Onko sinusta Hanna Partanen itse hoikka?
Olen ihmetellyt sitä, että ei hän itse näytä ulospäin siltä, että noudattaisia omia neuvojaan.
Kommentit (88)
Ei ole hoikka. Kaunis kasvoista ja vartalon muoto on naisellinen, eli tiimalasi. Mutta painoa hieman enemmän kuin terveellistä.
Ei mikään ihme, että on pullea ja sairas. Tuollainen virallisterveellinen rasvaton ja eineksiä sisältävä ruokavalio lihottaa lähes kaikkia suomalaisia, ja sairastuttaa myös, toiset nopeammin kuin toiset.
Kunnon ruokaa Hannakin kun oppisi syömään, munia, voita, kalaa, lihaa ja kasviksia, niin varmasti vointi kohentuisi. Niin, ja viljat pois, tekevät todella pahaa ihmiselle!
Suosittelen kaikkia hankkimaan asiasta tietoa, ette ikinä tule katumaan jos kokeilette!
Terveisin nykyään hoikka, terve ja onnellinen karppi!
hoikkaa nähnytkään. Sitäpaitsi fibromyalgia ei ole mikään vakava sairaus, syöpä sen sijaan on ja moni muu missä on ihmisen henkiriepu vaarassa. Lääkäripiireissä fibromyalgiaa ei pidetä minään sairautena sinänsä.
No ompa kiva kuulla että en ole oikeasti sairas, joka paikkaan sattuu muuten vaan koko ajan. Lääkärisetä tämän diagnoosin mulle kuitenkin antoi, että en kai sentään ole luulosairas.
http://static.iltalehti.fi/laihdutus/sairasta1203SLjuttu2_lh.jpg
Vai onko tämä nyt se "tankki" ja "ylipainoinen"? Ihan normaalipainoinen nainen. Ei laiha eikä hoikka, mutta ei kyllä ylipainoinen tai lihavakaan.-
<a href="http://www.seiska.fi/c/87840/2192_diili562.gif" alt="http://www.seiska.fi/c/87840/2192_diili562.gif">http://www.seiska.fi/c/87840/2192_diili562.gif</a>
hanna alasti seiskan kalenterikuva.
Ei ole varsinainen sairaus vaan enemmänkin oireyhtymä. Siinä on taustalla kipuaistimuksen muuttuminen. Fibromyalgiaan liittyy usein masennusta mutta ei tiedetä onko se syy vai seuraus. Paras hoito on liikunnan hyvin vähittäinen lisääminen yleensä fysioterapeutin ohjauksessa. Monet kipukynnystä nostavat lääkkeet helpottavat kipuja. Fm ei johda liiuntakyvyttömyyteen eikä varsinaisesti etene. Osa jää kipujensa vuoksi sohvalle makaamaan jolloin oireet pahenevat.Fibromyalgiadiagnoosilla ei muuten pääse sairauseläkkeelle eli kertoo jotain sekin. Osalla masennus on niin paha että pääsevät siksi eläkkeelle ja sanovat eläkkeen syyksi fibromyalgian joka on sosiaalisesti hyväksytympi mutta ei siis todellinen syy
Jos aiheena on Hanna Partasen paino ja fibromyalgia on liian dramaattista lienee verrata sitä edes syöpään tai muuhun kuollettavaan sairaiteen. Näitä asioita ei voi verrata eikä kuulukkaan!
Olkoon diagnoosi mikä tahansa kivuille jotka ovat jokapäiväisiä ne rajoittavat liikkumista, huonontavat unta ja toiset jopa masentuvat. NÄMÄ asiat ovat niitä jotka joillakin henkilöillä aiheuttavat lihomista vaikka söisi pääsääntöisesti terveellisesti. Ihmisten geeniperimä ja verityyppi vaikuttaa lihomiseen myös seuraaasti: toiset eivät kestä viljaa, sokeria ja toisille nämä eivät vaikuta mitenkään.
Älkää siis tuomitko toisia! Kukaan kuka ei ole kokenut vuosia jatkuvia kiputiloja koko kropassa ei edes voi kuvitella miten rankkaa niiden kanssa on elää:(
Hanna ei ole millään tavoin liikalihava ja jos hän joskus syö hampurailsia tms. roskaruokaa niin tekeekö se hänestä huonomman ihmisen? Ei tee! Hänkin on vain ihminen ja kaikesta huolimatta jaksaa auttaa muita ollen iloinen persoona.
EI ole HOIKKA, ei millään kriteereillä. Toki jos itse on satakiloinen sotanorsu, reilu 70kg Hannakin voi tuntua "hoikalta".
Olen hänet kuitenkin useamman kerran tavannut, viimeksi muutama kk sitten ja sanoisin, että hän voi olla/on normaalipainoinen, liikkumaton nainen. Siltä hän ulospäin näyttää. Läskihän tunnetusti painaa vähemmän kuin lihas ja siksi normaalipainoisella voi olla "ylimääräistä". Hannalla tuota näyttää olevan.
hyvän n'köinen ja hyvä kroppainen nainen
Makeanperso "ravitsemusguru", joka herkuttelee viikonloppuisin pakastepizzalla ja limpparilla, ei ole mielestäni ihan perillä asiastaan.
Jos minun pitäisi syödä kuten Partanen, niin en tasan varmasti herkuttelisi millään pakastepizzalla, keksisin varmasti jotain maukkaampaa ja terveellisempää.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 22:16"]
siis sehän on pahasti ylipainoinen (ei lihava mutta ylipainoinen)
Olen kovasti imetellyt kuinka voi toimia ravintoterapeuttina jos oma paino ei ole kurissa
[/quote]
Sehän on hänen ammatti eikä se tarkoita sitä, että hänen pitäisi olla täydellinen esimerkki ko.asiasta. Hän antaa suullisia ohjeita ammatissaan ja ne onnistuu aivan hyvin painoi hän itse 50 tai 100kg.
Paljon muitakin ammatteja joiden työntekijät ei millään tavalla vastaa sitä mitä heidän ammatti "edellyttäisi".
Työpaikalla oli tosi pulska terveydenhoitaja. Siellä se paasas työntekijöille terveistä elintavoista ja laihduttamisesta. Ei kyllä voi tosissaan ottaa :)
[quote author="Vierailija" time="05.02.2014 klo 08:38"]
Työpaikalla oli tosi pulska terveydenhoitaja. Siellä se paasas työntekijöille terveistä elintavoista ja laihduttamisesta. Ei kyllä voi tosissaan ottaa :)
[/quote]
Mitäs kun esimerkiksi ilmasotakoulun teoria tuntia vetää opettaja joka itse ei ole hävittäjälentäjä, voiko häntä ottaa tosissaan?? Eihän hän voi tietää mitään lentämisestä/koneen tekniikasta jos ei itse ole ohjaaja? Kuten ei terveydenhoitaja terveistä elintavoista jos ei itse ole hoikka...
Mun silmissä sen uskottavuus meni sen Olet mitä syöt-ohjelman suomalaisversion myötä. Olen käynyt oikeasti pullukan ravitsemusterapeutin puheilla (tavoitteeni ei ollut painoon liittyvä) ja osasi antaa hyviä ohjeita, tiesi paljon asioista, mitä sitten jos hän ei itse syö tavalla jonka tietää olevan ihanteellinen terveyden kannalta.
Pahempi kolhu uskottavuudelle on mennä tyhjentämään ihmisten jääkaappeja roskasäkkiin tositeeveeohjelman merkeissä. Ajeleehan ympäristöministeri ja liikenneministerikin varmasti joskus taksilla, vaikka neuvovatkin ihmisiä käyttämään joukkoliikennettä ja harrastamaan hyötyliikuntaa!
Hanna Partanen on normaalipainon ylärajoilla tai ehkä vähän yli, mutta hänhän ei varsinaisesti rummuta hoikkuuden vaan normaaliuden puolesta.
Tosin hermokivut vaurioittivat pitkään jatkuneina polvia sen verran pahasti ettei enää entiseen työhönsä kykene. Kyseessä urheilullinen nuorehko nainen.
Tässä on ollut kyseessä joku muu tauti, tosin en kyllä tiedä miten siinäkään tapauksessa hermokipu voisi vaurioittaa polvia... No joo.
Fibromyalgia on romukoppadiagnoosi jokapaikankipeille täti-ihmisille, joiden kipujen taustalla ei ole mitään (somaattista) sairautta.
Juuri oli lööpeissä. Siinä helposti ihminen lihoo jos vaikka kipuihn syö lääkkeitäkin, ihan vain huomioksi teille..
Liiallinen ruuan syöminen lihottaa.
jos miettii onko joku minkäpainoinen? Itse en ainakaan mielestäni haukkunut.
36