinas tavaroitaan vielä vuosia eron jälkeen,ja kun kerroin heittäneeni ne roskikseen,niin ihan loukkantui.Oletan että ovat väleissä kun kerran sänkyä pyysi,joten en näe ongelmaa kierrättämisessä vaan vika on eksän korvien välissä.
Näiden vastausten mukaan on sitten ihan ok,että ap haukkuu eksän lapset puhelimessa,eikä eksä saa siitä suuttua koska sehän on vaan luonnollista tunteiden purkausta.
miehensä eksälle ja puhelimessa.ja sitten vaan toivomaan ettei kukaan muu kuule.
oikeasti lasta haukkunut. Vaikka itse olen samassa tilanteessa kuin sinä, ymmärrän miehen exää hyvin. Olisi tiukka paikka antaa tavaroita entisen rakkaan uudelle lapselle.
vaan exälleen. Ap:lla ei ole syytä haukkua lapsia miehen exälle. Ainoastaan hän voi haukkua niitä miehelleen.
miehensä eksälle ja puhelimessa.ja sitten vaan toivomaan ettei kukaan muu kuule.
Eihän se ex oikeasti lasta haukkunut. Vaikka itse olen samassa tilanteessa kuin sinä, ymmärrän miehen exää hyvin. Olisi tiukka paikka antaa tavaroita entisen rakkaan uudelle lapselle.
se tarkoitti kun puhui kakarasta? Olisiko ok,jos ap soittaisi miehen eksälle ja ilmoittaisi ettei anna enää lainaan mitään eksän kakaroille,vaan näiden pitää tuoda aina omat tavarat tullessaan?Se koti mihin lapset tulevat on näet myös ap:n koti,ja hänhän voi tehdä omilla tavaroillaan mitä haluaa.
exän ex-naisen kanssa ollaan oltu tosi hyvissä väleissä alusta saakka ja ollaan vieläkin. Ei taas niin hyvin tulla toimeen exän nykyisen kanssa, johtunee ehkä siitä, että mies vaihtoi sängystä toiseen (vaikkei meidän yhteisessä sängyssä enää mitään tapahtunutkaan ja eroa toivoinkin) yhteisen lapsen ollessa puolivuotias.
Olen myös raivonnut exälle puhelimeen yhtä sun toista naisesta ja kerran naiselle itselleen, kun ei ymmärrä ottaa sitä vastuuta minkä uusioperhekuvioissa kuuluu ottaa (ei ilmoittanut minulle, että isä hoiti pientä taaperoa kännissä).
Exän exän kanssa ollaan vaihdeltu tavaroita puolin ja toisin, mutta jos ex soittaisi minulle nyt, että tarvisi pinnasänkyä, joka minulta löytyy, mutta ei ole tarvetta enää, niin varmaan heittäisin samanlaiset raivokilarit, kuten ap:n miehen exä. Tilannetaju ja tahdikkuus pitäisi olla kohdillaan. Jotain on pielessä ap:n ja miehen exän väleissä, jos kohtelu on noin kylmää kyytiä.
niin ihan turha alkaa sitten jälkikäteen kysellä siltä tauskilta mitään tavaroita itselleen. Ne tavarat on siellä äijällä ja se saa tehdä niillä tasan mitä lystää, kun ei ämmä tajunnut ottaa kamojaan mukaansa.
exänsä sanomisesta? Häntähän sen pitäisi eniten loukata?