Onko sinusta Hanna Partanen itse hoikka?
Olen ihmetellyt sitä, että ei hän itse näytä ulospäin siltä, että noudattaisia omia neuvojaan.
Kommentit (88)
Terveen näköinen nainen, jota mieluusti kuuntelisin terveellistä elämän tavoista kuin naista, josta on jänteet ja luut jäljellä
Itseasiassa Suomessa edelleen tiedetään hyvin vähän fibromyalgiasta joka tuntuu hassulta, kun ei fibromyalgia kuitenkaan enää mikään harvinaisuus ole (Itsekin sitä sairastava). Itselläni ei ole mitään päivittäistä lääkitystä sairauteen, käyn töissä tällä hetkellä ja yritän elää mahdollisimman normaalia elämää..Kipuja toki on, mutta särkylääkkeillä tarvittaessa pärjännyt..Nimittäin minulla ei ole masennusta, eikä ainakaan tällä hetkellä univaikeuksiakaan, niin jätin sellaiset lääkkeet joita lääkäri määräsi, koska en kokenut niistä olevan hyötyä minulle, itse kipuihin ei määrätty mitään..
Jenkeissä on tutkittu sairautta paljon enemmän. http://psychcentral.com/news/2013/06/19/skin-abnormality-may-prove-biological-basis-for-fibromyalgia/56233.html, http://www.albany.edu/news/39664.php Minä kyllä puhun tämän tutkimuksen puolesta, ett'ä siinä on perää. Olen aina yrittänyt selittää esim. käsissä/jaloissa olevaa kipuani ja että sillä on verisuonten kanssa tekemistä..mutta lääkkärit eivä tole oikein ottaneet tosissaan tai ymmärtäneet mitä tarkoitan..Ja tälläisen tuotteen olen löytänyt. http://www.twooldgoats.com/catalog/item/4792030/4828056.htm Sitä ei myydä Suomessa tietääkseni, kaikkialla mistä olen sitä kysynyt, myyjät ovat katsoneet monttuauki et mitä se on, ettei koskaan kuulleetkaan..Olen lukenut tuotteesta paljon positiivisia juttuja, ihmiset saaneet kipuja lievittävää apua voiteesta. Itse ajattelin ebayn kautta ostaa kyseistä voidetta jos en sitä muualta saa.
Ja lisätäkseni vielä...Vaikka itse en ole kokenut masennusta, tai juurikaan uniongelmia, niin en väitä etteikö niin voisi joillakin muilla fibromyalgiaa sairastavilla olla, kaikki on yksilöitä..jollakin voi olla jotain oiretta mitä toisella ei ja toisinpäin..Mut sen sanon ettei se mikään huuhaa sairaus ole. Minulla vuosia tutkittiin ja hutkittiin ja tuli jo olo, että lääkärit sitä mieltä et vika on mun korvien välissä..Juurikin siksi, että kipujeni laatu tai miten ne ilmenivät ihmetytti lääkäreitä..Selitin asioita joita ei nähtävästi vieläkään täällä kunnolla tiedetä, mutta joista asioista aiemmin linkittämässä tutkimuksessa puhutaan.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 08:18"]
Hoikka tai laiha ei tarkoita tervettä.
[/quote]
Mitä?!? Kyllä tämä pullukkasukupolvi on pihalla. Ei tarvitse olla laiha tai hoikka, ei, mutta tuo että hoikkuuskin on jotenkin sairasta ei käy millään tavalla järkeen.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 08:18"]
Hoikka tai laiha ei tarkoita tervettä.
[/quote]
Mitä?!? Kyllä tämä pullukkasukupolvi on pihalla. Ei tarvitse olla laiha tai hoikka, ei, mutta tuo että hoikkuuskin on jotenkin sairasta ei käy millään tavalla järkeen.
[/quote]
No eihän täällä ole kukaan sanonut, että hoikkuus on sairasta vaan että hoikka ei automaattisesti ole terve. Eli hoikka voi elämäntapojensa perusteella olla joko terve tai sitten ei.
Minusta Hanna on ihan normaalin naisen näköinen, mutta ei hoikka. BMI saattaa olla hieman ylipainon puolella. Itse olen 163cm ja 74kg ja näytän aika samankokoiselta.
Niin, siis hoikka ei ole SYNONYYMI terveelle. Voi olla todella hoikka nainen, joka kuitenkin huonojen elämäntapojensa kautta on samalla todella sairas, tätä varmaan haettiin takaa. Samoin lievästi ylipainoinen pyöreä nainen voi olla fyysisesti todella terve ja hyväkuntoinen, ei paino kerro henkilön terveydestä automaattisesti yhtään mitään.
Hieman pyöreehän se on. Katsoin eilen studio55, että vähän on makkaraa vyötäisillä. Mutta laihtunut on suurimmista ajoistaan.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2012 klo 12:29"]
Olen ihmetellyt sitä, että ei hän itse näytä ulospäin siltä, että noudattaisia omia neuvojaan.
[/quote]
Ainakin eilen Studio 55:ssä oli vielä aikaisempaa hoikempi, joten miksi haukkua häntä täällä?
TV ja valokuva lihottaa viisi kiloa. Ihan normaali on.
Ei laiha eikä lihava vaan normaalivartaloinen.
kivut on yhteydessä aivojen serotoniinitasapainoon, yleensä yhteydessä masennukseen.
Mulla on diagnosoitu se ja olen huomannut, että masentuneena kivut olivat ainainen riesa, mutta nyt terveenä ne ovat kadonneet.
On muuten ihan perkeleellinen tila, kun kipulääkkeet eivät vaikuta siihen mitenkään.
että ihminen ei voisi olla ravintoneuvoja, jos ei ole laiha tai hoikka. Hanna Partanen näyttää ihan normaalikokoiselta ja terveeltä.
Itselläni on fibromyalgia, ja antaisin oikean käteni kun vain pääsisin näistä kivuista!!
En toivo pahimmalle vihamiehellekään!
että ne fibromyalgiaa sairastavat, jotka liikkuvat, elävät suht terveellisesti, eivät ole masentuneita eivätkä piehtaroi itsesäälissä mutta silti ovat kipeitä, hyvin todennäköisesti sairastavat jotain muuta kuin fibromyalgiaa. Joskus näiden diagnoosien tarkentumiseen menee aikaa.
Tietysti voi kuvitella kuinka pullea hän olisi ilman terveitä elämäntapojaan.
Mielestäni hän on kutakuin saman mallinen ainakin kuin itse olen, ja minä olen lievän ylipainon puolella. Ei silti, että siinä olisi suurta vikaa. Itse olen ainakin terve ja syön terveellisesti, vähän vain liikaa. :D
Se on tyypillistä suomalaista omenavartaloista naistyyppiä eli lyhyt ja kilot tulee vyötärölle ja rintoihin. Samalla BMI:llä ja rasvaprosentilla oleva nainen, jolle kilot tulisivat takapuoleen, olisi vielä hyvin litteävatsainen ja kapeavyötäröinen pyöreämmällä takapuolella. Vartalotyyppiään ei voi vaihtaa, joten lopettakaa haukkuminen. :/
Ei se hoikka ole, muttei kyllä lihavakaan. Ehkä vähän pyöreähkö/isoluinen