DeMoms2
Jos me tähän alkuun kerättäis taas tilanteet? Kun mä olen ainakin ihan ulalla että ketä oli mitä ja ketä yritti ja ketä odotti ja ketä kuumeili vaan..
Meillä miehen kanssa on nyt yritystä takana n.3kuukautta ja neljäs yritys kierto menossa kiertopäivä 20nellä :)
Kommentit (382)
Mä taidan olla ainut jolla ei ole mitään sidoksia sinne teille päin. Appiukko asuu vaasassa, siellä ollaan käyty pari kertaa.
Ollaan mietitty tätä yrittämis hässäkkää. Varmaan yritetään vielä pari kuukautta ja sitten siirrymme ehkäsy linjalle, pidämme häät ja yritämme sitten uudestaan. Tämä ei ole kuitenkaan ihan kirkossa kuulutettu asia, mutta uskoisin tapahtuvan näin. En kuitenkaan halua samanlaista ylläriä kuin nämä poikaystävän veli ja hänen tyttöystävänsä, laskettu aika osuu lähelle hääpäivää!
Heips pitkästä aikaa.
Täällä ollaan näköjään oltu ahkeria kirjoittelemaan.
Itsellä, syystä tai toisesta, jäänyt netissä surffailu vähän vähemmälle.
Poika on nyt vähän reilu 2 kk ja olen täysin sitä mieltä, että isompaan asuntoon pitäisi päästä muuttamaan. Meillä on siis nyt 2+kk+s+p, ja vähintään kolmion haluaisin.
Meillä on vaan melko kovat kriteerit uuden asunnon suhteen, eli voi olla vaikea löytää uutta.
Niin, ja mekin ollaan täysin väärältä puolelta maata miittiä ajatellen, asumme siis Lahdessa.
Aloitin muuten rakkaan hevosharrastuksen uudestaan, ja kylläpä tuntuukin mukavalta pitkästä aikaa käydä hoitamassa ja ratsastamassa hevosta.
Meidän pojalla on muuten lauantaina ristiäiset :).
Ja Mavulle paljon tsemppiä tulevaan synnytykseen.
Jokuhan tuossa muutama päivä sitten haikaili että tarvittais tänne DeMomsiin uusi odottaja kun mavu kohta jakaantuu.
Kröhöm...
Toiveenne on kuultu: plussasin tuossa tunti sitten.
*niin pyörällä päästään ja hymy korvissa että kohta lähtee taju*
Toivottavasti mä tuun pian perässä, tuntuisi olevan nyt ovis käsillä ;)
Dagny, onnea ihan super eniten!! :) Mahtavaaa:) Oi, olen niin onnellinen sinun puolestasi, ihanaa kun saadaan taas yksi raskaana oleva tänne keskusteluun, hyvä ajotus sulla sen kannalta muuten oli;) Oi, voin uskoa että pää on pyörällä! Joko kerroit miekkoselle? Onnea!!!
Piti muka vaan varmistaa että en ole raskaana kun ihan yhtä ei-raskaanaoleva olo oli kuin viime kuussakin. Samanlaiset kamalat " kuukautiskivutkin" niin luulin että vuoto alkaa minä hetkenä hyvänsä.
Nyt kun jälkeenpäin mietin niin olisihan tämä pitänyt arvata siitä että olen ollut pari viime viikkoa kamala itkupilli ja äkäpussi ja ruoka on maistunut. On pitänyt alkaa syödä ihan iltapala jollaista en ole tarvinnut ikinä aiemmin elämässäni.
Edelleen kyllä pelottaa nämä kauheat kohtua riipivät krampit jotka pistävät menemään kaksinkerroin ja kylmä hiki pukkaa pintaan... Mutta onpahan ainakin jotain arviota siitä että miltä ekat supistukset sitten marraskuussa tuntuu :D
Soittelen huomenna neuvolaan.
Ja tosi megalomaaniset kiitokset teille kaikille onnitteluista!
luinkin jo eräältä toiselta sivulta sun plussasta:) tai eikös se haamu plussa ollut?
voin vaan kuvitella sun tunteen ku näki sen haaleen viivan, " onko siinä nyt oikeesti viiva vai kuvittelenko vaan" :D mulla tais olla 2 ekaa testiä haamuja, ja sitte vasta vähän vahvempi viiva, en edes silloon ku neuvolaan ekaa kertaa menin, oikee uskonu että oon raskaana (siis tässä raskaudessa)
voi ku oon ilonen sun puolesta!!
nyt on vatta vähän väliä menny ihan kovaks, mutta ei silti oo sattunu yhtään, tiiä sitte onko ne supistuksia vai ei, vai vääntääkö vauveli itteensä jotenki kummasti.
tänään tuli ifiltä n. 90 valokuvaa mikkä pitäs järjestää albumiin, mutta pitäs esti laittaa kaikkiin kuviin päivämäärä taakse.
ollaan siis pojastaki tehty sen kasvunmukaan menevä albumi, ettei oo kuvat sekasin:)
issee ja äitipuoliki osti meille digivideokameran, sillä ny on tullu kuvattua, että tuo valokuvien otto on vähän vähentyny.
ajattelin ottaa synnytykseenki kameran ja videokameran, tosin kuvata saa vasta ku vauva on pihalla:)
jos vaan tälläkertaa muistais ladata ne akut valmiiks, ettei taas lopu akku kesken:D
Ihanaa että jollain tärppää! Ei voi muuta sanoa:) Muakin hymyilyttää ihan koko ajan kun ajattelen teidän onnea, voin vain kuvitella kun tuo maaginen päivä koittaa meille, jos se nyt koittaa ollenkaan...Mutta ei heitetä toivoa kaivoon:) Täytyy miehen kanssa pupuilla ahkerasti;)
Mulla ei ole menkkoja vieläkään näkynyt, ja alan kohta ihmettelemään että meinaako ne tulla ollenkaan!
Mä en kyllä missään nimessä haluaisi kameroita lähelle sitä ponnistelua, hirvittää ajatuskin. Sitten kun vauva on sylissä saa kuvata niin paljon kun haluaa:) Milloin ja kenen kanssa noita lapsen synnytys videoita haluaa katsellakkaan;)
mä kun heivasin sen roskiin jo ennen kuin se aika minkä sen pitäisi antaa olla ennen katsomista, oli loppu kun olin niin varma etten ole raskaana :D Sitten kun kurkattiin sitä siellä roskakorissa niin eka oli ihan haalea haamu ja kun vielä toisen kerran kaivoin sen ylös, oli jo ihan selkeää punaistakin siinä eikä vaan se hirmu haalea aavistus. Aika luottavaisena olen siis sen suhteen että todella olen raskaana mutta jos menee kesken niin sehän on sitten eri juttu...
Mä haluaisin nyt todellakin ostaa digikameran että voisi tallentaa mahan kasvua ja vartalon muutosta muutenkin. Mies lupasi ostaa mulle sen raskauspäiväkirjan jota saan sitten täytellä.
Aiotaan tehdä toisillemme sellaiset " raskauspakkaukset" kun tehtiin jo " vauvayrityspakkauksetkin" pari kuukautta sitten. Ja sitten vähän ennen h-hetkeä sitten toki äitiys- ja isyyspakkaukset väsätään. Valtion avustus otetaan rahana niin saadaan sitten ostella sillä vaikka noita kestovaippoja joihin olen hurahtanut :)
Mä olen nyt ihan pyörällä päästäni mitä kaikkea saan syödä ja tehdä. Tänään söin mm. sushia ja se tuo heti ajatuksen että " raakaa kalaa voi ei!" mutta aika rennosti meinasin nuo jutut ottaa. Pitää vaan hommata joku asiantuntija neuvomaan mun kuntosaliohjelman kanssa että mitkä liikkeet pitää mukauttaa tai jättää pois.
Jännää!!!
mä toivon kovasti plussaonnea nyt teille muillekin yrittäjille, MSOLille, jardinsille ja mortemille (ja Han_:illekin heti kun heillä yritys pääsee käyntiin) että voidaan sitten vertailla kokemuksia.
Luin muuten jostain että kannattaa yrityksen aikana juoda greippimehua ja varmistaa foolihapon saanti. Se lisää tärppionnea ja vähentää keskenmenon ja esim. selkärankahalkion todennäköisyyttä.
nyt sä voitkin tilata vaukirjoilta sen raskaana olevien paketin:)
se on ihan ilmanen eikä siinä sitoudu mihinkään. siinä tulossa tosin voi kestää monta viikkoa tai kuukautta, mulla tais kestää 2kk että se tuli.
sitte neuvolashan on niitä paksuja vaukirjan tekemiä raskausajan " kirjoja" joita saa ottaa, ja kannattaaki, niitä on kiva lueskella ja niihin saa kirjottaa omiaki juttuja kunkin raskausvaiheen kohdalle:) niin siinä " kirjassa" on isälle että äidille oma puoli, meillä tuo mies ei hirveesti sitä kyllä lukenu:/
" Luin muuten jostain että kannattaa yrityksen aikana juoda greippimehua ja varmistaa foolihapon saanti."
Tässä ollaan jo kaikki muut poppakonstit jo kohta käytykkin läpi;) Olisi kyllä kiva jos me muutkin " yrittäjät" onnistuttais pian, joten onnea yritykselle kaikille kanssa siskoille minunkin puolesta! :)
Tositosi paljon onnea Dagnylle! Johan täällä on odoteltukin iloisia plussauutisia ja nyt niitä sitten kuului sieltä suunnalta! Onnea aivan valtavasti!! :D Olen täällä aivan hämmästyksissä ja todella täpinässä Dagnyn puolesta, voin vaan kuvitella minkälaiset fiilikset siellä Dagnyn päässä on! ;)
Tämä on niin outoa! Kaikki nämä asiat joista on haaveillut, tapahtuvat nyt oikeasti. En nukkunut viime yönä kuin pari tuntia kun pää oli niin täynnä ajatuksia. Silti olen nyt aivan virkeä vaikka yleensä käyn aivan puoliteholla jos nukun vähemmän kuin 9 tuntia yössä.
Onnea Dagny! Plussaaminen on ihanaa :D Minäkin haluaisin plussailla taas pian, mutten ehkä ihan vielä ;)
mavu, joko ostitte rattaat? Me aluksi suunnittelimme noita samanlaisia, mutta ne liikkeessä oli tosi ahtaat pehmeän kantokopan kanssa :S eli vauvaa kopan kanssa ei voinut laittaa ellei vauveli olisi ollut aika kasassa. Omasta mielestäni ehkä paremmat isommille lapsille, koska ovat vielä työntäjästä poispäin. Meillä lasten näkeminen oli tarpeellista, kun esikoinen saattoi nojailla vahingossa pienemmän päälle tms. Eikä nuo kovin suojaisatkaan ole, kun kuomuosa niin pieni. Olen myös miettinyt saako nuo kovin helposti " keikautettua" kynnysten yli tai kauppaan mennessä nostettua portaalle. Miehen siskolla oli saman merkkiset peräkkäin istuttavat(kolmepyöräiset), jotka olivat mielestäni huonot tasapainoltaan. Tuntui, että koko hökötys heittää kyljelleen katukiveyksille noustessa. Tosin nuo vierekkäin istuttavat paremmat kuin ne peräkkäin. Tulipas hirveästi negatiivista palautetta noista rattaista, mutta olen vain niistä tuota mieltä. Kannattaa hyvin testailla vielä, jos ette ole ostaneet. Autoonhan nuo varmaan mahtuu paremmin kuin monet muut tuplat. Minkä kokoinen auto teillä muuten on? Oletteko mitanneet, miten menevät autoon?
itse asiassa en ole edes nähnyt noita rattaita livenä:) kun niitä myydään tosiaan vaan vaasassa ja sielä ei ollut kuin punasia ja mustia ja haluttiin limen väriset, ja ne jouduttiin tilaamaan, eli menee korkeintaan 3vko että saadaan ne.
itse oon lukenut noista vierekkäin istuttavista pelkkää hyvää, mutta ne peräkkäin istuttavat onkin kuulemma tosi huonot.
kyllähän mekin aluks suunniteltiin sellasia missä lapset on naama meihinpäin, muttakun sellasia ei oo kolmipyöräisenä, ainakaan en oo tietonen.
kun se on tärkeä juttu, kun muuten niitä ei pystyis säilyttää sisällä ku ei tähän meidän kämppään mahdu jos ei saa kasaan.
autoon ne mahtuu varmasti ku nu meidän brio kombitki mahtuu, on niin iso takakontti.
ja se mitä siihen isomman lapsen nojailuu tulee, niin eiköhän se väliseinä kuiteski suojaa sen verran ettei nojaa ainakaan päälle asti.
niihin on olemassa oma kantokoppa mutta se maksaaki sitte jotain vajaa 80e. ja kesä kun on tulossa niin ei tarvi sitte kauheita toppatamineita pukea ku laittaa vaunuihin, niin ei siinä mielessä oo ainakaan ahdasta, luultavasti...
pitäähän se vielä kattoa sielä liikkeessä ku mennään, mutta noihin kolmipyöräisiin päädyttiin, kun kaikki niitä kehui:)
tulipas puolustus tekstiä:D
Oli ihana terkkatäti, kuulosti hirmu ymmärtäväiseltä ja mukavalta persoonalta.
Mulla on nyt sitten eka himo! KETSUPPI!!! ja tomaatit muutenkin. Pitää ostaa huomenna lisää ketsuppia kun yhden putelin olen parin päivän sisällä rutsuttanut kaikkiin ruokiin. Nytkin on hellalla linssi-pastakastike ja sinne meni ehkä desi ketsuppia :D
Me teimme nyt sitten päätöksen miehen kanssa eilen illalla, että aikaistamme naimisiin menoa. Vuoden päästä minunkin pitäisi olla jo Rouva:) Nyt täytyy ottaa vaan kirkosta selvää, millaiset varaukset siellä on, ja mihin väliin mahtuisimme me;) Olen koko aamun pyörinyt netissä ja etsinyt infoa aiheesta " häät" ja nyt pyörryttää! On niin paljon tehtävää, ja kaiken maailman tilpehöörejä, että menee pää ihan sekaisin:) Haluamme molemmat kyllä pelkistetyt juhlat, jossa ei ole mitään kummosempaa extraa:)
Tämä kuitenkin tarkoittaa sitä, että laitamme vauvatehtailut jäihin siihen asti kun ollaan naimisiin menty...Mutta jäisin mielelläni tänne hehkuttamaan vauvakuumettani kanssanne jos sopii =)
sulla dagny on sitten neuvola jus seuraavana päivänä mun 22v synttäreistä:)
tuo onkin kaikkein rasittavinta (ainakin musta) odottaa että pääsee ekankerran neuvolaa, ja saa jännittää kuuluuko ne sydän äänet jo vai ei, meillä tosin on ultralaite sielä neuvolassakin, että sillä sitte varmistetaan jos ei vielä kuulu.
ja sitten jardinssille tässä pari linkkiä häitä ajatellen:) siis kattaus rekvisiittaa ajatellen häihin jos vain kiinnostaa, itse näihin ihastuin ja ajattelin jos ristiäisiin tilaisi.
http://www.kultasuklaa.fi/
http://www.vimpelinkirjakauppa.fi/
Kivan näköiset rattaat :)
Kyllä se kevät on kuulemma otollisinta aikaa raskautumiselle. En tiedä olisiko mulla ovis tulossa/menossa.. :O Vähän nipistelee mahaa. Ollaan jo kovasti oltu ahkeria pedin puolella, joten saa nähdä, että olisiko tässä kuussa tapahtunut pieni ihme.
Jos raskautuisi lähikuukausina, niin voitaisiin hyvillä mielin muuttaa kolmioon (tai ylipäätään voitaisiin muuttaa) eikä armeijakaan tässä taitaisi olla esteenä, kun on erikoistilanne.