Onko sinusta Hanna Partanen itse hoikka?
Olen ihmetellyt sitä, että ei hän itse näytä ulospäin siltä, että noudattaisia omia neuvojaan.
Kommentit (88)
Tosin hermokivut vaurioittivat pitkään jatkuneina polvia sen verran pahasti ettei enää entiseen työhönsä kykene. Kyseessä urheilullinen nuorehko nainen.
Tässä on ollut kyseessä joku muu tauti, tosin en kyllä tiedä miten siinäkään tapauksessa hermokipu voisi vaurioittaa polvia... No joo.
Fibromyalgia on romukoppadiagnoosi jokapaikankipeille täti-ihmisille, joiden kipujen taustalla ei ole mitään (somaattista) sairautta.
itsellä ei sitä ole ja silti särkee joka paikkaa. Tervetuloa tähän elämään. Se on helppo huudella kun itseään ei vaivaa mikään mutta kun olet kuukausia kärsinyt karmeista kivuista tulee toinen ääni kelloon.
ja eikös joku bongannut sen joskus jostain mäkistä vetämässä burgeria naamaansa :D
Mutta kun se meidän katsomus on niin vääristynyt, että normaali tosiaan on uusi läski, niin voi meidän tytär-raukkoja :(
Eipä syö hamppareita, ei.
Surullista, että on sairastunut, voimia hälle.
Todella mukava, terveellisen ruuan puolesta puhuja.
Mutta kun se meidän katsomus on niin vääristynyt, että normaali tosiaan on uusi läski, niin voi meidän tytär-raukkoja :(
Eipä syö hamppareita, ei.
Surullista, että on sairastunut, voimia hälle.
Todella mukava, terveellisen ruuan puolesta puhuja.
ja eikös joku bongannut sen joskus jostain mäkistä vetämässä burgeria naamaansa :D
Kyllä se sitten lihava on ihan varmasti ja koko elämä pilalla ja ties mitä. Eikä sitä nyt enää voi missää ruokajutuissa uskoa kun kerran jossain mäkissä burgeria veti naamaansa, voi herranjestas sentään, kyllä nyt meni uskottavuus. Ja kyllä on nyt mammoilla elämä pilalla...voi voi... siis burgeria ja mäkissä, ei hyvää päivää.
[Fibromyalgia on romukoppadiagnoosi jokapaikankipeille täti-ihmisille, joiden kipujen taustalla ei ole mitään (somaattista) sairautta.
ja luullut sen olevan joku pehmytkudoksia rappeuttava vakava hermostosairaus, mutta kyseessä tosiaankin taitaa olla huomionhakuisten mammojen tapa saada voivottelua lähipiiriltään. Kun on niin rankkaa ja kolottaa ja turvottaa ja väsyttää. Nyyh. Säälikää ny mua ku mullon tällanen tautikin.
tässä vähän asiaa
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
On vähän kuin sanoisi, että se vauva nyt luulee, että sillä on joku syy huutaa, kun se "koliikkia" huutaa, kun eihän sellaista koliikkia ole oikeasti olemassa, kun ei siitä tiedetä mikä sen aiheuttaa tai mikä siihen oikein auttaa...
Se, että jollekin asialle ei vielä ole löydetty selitystä, ei tarkoita, että sitä jotakin asiaa ei olisi olemassa.
Terv. sellainen, jolla on lapsi, jolle ei ole vieläkään löytynyt diagnoosia, nimeä, mutta josta jokainen huomaa, että "jotakin" on.
Kyllä se sitten lihava on ihan varmasti ja koko elämä pilalla ja ties mitä. Eikä sitä nyt enää voi missää ruokajutuissa uskoa kun kerran jossain mäkissä burgeria veti naamaansa, voi herranjestas sentään, kyllä nyt meni uskottavuus. Ja kyllä on nyt mammoilla elämä pilalla...voi voi... siis burgeria ja mäkissä, ei hyvää päivää.
Ei ole kovin uskottava ravitsemusterapeutti.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 09:25"]
EI ole HOIKKA, ei millään kriteereillä. Toki jos itse on satakiloinen sotanorsu, reilu 70kg Hannakin voi tuntua "hoikalta".
Olen hänet kuitenkin useamman kerran tavannut, viimeksi muutama kk sitten ja sanoisin, että hän voi olla/on normaalipainoinen, liikkumaton nainen. Siltä hän ulospäin näyttää. Läskihän tunnetusti painaa vähemmän kuin lihas ja siksi normaalipainoisella voi olla "ylimääräistä". Hannalla tuota näyttää olevan.
[/quote]
Sen on pakko painaa enemmän kuin 70kg! Olen häntä lyhyempi ja painan yli70kg, mutta olen huomattavasti hoikempi.
Fibromyalgia on pahimmillaan todella raskas ja elämän seisauttava seuralainen ja oikea sairaus. Nuo romukoppapuheet ovat jäänne muinaisilta ajoilta, jolloin ei ollut vielä tarpeeksi tietoa.
Offari, mutta: En oikeen ymmärtänyt tätä argumentaatiota siitä, ettei fibromyalgia ole sairaus koska siihen liittyy usein masennus. Tutkimustuloksia on puolesta vastaan. Molempia esiintyy yksinäänkin. Mutta ennen kaikkea, sairauksiahan ne molemmat ovat...
Offari, mutta: En oikeen ymmärtänyt tätä argumentaatiota siitä, ettei fibromyalgia ole sairaus koska siihen liittyy usein masennus. Tutkimustuloksia on puolesta vastaan. Molempia esiintyy yksinäänkin. Mutta ennen kaikkea, sairauksiahan ne molemmat ovat...
[quote author="Vierailija" time="05.09.2012 klo 11:43"]Ei mikään ihme, että on pullea ja sairas. Tuollainen virallisterveellinen rasvaton ja eineksiä sisältävä ruokavalio lihottaa lähes kaikkia suomalaisia, ja sairastuttaa myös, toiset nopeammin kuin toiset.
Kunnon ruokaa Hannakin kun oppisi syömään, munia, voita, kalaa, lihaa ja kasviksia, niin varmasti vointi kohentuisi. Niin, ja viljat pois, tekevät todella pahaa ihmiselle!
Suosittelen kaikkia hankkimaan asiasta tietoa, ette ikinä tule katumaan jos kokeilette!
Terveisin nykyään hoikka, terve ja onnellinen karppi!
[/quote]
Näinpä juuri! Suomalaiset on vaan niin aivopesty uskomaan, että sitä viljaa pitää mättää kaksin käsin. Joka aterialla syödään leipää ja päällä tietty kevytlevitettä ja kevytjuustoa ja jälkkäriksi sitten rasvaton jugurtti, joka on täynnä sokeria, tai vaihtoehtoisesti keinotekoisia makeutusaineita. Kahvin kanssa voi toki syödä pullan, koska pitäähän sitä välillä herkutella...
Itse jätin joku aika sitten gluteenin kokonaan pois ruokavaliosta, gluteenitonta kauraa ja riisiä syön satunnaisesti. Maitotuotteiden käyttöä vähensin myös radikaalisti ja ne mitä syön, syön luomuna! Ikinä en ole voinut näin hyvin, eikä kroppani ole ollut näin hyvässä kunnossa! Kaloreita en laske, enkä ruokia punnitse, mutta sixpäkki jo vähän ilmoittelee itsestään... :) Ei paha 10 kk lapsen kolmekymppiselle äidille! Toki myös treenaan, mutta olen joskus treenannut paljon paljon enemmänkin ja tulokset olleet huonompia! Ruokavaliomuutos on ollut tässä avainasemassa!
Ei ollut nyt vastaus aloittajan kysymykseen, mutta oli pakko kommentoida kun lainaamani teksti oli saanut noin paljon alapeukkuja... Ja joo, Hanna on pulskassa kunnossa! Mutta sehän on uusi normaali ja normaali on uusi anorektikko!
ja hyvinvoivan näköinen muutenkin (hehkuva iho, iloiset silmät jne). Ei mikään mallinlaiha mutta miksi sellainen pitäisikään olla.
Juuri oli lööpeissä. Siinä helposti ihminen lihoo jos vaikka kipuihn syö lääkkeitäkin, ihan vain huomioksi teille..
vaikka se painais sata kiloa. Jos on jokin jatkuvaa kipua aiheuttava sairaus tai ylipäänsä jokin murhe, niin on vielä tavallista vaikeampi olla lohduttamatta itseään ruoalla. Vaikka sitten vaan ihan terveellisellä ruoalla. Nimimerkillä itsellä myös vaikeassa elämäntilanteessa hirveä kiusaus syödä liikaa, vaikka miten terveellistä.
hoikkaa nähnytkään. Sitäpaitsi fibromyalgia ei ole mikään vakava sairaus, syöpä sen sijaan on ja moni muu missä on ihmisen henkiriepu vaarassa. Lääkäripiireissä fibromyalgiaa ei pidetä minään sairautena sinänsä.
Partanen on normaalipainoinen ei hoikka. Ja hyvä niin :)
nuori nainen, ei sellainen barbi-mallinen anorektikko. ravitsemusterapeutti yrittääkin ihmiset syömään terveellisesti, ei olemana liian laihoja =)