Onko seksistä oikeasti apua synnytyksen
Kommentit (12)
mutta meillä auttoi (ehkä) sellainen mikrolax peräruiske.. suoli tyhjäksi illalla niin alkoi supistelemaan seuraavana aamuna!! :)
ja ainakin meillä toimi. seuraavana iltana lähtö synnärille. kyllä tätit synnärillä sanoi monta kertaa et on paikat tosi pehmeenä.
lääkäri "määräsi" seksiä, kun olimme huolissamme että vauva kasvaa liian isoksi ja synnytyksestä tulisi vaikea niinkuin edellinen oli. Siis ihan suoraan sanoi vastaanotolla että se auttaa. Ja mehän sitten lääkärin määräyksestä harrastettiin seksiä vaikkei aina niin huvittanutkaan:) Ja ei voi tietää oliko sillä vaikutusta mutta synnytys käynnistyi ihan ajoissa eikä vauva ollut iso ja synnytyskin sujui nopeasti.
Joku ehkä muistaa sen nimen. Eli ihan oikeasti se voi vaikuttaa.
heti seuraavana yönä seksin jälkeen. Sitä ennen oltiin oltu jonkin aikaa selibaatissa, ettei synny väärän vuoden puolella ;)
Kaikki s:sät käytiin läpi-useaan kertaan- ja kaksi viikkoa meni yli.
Meilla meidan tytto syntyi rv42+1 vaikka joka paiva harrastettiin "kohdunsuunpehmitysta", saunottiin, ja tehtiin sita jopa saunassa (oli aika rankkaa ;o))...
nimittäin spermassa on prostaglandiinia eli samaa hormonia, jota annetaan paikallisesti kun kohdun kaulaa kypsytellään synnytyksen käynnistyksessä. Tämän vuoksi seksi usein kielletään jos äidillä on ennenaikaisia supistuksia. Olen itsekin antanut yliaikaisille äideille ja isille ohjeen harrastaa ahkerasti seksiä, jos alkavat olla malttamattomia vauvan odotukseen.
kätilö
MUTTA spermassa sitä on melko vähän ja teho perustuu säännölliseen seksiin viikkojen ajan ennen laskettua aikaa. Eli ajan kanssa se pehmittää, ei samantien. Toki seksi voi käynnistää supistukset jos paikat muutenkin valmiina.
Kerran päivässä, tunti kerrallaan. Ihan kunnon puristelua, ei mitään silittelyä.
mulla ainakin seksi aiheuttaa supistuksia ja olen kuullut, että sperma pehmentää kohdunsuuta. Eli voi pitää paikkansakin. :)