Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mua naurattaa nykyajan ekorillipiruvanhemmat

Vierailija
29.05.2012 |

joiden lapset on puettu mahd rumasti. lapsia kannetaan repuissa, korvissa killuu halvat kehitysmaakorvikset ja kädet on ranteita myöten täynnä tatskoja. opiskelevat tuhannetta vuotta yliopistossa ja rikkaat maalaisvanhemmat kustantaa elämisen statissa.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä kuten myös kertakäyttövaipoissa on keljuja kemikaaleja.

Mutta multa ei varmaan edes kysytä, kun mä oon tämmönen WT jota vihaa sekä peakperformancet että ituhipit. Käytän itsekin kemikaalikyllästettyjä tamponeja. Tällä hetkellä parivuotias lapseni järsii lenkkimakkaraa (!!! NITRIITTEJÄ!!! RUSTOA JA MUUTA EPÄMÄÄRÄISTÄ!!! SUOLIA!!!! LISÄAINEITA!!!) ja katsoo telkkaria (paha, paha, paha) kertakäyttövaipoissaan (PAHA). Sillä on päällä ei-ees-kirppiskuteet vaan tuttavilta saadut muiden mukuloitten vanhat, ei mitenkään trendikkäät eikä ees retrot.

Takkuinen tukka sillä raasulla on ja se syö kaurapuuroa mielellään, niin ehkä minussa enemmän on sitten ekohippiä kuin elintason esittelijää.

Vierailija
82/100 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaa suhautetaan ipana peräkärryssä pihaan ja siinä saa väistyä trendi-kakarat kun luomuperhe porhaltaa pihaan maailmaa pelastamasta. kaikilla on kirppiskuteet ja ne kehari-korvikset, mutta fillarit varusteineen maksaa ainaki kymmenen donaa.. mut hei, se on niiin ekologista. ja saunaa vihataan, se on niiiin junttia ja jotenkin sopii lihansyöjille ja merkkivaatteiden ostajille. me käytetään saunaa ihan vaan varastona ja toivotaan koko ajan et voitais purkaa se ja tehä siit vaik ompeluhuone tai joku pärekorien kasaustila. ois ihanaa kutsuu muut luomut kylää ja yhessä yhteiseöllisesti kasata pärekoreja. voitais ottaa ne sit päiväkotiin ja tuhahtaa halveksivasti kun trendimammat kulkee muovisten prinsessa ja batman -reppujen kans.

polkupyörän ja siihen liittyvien varusteiden ostamisessa mitään epäeettistä. Eettisin ja ekologisin vaihtoehto ei aina ole sama kuin edullisin vaihtoehto. Ero peakperformance-keijoannikkien rahanmenoon on vain siinä, että ekologisen elämäntavan valinnut harvemmin erikseen leuhkii sillä miten paljon on rahaa mihinkin asiaan pistänyt. Kulutusvalintoja ei siis tehdä statuksen vuoksi, vaan sen mukaan mikä on eettisesti ja ekologisesti ajateltuna kestävintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo justiinsa, ekorillipirut on tosi ärsyttäviä! "Lapsemme Keijo-Rusina, jonka kasvatamme sukupuolisensitiivisesti niin ettemme itsekään tiedä onko hän tyttö vai poika, täyttää ensi kesänä viisi vuotta. Sen kunniaksi lähimatkailemme resiinalla Riihimäelle. Matkalla käymme puskassa harjoittamassa vessahätäviestintää ja nautimme pääasiassa pettuleipää koivunlehtiteen kera."

Paitsi että tuon nimen pitäisi olla tyyliin Keiju-Kuunsäde-Pajunvitsa. "Meidän koko perhe pukeutuu ekovaatteeisiin. Meillä ei sanota äiti ja isä, vaan kettu ja susi. Meidän mielestämme sukupuoli on sosiaalinen konstruktio."

ja kaiken tän lisäks tykätään kytätä naapureita ja ojentaa niiden lapsia joka käänteessä, sillä uskotaan vahvasti kommuuniasumiseen ja yhteisöllisyyshän tarkottaa just sitä että just me saadaan ojentaa niit muit lapsii. mut auta armias jos se hyväntuulinen trendi-mamma uskaltaa sanoa meidän luomu-lapsille jotakin niin sit pistetää sellaset juorut liikkeelle että oksat pois.

Vierailija
84/100 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku kaurapuuro, yök. Meillä lapset ei todellakaan suostu syömään mitään ällövellejeä, Jesmiina ja Veetu saa iltapalaksi yackymakupalat ja muumikeksejä, Jooja on vielä niin pieni, että se saa vain pulloa. Eikä niitä kiusata millään parsakaaleilla ja ties millä luomuiduilla, meidän muksut saa sitä, mistä lapset tykkää, eli nakkeja ja makaroonilaatikkoa. Ja ne kirpparivaatteet, siis voi ei! Mä oon aina tykännyt shoppailusta, eiku lapsista, ja meidän lapset kulkee todellakin uusissa vaatteissa. Eilenkin kävin Lindexissä hakemassa Jesmiinalle satasella vaatteita, oli vaan pakko saada kun ne oli NIIN söpöjä! Mä en kyllä käsitä, miten joku voi olla sen näköinen kuin noi ekohippityypit! Mä käyn 2 kertaa kuussa kampaajalla, kosmetologilla laittamassa ripset + kulmat ja tietty sokeroimassa, joku taso pitää säilyttää. Lapset viihtyy tosi hyvin ilman mitään tapahtumiakin, meillä on kotona taulutelkkari, pleikka ja wii ja ulkona tramppa, mutta sille ei saa naapurin lapset tulla!!! Olis kyllä niin kiva olla kotona, varsinkin kun Veetu on erityislapsi, mutta ei oo yksinkertaisesti VARAA! Lapsista vaan tulee NIIN järkyttävästi kuluja, viime kuussakin meni varmaan 600 e pelkkiin vaatteisiin. Onneks mä saan lähärinä hyvin keikkaa, välillä voi tehdä kakskin vuoroa putkeen.

sun täytyy vielä vähä harjotella.

Vierailija
85/100 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku kaurapuuro, yök. Meillä lapset ei todellakaan suostu syömään mitään ällövellejeä, Jesmiina ja Veetu saa iltapalaksi yackymakupalat ja muumikeksejä, Jooja on vielä niin pieni, että se saa vain pulloa. Eikä niitä kiusata millään parsakaaleilla ja ties millä luomuiduilla, meidän muksut saa sitä, mistä lapset tykkää, eli nakkeja ja makaroonilaatikkoa.

Ja ne kirpparivaatteet, siis voi ei! Mä oon aina tykännyt shoppailusta, eiku lapsista, ja meidän lapset kulkee todellakin uusissa vaatteissa. Eilenkin kävin Lindexissä hakemassa Jesmiinalle satasella vaatteita, oli vaan pakko saada kun ne oli NIIN söpöjä!

Mä en kyllä käsitä, miten joku voi olla sen näköinen kuin noi ekohippityypit! Mä käyn 2 kertaa kuussa kampaajalla, kosmetologilla laittamassa ripset + kulmat ja tietty sokeroimassa, joku taso pitää säilyttää.

Lapset viihtyy tosi hyvin ilman mitään tapahtumiakin, meillä on kotona taulutelkkari, pleikka ja wii ja ulkona tramppa, mutta sille ei saa naapurin lapset tulla!!!

Olis kyllä niin kiva olla kotona, varsinkin kun Veetu on erityislapsi, mutta ei oo yksinkertaisesti VARAA! Lapsista vaan tulee NIIN järkyttävästi kuluja, viime kuussakin meni varmaan 600 e pelkkiin vaatteisiin. Onneks mä saan lähärinä hyvin keikkaa, välillä voi tehdä kakskin vuoroa putkeen.

Vierailija
86/100 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaa suhautetaan ipana peräkärryssä pihaan ja siinä saa väistyä trendi-kakarat kun luomuperhe porhaltaa pihaan maailmaa pelastamasta. kaikilla on kirppiskuteet ja ne kehari-korvikset, mutta fillarit varusteineen maksaa ainaki kymmenen donaa.. mut hei, se on niiin ekologista. ja saunaa vihataan, se on niiiin junttia ja jotenkin sopii lihansyöjille ja merkkivaatteiden ostajille. me käytetään saunaa ihan vaan varastona ja toivotaan koko ajan et voitais purkaa se ja tehä siit vaik ompeluhuone tai joku pärekorien kasaustila. ois ihanaa kutsuu muut luomut kylää ja yhessä yhteiseöllisesti kasata pärekoreja. voitais ottaa ne sit päiväkotiin ja tuhahtaa halveksivasti kun trendimammat kulkee muovisten prinsessa ja batman -reppujen kans.

Vierailija
87/100 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mua nää ekohampuusit ärsyttää silti. Kaikkine lasten luontonimineen ja vittusienineen. Me käytiin kaverin kanssa nauramassa vittusienille jo 90 luvulla Ruohonjuuressa. Käyttääköhän joku niitä?

sai päivän naurut, thanks! mä en kans noita pimppisieniä ymmärrä ja ties mitä kuukuppeja. on se vaan niin näppärää.. ehkä tosiaan jollekin joka on töissä jossain hampuusikaupassa ja on aikaa käydä vessassa tunnin verran tuhraamassa.

Mä en puolestani ymmärrä, miksi pitäisi ravata vessassa kolmen tunnin välein heittämässä rahaa roskapönttöön ja ottaa (pienikin) riski jostain TSS:stä tai bakteeritasapainon häiriintymisestä, kun asian voi hoitaa viidessä minuutissa kerran aamulla ja kerran illalla, turvallisesti ja käytännössä ilmaiseksi (30e/5-10 vuotta).

Ei ole mitään TSS:n riskiä, ei.

a) En pidä siteistä, niistäkin valitsen mieluummin kestovaihtoehdon jos on pakko käyttää.

b) Minulle (ja monille muillekin herkkäihoisille) kertakäyttösuojat aiheutta kestoja helpommin kutinaa, ärsytystä ym. mukavaa, vaikkei suoranaista TSS-riskiä olisikaan.

c) Siteet ovat silti vaihdettava useammin ja maksavat enemmän kuin kuppi.

Niin no ehkä sun ei ole tarvis vaihtaa useammin, mutta mun piti käydä vartin välein tyhjäämässä se hemmetin kuppi. Noi kaupan yö siteet kestää sentään vähän pitempään ennen ku tarvi vaihtaa. Huomoi että olen kapan kassalla töissä niin siitä ei lähetä niin usein vessaan. Ja tää kuppi kokeilu on tehty sillä isommalla koolla

Vierailija
88/100 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se epistä, jos Kuura-Leinikki joutuu syömään teollista kouluruokaakin:/

Omat mykyt ja idut tuohikontissa mukaan..vai käykö äiti imettämässä ruokatauolla?

Ja miten se sukupuoleton lapsi käy vessassa? oma siirrettävä bajamaja vai käykö vaan ronskisti kusasemassa puskaan?

Vierailija
89/100 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mua nää ekohampuusit ärsyttää silti. Kaikkine lasten luontonimineen ja vittusienineen. Me käytiin kaverin kanssa nauramassa vittusienille jo 90 luvulla Ruohonjuuressa. Käyttääköhän joku niitä?

sai päivän naurut, thanks! mä en kans noita pimppisieniä ymmärrä ja ties mitä kuukuppeja. on se vaan niin näppärää.. ehkä tosiaan jollekin joka on töissä jossain hampuusikaupassa ja on aikaa käydä vessassa tunnin verran tuhraamassa.

Mä en puolestani ymmärrä, miksi pitäisi ravata vessassa kolmen tunnin välein heittämässä rahaa roskapönttöön ja ottaa (pienikin) riski jostain TSS:stä tai bakteeritasapainon häiriintymisestä, kun asian voi hoitaa viidessä minuutissa kerran aamulla ja kerran illalla, turvallisesti ja käytännössä ilmaiseksi (30e/5-10 vuotta).

a) En pidä siteistä, niistäkin valitsen mieluummin kestovaihtoehdon jos on pakko käyttää.

b) Minulle (ja monille muillekin herkkäihoisille) kertakäyttösuojat aiheutta kestoja helpommin kutinaa, ärsytystä ym. mukavaa, vaikkei suoranaista TSS-riskiä olisikaan.

Niin no ehkä sun ei ole tarvis vaihtaa useammin, mutta mun piti käydä vartin välein tyhjäämässä se hemmetin kuppi. Noi kaupan yö siteet kestää sentään vähän pitempään ennen ku tarvi vaihtaa. Huomoi että olen kapan kassalla töissä niin siitä ei lähetä niin usein vessaan. Ja tää kuppi kokeilu on tehty sillä isommalla koolla

Mikä nyt on pointti?

Vierailija
90/100 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt on pointti?

Sori en osannut lyhentää lainausta niin siis tuo oli vain huomio sun C kohtaan. Niin minäkin kerroin vain omasta kokemuksestani. Sori jos kirjoitin hyökkävästi.

Vierailija
91/100 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ne vasta hauskoja on. ollaan tavallista duunia ahertamalla päästy 40 miinus ikäsinä sellasen akateemisen alottelijan tuloihin ja ollaan niin polleeta. vihdoin on pikku-fiat vaihtunu vaan 5 vuotta vanhaan relluun ja kulahtanu toppatakki villakangastakkiin. kaupungin vuokra-asunto asumisoikeusasuntoon ja teipatut rillit ehjiin. sitten ollaan yhtäkkiä niin fiksua ja fiiniä. viimosilla pennosilla koetetaan pysyä niiden oikeesti varakkaiden peräkkässä ja luottovelka senku kasvaa ja pankkihan antaa aina rajan korotusta. lapset on uskallettu tehä niillä viimosilla munasoluilla ja siittiöillä kun on kerätty epätoivosesti sitä pientä omaisuutta minkä ason ostaminen kustantaa. se vasta surullista on. kun lasten teko aika meni jo, mut silti tehään.

Tai ehkä nähnyt kauaa, mutta mitään ei ainakaan ole mukaan tarttunut.

Yksikään akateeminen ei IKINÄ kirjoittaisi näin huonoa suomea:

"lapset on uskallettu tehä niillä viimosilla munasoluilla ja siittiöillä kun on kerätty epätoivosesti sitä pientä omaisuutta minkä ason ostaminen kustantaa. se vasta surullista on. kun lasten teko aika meni jo, mut silti tehään."

Vierailija
92/100 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ne vasta hauskoja on. ollaan tavallista duunia ahertamalla päästy 40 miinus ikäsinä sellasen akateemisen alottelijan tuloihin ja ollaan niin polleeta. vihdoin on pikku-fiat vaihtunu vaan 5 vuotta vanhaan relluun ja kulahtanu toppatakki villakangastakkiin. kaupungin vuokra-asunto asumisoikeusasuntoon ja teipatut rillit ehjiin. sitten ollaan yhtäkkiä niin fiksua ja fiiniä. viimosilla pennosilla koetetaan pysyä niiden oikeesti varakkaiden peräkkässä ja luottovelka senku kasvaa ja pankkihan antaa aina rajan korotusta. lapset on uskallettu tehä niillä viimosilla munasoluilla ja siittiöillä kun on kerätty epätoivosesti sitä pientä omaisuutta minkä ason ostaminen kustantaa. se vasta surullista on. kun lasten teko aika meni jo, mut silti tehään.

Tai ehkä nähnyt kauaa, mutta mitään ei ainakaan ole mukaan tarttunut.

Yksikään akateeminen ei IKINÄ kirjoittaisi näin huonoa suomea:

"lapset on uskallettu tehä niillä viimosilla munasoluilla ja siittiöillä kun on kerätty epätoivosesti sitä pientä omaisuutta minkä ason ostaminen kustantaa. se vasta surullista on. kun lasten teko aika meni jo, mut silti tehään."

KauKaa...

Vierailija
93/100 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans metrin mittaset rastat, pesen ne pelkällä vedellä. Peseytymiseen käytän laavakiveä ja siteinä sammalta. Huovutan kaikki vaatteeni tai ompelen kasvivärjätystä lakanakankaasta. Lapseni ovat luovia ja saavat toteuttaa itseään puunpalasten ja saven avulla. Kasvatamme omat vihanneksemme kompostikäymälämme tuotoksissa.

Sit lennetään pari kertaa vuodessa Goalle relaamaan. Isona meistä tulee graafikoita ja kasvatustieteilijöitä.

Vierailija
94/100 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-luvulla. Silloin ei vaippoja edes ollut isoille.

Kiitos sinulle, että selvensit tämän, että yökastelemisesni oli järjetöntä ja sinä olet parempi äiti. Toivottavasti onnistut hiton hyvin muissakin asioissa kun olet niin kärkäs asettumaan muiden yläpuolelle.

niitähän voi käyttää vielä ekaluokkalaisellakin, varmaan pienikokoisilla lapsilla menee pidempäänkin!

Kyllä vaippailubuumi on vienyt normaalin oppimisen kuivaksi tulemiseen, väitän minä. Mutta sillä ei olekaan mitään väliä mitä mieltä minä olen, en vain laita omia lapsiani siihen. Järjettömät rahamäärät vaipattaa vuositolkulla lapsia ja maksaa roskalaatikon tyhjennyksiä niiden vuoksi saati sitten että kaatopaikat kasvaa valtaviksi vuoriksi. Ainakin se meidän perheen osuus siitä vuoresta on vähemmän.

En puhu, enkä ole puhunut yökastelijoista, vaan tuollaisista tavan tallaajista jotka 3,5-vuotiaana vaipattelevat koska ovat siihen mieltyneet. Esimerkiksi.

Vierailija
95/100 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän haisevatkin niin pahalta, samoin kuin niiden koti. Mä tuoksun AINA hyvältä, siksi käytänkin omenankukka-Bio Luvilia ja persikantuoksuista hoitoainetta pyykissäni. Lisäksi mulla on ihana makea parfyymi, raikas deodorantti, tuoksuva vartalovoide, sekä tietty ihanan karamellisiä Tigi-hiustuotteita. Kotona meillä on lisäksi ilmanraikastin ja tuoksukynttilöitä. Päiväkodissakin hoitajat sanoo, että meidän lasten vaatteet tunnistaa tuoksusta :)

Vierailija
96/100 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin yökastelija vielä 9 vuotiaana ja olen syntynyt 60-luvulla. Silloin ei vaippoja edes ollut isoille.

Kiitos sinulle, että selvensit tämän, että yökastelemisesni oli järjetöntä ja sinä olet parempi äiti. Toivottavasti onnistut hiton hyvin muissakin asioissa kun olet niin kärkäs asettumaan muiden yläpuolelle.

niitähän voi käyttää vielä ekaluokkalaisellakin, varmaan pienikokoisilla lapsilla menee pidempäänkin!

Kyllä vaippailubuumi on vienyt normaalin oppimisen kuivaksi tulemiseen, väitän minä. Mutta sillä ei olekaan mitään väliä mitä mieltä minä olen, en vain laita omia lapsiani siihen. Järjettömät rahamäärät vaipattaa vuositolkulla lapsia ja maksaa roskalaatikon tyhjennyksiä niiden vuoksi saati sitten että kaatopaikat kasvaa valtaviksi vuoriksi. Ainakin se meidän perheen osuus siitä vuoresta on vähemmän.

En puhu, enkä ole puhunut yökastelijoista, vaan tuollaisista tavan tallaajista jotka 3,5-vuotiaana vaipattelevat koska ovat siihen mieltyneet. Esimerkiksi.

lainaamassasi viestissä just sanottu, ettei kirjoittaja puhu yökastelijoista...?

Vierailija
97/100 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaiset, jotka ovat niin järkyttävän kapeakatseisia, että ymmärtävät vain oman totuutensa. Oikeastaan pääsäntöisesti sellaisia löytyy vain ihmisistä, joilla ikä on 60+ tai äo < 100. Mutta ei se paha ole, saahan sitä olla rajoittunut.

Vierailija
98/100 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos päivän nauruista, jatkakaahan :) :)

Vierailija
99/100 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaiset, jotka ovat niin järkyttävän kapeakatseisia, että ymmärtävät vain oman totuutensa. Oikeastaan pääsäntöisesti sellaisia löytyy vain ihmisistä, joilla ikä on 60+ tai äo < 100. Mutta ei se paha ole, saahan sitä olla rajoittunut.

kyllä ne konservatiivisimmat joukot ovat nimenomaan nuorissa. aina tulee uusi sukupolvi sovinisteja sun muita nisteja.

Vierailija
100/100 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joku kaurapuuro, yök. Meillä lapset ei todellakaan suostu syömään mitään ällövellejeä, Jesmiina ja Veetu saa iltapalaksi yackymakupalat ja muumikeksejä, Jooja on vielä niin pieni, että se saa vain pulloa. Eikä niitä kiusata millään parsakaaleilla ja ties millä luomuiduilla, meidän muksut saa sitä, mistä lapset tykkää, eli nakkeja ja makaroonilaatikkoa.

Ja ne kirpparivaatteet, siis voi ei! Mä oon aina tykännyt shoppailusta, eiku lapsista, ja meidän lapset kulkee todellakin uusissa vaatteissa. Eilenkin kävin Lindexissä hakemassa Jesmiinalle satasella vaatteita, oli vaan pakko saada kun ne oli NIIN söpöjä!

Mä en kyllä käsitä, miten joku voi olla sen näköinen kuin noi ekohippityypit! Mä käyn 2 kertaa kuussa kampaajalla, kosmetologilla laittamassa ripset + kulmat ja tietty sokeroimassa, joku taso pitää säilyttää.

Lapset viihtyy tosi hyvin ilman mitään tapahtumiakin, meillä on kotona taulutelkkari, pleikka ja wii ja ulkona tramppa, mutta sille ei saa naapurin lapset tulla!!!

Olis kyllä niin kiva olla kotona, varsinkin kun Veetu on erityislapsi, mutta ei oo yksinkertaisesti VARAA! Lapsista vaan tulee NIIN järkyttävästi kuluja, viime kuussakin meni varmaan 600 e pelkkiin vaatteisiin. Onneks mä saan lähärinä hyvin keikkaa, välillä voi tehdä kakskin vuoroa putkeen.

Nakit voi olla soijanakkeja ja makaronilaatikko tehty vaikka hernerouheesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi