MAALISKUISET 2013
Kommentit (356)
Tervehdys pitkästä aikaan. Niin kuin näet edelleen pyörin näissä odotusketjuissa :)
Halusin vain sinulle toivottaa oikein paljon tsemppiä tulevaan IVF:n! Huomasin, ettet ole halunnut kertoa työnantajalle sairaalakäynneistä, joten halusin varoittaa sinua tulevasta. Elikkä IVF hoidossa käyntejä tulee paljon enemmän. Ensin oli hoidon suunnitelukäynti. Mulle tehtiin pitkän kaavan mukaan, joten alkoi jarruhoito. (eli oli melkein kuukauden tauko ennen seuraavaa lääkäriä). Sitten nolla-ultra, seuraavalla viikolla kaksi ultraa, ja sitä seuraavalla viikolla punktio ja siirto (3pvä sairaslomaa, jota työnantajan ei ole pakko maksaa). Minä järjestelin ultrapäivät vapaaksi ja sitten ei ne mennytkään niinkuin piti, joten paljon vaivaa aiheutti ja oli pakko kertoa pomolla asiasta :( eli kolmena viikkona olin paaaaaljon poissa töistä.
Mutta kaikkea tsemppiä tulevaan ja muista, että työ on järjestelyasia. Mutta kyl muakin ahisti kauheasti, kun piti niitä työvuoroja yrittää järjeställä tosi paljon ja työkaverit kyseli....
Mä roikun täällä taustalla jo valmiiksi, kun tiedän, että tässä kierrossa en ovuloinut, joten varautukaa munkin tuloon. Viikonloppuna pitäis menkat kaarta kylään, ja siitä sitten lähtee meikäläisen pilleri rumba käyntiin. Toivotaan, että niistä joku apu olisi.
Mutta mä palailen jahka menkat on kaartanut kylään.
Pahoittelut pudonneille, ja tsemppiä meille kaikille, plussataan nyt rytinällä kaikki ;)
-Claudia kp 26/24-30 yk1+km+yk8
Tässä on nyt ollu muutama päivä väliä, kun ei ole päässyt kirjottelemaan :) tänään olis kp 29/28-35, menkat ei ole vielä yllättänyt! Pillereiden kanssa tänään kuuluis alkaa, mutta luulen et ne tulee viikon viivellä niinku viimeksikin ku lopetin pillerit.. Tai sitten odotan vauvaa. Tajusin just äskön, että jos on tärpännyt, niin mun kuuluis olla helmikuisissa.. Huomenna meen apteekkiin testiostoksille!
Marjana: Oishan se todella mahtavaa jos ekalla kerralla tärppäis. Mun oireet on pikkuhiljaa kaikonnut, tosin yks päivä syötiin pitsaa ja sen jälkeen oli ihan ällö olo, tie sit mistä johtuu..
ninni92
Catti, mukavaa kun piipahdit täällä ketjussa. :) Ja kiitos tiedoista. Olen tosiaan varautunut siihen, että niitä lääkärikäyntejä tulee useita sitten, kun IVF-hoito alkaa. Onneksi osa ultrakäynneistä voidaan kuulema toteuttaa paikkakunnalla, jossa olen töissä, jolloin voin olla poissa vain sen ajan töistä. Hyvällä tuurilla itse punktio ja siirto osuvat kesälomani ajalle, eikä tarvitse miettiä niitä lainkaan töiden takia. Mutta odotan kyllä suuresti sitä, että seuraavat menkat alkaa ja saan soittaa polille ja kuulla edes hieman mahdollisia aikatauluja. Osaa ruveta sitten panikoimaan, jos nämä kaikki pitäisikin saada sovitettua töiden kanssa yhteen. Millään en haluaisi joutua töissä tästä kertomaan, mutta katsotaan nyt miten tämä lähtee sujumaan. Jännittää jo nyt ihan pirusti, kun 2 kuukautta enää aikaa mahdolliseen punktioon...
Claudia: Tervetuloa sitten, jos menkat alkaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä, jos ne ei alkaisikaan. Ihmiskroppa on niin ihmeellinen.
Ninnin testailuja odotellaan tässä. Mukavaa, että joku pinossa on jo noin pitkällä kierrossa, niin saa jännäillä mukana.
ON: Huomenna olisi sitten aika kolposkopiaan... Eli kohdunkaulan tähystys ja kolposkopia. Toivottavasti sieltä ei löydy mitään solumuutoksia. En kaipaisi mitään ylimääräisiä huolia elämääni tämän lapsettomuusasian lisäksi. Ovulaatiotesti näyttää vielä negatiivista, mutta oireet on niin vahvat, että viikonloppuna kyllä ovuloidaan. Huomisiltana päästään petipuuhia harrastamaan. Toivottavasti ainakin... Eihän sitä tiedä miten kohdunkaula reagoi tuohon tutkimukseen, että pystyykö seksiä ylipäätään sitten harrastamaan. Näissä asioissa en uskalla enää edes odottaa, että kaikki menisi hyvin. Eipä ainakaan pety, kun ei odota liikaa.
Marjana kp 12/28-33 yk 27
Mites Marjanan kolposkopia meni? Toivottavasti tuli hyviä uutisia kaikin puolin.
Täällä koitan olla kyttäämättä oireita, mutta mitä muutakaan sitä pystyy kun mukamas on niin erilaista kun yleensä ovulaation jälkeen... Eli selkeesti oli ovis tossa jokunen päivä sitten, mahaa viilteli ja tosiaan ne ihanat limat, yyh. Sitten pari päivää kuivaa ja nyt taas, todella runsasta valkovuotoa. Hmph. Yleensä vähän vaisummin tulee just ennen menkkoja... Rinnat on kipeet, niinkun aina oviksen jälkeen. Todellinen piinaviikko edessä siis! Sopivasti kesäloma alkaa ens viikon jälkeen ja pääsee jo kunnolla jännäämään eli masentumaan kun menkat kumminkin alkaa.
Kesäterveisin Murmeli kp15/26-28
Minäkin tänne tulin vielä näin yön pimeinä tunteina katsomaan, joko Marjana on laittanut kuulumiset. Jännäämässä siis mukana.
Mulla näin alku kierrosta ei ole mitään muuta ihmeellistä kuin tuumailen tässä, joko aloittaisin poppailemaan, eli kävisinkö jo vitamiini ostoksilla ja hakemassa sitä yököttävää greippimehua. Tuota greippimehu jippoa olen tässä pidempään jo harkinnutkin, jos se mun outo plussa viime kuussa sattui olemaan jokin kiinnittymisyritys niin josko siitä olisi sitten apuja... mitäs tuumaatte?
Yökyöpelituikkunen
Täältä tullaan siis. Tänään aamulla täti pärähti kylään, ja oli kyllä ihan odotettavissa. Tähän kiertoon astelen ihan hyvin mielin, koska kp 3-7 nappaan Femar hormonit naamariin, ja tänään aloitin Metformiinin. Ehkä pieni briiffi minusta;
Eli minä 27v, mies 31v ensimmäistä tässä tuhdataan. Viime vuonna lopetin pillerit kesällä, ja heti tärppäs, mutta keskenmeno sitten yllätti. Muutama kuukausi sitten marssin yksityiselle, ja minulla todettiin vasemmalla puolella monirakkulaiset munasarjat, eli en ovuloi ollenkaan vasurilta, ja oikealtakin tuntui olevan vähän hukassa nuo ovulaatiot. Mies muuten kunnossa, ja minä muuten kunnossa. Tässä kierrossa tosiaan aloitan Femarin ja Metformiinin, ja toivon ,että niistä olisi meillä apua. Nyt siis pyörähtää käyntiin periaatteessa yk9.
Jään hetkeksi taustalle, ja kun täti alkaa pakata laukkujaan, palaan kehiin :)
Tsemppiä kaikille, ja toivottavasti tähän kuuhun saadaan plussia roimasti ;)
-Claudia kp0/24-30 yk1+km+yk8 (tätä päivää en voi laskea vielä kp1)
menkkäränkkä tuli kylään, joten tänne oli siis siirryttävä. parempi onni ensi kerralla.
kp 28/24-28
yk 3
Tänne tipahdin minäkin. Saa siis lisätä listaan :)
kp 1/28-? yk 6
Höh, miten monta teitä tänne on tänään tippunutkaan... :( Jaksamisia siskot!!
Tuikkunen: Ei se pahitteeks ainakaan ole ja jos mehu tuntuu hirveenkauheenkamalalta, niin osta greippiä ja tee siitä vaikka smoothie, niin saat samat ainesosat ku siitä pahasta mehustakin :)
Murmeli, älähän manaile, se plussa voi tulla yllättäen milloin vaan. :)
Tuikkunen, ei siitä greippimehusta varmasti haittaakaan ole, mutta minulla ei kyllä ole mitään hyötyäkään ollut. Kannattaa muistaa hammaskiilteen hyvinvointi greippimehua käyttäessä. Eli ei hampaiden harjailua tai mielellään mitään syömistäkään puoleen tuntiin greippimehun jälkeen.
ON: Murmeli kyselikin jo kolposkopiasta... Eilen tosiaan tutkittiin kohdunkaulan muutoksia ja viime syyskuussa havaittu pieni muutos näkyi siellä edelleen. Ilmeisesti se oli hyvin samanlainen kuin viimeksi, mutta koepalan tuloshan sen sitten varmistaa. Jos se ei ole muuttunut mihinkään, seuraava kontrolli asiasta on vasta vuoden päästä. Lääkäri oli jotenkin tosi tympeänoloinen, eikä aikonut lähettää edes tuloksia minulle. Ihmettelin hieman tätä käytäntöä, mutta ajattelin sitten, että ihan sama mitä se lääkäri laittaa ja mitä ei, mutta soitan sitten vaikka ne tulokset. Kyllähän sitä nyt haluaa tietää!
Ovulaatio ei ole vielä yllättänyt, mutta lähellä se on joka tapauksessa. Sitä odottelen, että saisi tämän kierron ns. pakettiin.
Marjana kp 14/29-33 yk 27
Voi hitsi! Tänään testailin ja negahan sieltä tupsahti, niinkuin vähän ajattelinkin :/ jos täti ei oo tullu kylään vielä viikonkaan päästä ni sitte kyllä testaan uusiks! Muuten kierto on ihan hukassa pillereiden jälkeen =) Vauvakuume vaan kasvoi, kun sain tänään pitää pientä kolmeviikkosta tyttövauvaa sylissä. On ne vaan niin sulosia!
ninni92
kp 31/28-35 yk 1
Elikkäs minä olen pian kolmekymmentä täyttävä äiti-ihminen, jolla biologinen kello tikittelee aikalaisesti.
Mulla on jo kaksi lasta aiemmasta liitosta (6 ja 8vuotiaat). Nyt ekaa yritellään miehen kanssa (hänellä ei ole lapsia ennästään).
Olin tuolla elokuiset ketjussa kuikuilemassa viime joulukuussa nimimerkillä keijunen ja onnistuttiin plussaamaankin mutta jouluaattona tuli km viikoilla 7 ja jotain. Se oli aika rankka kokemus, joten oikeastaan vasta nyt ollaan muutaman kerran kokeiltu kepillä jäätä niin sanoakseni.
Kierto on mulla aikas tarkka, 28-30 päivää. Kokeilin viime kierrossa sofi ovuulaatiotestejä, joihin petyin kyllä kovasti, näyttivät negaa vaikka oireet ihan selvät. Ostin sitten cb:n digitaalisen joka sitten antoi sen hymynaaman. Mutta tänään alkoi menkat joten se siitä sitten.
Itse mietin tuota luteaaliajan seksiä/orgasmeja, kun mulla aina alkaa vuoto yhdynnän/orgasmin jälkeen ja näin muuten alkoi se mun keskenmenokin. Te, jotka hoidoissa käytte, onko teille kerrottu mitään siitä, että orgasmeja pitäisi varoa ko. vaiheessa vai onko kyse vain urbaanilegendasta ja mun kohdalle osuneesta huonosta tuurista.. Alan olla vähän ihmeissäni.
Keijunen kp 1, yk 6, 1km
Helou vaan kaikille teille uusillekkin, ja eikös me luvata plussata tässä kuussa :) Tänne kuuluu tikkujen kuluttelua..ovista kovasti bongaten..jotenkin tuntuu nyt siltä että clomit ei ole tässä kuussa toimineet ja tuntuu tyhjältä saada aikaan koko ovista..mutta ei auta..hymynaamaa odotellaan :) Kyllä ovis teisteistä tuntuu parhaimmalta tuo gb:n hymynaamat..viime kuussa menin jollain apteekin tuotteella ja koko ajan oli vahvat viivat..ota ny niistä sitten selvää.. ja niin kuin edellisessä kirjoittelin niin vitamiinit ja greippimehut on käytössä, sekä uutena juttuna akupunktio. Saas nähä..tässä kuussa kun kaikki keinot on sallittu, alkaa olemaan niin pahana tuo kuumeilu että pompin vaikka yhdellä jalalla jos se saa vaan kaverin vatsaan asustamaan.. Tsemppiä typyt tulevaan viikkoon!! Ja aurinkoa!!!
Hei kaikille!
Tänne minäkin tipahdin tai tipahdan varmaankin huomenna kun tämä tuhru muuttuu kunnon vuodoksi.
Eli ikää itsellä 35 ja miehellä 37, ja kolmatta kahden prinsessan seuraksi haaveillaan. Yk 6 starttaa nyt käyntiin, ja pientä pelkoa takaraivossa että onnistuukohan tämä enää näin vanhana. Mutta katsellaan, toiovtaan parasta, ja tietysti kovin kiitollisella mielellä noista olemassa olevista lapsista.
Tsemppiä oviksen metsästämiseen niille, joilla nuo päivät ovat käsillä, ja toivotaan plussia tästä kierrosta meille kaikille!
Liisuli yk6 alkaa ihan kohta
Keijunen: Ei minulle ainakaan ole lapsettomuuspolilla sanottu mitään, että orgasmeja ei saisi tulla. Päinvastoin siellä kehotetaan elämään ihan normaalisti, eikä ne mielellään anna edes tarkkoja määritelmiä siihenkään, kuinka monta päivää pitäisi pidättäytyä seksistä ennen inseminaatiota yms. Ilmeisesti ne ei halua, että lapsettomuuspolin asiakkaan alkaa stressata kaikkia asioita, kun tämä asia on muutenkin aika stressaava. Henkilökohtaisesti en kyllä alkaisi orgasmeja varomaan missään vaiheessa. Mikä idea seksissä on, jos siitä ei saisi nauttia?
Minä en myöskään oikein noista Sofin ovulaatiotesteistä pitänyt, kun viivat olivat niin haaleita. Sain kyllä niilläkin oviksen bongattua viime kierrossa, mutta en osta toista kertaa.
Liisuli: Ilmoittelehan sitten kiertopäiviäsi, jos se vuoto sieltä kunnolla alkaa. :) Laitellaan sinut sitten listalle.
ON: Täällä on ovis myöhässä... Loppuviikosta oireet oli hyvin voimakkaat ja ajattelin oviksen olevan varmasti viikonloppuna. Ovuloin tässä kierrossa vasemmalta puolelta ja minulla on vasen puoli ollut ennenkin hitaampi, joten ei tämä sinänsä mikään yllätys ole. Jostain syystä vasemmalla kehittyy tuo munarakkula hitaammin. Teen nyt ovulaatiotestin joka ilta ja jos se plussaa, niin odotan illalla miehen töistä ja heilutellaan sitten vaikka pikaisesti peittoja vielä. Joudun yöunesta nipistämään sitten aika paljon, joten mitään varmisteluja ei kyllä ruveta tekemään sen kummemmin tässä kierrossa. Teoriassahan olisi mahdollista, että ovulaatio plussaisi vasta ke-iltana, jolloin voisimme päästä vielä inseminaatioon torstaina, jolloin minulla olisi vapaapäivä, mutta kovin paljon en usko, että kierto venyisi niin pitkälle. Jää nähtäväksi. :)
Marjana kp 16/30-33 yk 27
Tervehdys tutut ja muut!
Tuolta helmikuisista tuo tie tänne ja se on ihan jees. Jonkinlaisen hormonimyrskyn tässä juuri läpikäyvänä olen vaan ihan, että daa, näinhän tää elämä menee. Eilen siis plussa ja menkat, peräkkäin, jeu!
Ikivanha palstalainen oon, nyt neljättä kuumeilen, avomiehelle ekaa biologista. Ikää 34 mulla ja miehellä 30.
Seuraavat tärppipäivät vissiin juhannuksen tienoolla ja pettymyksen kourissa oleva mieheni kerkes jo lohdutella, että "ihan saletisti löytyy joku hetki ja toinenkin, että me päästään toteuttaan tätä projektia". Ollaan siis jussin vietossa ystäväperheen kanssa ja pitää vähän käyttää mielikuvitusta... =)
Juu, ja tää on nyt yk4, ehkäisy jätetty pois maaliskuussa, eikä huhtikuussa, niinkun mä tuolla helmikuisten pinkassa väitin. Sama pää... Mutta tulee jos on tullakseen.
Halit, Roxymama kp2/25-30
Heippa!
Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille!
Ninni: Harmi, että tuli nega! Voihan se olla että kierto on vielä hukassa pillereiden jälkeen, mutta toivotaan että kyse kuitenkin olisi jostain muusta! :)
Kesäkeijunen: En minäkään lähtisi yhdyntöjä tai orgasmeja välttelemään, kyllähän sitä pitää saada tästä projektista nauttiakin, ettei mene seksi vain suorittamiseksi! Eri asia ilmeisesti on alkion siirron jälkeen, silloin ilmeisesti ei suositella yhdyntöjä viikkoon, näin olen ainakin kuullut. Ja sekin taitaa olla ihan vaan varmuuden vuoksi, ettei sitten voi ainakaan sitä syyttää jos menee pieleen, hoidot kun on kuitenkin niin kalliita. Mutta muutenhan aina kehotetaan elämään ihan normaalia elämää.
Marjana: Olipas tympeä lääkäri, todennäköisestihän muutos on niin pieni, että se ei mihinkään vaikuta, mutta ainakin saisit mielenrauhan jos saisit tulokset joka tapauksessa.
ON: Ovis varmaankin oli eilen tai tänään, en ole nyt jaksanut testailla, kun oireet ovat kuitenkin aika vahvat. Mutta hyvä, että kierto näyttää nyt olevan joka tapauksessa alle 30 päivää, ehkä pieni painonpudotus sai nämä kierrot sitten vähän lyhenemään ja kroppa nyt sitten toimii tehokkaammin :) Aikaisemmin kun kierrot on saattaneet olla jopa 35 päivää. Ei kuitenkaan ihan taida juhannukseksi selvitä onko tärpännyt tässä kuussa, eli pitää varmaan varmuuden vuoksi olla kuskina :) Vaikka kai sitä muutaman voisi juodakin, niin kauan kun ei tiedä olevansa raskaana.
Hyvää viikon jatkoa kaikille!
Ems
Pahoittelut kaikille tippuneille menkoista. Uusi kierto uudet kujeet eikö vaan :)
Olipas Marjanalla tosiaan tyly lääkäri! On toi nyt aika iso asia ja pitäs tulokset saada tietää. Toivotaan parasta ettei ois tullu mitään muutoksia.
Täällä oireet lisääntyy...alavatsaa nipistelee ja jomottaa kovasti jo kolmatta päivää, alkoi viitisen päivää oviksesta. Rinnat on julmetun kipeet ja väsyttää. Kuiva kausikaan ei oo alkanu. Melkoinen PMS alkamassa siis. Plussaa toki toivotaan mutta pakko pitää pää kylmänä ettei oo niin kova pettymys ens viikolla, ekaa yrityskiertoa kuitenkin vasta mennään. Menee kyllä juhannussuunnitelmat vähän uusiks jos tässä plussais, sais jäädä ne perinteiset 2 siitukkaa kauppaan :D
Vähän harmittaa kun kerkesin alottaa antibioottikuurin akneen, mies oli vielä siinä vaiheessa sitä mieltä että yritys saa alkaa syksyllä. No jäi ne kumit sit kuitenkin laatikkoon ja nyt tässä vaiheessa kiertoa en enää uskalla jatkaa kuuria. Lääkäri sanoi kyl et "jos tuut raskaaks, jätät vaan kuurin kesken". Jos nyt tärppää ni ainakin kerkee poistua kropasta kaikki ylimääräiset.
Mukavaa alkanutta viikkoa ja tsemppiä ovistouhuihin :)
Murmeli kp18/26-28
Tervetuloa Tuikkunen ja pahoittelut tädin saapumisesta. Onpahan ollut harmillisen sekavia nuo sinun testailusi. Jos ne markettitestit on antaneet kuitenkin positiivisen tuloksen, niin onhan se voinut olla kiinnittymisyritys.
ON: Tänään on ollut hieman tuskainen päivä tämän vauvakuumeen osalta. Tuttavapiirissä putkahti taas uusi raskausuutinen ja kyllä se vaan kirpaisee. Olen ja haluan olla iloinen jokaisen raskautuneen puolesta, mutta kyllä sitä haluaisi itsekin jo olla siinä tilanteessa. Ja tuntuu niin väärältä, että itse joutuu käymään niin kivisen tien ja ilmeisesti myös rankat hoidot läpi vain siksi, että haluaisi päästä onnelliseen raskaustilaan. Toivottavasti sitä sitten tosiaan on onnellinen ja saisi edes raskausajasta nauttia ongelmitta, kun tämä raskautuminen on näin pirun vaikeaa...
Tänään on tuntunut selviä toispuoleisia jomotuksia vasemmalla puolella, joten ovulaatio on lähestymässä. Arvelin huomisaamuna testailla ovulaatiota, vaikka ei sen kyllä ihan vielä huomenna pitäisi plussaa näyttää. Peittoja pitäisi kyllä päästä heiluttelemaan, mutta menee vielä huomenna työvuorot pahasti ristiin.
Marjana kp 11/28-33 yk 27