mihin toimiin sossu ryhtyy
jos vanhemmat tuomitaan vamman tuottamisesta lapselle.. aikaa tapahtuneesta yli 6kk ja mitään ei sen jälkeen todettu.. kiistämme itse syyllisyytemme..
Kommentit (56)
että yrität valehtelemalla selitellä asian paremmaksi. Suojeletko miestäsi? Jos vauva tosiaan on kuukauden ajan itkenyt aina isänsä kanssa ollessaan, niin ei ihme että miehellä pinna palaa... jos mielestäsi murtuma voi olla kuukauden takainen (hoitajien aiheuttama), niin miksei sitten miehen edellisiltana tms aiheuttama? Et voi olla 100% varma, etteikö mies ole vpinnut joku toinen ilta vääntää vauvan kättä, milloin sinä et ole ollut edes kotona...
murtuman aiheutti kehitysvammainen isoveli ja isä jätti pojat hetkeksi kaksin. itse olin sairaalassa.
isää syytettiin pahoinpitelystä. sossuun ilmoitus ja sossu pakottaa tukitoimiin ja tekee ehkä poliisille syyteilmoituksen.
meillä vauva oli 6kk, kun murtuma hälle tuli.
nyt tää vauva on 4v.
ikuinen trauma jäi, koska mieheni ei taatusti ollut syyllinen. syyttömyyttä kun ei voi mitenkään todistaa.
jos heidän hoidossaan vauvalle pääsee väkivaltaa tapahtumaan! Ei siitä mihinkään päästä! Tämä on kyllä varmasti teillekin selitetty monta kertaa, mutta kun kapasiteetti on rajallinen.. : (
juttua eräältä toiselta palstalta, ja myötätunto on ihan ap:n puolella!
Epäilijät, jos juttu ei pitäisi paikkaansa, ap varmasti muuttaisi vahingossa kertomustaan jossain vaiheessa. mutta näin ei ole käynyt.
AP: etkös kertonut tapahtuneesta eräällä toisella palstalla rekisteröityneenä, heti kun tämä juttu oli tapahtunut? Muistanki väärin?
niin miksi käsi meni sijoiltaan vasta myöhemmin kotona? Oliko vauva verikokeen oton jälkeen muuten itkuinen tai kivulias (murtunut käsi on liikuttaessa yleensä kipeä, eli itkikö vauva esim puettaessa tai kättä muuten liikuttaessa?)
Jotenkin suhtaudun skeptisesti siihen, että vauvan käsi olisi murtunut verikokeen oton yhteydessä, aika lujaa ne hoitajat ovat sitä sitten vääntäneet ja outoa, ettei käsi olisi oireillut tässä välissä.
Uskon kyllä muuten ap:n tarinan, mutta koska hän ei ollut paikalla lapsen isän pukiessa tätä (vaan tiskaamassa, mitä ilmeisemmin ei siis nähnyt mitä tapahtui) niin on hyvin mahdollista, ettei isä kerro totuutta jos on vahingossa ollut liian kovakourainen lasta kohtaan, varmasti häpeää tekoaan eikä kehtaa myöntää vaan yrittää etsiä syyllistä muualta.
yhdeltä lastenlääkäriltä.. yksityisellä.. se sano heti mulle että kyl hän ainakin näkee ihmisestä jos se on pahoinpitelijä.. taputti olalle ja sano et uskoo mua.. ja vielä totes et kaikki tapaukset on yksilöllisiä et ei kaikki voi olla niin varmaa.. ainoa vaan et ei ollu mikään erioistunut lääkäri vaan ihan yleislääkäri.. ..
huh huh. Vai että oikein lääkäri sanoi, että näkee onko ihminen pahoinpitelijä..
Olen päivittäin työssä rikollisten kanssa, pahoinpitelijöidenkin, ja voin sanoa, ettei sitä todellakaan näe päällepäin!
Toi teidän juttu haisee todella paljon, kun käsi murtuu, se sattuu ihan sairaasti ja varmasti teillä täytyy olla tiedossa tarkkaan milloin se on tapahtunut. Kyllä sen todellakin huomaa.
Eli, epäilen sinua tai lapsen isää. Tuon ikäisen käsi ei voi murutua muutoin kuin ulkoisen väkivallan seurauksena. Ei todellakaan. Säälin todella poikaasi ja syntymätöntä lastasi.
Ja mua tökkii se, että itse lasten sairaanhoitajana tiedän, että tuon ikäisiltä ei todellakaan oteta verinäytettä kyynärtaipeesta. Suonet ovat aivan liian ohuet ja "pois alta" menevät. Vauvoilta näytteet otetaan yleensä kantapäästä, nilkasta tai tarvittaessa ohimosuonesta. Tai jos verta ei tarvita paljon, niin sormenpäästä. Isompi vauva ehkä eri juttu, mutta ei vielä 3kk ikäinen..
Tää mua tässä tökkii kyllä kaikkein eniten.
Itse labranhoitajana tiedän, että 3kk ikäiseltä vauvalta EI oteta verikoetta kyynärvarresta! Se otetaan yleensä kantapäästä (kuten vastasyntyneilläkin), nilkasta tai ohimosuonesta. Jos verta ei tarvita paljon, niin joskus sormenpääkin käy. Mutta tuon ikäisen vauvan suonet käsivarressa ovat vielä aivan liian ohuet millekään käytössä olevalle neulalle.
siita,kuinka ahdistunut olet,ja siita kuinka kylmia ja epaempaattisia jotkut ihmiset ovat-voisipa sanoa jopa sadistisia vaantaen veista haavassa Jokainen on syyton kunnes toisin todistetaan ja se syylliseksi todistaminen on piitka prosessi jossa tarvitaan eri alojen ammattilaisia.Taalla vaan aidit (huom.Aidit!) jakelevat tuomioita syyllisyydesta tosta noin vaan...kylmat vareet menee selkaa pitkin.Voimia sinulle,toivon etta kaikki jarjestyy,keskity itseesi ja lapsiisi ala valita tyhmista ihmisista!
kyllä muuten otetaan kyynärtaipeesta. mm. tyttäreltäni otettiin kuukauden vanhana verta kyynärtaipeesta.
Ja mua tökkii se, että itse lasten sairaanhoitajana tiedän, että tuon ikäisiltä ei todellakaan oteta verinäytettä kyynärtaipeesta. Suonet ovat aivan liian ohuet ja "pois alta" menevät. Vauvoilta näytteet otetaan yleensä kantapäästä, nilkasta tai tarvittaessa ohimosuonesta. Tai jos verta ei tarvita paljon, niin sormenpäästä. Isompi vauva ehkä eri juttu, mutta ei vielä 3kk ikäinen..
Lapseni leikattiin 3kk iässä ja sitä ennen kävimme verikokeissa HUS:n sairaalan labrassa, kahdesti ja molemmilla kerroilla näyte otettiin kyynertaipeesta. Toisella kerralla onnistui, toisella ei ja se toinen kerta jätettiin ottamatta, koska nukutuksne jälkeen ottivat leikkaussalissa sen näytteen ohimosuonesta.
Tämä siis viime tammikuussa, olin itse paikalla molemmilla kerroilla ja pidin lasta sylissä.
Vauva ei ala pelätä hoitajaansa jos tämä pitää sylissä verikokeen aikana.
Sittenhän tämä maa olisi täynnä äitiään pelkääviä vauvoja...
Että jotain vähän muuta se mies on tehnyt että vauva on alkanut häntä pelkään
Vauva ei ala pelätä hoitajaansa jos tämä pitää sylissä verikokeen aikana.
Sittenhän tämä maa olisi täynnä äitiään pelkääviä vauvoja...
Että jotain vähän muuta se mies on tehnyt että vauva on alkanut häntä pelkään
Jos olisin ap, niin miettisin tarkkaan onko mahdollista, että mies valehtelee. Joko mies on vääntänyt kättä lasta pukiessa tai joskus aikaisemmin, kenties edellisinä päivinä.
Jotain mätää isän käytöksessä on...
Täällä myös erään pikkupojan äiti, jonka lapselta murtui jalka ja solisluu kun poika oli 2½kk vanha.
Minä kyllä itse tiedän mitä tapahtui ja kerroin tarkalleen tapahtumat hoitajille ja lääkäreille. Voitte vaan arvata millaista elämä oli seuravan vuoden ajan. Tutkimuksia, syytöksiä, epäilyjä.
Tilanne meni näin. Olin menossa kylvettämään poikaa saunatilaamme. Mies oli käynyt suihkussa vartti aiemmin. No minäpä kävelin poika sylissä suoraan kylpyhuoneeseen ja liukastuin märkään lattiaan. Vaikka itsellänikin oli ruhjeita, eivät kyllä ainakaan lääkärit näyttäneet uskovan minua lainkaan. Sosiaalitoimisto on tästä saakka seurannut tekemisiämme vaikka aikaa on kulunut jo 9 vuotta. Syytin tietysti tapahtumasta itseäni, olisinhan voinut laittaa vaikka kengät jalkaan, etten olisi kaatunut. Ja näin teinkin tapahtuneen jälkeen. Se ei vaan meitä enää syytöksiltä pelastanut. Tiedän ap millainen helvetti tuollaisesta elämään tulee, varsinkin kun itse tietää ettei ole lapselleen pahaa tehnyt tahallaan, ja silti muut syylistävät pahoinpitelijäksi.
En todellakaan. Jos lapsen käsi olisi murtunut verinäytteenoton yhteydessä (ja kyllä, verinäytteen voi ottaa myös kyynärtaipeesta mikäli suonet ovat hyvät) niin se olisi oireillut jo aikaisemmin. Sitäpaitsi radiologi osaa arvioida röntgenkuvista, onko kyseessä uusi vai vanha murtuma. Jotain on tapahtunut silloin kun isä on ollut pukemassa lasta. Kun pieni vauva itkee, hän vetää itseään sikiöasentoon. Jos mies on väkisin vääntänyt kättä hihaan, se on voinut murtua tässä yhteydessä. Tahallaan mies ei ehkä ole lasta satuttanut, mutta tätä tukee sekin, että ap kirjoitti myöhemmin miehen tuoneen huutavan lapsen luokseen. Käsi on tässä vaiheessa ollut jo murtunut, mutta varmaankin sellaisessa asennossa, ettei se ole päässyt retkahtamaan. Kun äiti antoi lapsen takaisin isälle, niin murtuma paljastui käden retkahtaessa.
"sen mursi 2 hoitajaa" jne. Nyt olet yhteydessä lakimieheesi ja kysyt häneltä mitä on odotettavissa! Ei tässä muut auttaa voi. Erikoisia vaan sinun kirjoitukset omien haaveiden menetyksestä (haluaisit sossutantaksi tai pph:ksi) ensimmäisen voit unohtaa jo ihan siitä syystä ettet ole looginen. Toivon parasta lapselle/lapsillenne. Onhan tuo kurja paikka, mutta en ymmärrä miten se on tuollaiseksi paisunut!? Kysy juristiltasi neuvoa miten sinun tulee käyttäytyä. Parasta ei varmasti ole asian suhteen, että syytätte viranomaisia vehtailusta. Toisekseen aloituksessa kirjoitat: kiistätte syyllisyytenne.. et kirjoita että olisitte syyttömiä! Se on erikoisesti kirjoitettu. Kaikki tälläiset vaikuttaa päätöksiin joita tehdään. Kysy siis neuvoa miten asiaanne parhaiten ajatte.