MAALISKUISET 2013
Kommentit (356)
Mä soittelin aamulla klinikalle, ja varailin seuranta ultraan aikaa. Siinä lomassa sitten kysäisin, että mistä tuo kp1 lasketaan. Jos vuoto on ollut ekana päivänä veristä, eikä sellaista tuhrua, niin siitä. Joten, mulla nyt menossa kp3, tiedoksi siis Marjana, jos viitsit päivittää mun kp:t ;)
Lauantaina aloitin metformiinin ja femarin eka pilleri lähti tänään. Eilen luin femarista netistä, ja suht hyviä kokemuksia ihmisillä tuntuu olevan, eli nyt vaan kovasti toivoa, ja ovulaatiot juhannukselle, jotta pääsee tekemään juhannus taikoja ;)
Mukavaa viikkoa kaikille !!
-Claudia kp3/24-30 yk1+km+yk8
RM: Harmillinen tuo sinunkin testailusi. Ihmettelen nyt ääneen sitä, että miten näitä plussia tuli viime kuussa useammallekin ja sitten ne "niagara-menkat" heti perään? Kävin myös kurkkimassa helmikuisten onnistumisia ja siellä todella monella on pitkä kierto meneillään, vaikka kp:sta voisi päätellä, että on aiemmin olleet tarkat menkat. Itsellänikin siis kävi niin, että ikinä ei ole menkat olleet myöhässä, mutta nyt oli jopa hurjat 2 päivää = ) ja luulin kuihtuvani pois vuodon määrästä päätellen. Nyt se onneksi on ohi.
Olipas muuten rankkaa tuo huijariplussa, koska olin itseni pitänyt niin hienosti kasassa, mutta rakas mieheni oli niin pettyneen kuuloinen, että itkuksihan se sitten minulla meni. Olen kyllä saanut lohdutusta ja mikä parasta tahtoni läpi kaikessa. Meillä on siis viikonlopun aikana käyty korkeasaaressa, siirretty kukkapenkki toiseen paikkaan, vaihdettu piha valaisimet, vaihdettu kotona järjestystä, hankittu uusi puhelin ja syöty ihania herkkuja. Olihan siis siitäkin jokin hyöty ;)
Täytyy tänään tässä työpäivän lomassa sujahtaa apteekkiin hakemaan vitamiineja ja käydä hakemassa ällögreippimehua. En yhtään ihmettele, että joillekin tuosta mehusta on ollut apua, kun se on niin karseeta huttua. Eihän sitä pysty huvinvuoksi juomaankaan.
Tuikkunen 7/28-30 yk3
Menkat kunnolla käyntiin eli täällä uusi kierto uusin toivein pärähti käyntiin :)
Liisuli kp1/22-27 yk6
Roxymama: Tervetuloa maaliskuisiin. Ja pahoittelut, että plussa onkin muuttunut menkoiksi. Mutta toisaalta se kertoo raskauden olevan mahdollinen, joten lippu korkealle vaan!
Ems: Enpäs ollut edes ajatellut, että juhannus osuu minullakin juuri sellaiseen ajankohtaan, että vielä ei tiedä onko raskaana vai ei. Vaikka uskoa ei asian puolesta olekaan, niin ei sitä kuitenkaan halua mitään riskeerata alkoholia nauttimalla.
Murmeli: Ehdottomasti oikea ratkaisu, että lopetit sen antibiootin! Aknelääkkeiden kanssa ei kannata riskeerata yhtään, kun voivat olla hyvin teratogeenisia. Minulla on ihon kanssa myös ongelmaa ja söisin antibioottikuurin heti, kun se olisi mahdollista.
Enisa: Tottakai saat käydä täällä moikkaamassa. Ja sinulla olikin ihania uutisia kerrottavana itselläsi. Paljon onnea pikkuprinsessan johdosta koko perheelle! :) Minulla on kyllä ihan ikävä ollut teitä, joiden kanssa tosiaan pitkään ehdittiin kirjoitella. Toivottavasti pääsisin minäkin sinne odotuspuolelle ja kertomaan jossain vaiheessa onnellisia vauvauutisia...
ON: Pitkä kierto tästä tulee... Nyt menossa kp 16 ja edelleenkään ei tänä iltana ilmestynyt hymynaamaa. Saisi vaikka nyt venyäkin sitten sinne torstaille asti tämä ovulaatio, että voitaisiin edes se inseminaatio tehdä. Mutta sitä en usko. Varmasti paukahtaa paikalle sitten keskiviikkona juuri vuorokautta liian aikaisin. :D Ja mistäs sitä toki tietää, jos se viime perjantain koepalan otto sotkikin koko kierron, enkä ovuloi ollenkaan. Naisen elimistö saadaan vähemmälläkin sekaisin... Lähinnä tylsää tämä odottelu, kun oikeasti haluaisin saada tämän kierron loppuun ja päästä soittamaan polille jatkosuunnitelmien tiimoilta.
Marjana kp 16/31-33 yk 27
Siitä onkin kauan, kun viimeksi olen muistanut/kerennyt täälä käydä! :( On tulossa kiireinen kesä, toivottavasti tässä kuitenkin jossain välissä ehtisi niitä peittoja heilutella! :D
Ostettiin talo ja elämä on nyt pyörinyt kaupanteon, lainan, kuntotarkastusten jne ympärillä. Muutto tulee olemaan onneksi vasta tod.näk. joskus kuukauden päästä... Lisäksi alotin lomituksen vanhempieni maatilalla, joten hommaa riittää! Varsinkin nyt, kun lehmät on kesällä ulkona :D
Menkat kesti tolkuttoman kauan, liekkö kkm sekoittanut kroppaa. Mutta nyt on alkanut limat pikkuhiljaa voimistua ja HALUT! Voi hyvänen aika ;D
+++Plussatsemppiä+++
Tinuppi kp11/38? yk3+kkm+yk2
Tinuppi: Yksi lääkäri kertoi kerran sellaisesta pariskunnasta, jotka olivat yrittäneet vauvaa yli kaksi vuotta, mutta sitten tärppäsi juuri muuttoruljanssin keskellä, kun eivät olleet ehtineet miettiä sopivia päiviä tms ollenkaan. :) Eli heilutelkaahan peittoja kuitenkin aina jossain välissä, niin se tärppi voi tulla hyvinkin!
ON: Tänä aamuna hymynaama ovistestiin! Tosi myöhässä se on kyllä, mutta nyt minä voin tänään soitella lapsettomuuspolille, että pystyykö ne huomenna tekemään inseminaation. Sitä en sitten tiedä, miten sen kanssa käy, jos ovulaatio olisikin jo tänä iltana... En oikein ole ihan perillä vieläkään, että mikä tuolle inseminaatiolle olisi paras hetki. Mutta soitan ja kysyn joka tapauksessa tilanteen. Tietääpä sitten heilutellaanko tänä iltana kotona peittoja vai valmistaudutaanko huomiseen inssiin.
Ihanaa joka tapauksessa, että alkaa loppukierto. Nämä pitkät kierrot ei ole mukavia, kun odottamista on muutenkin liikaa.
Marjana kp 18/32-33 yk 27
Marjana: Onnea hymynaamasta ja peukkuja pystyyn jotta matkalainen tarttuu mukaan tavalla tai toisella :)
Täällä bongattu hymynaama kp:lla 14 ja olihan se tuokin jo hieno juttu saada aikaan ovis, jota minulla ei oikeastaan oo ollut kunnollista PIITKÄÄN aikaan. Eilen myös poppakonsti 3 oli käytössä, eli akupunktio..ja sen verran oli muutes illalla vatsa kipeä että särky lääkettä piti ottaa. Nyt ei vaan hajuakaan että oliko lienee tuo oviksen syytä vai sen akupunktion.. Mutta nyt töihin, tulee onneksi lämmin hieno päivä :)
Mä olen jotenkin kummallisen seesteinen ja toiveikas tämän kierron suhteen. Kolmatta päivää syön Femaria, ja muutama vielä edessä. Ihanaa, kun ei ole mitään haittoja tullut vastaan. Clomeista mulle tuli järkky migreeni, ja muutenki olin kipee, mutta näistä ei ole tullut nyt mitään. Ja Metformiini ei ole pahemmin aiheuttanut pahoinvointia, joten eiköhän tästä saada kunnon ovikset kehiin, ja vauva meille maalikuuksi, niin ainakin toivon.
Marjana, toivottavasti teillä se inssi onnistuu, ja saisitte oman nyytin maalikuuksi. Pidän peukkuja, ja hirmuinen voima hali, teillä on kyllä kivinen ja pitkä tie takana. Tsemppiä !!
Minnihiiri81, mä olen ihan mieletön stressaaja, ja oon ajatellut, että mulle olis hyvä tuo akupunktio. Millasta oli ja tuntuiko olevan mitään hyötyä ? :)
-Claudia, kp5-28-30, yk1+km+yk8
Noniin! Vihdoin ne menkat alko.. Eli ei oo tulossa helmikuussa vielä sitä nyyttiä, niinku vähän arvelinki. Mutta jos nyt tässä uudessa kierrossa tärppäis! :) Luulen et mun kierto alkaa olemaan aina 34 päivää tai ainaki siihen suuntaan enempi.
Peukut pystyyn että monella tärppäis tässä kierrossa! =)
ninni92
kp 1/34 yk2
Minnihiiri: Muistathan, että et ota ibuprofeiinia siihen kipuun, ettei se ovulointi sitten tyssää siihen. Onnea myös sinne hymynaamasta!
Ninni: Pahoittelut menkoista, mutta hurjasti tsemppiä uuteen kiertoon! Pysytkö maaliskuisissa vai meneekö jo tämän kuun huti?
ON: Kyllä se inseminaatio vaan varattiin huomisaamulle kello 11!! Olen niin iloinen, että kerrankin ovulaatio tuli sellaiseen aikaan, että inssiin pääsee helposti ilman, että tarvitsee työvuoroja muutella. Ja tässä kierrossa en olisi voinut töistä lähteä edes ollenkaan inssiin vaan se olisi jäänyt väliin, ellei olisi sattunut vapaapäivälle. Vielähän tässä jokin voi mennä pieleen, mutta toivottavasti se inssi saataisiin tehtyä. Sitten olisi tehty ne kolme "pakollista" inssiä. Jos tärppiä ei tule, niin voi ainakin sitten paremmalla mielellä suunnata katseet kohti IVF:ää, kun on nämä helpot hoidot katsottu läpi.
Ja huomisen jälkeen minäkin pääsen piinailemaan loppukiertoa. :)
Marjana kp 18/32-33 yk 27
Marjana: Aijon pysyä täällä, vielä tän kierron.. Tulin meinaan vähän liiankin aikasin tähän pinoon :) Jotenkin vaan aavistelin ettei ekalla heti tuu tärppiä, ni siirryin tänne. Jos ovis tulee 16 päivän päästä, ni on mahdollista viel pysyy maaliskuisissa. Loppukuu todellakin jännitetään sun puolesta! Toivottavasti huominen menee hyvin!
ninni92 kp 1/34 yk 2
mutta hengessä mukana ja nyt marjanalle todella paljon puhuria mukaan ja peukkuja pidän täällä kovasti pystyssä!!!!!!
ja tietty myös kaikille muille :)
mupis kp jotain :)
Heippa!
Marjana: hienoa, kyllä kävi tosi hyvä tuuri, että sattui juuri vapaapäivälle! Tsemppiä!
Ninni: pahoittelut menkoista, mutta kiva jos jäät tänne meidän kanssa vielä :)
Claudia: hienoa että olet seesteinen ja toiveikas, toivottavasti pysyy mieliala sellaisena koko kierron! Itsellä ainakin tuntuu että vaihtelee ihan päivittäin olotila..
ON: Jotenkin masentunut olo, en tiedä mistä johtuu, jotenkin en jaksa uskoa tärppiin tässäkään kuussa. Luulin jo että ovis oli maanantaina, mutta ovistyyppistä limaa onkin tullut koko viikon ajan. Eli onko ovis sittenkin vasta nyt käsillä? Vai onko jotain muuta häikkää? Ehkä sittenkin pitäisi seuraavasta kierrosta ruveta käyttämään niitä ovistikkuja, niin tietäisi ainakin milloin se ovis on, vaikka luulin että osaisin sen jo tunnistaa ilmankin tikkuja. Onneksi kohta alkaa kesäloma ja etelänreissu odottaa! Eiköhän se mieliala silloin viimeistään kohene :)
Ems kp 18/25-35 yk 8
Meillähän alkaa olla aika hyvänkokoinen porukka jännäilemässä. :)
mulla menkat loppumaisillaan, kunnolla aloitti vasta maanantaina, joten en nyt tiedä pitäiskö sunnuntain tuhruttelu laskea mukaan vaiko ei.
Marjana: Mites kävi, luomuna vaiko lääkärillä? Tsemppiä hirveesti sulle!!
Mun pitää tässä ens viikolla ihan keskittyä teidän muiden viesteihin, että voisin vastailla ja kommentoida. Mulla vaan on nyt niin kiire töissä, että huhhuh.
Juhannukseksi taitaa mun ovis tulla :) Ihana Juhannusvauva, olisipa ihanaa. Mua mietityttää tää yrittäminen ja turhautuminen. Entisessä elämässä tulin raskaaksi ekalla kierrolla (2vko pillereiden lopettamisesta) ja seuraavaksi ilmeisesti ehkäisystä huolimatta. Ja nyt kahdeksan kuukauden saldo on yksi keskenmeno. Ja isäehdokas olisi mitä mainioin, toisin kun ekassa liitossa. On tää väärin >:/
Mutta onneksi on kesä :) (anteeksi purnaus, kiukuttaa vain)
Keijunen
Nyt isosti tsemppiä, tarrasukkia, plussatuulia ja paljon onnea sinne inssiin
kesäkeijunen: me mennänkin sitten ihan samaa matkaa =). Täällä kanssa mietitään juhannuksen kuvioita, jotta saadaan miehen kanssa järjestettyä sitä kahdsenkeskistäkin aikaa projektin eteenpäin viemiseksi =).
Mulle on aina sanottu, että kunnon vuodon alkaessa alkaa myös uusi kierto. Eli sit kai maanantaina...?
ON: ei uutta auringon alla, menkat loppusuoralla. Vielä roikun tsemppaamassa kavereita tuolla helmikuisten pinkassa. Elämä on ihan jees =
RM
Marjana: Nyt toivotaan et tärppiä tulee:)Täällä peukut ja varpaat pystyssä:)
ON: ja täällä ei mitään sen kummempaa.. kävin 2 viikkoa sitten kolmessa eri verikokeissa ja sain tänään tulokset. Eli ne otti jonkun kilpirauhas kokeen? en tiedä kirjoitetaanko se niin:D ja sit vielä sokeriarvon ja stressihormoni kokeen.. Kaikki olivat normaalit:) ei sit oikeen tiedetä syytä et miksi kuukautiset jäivät kokonaan viimekuussa pois ja tulivat sit kuukauden myöhässä ihan normaalisti ja ei mitenkään hirveet kuukautiskivutkaan.. kierto kun venähti 56 päiväksi :O . . .
Nyt vain ovista odotellessa:)
Monille varmaan olen jo tuttu ennestään mutta taustoja vähän. 2 lasta ennestään jotka saaneet TODELLA helposti alkunsa. Lokakuussa 2010 poistettu kuparikierukka ja tämän pian lähes kahden vuoden yrittämisen aikana saldona kaksi varhaisraskauden keskenmenoa:( Ensimmäinen oli maaliskuussa 2011 ja viimeisen viime maaliskuussa. Eli johtopäätöksenä on se että maaliskuu ei todellakaan ole mun kuukausi! Nyt on kierrot heitelleet taas tuon viimeisen keskenmenon vuoksi ja viime kierto olikin hurjat 25 päivää, yleensä on kierrot olleet n.30 päivää joten sekaisin on tämän naisen kroppa:(
Mitään stressiä en enää jaksa koko raskautumisesta ottaa. Yrityksen alussa tuli liikaa laskettua kiertopäiviä jne ja se vaikutti varmasti myös osaltaan raskaaksituloon. Gynellä olen käynyt ja kaikki on sen mukaan kunnossa. Tosin tästäkin jo vuosi aikaa mutta tuskimpa siellä mitään muutoksia on tapahtunut. Vähän hämmästyttää mikä tässä tökkii kun aiemmin tosiaan helposti tärpännyt eikä mieskään ole vaihtunut. Ikääkään ei liikaa pitäisi olla (30v)
Marjana: Kovasti tsemppiä inssiin! Täällä peukut ja varpaatkin pystyssä että tästä kierrosta onnistaa! Hyvä että sattui ovis juuri vapaapäivälle, jos se olikin tarkoitus mennä niin ja tästä kierrosta se plussa pärähtää!:)
Ele kp4/? (Ja on muuten aika runsaat menkat nyt, yleensä on runsasta vuotoa vain se pari päivää mtta nyt näyttäs olevan joku niagara-täti kylässä)
Marjana: Nyt peukalot ja varpaat ylhäällä ja niin paljon tsemppiä!!! Ilman särkylääkettä muuten pärjäsin, olin reipas tyttö :)
Claudia: Akupunktio oli mielestäni hyödyllinen juttu, tykkäsin!!! Muutamalla neulalla mentiin ja kyllähän oli voimakas ovulaatio ja vatsakarampit että huh hah hei.. Uusi aika olisi jo ensi viikolla.
Ja omaa napaa: rintamalla ei mitään uutta, teroja päivä 1 menossa..jätin ihan tahalleen terojen aloittamisen myöhemmäksi etten hukkaa ovulaatiota.. Nyt siis edessä 10 päivää lääkettä ja sitten piinalliset päivät hetkeen jolloin ihmetellään tädin liikkeitä..
Hei!
Anteeksi kun tunkeudun teidän palstalle, mutta Marjanaa vain etsiskelin. Olen monille varmasti aivan vieras, mutta ehkä joku saattaa muistaakin :)
Ikävää että olet täällä vieläkin, mutta olette kuitenkin jo IVF- hoitojonossa, muistan itse kun inseminaatiot eivät tuottaneet meillä tulosta, kuinka pitkältä jonotusaika koeputkihedelmöitykseen tuntui.. Tottahan se on että nyt raskautumismahdollisuudet nousevat, ja toivon koko
sydämestäni että heti ensimmäisestä hoidosta tärppää.
Omia kuulumisiani: meille syntyi 2.6 rv 38+3 pikkuinen tyttö. Painoa pikku prinsessalla oli 3400 g ja pituutta 49 cm. Synnytys oli rankka, koska vauva oli kasvotarjonnassa. Ponnistusvaihe oli pitkä ja kivulias. Loppujen lopuksi kaikki meni onneksi hyvin :) kotona ollaan oltu nyt kohta viikon verran ja vauva-arki on alkanut.
Saanhan käydä täällä välillä moikkaamassa ja lukemassa kuulumisiasi? teistä kahdesta Alexandran kanssa tuli mulle jotenkin tosi läheisiä, kun niin kauan kirjoiteltiin yhdessä.
Kävin moikkaamassa Alexandraakin tuolla odotuspuolella ja sielläkin kaikki on mennyt hyvin :)
Ihanaa kesää kaikille!
T. Enisa ja tyttö 9 vrk
Ihanaa kesää kaikille