Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ex haukkui pystyyn pienen vauvamme.

Vierailija
07.06.2012 |

Vauva on kasvamassa vähitellen äitiyspakkauksen laatikosta ulos, joten pinnasänky alkaa olla ajankohtainen. Mies tiedusteli eksältään, vieläkö tällä on jossain säilössä vanha pinnasänky. No, kuulemma on, mutta hän ei sitä millekään saatanan kakaralle halua antaa. Kuulemma ihan oksettava ajatuskin ja ties vielä mitä. Satuin kuulemaan nämä sanat, koska olin samassa huoneessa kun mies puhui tämän eksän kanssa puhelimessa ja puhelimesta kuului eksän puhe läpi. Kaikkea en kuullut, enkä taatusti edes olisi halunnut kuulla.

Inhotkoon minua ihan rauhassa, mutta sairasta haukkua pieni viaton lapsi.

Kommentit (213)

Vierailija
21/213 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisitte tietää että exä pillastuu ja sen takia aloitte kysellä jotain vanhaa sänkyä.

No, hyvin onnistuitte, kyllä exä nyt taas näki ja kuuli että teillä on onnellinen uusperhe.

Vierailija
22/213 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkeria ja surullisia eksiä tällä palstalla pyörii.

Yrittäkää päästä jaloillenne älkääkä väkisin nähkö vääryyttä ja kidutusta itseänne / muita eksiä kohtaan siellä missä sitä ei todellisuudessa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/213 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko pienen vauvan äidin enemminkin keskittyä vauvaan ja mukaviin asioihin? Vauvanhan vaistoaa äitinsä pahan olon.

Vierailija
24/213 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos tosiaan olis exän maksama, antaisin jos kehtaisivat vaatia, mutta pahalta tuntuisi, vaikka en ukkoa takaisin haluakaan. Kuopuksen vauva-aika oli vielä meidän suhteen hyvää aikaa, ja vaikka onkin typerää näin ajatella, tuntuisi se että meidän vauvan tavaroita käytettäisi heidän vauvalla siltä, etteivät ne hyvätkään ajat merkinneet mitään. Joo, on se vain tavaraa, mutta ei kuitenkaan.

ilmeisesti juuri näin ajattelevat suuri osa noista ap:tä vastaan hyökänneistä. Kuinka ne tavarat ovatkin itse asiassa merkki sen kuopatun suhteen hyvistä ajoista eikä niitä sovi miehen häpäistä uuden mielitiettynsä kanssa... Huh huh. Tiedoksi - ne todellakin ovat vain tavaroita. Osoittakaa kiintymystä niihin lapsiinne, ei tavaroihin, for god's sake! =DD

Ap:lle tsemppiä, olen ihan täysin sun puolella. Ja ei, ei kosketa mun elämääni - olen 100 % tyytyväinen että eksälläni on uusi, emme ole mitään ystäviä, mutta osaan eriyttää oman tunne-elämäni heidän elämästään, eikä heidän onnensa ole multa mitenkään pois. Jos heille vauva putkahtaisi ja jotain jo olemassa olevan lapsen kamaa keksisivät pyytää, niin en näe mitään syytä kilahtaa asiasta.

Vierailija
25/213 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti juuri näin ajattelevat suuri osa noista ap:tä vastaan hyökänneistä. Kuinka ne tavarat ovatkin itse asiassa merkki sen kuopatun suhteen hyvistä ajoista eikä niitä sovi miehen häpäistä uuden mielitiettynsä kanssa... Huh huh. Tiedoksi - ne todellakin ovat vain tavaroita. Osoittakaa kiintymystä niihin lapsiinne, ei tavaroihin, for god's sake! =DD

Ap:lle tsemppiä, olen ihan täysin sun puolella. Ja ei, ei kosketa mun elämääni - olen 100 % tyytyväinen että eksälläni on uusi, emme ole mitään ystäviä, mutta osaan eriyttää oman tunne-elämäni heidän elämästään, eikä heidän onnensa ole multa mitenkään pois. Jos heille vauva putkahtaisi ja jotain jo olemassa olevan lapsen kamaa keksisivät pyytää, niin en näe mitään syytä kilahtaa asiasta.

Vierailija
26/213 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. lapsilla on oikeus omiin tuttuihin tavaroihinsa.Niitä eivät uudet korvaa.

pitkälle että myin miehen ja lasten tavarat(vanhentuneet lelut ja vaatteet)ja ostettiin niillä uusia tilalle!Enkö olekin ihan hirviötäti?

-ei ap

tosin en ole kyllä huomannut heidän kärsivän uusista leluista:DD Ja tosiasiassa muutimme miehen kanssa pienempään,kun mies jäi työttömäksi,joten ei olisi ollut tilaakaan säilytellä 3v vanhoja vaatteita.Mutta tietystihän olen ihan hirviö ja mies myös joka hylkäsi lastensa vaatteet:DD Voe elämä!

Vierailija
27/213 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta pyytää pinnistä eksältäyök. Itse en ottaisi, vaikka olisi tarjolla.

Eksäkö siinä pinniksessä on nukkunut? Hyvät välit eksään kertovat aikuistumisesta ja älystä.

aikuisuutta osoittaa juuri se että tajuaa olla soittamatta exälle ja kinuamatta pinnasänkyä uudelle perheelleen?

Vierailija
28/213 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos tosiaan olis exän maksama, antaisin jos kehtaisivat vaatia, mutta pahalta tuntuisi, vaikka en ukkoa takaisin haluakaan. Kuopuksen vauva-aika oli vielä meidän suhteen hyvää aikaa, ja vaikka onkin typerää näin ajatella, tuntuisi se että meidän vauvan tavaroita käytettäisi heidän vauvalla siltä, etteivät ne hyvätkään ajat merkinneet mitään. Joo, on se vain tavaraa, mutta ei kuitenkaan.

sellaisesta käsitteestä kuin tavaran tunnearvo. Itse asiassa sinullakin on sellaisia tavaroita, jotka ylläpitävät muistoja. Olet kiintynyt esim. johonkin tiettyyn tuoliin tai muuhun huonekaluun. Jotkut kantavat mukanaan vaikkapa esinettä lapsuudesta jne. Muistot ja kiintyminen ovat kehittyneet ihmiselle jälkeläisten turvatun hoivaamisen takeeksi. Siinä ohella ihmiselle on lajityypillistä kiintyä myös elottomiin objekteihin. Vauvan pinnasänky on muisto ja symboli. Se on aarre, jota varjellaan. Monet äidit säästävät valokuvia, hiuskiehkuroita ja vaikkapa sen pinnasängyn. Jos et itse säästä mitään etkä muistele vanhoja hyviä asioita ja elät vain tässä hetkessä, koita muistaa, että osa ihmisistä toimii toisin. Se ei ole kypsymättömyyttä tai kehittymättömyyttä, vain lajityypillistä käyttäytymistä ja jokaisella tunteella on hyödyllinen funktio elämän ylläpitämistä varten. Se, että ymmärtää erilaisten yksilöiden käytösmalleja ja niiden pohjalla piileviä motiiveja ja yhteyksiä on sosiaalista älykkyyttä. Toisilla sitä on enemmän, toisilla vähemmän. Ap:n miehellä ja ap:lla vähemmän.

Vierailija
29/213 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisesta käsitteestä kuin tavaran tunnearvo. Itse asiassa sinullakin on sellaisia tavaroita, jotka ylläpitävät muistoja. Olet kiintynyt esim. johonkin tiettyyn tuoliin tai muuhun huonekaluun. Jotkut kantavat mukanaan vaikkapa esinettä lapsuudesta jne. Muistot ja kiintyminen ovat kehittyneet ihmiselle jälkeläisten turvatun hoivaamisen takeeksi. Siinä ohella ihmiselle on lajityypillistä kiintyä myös elottomiin objekteihin. Vauvan pinnasänky on muisto ja symboli. Se on aarre, jota varjellaan. Monet äidit säästävät valokuvia, hiuskiehkuroita ja vaikkapa sen pinnasängyn. Jos et itse säästä mitään etkä muistele vanhoja hyviä asioita ja elät vain tässä hetkessä, koita muistaa, että osa ihmisistä toimii toisin. Se ei ole kypsymättömyyttä tai kehittymättömyyttä, vain lajityypillistä käyttäytymistä ja jokaisella tunteella on hyödyllinen funktio elämän ylläpitämistä varten. Se, että ymmärtää erilaisten yksilöiden käytösmalleja ja niiden pohjalla piileviä motiiveja ja yhteyksiä on sosiaalista älykkyyttä. Toisilla sitä on enemmän, toisilla vähemmän. Ap:n miehellä ja ap:lla vähemmän.

isällä ei saa olla tunteita vaikka pinnasänkyyn? pyhä äiti pyhä pinnis.

Vierailija
30/213 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta pyytää pinnistä eksältäyök. Itse en ottaisi, vaikka olisi tarjolla.

Eksäkö siinä pinniksessä on nukkunut? Hyvät välit eksään kertovat aikuistumisesta ja älystä.

aikuisuutta osoittaa juuri se että tajuaa olla soittamatta exälle ja kinuamatta pinnasänkyä uudelle perheelleen?

tai pyyntöön osataan vastata asiallisesti.

Vierailija
31/213 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pinnasänkyä vailla. Tuommoisen äpärän kuvasta olen teettänyt mökille tikkataulun. Parasta on, että kuvassa on myös äiti-huora. Facebookista latasin. Alkaa olla jo aika reikäinen taulu.

Vierailija
32/213 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydättekö eksää myös lastenvahdiksi että pääsette ulos syömään???

jos teille tulis ero ja miehes tekisi uuden lapsen jonkun muun kanssa?

Ei kehtais edes kysyä. Ja onpahan tullut sängyt hankittua jo hyvissä ajoin ennen lapsen syntymää muutenkin.

Vierailija
33/213 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella helpottunut, miten hyvän äitipuolen sai lapsilleni. Eromme ja nykyisen liiton välissä kun exällä oli naisystävä joka oli mielettömän mustasukkainen lapsista.

MUTTA olisin kyllä aika huuli pyöreänä, jos ex lähtisi minulta pyytelemään tavaroita heidän lapselleen (tulossa vasta). Miehen oman lapsuuden aikaisia ns. perintövaatteita (miehen isoäidin kutomia villavaatteita) olen oma-aloitteisesti toimittanyt heille sitä mukaan kun varastoista on tullut vastaan.

Mutta tavarat jotka ovat puhtaasti lasten eivät kuulu isänsä uudelle perheelle. Tavarat jäivät minulle, koska päävastuu lasten elatuksesta ja hankinnoistakin jäi. Käyttämättömiksi jääneet tavarat jäävät joko säästöön heidän lapsiaan varten sitten laitan rahaksi ja ostan heille sillä ajankohtaisempia tavaroita. (Ihme tuo ap:n näkemys, että miehellä olisi joku erityinen oikeus sänkyyn, miehen ja exän lasten sänkyhän se on).

Ne välit exien ja nyxien kanssa saa parhaiten pidettyä asiallisina sillä, että ymmärtää pitää sopivan asiallisen etäisyyden. Eikä esim lähde olettamaan että saisi toiselta tavarat omaa uutta lasta varten.

Vierailija
34/213 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ap huomioon että miehellä ja eksällä on ollut perhe, se perhe on edelleen olemassa vaikka ero onkin koetellut. Sitä vanhaa perhettä täytyy kunnioittaa. Älkää soitelko eksälle ja pyytäkö vauvalle tavaroita, se on ns. suolaa haavoille ja ihan turhaa.

Eksä ei saa enää ikinä ydinperhettä, vaikka haluaisi. Etkä saa muuten sinäkään kun tietoisesti lähdit uusperhekuvioon.

Ja mitä tulee eksän vihaan uutta vauvaa kohtaan, niin todella moni äitipuoli vihaa samalla tavalla lapsipuoliaan jotka ovat esim vkl isänsä luona. Todella moni äitipuoli tuhoaa lapsipuolen itsetunnon jo lapsena.

Vierailija
35/213 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ap unohtaa koko juttu. Eikä se eksä olisi haukkunut vauvaa sulle kasvokkain, satuit vain kuulemaan sen tunteenpurkauksen.

Vierailija
36/213 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miestä jolta on myös viety ydinperheen onni(?) mutta joka ei kuitenkaan jäänyt tuleen makaamaan,vaan löysi uuden rakkauden ja onnen:) Ketä oikeasti tuollainen marttyyrimainen katkeruus palvelee,ja keneltä on toisen onni pois? Jatkaisi sekin vauvan haukkuja elämäänsä,niinkuin muutkin normaalit ihmiset.

Vierailija
37/213 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle miehen lapset ovat puolisosi lapsia.

Miehen exälle sinun lapsesi on ex-puolison.

Etkö edes tajua, että sinun asemasi miehen lapsiin ja exän asema sinun lapseesi on ihan eri? Tuossa on välissä sellainen ratkaiseva ex-sana, joka tekee sen, ettei teidän lapsenne kuulu exän elämään, ei ole hänen tai hänen puolisonsa perhettä.

Vierailija
38/213 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle miehen lapset ovat puolisosi lapsia.

Miehen exälle sinun lapsesi on ex-puolison.

Etkö edes tajua, että sinun asemasi miehen lapsiin ja exän asema sinun lapseesi on ihan eri? Tuossa on välissä sellainen ratkaiseva ex-sana, joka tekee sen, ettei teidän lapsenne kuulu exän elämään, ei ole hänen tai hänen puolisonsa perhettä.

Ja jos oikein tarkkoja ollaan niin haukkui siinä lastensa sisarpuolta:( Aika noloa mollata vauvaa,jos itsellä on paha olo.

Vierailija
39/213 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi edes mieleenkään, vaikka kuinka olisi maksanut sen. Ihan naurettava ajatus pyytää.

Ex olisi varmaan tarjonnut sitä, jos siitä olisi halunnut luopua. Mutta pyytämään sillä peruustella, että mies on sen maksanut. Lapsellista touhua.

Oikeesti tuo todistaa kuinka tunteeton sinun mies on. Eli sinä näet miten mies kohtelee sinua jos ero tulee. Miltäs sinusta sitten tuntuu kun mies soittelee ja pyytelee sitä pinnasänkyä uudelle perheelle.

Luokkaannut herkästi, ne sanat ei ollut sinun korviin tarkoitettu. Mieti sitten omaa asemaa, jos sama mies kysyy pinnistä sinulta. Sinun lasta ei saa haukkua, mutta se on ok pyydellä vauva tarvikkeitä exältä.

Molemmissa vika, mutta sinulle exän sanomiset ei kuulunut, ne oli miehelle tarkoitettu. Ja koska ne ei ole sinulle eikä vauvalle suoraan sanottu, niin ei pidä ottaa nokkiin.Ihmettelen kyllä tuota sinun miestä. Aika moinen typerys.

Vierailija
40/213 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yök. Itse en ottaisi, vaikka olisi tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi