mua naurattaa nykyajan ekorillipiruvanhemmat
joiden lapset on puettu mahd rumasti. lapsia kannetaan repuissa, korvissa killuu halvat kehitysmaakorvikset ja kädet on ranteita myöten täynnä tatskoja. opiskelevat tuhannetta vuotta yliopistossa ja rikkaat maalaisvanhemmat kustantaa elämisen statissa.
Kommentit (100)
Mutta mua nää ekohampuusit ärsyttää silti. Kaikkine lasten luontonimineen ja vittusienineen. Me käytiin kaverin kanssa nauramassa vittusienille jo 90 luvulla Ruohonjuuressa. Käyttääköhän joku niitä?
sai päivän naurut, thanks! mä en kans noita pimppisieniä ymmärrä ja ties mitä kuukuppeja. on se vaan niin näppärää.. ehkä tosiaan jollekin joka on töissä jossain hampuusikaupassa ja on aikaa käydä vessassa tunnin verran tuhraamassa.
Mä en puolestani ymmärrä, miksi pitäisi ravata vessassa kolmen tunnin välein heittämässä rahaa roskapönttöön ja ottaa (pienikin) riski jostain TSS:stä tai bakteeritasapainon häiriintymisestä, kun asian voi hoitaa viidessä minuutissa kerran aamulla ja kerran illalla, turvallisesti ja käytännössä ilmaiseksi (30e/5-10 vuotta).
Ei ole mitään TSS:n riskiä, ei.
a) En pidä siteistä, niistäkin valitsen mieluummin kestovaihtoehdon jos on pakko käyttää. b) Minulle (ja monille muillekin herkkäihoisille) kertakäyttösuojat aiheutta kestoja helpommin kutinaa, ärsytystä ym. mukavaa, vaikkei suoranaista TSS-riskiä olisikaan. c) Siteet ovat silti vaihdettava useammin ja maksavat enemmän kuin kuppi.
se sitä kutinaa aiheuttaa eikä vaipat.
Että av-mammoilla on uimahallissa jotain kateltavaa.
raivostuttava! milloin mikäkin idiotismi tai arkipäivänen shitti on "parhautta". *tuhahdus*
olipa rumia lapsia. sellasia reppanoita.
olipa rumia lapsia. sellasia reppanoita.
a) En pidä siteistä, niistäkin valitsen mieluummin kestovaihtoehdon jos on pakko käyttää.
b) Minulle (ja monille muillekin herkkäihoisille) kertakäyttösuojat aiheutta kestoja helpommin kutinaa, ärsytystä ym. mukavaa, vaikkei suoranaista TSS-riskiä olisikaan.
c) Siteet ovat silti vaihdettava useammin ja maksavat enemmän kuin kuppi.
Minä en 11-vuotiaalle osannut ensimmäiseksi suojaksi muuta ostaa kuin siteitä. Yhdessä katsottiin netistä mitä tilataan ja tyttö sai itse valita mieluisensa kuosit. Eiköhän tällä ekalla setillä mennä muutama vuosi eteenpäin, sitten voi miettiä noita sieniä ja kuppeja. Tulipahan samalla tuettua myös kotimaista yrittäjää, joka näitä ompelee.
Mutta kyllä mua ärsyttää espoolaiset hellyhansen ja peak perfomance perheetkin.
peak performance -perhe pakataan siisteissä kaupunkivaatteissaan perheen ykkösautoon ja rahdataan Stockmannille, jossa tavoitteena on valita oikeansävyiset lautasliinat ystäväperheille järjestettäviin vuotuisiin viininmaistajaisiin. Mauri-Peter ja Saimi-Adalmiina on otettava mukaan, koska heillä ei ole yhtään kaveria eikä heitä voi muutenkaan päästää yksin ulos kotoa, koska siellä voi olla bakteereja, eläimiä, muita ihmisiä, hampuuseja ja maahanmuuttajia. Onneksi lapsilla on kuitenkin Nintendo DS -konsolit, joilla pelaamisputki jatkuu onnistuneesti Stockmannin parkkihallissakin sen kaksi tuntia, jonka oikeansävyisten lautasliinojen etsiminen kestää.
Stockmannin lautasliinahyllyllä Jarmo EI osoita riittävää kiinnostusta lautasliinoja kohtaan ja peak performance -äitimme saa hysteerisen kohtauksen, kotimatka sujuu murjotuksen vallassa ja kriiisin käsittely vaatii lukuisia itkuisia puheluja tyttökavereille ja pohdintoja elämän tarkoituksesta. Siinä se loppuviikko sitten kuluukin rattoisasti!
minäkin olen sellaisista joskus kuullut, melkein jopa läheltä päässyt/joutunut seuraamaan.
voi jestas, vaimoke on sellainen lyhyt tappi, jolla on raidalliset polvisukat, tsih! korostaa oikeen sen lyhyitä paksuja jalkoja. kantaa vauvaa kantokassissa mahan päällä kun jotain räsynykkea samalla kun taluttaa hiiren kokoista tympeäilmeistä koiraansa. ja mies on sellanen apinan näkönen kolmikymppinen pipopää. nii ihqu.ajaa vanhaan mersua ja on siitä niin pollee.
Paitsi että miehellä ei ole ajokorttia ja mä ajan meidän ruttusta Micraa, ihan polleena kylläkin. Kiva jos jotakuta naurattaa edes meidän elämä, meitä se ainakin naurattaa aika usein, ihanaa on :)
minäkin olen sellaisista joskus kuullut, melkein jopa läheltä päässyt/joutunut seuraamaan.
samaa olen ihmetellyt. siis peak performance -termi ei auennut.
alkoi muuten kiinnostamaan millainen perhe tämän ketjun aloittajalla on?????
alkoi muuten kiinnostamaan millainen perhe tämän ketjun aloittajalla on?????
Joo justiinsa, ekorillipirut on tosi ärsyttäviä!
"Lapsemme Keijo-Rusina, jonka kasvatamme sukupuolisensitiivisesti niin ettemme itsekään tiedä onko hän tyttö vai poika, täyttää ensi kesänä viisi vuotta. Sen kunniaksi lähimatkailemme resiinalla Riihimäelle. Matkalla käymme puskassa harjoittamassa vessahätäviestintää ja nautimme pääasiassa pettuleipää koivunlehtiteen kera."
haluaisitte itse olla ekorillipiruja, mutta ette osaa ja uskalla!
Mä haluan ajaa autolla, käyttää sähkövempeleiitä ja lentokonetta sekä ihan oikeita Pampers-vaippoja lapsillani.
Joo justiinsa, ekorillipirut on tosi ärsyttäviä!
"Lapsemme Keijo-Rusina, jonka kasvatamme sukupuolisensitiivisesti niin ettemme itsekään tiedä onko hän tyttö vai poika, täyttää ensi kesänä viisi vuotta. Sen kunniaksi lähimatkailemme resiinalla Riihimäelle. Matkalla käymme puskassa harjoittamassa vessahätäviestintää ja nautimme pääasiassa pettuleipää koivunlehtiteen kera."
Paitsi että tuon nimen pitäisi olla tyyliin Keiju-Kuunsäde-Pajunvitsa.
"Meidän koko perhe pukeutuu ekovaatteeisiin. Meillä ei sanota äiti ja isä, vaan kettu ja susi. Meidän mielestämme sukupuoli on sosiaalinen konstruktio."
Ja joku kaurapuuro, yök. Meillä lapset ei todellakaan suostu syömään mitään ällövellejeä, Jesmiina ja Veetu saa iltapalaksi yackymakupalat ja muumikeksejä, Jooja on vielä niin pieni, että se saa vain pulloa. Eikä niitä kiusata millään parsakaaleilla ja ties millä luomuiduilla, meidän muksut saa sitä, mistä lapset tykkää, eli nakkeja ja makaroonilaatikkoa.
Ja ne kirpparivaatteet, siis voi ei! Mä oon aina tykännyt shoppailusta, eiku lapsista, ja meidän lapset kulkee todellakin uusissa vaatteissa. Eilenkin kävin Lindexissä hakemassa Jesmiinalle satasella vaatteita, oli vaan pakko saada kun ne oli NIIN söpöjä!
Mä en kyllä käsitä, miten joku voi olla sen näköinen kuin noi ekohippityypit! Mä käyn 2 kertaa kuussa kampaajalla, kosmetologilla laittamassa ripset + kulmat ja tietty sokeroimassa, joku taso pitää säilyttää.
Lapset viihtyy tosi hyvin ilman mitään tapahtumiakin, meillä on kotona taulutelkkari, pleikka ja wii ja ulkona tramppa, mutta sille ei saa naapurin lapset tulla!!!
Olis kyllä niin kiva olla kotona, varsinkin kun Veetu on erityislapsi, mutta ei oo yksinkertaisesti VARAA! Lapsista vaan tulee NIIN järkyttävästi kuluja, viime kuussakin meni varmaan 600 e pelkkiin vaatteisiin. Onneks mä saan lähärinä hyvin keikkaa, välillä voi tehdä kakskin vuoroa putkeen.
ja kaikkien pitäisi sitten olla kuin yhdestä muotista puristettuja. Itse en miksikään hipiksi taida lukeutua, mutta mun mielestä on todella hienoa, että tyylejä on niin monenlaisia. Toi tuhannetta vuotta yliopistossa oli kyllä lisäksi niin järkyttävä yleistys, ettei parane oikein edes kommentoida... samoin kuin tuo rikkaat maalaisvanhemmat, jossa kalskahti jo kateuden ääni. Mikä onkaan ihanampaa kuin istuskella jossakin katukahvilassa ja katsella ihmisiä, jotka onneksi eivät ole toistensa klooneja.
mun mielestä aika hyvin meni. Jesmiina on just pahin lähiönimi ja siellä käydään Lindexissä ja tietty Henkka Maukassa. Sitten tietysti ne rakennekynnet vielä, joissa on vähän söpöjä timantteja ja kans glitterii, koska se on niin kätevää ja kädet näyttää aina tosi huolitelluilta.
Ton tyypin mä tiedän tasan tarkkaan.
Niitä käyttää monet sellaiset, joista ei päältäpäin ikinä uskoisi. Ei fiksuus aina näyttäydy luomuhenkisenä pukeutumisena.