Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon vähennätte kulutusta ensi vuodelle

Vierailija
20.12.2025 |

Seuraavat on jo päätetty omalla kohdalla. Lopetan kampaajalla käynnin, hierojalla käynnin ja kuntosali on irtisanottu. Suunnitelmissa siirtyä Suomessa valmistetuista käyttötavarasta ja ruuasta halvimpaan. Mitään vaatteita tai käyttötavaroita en osta. Suoratoistot irtisanottu. Työmatkoilla lopetan ravintolassa syömisen ja syön eineksiä hotellihuoneessa.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään kulutusta koska palkka nousi 7%.

Vierailija
2/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaostoksia yritän optimoida. En nyt muuten säästele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion luopua autosta ja korjata polkupyöräni kulkuvälineeksi.

Vierailija
4/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Miksi minun pitäisi vähentää kulutusta kun koskaan ennenkään ei ole kuulunut tapoihin törsätä tai ostaa vain huvikseen jotakin hetken mielijohteesta.

Vierailija
5/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää paljon kohteita löydy. Hotellissakaan en enää majaile vaan nukun autossa. Ravintolaruuat ostan ResQ-sovelluksella tai haen ilta-alesta. 

Vierailija
6/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio vähentää kulutustani, en ennenkään ole ostellut turhaa rojua.

Vierailija
7/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostain ainakin tonnilla ilotulitteita.

Vierailija
8/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne suoratoistopalvelut ovat? En tiedä kun en ole koskaan salilla käynytkään.

Vierailija
9/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi mainitsemasi asiat eivät ole tähänkään asti kuuluneet mun kulutukseen.

Ostan vielä vähemmän vaatteita (tänä vuonna 3 puseroa ja parit kalsarit+rintsikat ja yhdet sukkahousut). En osta harrastuksiin liittyen mitään ensi vuonna.

Lihansyönti menee minimiin (pidän lihasta, etenkin lampaasta ja riistasta).

Juomana enemmän hanavettä. Ei suklaata enää....

Vierailija
10/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Miksi minun pitäisi vähentää kulutusta kun koskaan ennenkään ei ole kuulunut tapoihin törsätä tai ostaa vain huvikseen jotakin hetken mielijohteesta.

aina voi yrittää vähentää kulutusta, ja säästää enemmän.

Vierailija
11/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkamme tällä linjalla. En vähennä kulutusta vaan käyn normaalisti kampaajalla, kahvilla ja syömässä.  En osta mitään turhaa, mutta en pihistelee palveluiden käyttämisessä. Koti maksettu, lapset maailmalla, hyvät tulot.

Vierailija
12/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna olen käyttänyt rahaa ainoastaan seuraavasti: vakuutus 20 e/kk, bussikortti 60 e/kk neljänä kuukautena, vastike 125 e/kk, ruoka ja hygieniatarvikkeet 200 e/kk. Tästä on vaikea enää vähentää.

Vierailija
13/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain palkankorotuksen, mutta suunnitelmissa on ryhtyä säästämään sapattivuotta varten. Aika vähän tosin on tullut muutenkaan kulutettua ylimääräiseen, mutta ulkomailla olen kyllä matkustellut aika paljon ja sinne ne ylimääräiset rahat ovat menneet.

Vierailija
14/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta yleensä tarpeetonta, kuten ei kenenkään muunkaan pitäisi.

Vierailija
15/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvaus lakkaa toukokuussa, siirrän eloni ulkomaille. Kun ilman tuloja ei voi elää.

Vierailija
16/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion luopua autosta ja korjata polkupyöräni kulkuvälineeksi.

Auto on todellinen rahareikä kaikkine maksuineen. Kirjastosta saa pyöränhuolto-oppaan ja netissä on ohjeita.

Vierailija
17/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaostoksia yritän optimoida. En nyt muuten säästele.

Ruuassa on helppo säästää. Ostaa kilohintojen perusteella ja aina halvinta. Mitään eroa ei oikeasti ole merkkituotteessa ja halvimmassa. Itse kun tekee ruuan on halpaa. Alkoholi on kallista.

Vierailija
18/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta yleensä tarpeetonta, kuten ei kenenkään muunkaan pitäisi.

Mikä on sinun mielestä tarpeetonta? Ystäväni mielesi on tarpeen ostaa töihin pari vaatekertaa vuodessa. Minä en ole ostanut vaatteita kolmeen vuoteen . Töissä olen saanut pomolta nuhteita, kun käyttänyt asiakastapaamisessa tarpeeksi siistejä vaatteita - sanoin pomolle, että firma voi tarjota soveltuvat vaatteet, jos käyttämäni ei kelpaa. Olen nyt vuoden miettinyt ulkoiluhousujen uusimista, koska vanhat alkavat olla niin rikki, että korjaaminen on jo vaikeaa. En vain millään raski

Vierailija
19/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloni kasvavat tasaisen tappavasti viikottain, niin miksi vähentäisin kulutustani. Lisään sitä, mutta vähemmän kuin tuloni kasvavat. 

Vierailija
20/55 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens vuonna pitää talo maalata. Oli tarkoitus teettää jollain firmalla, mutta päädyttiin että otetaan pari viikkoa palkatonta vapaata ja maalataan itse. Säästää merkittävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän