vastasyntynyt - onko mulla oikeus määrätä tässä asiassa?
Saimme pari viikkoa sitten esikoisemme ja kaikkihan nyt tietävät mitä on olla vastasyntyneen kanssa, univelkaa, imetystä, tissit koko ajan esillä ja kipee olo... Molemmat isovanhemmat on tosi innoissaan, mikä on ihanaa, mutta... Molemmat mummot ja miehen isä tykkää käydä auttamassa ja ihailemassa vauvaa, mutta mä en oikeestaan haluis tänne nyt kuin oman äitini. En tunne oloani mukavaks tissit koko ajan esillä anopin ja apen kanssa, sit kastuu paita, kipuja ja kaikkee :( äitini kanssa kaikki tämä on ok, olemme läheiset. Sanoin tästä miehelleni, joka loukkaantui siitä ettei vanhempansa saa viettää täällä yhtä paljon aikaa kuin minun äitini. Toisaalta ymmärrän mut toisaalta...
Kommentit (358)
Fiksu anoppi osaa antaa tilaa ja käy kun pyydetään eikä tule pällistelemään kun toinen on kipeä ja herkässä tilassa. Muistakaa se silloin kun lapsenne saavat lapsia seuraava mielensäpahottaja sakki. Kaikki ei ole niin luontevia ja rempseitö että haluaisivat maitoa valuvia rintoja esitellä samalla kun verta valuu römpsästä ja tikit on kipeät. Siihen lapseen voi tutustua myöhemminkin (eikä kostaa moista niin ettei lasta enää huomioi mitenkään kun se kasvaa ja tajuaa että mummo ei välitä. Aikuiset ihmiset jumankauta noin lapsellisia)
ja sit ihmetellään miksi oman tyttären lapsi on tärkeämpi kuin pojan....[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:00"]
Mielestäni äidillä on tässä suhteessa suurempi oikeus vetää rajoja, on kuitenkin hänen kehostaan kyse, ja imetys oli mulle esikoisen kanssa sen verran intiimi ja vaivalloinen tapahtuma, etten halunnut siihen ketään pällistelemään. Vieraista voi koitua enemmän stressiä kuin apua vauvan kanssa, joten jokaisen vanhemman tulee itse vetää rajat vierailla. Appivanhempani ovat ihania, mutteivat niin läheisiä kuin oma äitini. Enkä itse asiassa halunnut omaa äitiänikään heti paikalle, vanhempani asuvat kaukana, joten tulivat sitten kaksi viikkoa syntymästä meille ja olivat neljä yötä. Siskoni sen sijaan tuli jo viikko syntymästä meille ja oli suureksi avuksi ja tukena mulle. Appivanhemmat kävivät heti sauraalassa katsomassa vauvaa, seuraavan kerran tulivat meille kun esikoinen oli kaksiviikkoinen. Kuopuksen kanssa kaikki oli helpompaa, eikä vieraatkaan enää häirinneet, sanoin vaan appivanhemmille että tuovat kahvileivät tulleessaan...
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:06"] ja sitten itketään, kun anoppi ei auta ja lahjoittaa tytölleen vaivihkaa omaisuutta ja sulkee miniän perinnööstä ulos
[/quote]
Kuten sanoin, käsitykseni mulkuista anopeista vain vahvistuu kommenttiesi myötä. Heti kun olin siinä kunnossa että pystyin vastaanottamaan vieraita enkä vuotanut maitoa ja vertan kuin joku seula, kutsuimme kyllä isovanhemmat ja tädit/sedät/enot käymään. Siellä se anoppi oli ihan ensimmäisenä ovella mutta aina jaksaa muistuttaa miten häntä ei huolittu avuksi pyyhkimään minun veristä persettä jne. Ja vauva kuulemma nukkuisi paremmin jos olisi heti ensimmäisinä päivinä älytty tehdä sitä ja tätä mutta kun eihän minä ja onneton äitini olla mitään mistään ymmärretty. Ollaan kutsuttu anoppia kylään ensimmäisten viikkojen jälkeen ihan siinä missä omaakin äitiäni, saanut hoitaa ja pidellä lasta enaimmäisten viikkojen jälkeen ihan yhtä lailla.
[/quote]
Synnytitkö sinä sen lapsen samaa kautta kuin se tehtiinkin eli perseestä vai miksi se oli verinen ja kaipasi pyyhkimistä?
Tää on oikeasti vaikea tilanne. Tasapuolinen pitää olla johonkin rajaan asti, mutta varsinki esikoisen syntymä on monille äideille äärimmäisen herkistävä asia, ja ei ole helppo juttu myöskään olla rennosti vieraiden kanssa ollessaan fyysisesti huonokuntoinen "sieltä". Ne, joilla on ollut vain helppoja synnytyksiä eivät ehkä ymmärrä. Mutta esim mulla esikoisen synnytyksen jälkeen oli muutaman viikon lähes mahdotonta pidätellä ilmavaivoja, ja vatsa oli sekaisin. Samoin pissaaminen sattui niin, että joskus tuli kyyneleet silmiin, ja kakkosasialla käyminen saattoi kestää tunninkin. Lisäksi imetyshormonit yhdistettynä ihanaan vauvaan ja ehkä omaan luonteeseeni myös tekivät mut äärimmäisen herkäksi muiden reaktioille ja koin syyllisyyttä kaikesta. Tällaisten asioiden takia tuoreelle äidille voi olla vaikeaa ottaa vieraita vastaan, oma äiti tai sisko voi ymmärrettävästi olla tästä poikkeus. Toivon kaikille vastasyntyneen äideille ymmärrystä ja vähän "armoa"!
Lisään vielä, että meillä on vieraat saaneet käydä tasapuolisesti huolimatta "tilastani" mutta vierailuja on ylipäätään rajoitettu.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:06"] ja sitten itketään, kun anoppi ei auta ja lahjoittaa tytölleen vaivihkaa omaisuutta ja sulkee miniän perinnööstä ulos
[/quote]
Kuten sanoin, käsitykseni mulkuista anopeista vain vahvistuu kommenttiesi myötä. Heti kun olin siinä kunnossa että pystyin vastaanottamaan vieraita enkä vuotanut maitoa ja vertan kuin joku seula, kutsuimme kyllä isovanhemmat ja tädit/sedät/enot käymään. Siellä se anoppi oli ihan ensimmäisenä ovella mutta aina jaksaa muistuttaa miten häntä ei huolittu avuksi pyyhkimään minun veristä persettä jne. Ja vauva kuulemma nukkuisi paremmin jos olisi heti ensimmäisinä päivinä älytty tehdä sitä ja tätä mutta kun eihän minä ja onneton äitini olla mitään mistään ymmärretty. Ollaan kutsuttu anoppia kylään ensimmäisten viikkojen jälkeen ihan siinä missä omaakin äitiäni, saanut hoitaa ja pidellä lasta enaimmäisten viikkojen jälkeen ihan yhtä lailla.
[/quote] no eikö se ole hyvä, että mulkut anopit pysyvät pois miniöiden elämästä ja jakavat perinnönkin muualle. Et kai sinä mulkun rahoja halua tai mulkkua lapsenvahtia. Kun nämä miniät jää yksinhuoltajiksi miesten kyllästyttyä pelleilyyn, saa heidän ihana äiti kyllikseen hoitaa lastenlasta, kun mulkku on onneksi siivottu lapsen isän kanssa pelistä pois. Usko tsi älä, mutta ei ne lapset niin kamalan ihania ole, että anopin maailma siihen kastuu, ettei joudu lapsenvahdiksi jatkuvasti
Minusta on vain hyvä, että ei tarvitse mennä pojan perheen avuksi, kun vauva on pieni. Ristiäisiin asti malttaa varsin hyvin odotella ja koska on siihenkin asti pidetty etäällä vauvasta, ei tarvitse miettiä mitään leipomisia tai laittamisia. Riittää, että tulee paikalle juhlimaan.
Isoäideillä on oma elämänsä. Tietty on kiva, että oma poika saa lapsia ja on perheensä kanssa, mutta ei sen tarvitse merkitä isoäidille mitään muutoksia elämään. Jos nuoret tarvitsevat apua, niin varmaan ne osaa sitä pyytää.
Kun poika sai lapsensa, latasin netistä kameraan jonkun randomvauvan kuvan ja esittelin sitä tutuille. Täydestä meni.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:10"]Luettuani tämän ketjun oon vaan entistä surullisempi miten itsekkäitä paskiaisia ihmiset on. Oletteko ajatelleet, että uusi vauva on aivan helvetin tärkeä uusi elämä myös anopille? Oman poikansa lapsi! Säälin aina niitä miehiä jotka on saaneet vaimoikseen tollasia tyraaneja, jotka rajoittavat toisen suvulta lapsen näkemistä. Taitaa samat naiset rajoittaa kaiken muunkin miehiltään. No eipä ole mun ero edessä.. Muistakaa sitten miten itsekkäitä olittekaan kun ihmettelette miksi mies lähtee..
[/quote]
Ja sinä puolestani vahvistat minu käsitystäni mulkuista ja marttyyreistä anopeista. Itsellänikin sellainen matami, jolta täytyisi joka pieruunkin soittaa lupa ja kysyä ohjeet ettei vaan koe itseään ohitetuksi. Kyllä varmaan jokainen äiti tietä, että tuo lapsivuodeaika on ennen kaikkia aikaa sille äidille toipua synnytyksestä ja raskaudesta. Vauva siinä vaiheessa ainoastaan imee ja nukkuu, ei voi olla niin kriittistä jos tuota ei pääse päivittäin alusta alkaen seuraamaan. Oma mieheni onneksi ymmärsi minun kantani varsin hyvin.
[/quote] ja sitten itketään, kun anoppi ei auta ja lahjoittaa tytölleen vaivihkaa omaisuutta ja sulkee miniän perinnööstä ulos
[/quote]
Ei kai kukaan oleta saavansa anopilta omaisuutta? Miksi anopin pitäisi jakaa omaisuutta vävyille ja miniöille?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:38"]Missä kunnossa äidit joutuu sairaalasta lähtemään, jos ei pysty edes housuja jalassa pitämään ja on pakko valuttaa veret reisiä myöten?
Vielä 3 vuotta sitten ei sairaalasta päässyt kotiin, jos ei kyennyt omin jaloin kävelemään ja itse lasta hoitamaan. Nyt näköjään ambulanssilla tuodaan vuodepotilaat rinnat paljaana kotiin ja toivotaan, että joku heitä hoitaa. Äidit makoilee makuuhuoneessa eikä kykene sieltä poistumaan kuin talutettuina ja vauvat huutaa hädissään, kun suihkuava maito tukehduttaa heidät.
Siis aikuisten oikeasti: synnytyksestä toipuu ihmeen nopeasti ja harvalla se jälkivuoto on niin massiivista, että verta on joka paikassa appiukon kauhuksi. Täysjärkiset miehet osaa käydä kaupassa ja laittaa ruokaa, siihen ei tarvita ketään avuksi ja jos siellä yhden syöttövälin verran vauvaa sylittelee miehen äiti, niin onko se oikeasti kamalaa? Mies kuitenkin ne kahvit keittää, tiskit tiskaa ja roskat vie. joten ei siitä anopista ja apesta ole äidille iso haittaa. Paitsi jos on päättänyt, että ne on varsinaisia perkeleitä.
[/quote]
Sinulle imbesillille tiedoksi, että ilmakylvyt ja runsas suihkuttelu ovat parasta hoitoa alapään haavoille helteellä. Näitä suositellaan sairaalassakin. Miksi kummassa niinkin ison asian kuin synnytyksen jälkeen ei saisi OMASSA KODISSAAN parannella itseään parhaaksi katsomallaan tavalla? Sitä paitsi toisilla synnytys on rajumpi, minulla esimerkiksi lapsi tuli väärinpäin (tarjontavirheestä ei tiedetty etukäteen). Meillä itse asiassa ihan neuvolassa neuvottiin, että ekaan kuukauteen ei kannattaisi ottaa vieraita vastaan ihan vauvan vastustuskyvyn takia.
[/quote]
Ja äidin äiti ei ole vieras mutta isän äiti on, noiko ne neuvolassa sanoi?
[/quote]
Monelle naiselle oma äiti ei ole samalla tavalla vieras kuin miehen äiti.
Minä ja verinen torsoni ja maitoa suihkuavat tissit ja imetyshormooni. Toosa pullistuen makasn vittu levällään kuin mehiläiskuningatar, kun olenhan tehnyt superteon ja pungertanut vitustani kakaran
Luojan kiitos olen vela, ettei ikinä tarvitse tuollaiseksi tulla
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:06"] ja sitten itketään, kun anoppi ei auta ja lahjoittaa tytölleen vaivihkaa omaisuutta ja sulkee miniän perinnööstä ulos
[/quote]
[/quote] no eikö se ole hyvä, että mulkut anopit pysyvät pois miniöiden elämästä ja jakavat perinnönkin muualle. Et kai sinä mulkun rahoja halua tai mulkkua lapsenvahtia. Kun nämä miniät jää yksinhuoltajiksi miesten kyllästyttyä pelleilyyn, saa heidän ihana äiti kyllikseen hoitaa lastenlasta, kun mulkku on onneksi siivottu lapsen isän kanssa pelistä pois. Usko tsi älä, mutta ei ne lapset niin kamalan ihania ole, että anopin maailma siihen kastuu, ettei joudu lapsenvahdiksi jatkuvasti
[/quote]
Itse en elämääni mulkkua anoppia tai anopin rahoja kaipaakaan, mutta lasten vuoksi pakko sietää. Haluan kuitenkin, että lapsilla on hyvät.ja lämpimät suhteet kaikkiin isovanhempiin ja miehen sukulaisiin. Ja onkin, mutta välillä tekisi todellakin mieli laittaa luukku kiinni tuohon anopin suuntaan. Tosiaan kun joka asiaa neuvomassa ja kaikesta aina kaiken tietämässä.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:25"]
Minusta on vain hyvä, että ei tarvitse mennä pojan perheen avuksi, kun vauva on pieni. Ristiäisiin asti malttaa varsin hyvin odotella ja koska on siihenkin asti pidetty etäällä vauvasta, ei tarvitse miettiä mitään leipomisia tai laittamisia. Riittää, että tulee paikalle juhlimaan.
Isoäideillä on oma elämänsä. Tietty on kiva, että oma poika saa lapsia ja on perheensä kanssa, mutta ei sen tarvitse merkitä isoäidille mitään muutoksia elämään. Jos nuoret tarvitsevat apua, niin varmaan ne osaa sitä pyytää.
Kun poika sai lapsensa, latasin netistä kameraan jonkun randomvauvan kuvan ja esittelin sitä tutuille. Täydestä meni.
[/quote]
Miksi ihmeessä latasit netistä jonkun random-vauvan kuvan ja esittelit lapsenlapsenasi? Eikö sun poikasi lähettänyt sinulle edes kännykkäkuvaa uudesta perheenjäsenestään?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:29"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 15:38"]Missä kunnossa äidit joutuu sairaalasta lähtemään, jos ei pysty edes housuja jalassa pitämään ja on pakko valuttaa veret reisiä myöten?
Vielä 3 vuotta sitten ei sairaalasta päässyt kotiin, jos ei kyennyt omin jaloin kävelemään ja itse lasta hoitamaan. Nyt näköjään ambulanssilla tuodaan vuodepotilaat rinnat paljaana kotiin ja toivotaan, että joku heitä hoitaa. Äidit makoilee makuuhuoneessa eikä kykene sieltä poistumaan kuin talutettuina ja vauvat huutaa hädissään, kun suihkuava maito tukehduttaa heidät.
Siis aikuisten oikeasti: synnytyksestä toipuu ihmeen nopeasti ja harvalla se jälkivuoto on niin massiivista, että verta on joka paikassa appiukon kauhuksi. Täysjärkiset miehet osaa käydä kaupassa ja laittaa ruokaa, siihen ei tarvita ketään avuksi ja jos siellä yhden syöttövälin verran vauvaa sylittelee miehen äiti, niin onko se oikeasti kamalaa? Mies kuitenkin ne kahvit keittää, tiskit tiskaa ja roskat vie. joten ei siitä anopista ja apesta ole äidille iso haittaa. Paitsi jos on päättänyt, että ne on varsinaisia perkeleitä.
[/quote]
Sinulle imbesillille tiedoksi, että ilmakylvyt ja runsas suihkuttelu ovat parasta hoitoa alapään haavoille helteellä. Näitä suositellaan sairaalassakin. Miksi kummassa niinkin ison asian kuin synnytyksen jälkeen ei saisi OMASSA KODISSAAN parannella itseään parhaaksi katsomallaan tavalla? Sitä paitsi toisilla synnytys on rajumpi, minulla esimerkiksi lapsi tuli väärinpäin (tarjontavirheestä ei tiedetty etukäteen). Meillä itse asiassa ihan neuvolassa neuvottiin, että ekaan kuukauteen ei kannattaisi ottaa vieraita vastaan ihan vauvan vastustuskyvyn takia.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja vauvan vastustuskyky tietää, että tämä on nyt äidin äiti ja siten vaaraton?
totta, arvaa vaan kiinostaako veljen lapset, koskaa ei kelvannut hoitamaan/sylittelemmän lasta kun oli vauva, ja nyt pitäis koko ajan hoitaa, hakea hoidosta ostaa sitä ja tätä. ja nyt minulle ei sovi, hoidan kummilastani[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:07"]Missä vaiheessa se verinen pimppi on kaikkien katsottavana kotona? Ja missä ihmeen vaiheessa maitoa valuu vastasyntyneen kanssa, minä luulin, että silloin rinnat vasta "opettelevat" tehtäväänsä eikä ruiski maitoa mihin sattuu.
Jos haluat vain oman äitisi avuksi, niin OK. Samalla sinetöit sen, kuka on tulevaisuudessa apunasi, koska moni anoppi osaa kertoa suvulle, että "ei ole kelvannut edes hetken avuksi, vaikka Lauralla oli niin vaikea synnytys". Älä ota apua vastaan nyt => et saa sitä myöhemminkään ja se on ihan OK sinulle.
[/quote]
Kuka voi olla noin lapsellinen mulkku, että loukkaantuu siitä että juuri muutaman ekan viikon synnyttäjä toivoo apua niiltä, jotka ovat hänelle läheisimpiä?
Lapsenlapseen tutustumisen kannalta on ihan se ja sama, hoitaako häntä heti vai vasta kuukauden kuluttua. Vauvan suurin etu tuossa tilanteessa on se, että imetys saadaan käyntiin, jonka kannalta äidin lepo, synnytyksestä toipuminen ja rento olo ovat kaikista tärkeimpiä. On itsekästä ennenkaikkea vauvaa kohtaan kutsua taloon ensimmäisinä viikkoina ketään sellaisia vieraita, jotka näitä asioita häiritsevät.
[/quote]
Ja se vauvahan on vain äidin vauva! Juuri hyväksymällä avun van omalta äidiltään sitä kätevästi sulkee miehen suvun pois vauvan läheltä. Jos sillä kerran ei ole väliä, hoitaako vastasyntyneenä vai myöhemmin, niin miksi ihmeessä hoitaa vauvaa ollenkaan? Ottakoot nuori perhe rennosti seuraavat 10 vuotta ja nauttikoot toistensa seurasta, jos isän vanhemmat halutaan sulkea pois vauvanhoidosta jo alusta alkaen.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:25"]
[/quote]
Miksi ihmeessä latasit netistä jonkun random-vauvan kuvan ja esittelit lapsenlapsenasi? Eikö sun poikasi lähettänyt sinulle edes kännykkäkuvaa uudesta perheenjäsenestään?
[/quote]
Laittoi, mutta se oli otettu kotona ja siinä oli pääosassa miniän alapää ja maitoa syöksevät rinnat. Ei sellaista voi työkavereille näyttää. Muutenkin netistä saa paljon nätimpien vauvojen kuvia kuin miltä se pojanpoika näyttää.
ja miehen pitäis katsoa sitä "vierasta"naista koko ajan omassa kodissaan[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:57"]
Mulla oli siis vaikea synnytys, mies joutuu olemaan töissä päivät ja tarviin tänne apua. Äitini pystyy tulemaan päivittäin, en hänen vierailujaan haluaisi rajoittaa, mutta muiden kyllä, mikä sitten loukkaa asianosaisia.
Ap
[/quote]
miehesikin on mitä ilmeisimmin tullut aikanaan alapääästä ulos?
voi luoja mitä järjenjuoksua taas NAISELTA!
anoppisikin on btw, (mitä ilmeisimmin) nainen ja ÄITI.
[/quote]
Niin? Miten tämä kommetti liittyy mihinkään?
mutta kun meitä miehen sukulaisia ei kiinosta se lapsi, no ehkä äitiä, mutta me muut[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:06"] ja sitten itketään, kun anoppi ei auta ja lahjoittaa tytölleen vaivihkaa omaisuutta ja sulkee miniän perinnööstä ulos
[/quote]
[/quote]
Itse en elämääni mulkkua anoppia tai anopin rahoja kaipaakaan, mutta lasten vuoksi pakko sietää. Haluan kuitenkin, että lapsilla on hyvät.ja lämpimät suhteet kaikkiin isovanhempiin ja miehen sukulaisiin. Ja onkin, mutta välillä tekisi todellakin mieli laittaa luukku kiinni tuohon anopin suuntaan. Tosiaan kun joka asiaa neuvomassa ja kaikesta aina kaiken tietämässä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 13:07"]
Missä vaiheessa se verinen pimppi on kaikkien katsottavana kotona? Ja missä ihmeen vaiheessa maitoa valuu vastasyntyneen kanssa, minä luulin, että silloin rinnat vasta "opettelevat" tehtäväänsä eikä ruiski maitoa mihin sattuu.
Jos haluat vain oman äitisi avuksi, niin OK. Samalla sinetöit sen, kuka on tulevaisuudessa apunasi, koska moni anoppi osaa kertoa suvulle, että "ei ole kelvannut edes hetken avuksi, vaikka Lauralla oli niin vaikea synnytys". Älä ota apua vastaan nyt => et saa sitä myöhemminkään ja se on ihan OK sinulle.
[/quote]
Miksi anopin mielihalut ja tarpeet pitää asettaa lapsen syntyessä äidin ja vauvan mielihalujen ja tarpeiden edelle? En tajua. Entä ovatko appivanhemmat tosiaan useinkin niin lapsellisia ja kaunaisia että katkaisevat välit lapsenlapseen, jos eivät pääse kyläilemään mielensä mukaan äidin lapsivuodeaikana?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:58"]
Yhtälailla vauva on miehen ja ehkä myös haluaisi äitinsä olevan paikalla.
[/quote]
Ei vittu nyt oikeesti tän "tasa-arvon" kanssa. Jos mies sellaista vaatii, on kyllä niin itsekeskeinen ja lapsellinen, ettei kyllä lupaa hyvää tulevan perhe-elämän kannalta. Se mies tulee jäämään kakkoseksi, ja jos lähtöasetelma on tämä, niin eroonhan tämä kuvio päättyy, ellei mies sisäistä uutta, äidin roolista poikkeavaa rooliaan perheessä.
Ihan kuin olisi kakara viivottimella mittaamassa, ettei varmasti saa milliäkään vähemmän ja jää toiseksi. Kyllä tulee jäämään, ja niin tulee ollakin. Ja tuossa herkässä tilanteessa miehen on syytä oppia panemaan vaimon tarpeet omiensa edelle. Tämä on varmin hetki naisen elämässä loukata häntä pahimmin.
[/quote]
Oikeasti tasa-arvoon uskova mies olisi itse siellä kotona. Ap, mikä on niin tärkeä työ ettei miehesi voi olla kotona kun apua kerran tarvitset?!? Ja lomakausikin useimmilla aloilla menossa...
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:06"] ja sitten itketään, kun anoppi ei auta ja lahjoittaa tytölleen vaivihkaa omaisuutta ja sulkee miniän perinnööstä ulos
[/quote]