Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko olla lesbo tietämättäni?

Vierailija
08.03.2017 |

Olen 27-vuotias nainen ja olen törmännyt usein siihen, että minua luullaan lesboksi. Jo alakouluikäisestä asti luokkakaverini pikkukaupungissa ovat epäilleet minua lesboksi, puheet eivät loppuneet lukiossakaan, kun aloin seurustella ensimmäisen poikaystäväni kanssa. Pukeuduin tuolloin nuorempana välillä hyvin persoonallisesti ja poikamaisesti. Yläasteella meikkasin muiden tyttöjen tavoin reippaasti, hiukset ovat aina olleet pitkät. Sittemmin olen meikannut melko kevyesti. Iän myötä tyylini on muuttunut naisellisemmaksi, tyylini on suht hillitty ja pukeudun vain mustaan.

Aikuisena olen ollut pitkässä parisuhteessa miehen kanssa, sittemmin olen eronnut. Yhden yön juttuja en harrasta. Lapsesta asti kaikki ihastukseni ovat olleet poikia/miehiä, yhteenkään tyttöön/naiseen en muista ihastuneeni. En ole koskaan suudellut naisen kanssa enkä seksuaalisesti haaveillut kenestäkään naisesta. Halaan kyllä ystävieni kanssa mielelläni sukupuolesta riippumatta. Pidän monia naisia hyvin kauniina ja saatankin katsoa heitä pitkään (minun on helpompi nimetä kauniita naisia kuin miehiä, sillä miesmakuni on myös aika rajautunut enkä pidä mistään hollywood-komistuksista), mutta koen ajattelevani, että haluaisin olla näiden "naisten kaltainen enkä heidän kanssaan".

Olen törmännyt vielä aikuisenakin usein siihen, että minua luullaan lesboksi. Näihin kommentteihin olen törmännyt mm. Helsingissä. Kun menen baariin naispuolisen ystäväni kanssa, meiltä kysytään olemmeko pariskunta jne. Minulla ei siis ole mitään lesboja tai muita seksuaalisia suuntautumisia vastaan, mutta ihmettelen ja haluaisin tietää, miksi minua luullaan lesboksi? Voiko lesboksi luuleminen johtua siitä, että katson kauniita naisia pitkään? Voinko olla tietämättäni lesbo, vaikka en koskaan ole naiseen ihastunut? Onko muilla ollut vastaavaa?

Ap

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot vaan lesbo. Et vaan tiedä sitä vielä.

Vierailija
2/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsot naisia pitkään, en ihmettele et sun ajatellaan olevan kiinnostunut naisista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n viesti ois voinu olla mun kirjoittama. Plus mulle on ehdotettu kimppakivaakin naisten kanssa vaikka oon sanonu ettei vois vähempää kiinnostaa.

Vierailija
4/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla lesbo, mutta kiinnittäähän se huomiota, jos kerran jäät aina tuijottamaan kauniita naisia. Taidat ehkä haluta olla samannäköinen`?

Vierailija
5/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi, etkä ole. Epävarmoista kusipäistä on kivaa kiusata herkkiä ihmisiä ja "pelata" heillä pelejään. Vaikutat aidolta immeiseltä,elä laske kusipäitä pääsi sisään. Hyvää jatkoa

T: asiallinen mies

Vierailija
6/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla lesbo, mutta kiinnittäähän se huomiota, jos kerran jäät aina tuijottamaan kauniita naisia. Taidat ehkä haluta olla samannäköinen`?

No sitähän ap just sano et haluais olla niinku ne. :D

Vierailija
7/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu ja ärsyttää ihan sikana, kun pienellä paikkakunnalla moni potentiaalinen mies jättää lähestymättä kun kuvittelee mun tykkäävän naisista kuulopuheiden perusteella. ><

Vierailija
8/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä sinulla on urpoa porukkaa ympärilläsi. Miksi nainen ei saisi olla tyyliltään juuri sellainen kuin haluaa? Viimeinen asia, josta voi päätellä kenenkään seksuaalisia preferenssejä, on ulkonäkö. 

Kyllä minäkin hteronaisena katselen mielelläni kauniina pitämiäni ihmisiä sukupuoleen katsomatta.  Sehän on ihan inhimillistä, ja sen takia mainoksissakin käytetään fyysisesti viehättäviä ihmisiä, esim. naisten kosmetiikkatuotteiden myymisessä. Kynnyskysymys on se, että tunteeko seksuaalaisia/romanttisia tunteita sitä katselemaansa toista henkilöä kohtaan. Jos et tunne sellaista naisten kanssa, et ole lesbo, AP.

Vierailija
9/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tollanen homottelu on usein ihan vaan kiusaamista. Mut kai siihen joku syy on jos kuulet jatkuvasti tollasta kommenttia itsestäs? Ootko jotenkin epänaisellisessa työssä, kiehnäätkö tyttökaveriesi kimpussa tms?

Vierailija
10/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että tuo kertoo enemmän niistä muista ihmisistä kuin sinusta. Sinä tiedät itse parhaiten sen, ketä kohtaan tunnet vetoa ja himoa. Ja oli se sitten miehiä, naisia tai molempia kohtaan, se on kaikki yhtä okei. Elä omaa elämääsi, ja huolehdi vähemmän siitä, mitä muut siitä ajattelevat. :)

T: Bi-mies Helsingistä

Vierailija
11/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kylläpä sinulla on urpoa porukkaa ympärilläsi. Miksi nainen ei saisi olla tyyliltään juuri sellainen kuin haluaa? Viimeinen asia, josta voi päätellä kenenkään seksuaalisia preferenssejä, on ulkonäkö. 

Kyllä minäkin hteronaisena katselen mielelläni kauniina pitämiäni ihmisiä sukupuoleen katsomatta.  Sehän on ihan inhimillistä, ja sen takia mainoksissakin käytetään fyysisesti viehättäviä ihmisiä, esim. naisten kosmetiikkatuotteiden myymisessä. Kynnyskysymys on se, että tunteeko seksuaalaisia/romanttisia tunteita sitä katselemaansa toista henkilöä kohtaan. Jos et tunne sellaista naisten kanssa, et ole lesbo, AP.

Kiitos asiallisesta vastauksestasi. :) En ole koskaan kokenut seksuaalisia/romanttisia tunteita naisten kanssa.

Ap

Vierailija
12/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos katsot naisia pitkään, en ihmettele et sun ajatellaan olevan kiinnostunut naisista...

Häh? Ihme tynnyrissä kasvaneen ajattelutapa. Kyllä minä ainakin katson esim.toisten naisten kampauksia, vaatteita, koruja ja asusteita, jos satun jotain mielenkiintoista toisilla näkemään. Tämä johtuu siitä, että minua kiinnostaa muoti ja visuaalinen tyyli, ja niitä on kiva katsella ihmisillä. Ahdas maailmankuva, jos koko ajan pitäisi olla ajattelemassa, että mitähän muut minusta ajattelevat jos vähänkään pitempään silmät kohdistuvat yhteen henkilöön...

Vierailija
13/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että tuo kertoo enemmän niistä muista ihmisistä kuin sinusta. Sinä tiedät itse parhaiten sen, ketä kohtaan tunnet vetoa ja himoa. Ja oli se sitten miehiä, naisia tai molempia kohtaan, se on kaikki yhtä okei. Elä omaa elämääsi, ja huolehdi vähemmän siitä, mitä muut siitä ajattelevat. :)

T: Bi-mies Helsingistä

Ei lesboudessa, homoudessa tai muussa ole mitään pahaa. Mulle olisi ok, jos lesbo olisin, mutta suuntautumistaan kun ei voi ajatuksen voimalla muuttaa. Toivoisin vain, etteivät ihmiset lokeroisi minua jonkinlaiseksi, jota en koe olevani. :)

Ap

Vierailija
14/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sä kummiski pidät pippelistä ja oot rakastuneena ollut mieheen niin et sä lesbo ole. Bi-curious on ehkä osuvampi sana tällä hetkellä. Lesbo oot sitten jos huomaat että et enää halua miehiä romanttisesti etkä seksuaalisesti millään tavalla. 

Vierailija
15/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan niitäkin naisia ja miehiä, jotka hoksaa joskus nelikymppisenä perhe-elämän jälkeen et oma sukupuoli kiinnostaakin enemmän, ehkä kuulut heihin

Vierailija
16/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole lesbo, jos olet seksuaalisesti kiinnostunut miehistä.

Vierailija
17/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena tollanen homottelu on usein ihan vaan kiusaamista. Mut kai siihen joku syy on jos kuulet jatkuvasti tollasta kommenttia itsestäs? Ootko jotenkin epänaisellisessa työssä, kiehnäätkö tyttökaveriesi kimpussa tms?

Ihan vain tiedoksi, että ei se massasta poikkeavien ihmisten kiusaaminen välttämättä lopu mihinkään nuoruuteen. Monet ihmiset kokevat AP:n kaltaiset yksilöllisemmät persoonat jollain tasolla itselleen pelottaviksi, ja siksi yrittävät päästä niskan päälle tuollaisella "viattomalla" kyselemisellä. Tarkoitus on siis ensisijaisesti aiheuttaa hämmennyksen tunnetta ja epävarmuutta kohteelle ("onkohan mussa jotain vikaa kun ne sanoo tuollaista?"), ja siinä on näköjään valitettavasti AP:n kohdalla onnistuttukin :(

Vierailija
18/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tällaisille juoruille voisi tehdä, jos ei halua ihmisten pitävän homona?

Vierailija
19/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselevät miehet haluaa katsella kun muhinoit naisen kans, heteronaiset kyselee koska ne haluaa heikentää sun asemaa miesten silmissä

Vierailija
20/29 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla lyhyet hiukset?

Ihmisten ulkonäön vuoksi lokeroidaan helposti johonkin ryhmään mihin ei kuulu.

Se on tietenkin väärin.

Toisaalta jotkut projisoivat aina toisiin omia luonteenpiirteitään. Esim. Heikko moraalinen mies haukkuu huoraksi naisia jotka elää selibaatissa...

Ylenmääräinen teennäinen huolikin jostakin ihmisestä voi kertoa huolehtijasta itsestään.

Itse sinä tiedät kuka olet.