Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mihin toimiin sossu ryhtyy

Vierailija
09.06.2008 |

jos vanhemmat tuomitaan vamman tuottamisesta lapselle.. aikaa tapahtuneesta yli 6kk ja mitään ei sen jälkeen todettu.. kiistämme itse syyllisyytemme..

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teistä on mennyt sossuun lastensuojeluilmoitus ja jos eivät todellakaan ole mitään sieltäpäin tehneet niin ovat kyllä virkavirheen tehneet. Ei teidän kiistäminen vamman tuottamuksessa asiaa muuta.

Vierailija
2/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän niiden tutkia oletteko oikeasti kelvollisia vanhempia, vaikka kuinka sanotte olevanne syyttömiä. Se on laki eikä ne voi siitä luistaa.

Kuka on alkanut oikeustoimiin teitä vastaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelisin, että voisi olla asiallista tavata ja mahdollisesti löytää kaikille sopiva keino perheen tueksi. (ketään ei tuomita hepposin perustein tässä massa). Miksi kiistätte syylisyytenne jos olette syyllisiä? mikä tuki teistä olisi parhain, tukiperhe? Tukihenkilö? terapia? Olkaa avoimia siitä syntyy paras lopputulos.

Vierailija
4/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut siis lapseltamme 10kk murtu käsi kun oli 3kk.. ja tietysti veimme sairaalaan, josta ilmotus sossuun ja pahoinpitelyselvitykset.. todettiin ettei olla pahoinpidelty mut vammantuottamusepäily jäi voimaan.. ja siitä oikeuden käynti.. meillä vaan ei oo mitään mahdollisuutta näyttää ettei olla syyllisiä.. vaan tod.näk saadaan syyte vaikka ei olla mitään tehty.. niin mietin et miten tän jälkeen ku on todettu syyllisiksi niin sosu suhtautuu meihin.. nyt ei olla ku käyty näyttämässä lasta sairaalassa et kaikki on ok..

Vierailija
5/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali päivä takana.. kantoliinassa oli ja autossa istuimessaan.. illalla käsi vaan yhtäkkiä retkahti sen jälkeen ku mies oli pukenut hälle yöpuvun ja vaipan.. tämän jälkeen vauva kuitenkin oli mulla enkä huomannut kädessä mitään.. huoh.. mies sano sairaalaan et jos olis pukutilanteessa mennyt mut se ei käynyt.. ainoa mistä on voinut tulla on kuulemma kova vääntö.. ja sitä tapahtui ainoastaan samaisessa sairaalassa kuukautta aiemmin..

Vierailija
6/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkulasten murtumat tutkitaan aina ensisijaisesti pahoinpitelynä tai vammantuottamisena. Onhan se selvää, ettei 3kk ole itse kättään murtanut vaan siinä on ollut "apuja". On se käsi sitten jäänyt oven väliin tai sitten se on toisin murtunut, muttei kuitenkaan niin, että olisitte siihen syyttömiä. Omituista että eivät ole mitään yhteyttä teihin pitäneet? Mitä itse ajattelet? Onko teillä kaikki ok? Tarvitsetteko tukea kotiin? ja ennenkaikkea oli vamma vahinko vai ei.. On kuitenkin helpompi myöntää jos on pahaa tehnyt, prosessi pääsee käyntii ja kriisityö- mahd. lääkitys, terapia jne.

Vierailija
7/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut siis lapseltamme 10kk murtu käsi kun oli 3kk.. ja tietysti veimme sairaalaan, josta ilmotus sossuun ja pahoinpitelyselvitykset.. todettiin ettei olla pahoinpidelty mut vammantuottamusepäily jäi voimaan.. ja siitä oikeuden käynti.. meillä vaan ei oo mitään mahdollisuutta näyttää ettei olla syyllisiä.. vaan tod.näk saadaan syyte vaikka ei olla mitään tehty.. niin mietin et miten tän jälkeen ku on todettu syyllisiksi niin sosu suhtautuu meihin.. nyt ei olla ku käyty näyttämässä lasta sairaalassa et kaikki on ok..

Kolmekuisen vauvan käsi ei murru itsestään. Siitä varmasti lääkärit lähtee ja jos te ette myönnä mitään, niin kyllä se aikalailla saa näyttämään teidät syyllisiltä, että valehtelette tai peittelette jälkiänne. Ei ihme, ettei lääkärit usko.

Jos olet 100% varma, ettet sinä ole tehnyt mitään sellaista että lapsen käsi murtuisi, niin et voi koskaan olla samoin varma puolisostasi. Jos lapsi on ollut isänsä (toisen vanhempansa?) hoivassa sinun ollessa kaupassa, suihkussa, nukkumassa, lenkillä, missä tahansa... niin totuus on, että isällä on voinnut pinna palaa jostain syystä lapsen itkuun ja hän on voinnut tahallaan tai vahingossa lasta satuttaa niin, että käsi murtui. Tai on sattunut joku muu vahinko, jota ei uskalla enää myöntää edes sinulle.

Sama koskee kaikkia muita lapsne hoitajia, jos olet jättänyt lapsen hetkeksikin toisen ihmisen hoivaan, niin tuo murtuma on voinnut aiheutua silloin. Kuka lasta on hoitanut niinhin aikoihin? Jäikö esim toisne hoivaan kun kävit saunassa? Tai tupakalla? Kävelyllä?

Näitä asioita on vaikea tutkia, koska kukaan ei halua ensimmäisenä myöntää vahingoittaneensa pientä vauvaa, oli se sitten tapahtunut tahallaan, vahingossa hermostumisen yhteydessä tai täysin vahingossa huolimattomuuden vuoksi.

Vierailija
8/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se käsi oli normaali ku oli mulla kaiken ton jälkeen.. miksei se sillon retkottanut..

Vierailija
9/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sairaalassa kuukautta aiemmin samaista kättä VÄÄNSI kaks hoitajaa.. lapsi olis isällään sylissä.. itki todella kovaa ja tämän jälkeen vierasti isäänsä.. koska varmaan luuli et tämä satutti.. kaikki sopii kuvaukseen.. kova kipu/itku lapsella, käden vääntö..

ja toiseks jos mä olisin satuttanut lastani olisin kertonut valheen..en olisi ollut hiljaa ja tietämätön..

Vierailija
10/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin jo muuttanut pois heilta. Perheen aiti, joka itse on laakari, synnytti neljannen lapsensa syoksysynnytyksena terveyskeskuksen lattialle, kun eivat ihan ehtineet perille asti. Sitten jonkun ajan kuluttua huomattiin vauvan kaden olevan murtunut ja aiti joutui vauvan kanssa sairaalaan lastenosastolle tarkkailuun kun miettivat mita tehda asialle. Epailivat pahoinpitelya ja aiti itse sanoi etta on varmasti murtunut siina synnytyksessa kun syntyi siina lattialla. Lopulta kai kaikki syytteet raukesivat, koska paasivat kotiin ja kaikki ok. Ja asuin heilla siis vuoden ja nyt heilla 5 lasta. Lapset olivat ehille kaikki kaikessa, eivatka ikina kuuna paivana olisi satuttaneet heista ketaan. Eivat ikina!!!

Vierailija
11/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ovat toki harvinaisia mutta yksi mahdollinen syy pikkulapsen omituisille murtumille

Vierailija
12/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat oikein hyökänneet meitä vastaan.. muunnelleet meen sanomisia.. jos ollaan sanottu jotain positiivista sitä ei olla kirjotettu.. menivät jopa niin törkeäksi et anoimme poistoa aluejohtajalta.. eikö tämä jo kerro et sairaalalla olis jotain salattavaa..?

Vierailija
13/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sairaalassa lapsen kättä väännettiin?

toivottavasti joku uskoo teitä! mutta jos joudutte johonkin tarkkailuun niin onko siitä haitta jos kerta kuitenkin olette hyviä vanhempia?

Vierailija
14/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sairaalassa kuukautta aiemmin samaista kättä VÄÄNSI kaks hoitajaa.. lapsi olis isällään sylissä.. itki todella kovaa ja tämän jälkeen vierasti isäänsä.. koska varmaan luuli et tämä satutti.. kaikki sopii kuvaukseen.. kova kipu/itku lapsella, käden vääntö..

Röntgen kuvissa luulisi näkyvän, oliko kyseessä tuore murtuma vai kuukautta aikaisemmin tapahtunut. Nämä tiedot pitäisi olla myös teidän saatavilla, jos haluatte siis viedä lausunnot kuvista toiselle (yksityiselle) lääkärille arvioitavaksi.

Tosin miten se käsi retkahti yhtäkkiä isän puettua lapsen illalla? Huomasitteko te sen heti vai mitä tapahtui, kun kirjoitit että käsi oli normaali kaiken sen jälkeen...

Oletko ollut yhteydessä potilasasiamieheen?

Vierailija
15/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niistä on niin vaikea saada verisuonia näkyviin, ja lapsetkin kiemurtelevat kamalasti. Aina on hirvittänyt että mitä jos hoitsu aiheuttaa murtuman, niin meitä syytetään.... ei ole onneksi näin koskaan sitten käynyt...

Että voisiko olla jokin tällainen myös ap:n lapsen sairaalassa sattunut tilanne?

Vierailija
16/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä tiskasin.. lapsella oli tää kausi kun se pelkäsi isäänsä (just tän sairaalareissun jälkeen) yritettiin totuttaa niitä toisiinsa.. hän toi vauvan mulle pukemisen jälkeen ja se lopetti itkun ja kädessä ei ollut mitään.. annoin lapsen miehelle takasin et sain tiskattua loppuun.. mies käveli pari metriä ja totes et käsi on poispaikoiltaan.. no menis kattoo..siinä vaiheessa ku katoin ja koskin siihen alko vasta parkumaan täysillä.. mies sano et se oli valahtanut yhtäkkiä sen mahaa vasten.. olin siis näköetäisyydellä.et jos jotain olis tapahtunut niin olsin nähnyt tai kuullut..

lääkärit väittää et tuore tapaus .. tottakai.. millon ne virheitä myöntäis.. no joo mut mua vaivaa tää ja sen on jotenkin pakko liittyä siihen sairaala reissuun.. oltiin ottamassa verikokeita.. yks hoitaja ei saanut ni toinen tuli siihen sähläämään.. puhuivat vaan toisilleen niin tiuhaan etteivät edes huomanneet lapsen kärsimystä.. käsi oli ihan vinkuralla..

ajattelin vaan et jos olis jotenkin mennyt poispaikoiltaan ja sit lopullisesti katkennut ku siinä syliä vaihdettiin.. tiedän et varmasti ollaan syyllisiä siihen lopulliseen menoon mut en siihen et mies olis sitä niin kovasti vääntänyt missään tilanteessa.. ei oo koskaan hermostunut hälle eikä ollut väkivaltainen.. ja kun kuulemma tuollainen murtuma tulee ainoastaan väännöstä..ei esim.. tippumisesta

Vierailija
17/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut sitä en kestä jos lapsi otetaan huostaan.. mä en varmaan jaksaisi.. tuntea sydämessäni itseni syyttömäksi ja saada kärsiä jostain mitä en oo tehnyt.. tää koko puol vuotta on ollut yhtä helvettiä.. asiaa on vähätelty.. poliisikin sano et ei tästä mitään juttua tule ku ei oo näyttöä.. ja kas pamahtaa lappu haastemieheltä.. mä oon pian 30rv raskaana.. tää vauva on varmaan hermoraunio kun syntyy.. kaiken lisäksi mun ammattihaaveet meni uusiksi.. eipä taida tulla musta ittestä sossutanttaa.. :/ eikä perhepäivähoitajaa..

Vierailija
18/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalaan.. jotka hoitaja muokkas vielä itse mieluisiksi.. oon kuulemma yrittänyt itsemurhaa ja haen nyt ehkä huomiota pahoinpitelemällä lastani.. tuntuu et hajoon palasiks ihan pian.. joka ilta mä rutistan tota poikaa ja mietin et kai mä sen vielä menetän.. ku näinkin pitkälle ollaan jo menty..

Vierailija
19/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan epäilys vammantuottamisesta lapselle täyttyy, joten siitä pitää tehdä haaste. Asia käydään läpi ja "viisaammat" koittavat miettiä miten on oikeasti tapahtunut.

Jos teidät todetaan syyllisiksi vammantuottamiseen, eikä seuranta-aikana ole todettu teidän nykyisessä elämässä mitään erikoista, seurantaa todennäköisesti jatketaan jonkin aikaa kakkosen syntymän jälkeen.

Vierailija
20/56 |
09.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan sairaalalta.. sinne on vielä yks käynti.. ja kaikki on musta ollut ihan ok.. paitti.. nuo lauseet mitä meistä ovat kirjoittaneet niin ovat täysin eri kuin olemme sanoneet.. kaipa tää vaan on pakko käydä läpi ja jatkaa elämää.. paineet aika kovat vaan ku tuo lapsi tuossa opettelee kävelee ja muksahtelee miten sattuu.. jos mustelmakin on ku mennään näytille niin varmaan taas uudet pahoinpitelyselvitykset..