Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DeMoms2

22.11.2005 |

Jos me tähän alkuun kerättäis taas tilanteet? Kun mä olen ainakin ihan ulalla että ketä oli mitä ja ketä yritti ja ketä odotti ja ketä kuumeili vaan..

Meillä miehen kanssa on nyt yritystä takana n.3kuukautta ja neljäs yritys kierto menossa kiertopäivä 20nellä :)

Kommentit (382)

Vierailija
261/382 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää ystävänpäivää!!

ainakin hyvät puolet on tässä pienessä kämpässä, että on vähän tilaa siivottavana, eikä oikeen oo tilaa kerätä roinaa, vaikka sitäki täältä jo löytyy vaikka kuinka, varsinkin noita pojan leluja pursuaa joka kaapista, kun erillä on vain muutama lelu ja niitä sitte vaihdellaan kaapissa olevien kanssa, niin ei kyllästy noihin leluihin:)

mehän muutettiin justiin joulun alla kun poika oli 3kk ikänen, olihan se raskasta, varsinkin kun piti tehä joulusiivo kahteen kämppään:) mutta päivisin rehasin pojankanssa rattailla tavaraa tänne uuteen asuntoon, kun ei näiden kämppien väli oo ku jotain 2km:) että poika nukkui vaunuissa kun mä rehasin ja siivosin:)

nyt toinen tenava onkin jo 9kk kun tästä muutetaan, tai toivottavasti muutetaan, pitää toivoo että tää kämppä menee nopeesti ja tietysti että itte löydetään se oma uus asunto jostain.

Vierailija
262/382 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin aikeena muuttaa. Pitää laittaa asuntohakemukset vetämään, että ehditään muuttaa ajoissa. Mies menee heinäkuussa armeijaan ja sitä ennen vissiin pitäisi vähintään asua 3kk asunnossa, että kela maksaisi miehen osuuden.

Aijotaan muuttaa täältä kaupungista pois. Tosin vähintään 20minsan matka täytyy kaupunkiin olla. Rivitalosta haaveillaan ja kaksi tai kolmio saunalla olis ihanaa. Katsellaan nyt mitä tarjontaa meille olis, kun saadaan ne asuntohakemukset matkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/382 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala setviminen näissä tavaroissa! Ollaan viikonloppuna menossa kirpparille myymään turhia tavaroita pois. :) Täytyy vaan toivoo, että saadaan edes se pöydän hinta takasin;)

Kyllähän tuleva vauveli voi mennä mamman ja papan luokse kylään sillä välillä kun me muutetaan sitten joskus isompaan asuntoon:) Haaveissa on kuitenkin muuttaa takasin tännepäin mistä nyt lähdetään:)

Meillä oli kanssa miehen armeijaan lähdön kanssa kamala rumba että saatiin kaikki mahdolliset tuet.

Vierailija
264/382 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli typykkä täyttää helmikuun lopussa huikeat 2 vuotta. Synttäreitä jo mietintäasteella olen suunnitellut. Pidetään maaliskuun puolella eli 4.päivä maaliskuuta. Tyttö on varmaan innoissaan, kun ihmisiä asunto täynnä. Aiemmin on juossut aina juhlissa kuin päätön kana, kun sen verran hauskaa ollut :D

Järkyttävä kakkatulva ollut tämän päivän päällä. Poika kakkasi pitkin aamua, kun innostuin syöttämään luumu- ja mustikkasosetta. Tyttökin heitti kakat housuun ennen päiväunia ja eiköhän päässyt kokkareita tippumaan vessan matolle.

Oli muuten hauska sattuma tässä eräs päivä. Kumpikin lapsista kakkasi päivän aikana kaksi kertaa ja täysin samaan aikaan.

Vierailija
265/382 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onginta oli ihan huippua sillon synttäreillä:)

Miehellä oli pari päivää sitten synttärit, niin olo pakko vääntää sille sellanen rekka-auto kakku jäätelöstä;)

Meillä olisi tänään illalla edessä se uuden kämpän papereiden allekirjoitukset:) Jännittää ihan hulluna tää muutto! Onneksi meillä on pitkä aika muuttaa ja koitetaan saada nämä tavarat paikasta A paikkaan B:)

Vierailija
266/382 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hyvä lätkämatsi:) Ihanaa katsoa pitkästä aikaa jääkiekkoa, olin joskus nuorempana aivan mieletön fani, mutta nyt vanhempana en ole jaksanut oikeen innostua...Oli kiva huutaa ja riemuita oikeen sydämensä pohjasta kun suomi voitti tsekin 2-4:)

Enpäs muista että kerroinko jo, mutta se asunnon papereiden kirjotus siirtyi maanantaihin. On koko ajan pelko perseessä, että ei saadakkaan sitä kämppää kun ei ole vielä papereita kädessä:(

Oon ollu niin innoissani tästä asunnon vaihdosta, että olen " unohtanut" vauvakuumeeni kokonaan. Eiköhän se sieltä taas kohta nouse pintaan;)

Vierailija
267/382 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä taas poika kuumeessa:( mittasin 39 astetta korvakuumemittarilla, ja pelottaa, että taas tulee korvatulehduskin, ensviikolla olis muutenkin se jälkitarkastus edellisestä, että saa nähä saadaanko taas antibioottikuuri:(

kyllä voi sitte ituttaa!!

nythän jardins teillä on hyvät mahollisuudet saada postitiivinen tulos testistä kun ette ajattele vauvaa, eikös se silloon yleensä tärppää kun sitä vähiten odottaa ja ajattelee:)

Vierailija
268/382 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä irtisanoin nyt meidän netti liittymän, että meillä alkaa netitön elo kuukauden päästä:) että mua sitten enää harvoin näkyy täälä, toki äiteenluona tulee varmaan käytyä silloon tällöön niin voin käydä silloon täälä piipahtamas.

viime yö oli melkeen pelkkää huutoa, poika oli aivan tulikuuma eikä millään meinannu nukkua, ja nyt aamulla ei ollu enää yhtään kuumetta:o ihme juttu...

Vierailija
269/382 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmasti sano nettiä irti, DeMoms ei ole sama ilman sinua!;) Ihanko meinaatte kokonaan ja pitkäksi aikaa netittömäksi heittäytyä..?

Toivottavasti sun pikkumies parantuu ihan ilman lääkkeitä, itse muistan, että nuorempana jouduin syömään vaikka kuinka ja monet antibiootit nielurisojen vuoksi. Yksi lääkäri sanoin silloin, että " ei ihmisellä kuuluisi olla noin suuria risoja!"

Kirjotettiin tänään se asunto sopimus ja muutto on 1,5 viikon päästä:) Apua! Ei varmaan ikinä ehditä siinä ajassa muuttamaan, ja iskee kamala paniikki! Hermotkin on ollu niin kireällä, että ei olla paljon makkarissa lemmiskelty, vaikka nyt taitaa olla oviskin...

Vierailija
270/382 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä siinä on ku aina otsikos pitää painaa entteriä:)

kyllä nyt ainaki toistaseks ollaan netittömiä, ku onhan se vajaa 50e suuri summa ku aattelee:)

ja kun ei paljon kuiteskaan enää keritä olla netis ku toinen vauveli syntyy.

pojalla on kuume jo laskenu, ja käytiin eileen tk:ssa, mutta ei ankakaan ollut korvissa mitään, vaikka kerkeehän seki vielä tulla jos tuo kuumeilu jatkuu.

pitäs mennä taas ompelemaan niitä vaippoja:) tuola olis kankaita vielä jäljellä vaikka kuinka.

ostin hahtuvalankaaki 700g ja vein ne mummalle että se tekee niistä villahousuja kuoreksi, meillä on nyt nuo villahousut olleet parhaimmat kuoret, että muita on turha edes enää ostaa.

ostinhan mä kahet uudet Kushies vaippapäälliset, mutta ei niitä oo tullukkaan sitte käytettyä ku muutaman kerran.

meinaattekos te muutes sitte koittaa tuota kestoilua?

Vierailija
271/382 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toisen vaavin syntyessä ei enää ehdi koneella paljon pyörimään, on vaan harmi kun sinä häviät, kanssasi on ollut niin kiva jutella mavu:) Mutta onhan tässä vielä aikaa ennen kun netittömyys iskee;)

Näin eilen lapsuuden ystäväni ja juttelimme hänen kanssaan syvällisiä. Kerroin, että olemme lopettaneet pillerit, ja toivoisimme kovasti vauvaa ja kaverini töksäytti " Ei vielä kannata tehdä sellaista virhettä näin nuorena!" Hän itse ei halua halua lapsia joten ei voi ymmärtää jos muut niitä haluavat.

Kyllä mä oon intoontunu kestovaipoista. Enpä ollut kuullutkaan niistä ennen sitä kuuluisaa vauvatarvike opasta;)

Vierailija
272/382 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsuuden ystävät jäi kaikki vaasaan silloon ku muutin 15 kesäsenä pois sieltä, ja nyt ei vissiin monikaan enää sieläkään asu, kuka missäki, kahteen oon vaan pitäny yhteyttä.

mä oon muutes ainoa jolla on lapsi mun vanhasta kaveriporukasta:) tai nyt on yks kaveri kans raskaana, mutta sillä on laskettu aika vasta kesällä joskus.

että toiset on keskittyny sitten vissii siihen opiskeluun ja hauskanpitoon...:/

kyllä mulle on nyt tullu sellanen tunne, että tyttö tuolta syntyy:) mutta saa nähdä.

pojallaki oli taas ihme juttu ku yöllä oli taas alilämpöä, 34,5 eikä nukkunu edes kunnolla, huusi vähän väliä eikä sitte suostunu nukahtamaan uudestaan. mutta nyt meen kutomaan villahousuja, elämäni toiset villahousut:) ekat vähän epäonnistui niin ajattelin yrittää uudestaan:)

Vierailija
273/382 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi jos toinenkin kovassa kuumeessa, minä tosin " vain" vauvakuumeessa! :D Yrittänyt vähän tuolle rakkaalleni ehdotella, että " mitä jos alettais yrittämään...." mutta hän ei kuulemma vielä ole valmis. Kultani pelkää, että tulisiko hänestä hyvä isä, osaako hän sitten huomioida lapsiaan tarpeeksi ja niin edelleen. Minusta taas on hirmu hienoa, että hän ylipäätään miettii noita asioita! Mutta se ei ole hienoa, ettei kuitenkaan vielä olla aloittamassa yritystä. Vaikka eihän sitä tiedä, mitä illalla tapahtuu ;)

Tässä vähän aikaa sitten sain pikaperehdytyksen Montessori-pedagogiikkaan ja jauhoin siitä ummet ja lammet miehelleni. No, hän oli sitten jäänyt miettimään niitä asioita ja on nyt sitä mieltä, että haluaisi laittaa omat lapsemme tulevaisuudessa Montessoripäiväkotiin. En edes tiennyt hänen kuunnelleen minun vaahtoamistani Montessori-pedagogiikan hienoudesta (minä kun puhun aina niin paljon ja KAIKESTA ja tiedän, ettei mies varmaan kuuntele puoliakaan jutuistani :D), mutta yllätyksekseni hän oli miettinyt asioita niinkin pitkälle ja kiinnostunut itsekin asiasta! Olin mielissäni :)

Viimeksi kun käytiin anoppilassa eteläpohjanmaalla tulin miettineeksi, että jos joskus satuttaisiin kaikki DeMomsit olemaan vahingossa samalla suunnalla Suomea, että voisi ehkä kenties mahdollisesti miitata?!? Missäs päin muut ylipäätään asuivatkaan? Onhan tästä ollut puhetta, mutta minun pikku pää ei pysty miustamaan näitä asioita :)

Itse asun siis Oulussa.

Meinaan olisi kiva tavata naamatusten kaikki ne, joiden kanssa on tullut tutuiksi, joiden kanssa on jakanut omia (stviäkin) ajatuksiaan ja joiden elämää on seurannut sivusta jo useamman kuukauden ajan. Vai olenko minä ainoa utelias? :p

Vierailija
274/382 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitusvirhemörkö lipsahti tuonne tekstiin... Viimeisessä kappaleessa piti puhua syvistä ajatuksista, ei stvistä....... Oli siellä muitakin virheitä, mutta tuo oli kaikista räikein ja halusin sen korjata :)

Vierailija
275/382 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohhea han_:lle jos päätätte ryhtyä yrittämään:) toivottavasti teillä tärppäis vähän paremmin ku meillä muilla:)

taitaa MSOL asua mua lähimpänä jos kukaan muu ei sitte oo muuttanu tänne e-pohjanmaalle lähiaikoina:) eli mä asuin seinäjoella ja tänne taidetaan jäädäkki jos ei jotain suurta sitte tapahdu, mä oon niin pelkuri etten uskalla lähtee mihinkään jos johonki oon asettunu:) tosin issee monesti houkutellu muuttamaan nokialleppäin niiden perässä:) mutta ei taida uskaltaa...:S

käväsin tuossa saunassaki pitkästä aikaa, ensin poika suihkussa ja sitteku sain sen nukkumaan niin painelin saunaan:)

mies on iltavuorossa ja tulee vasta yöllä kotio.

meillä on täälä sota muurahaisia vastaan, ollaan yritetty niitä myrkyttää nyt muutama viikko, mutta ei ne anna periks:( pesukone on ihan täynnä silloon ku sielä on likasia astioita, ja roskis jos sinne on jääny jotain makiaa.

soitin isännöitsijällekki mutta eipä se oikee mitää sanonu, sanoi vaan että kattotaan, ja ehkä sitä vois taloyhtiön piikkiin ostaa myrkkyä.

en sitte tiedä onko täs muilla samaa ongelmaa, pitäs kysäästä.

voi voi, sitä olis enää ensviikon perjantaille nettiä auki, sitte menee kiinni:( ja sitte onkin vauvan laskettu aika ensviikon lauantaina:) saa nähä syntyykö ajallaan vai meneekö yli.

neuvolas tänään terkkari sanoi, että nyt on vielä maaliskuulaisia 9 joitka on synnyttämättä, että 9:llä on menny nyt yli ajan:O

siinä oli ensisynnyttäjiä ja uudelleen synnyttäjiä, että saa nähä miten ittellä käy:)

Vierailija
276/382 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no näköjään mullaki heti ekas lausees sitte kirjotus virhe:D

Vierailija
277/382 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on olo hieman kohentunut, kuume laskenut, mutta suussa vaivaa kipeä ien, joka " repsottaa" viisaudenhampaan takia...Olen harjannut hampaita kun hullu ja lotrannut suuveden kanssa!

En meinaa vieläkään oikeen ymmärtää että mavu poistuu kohta! Ääää!! Mitä me tehdään ilman sua! ;) Mutta tuleppas kuitenkin kertomaan tuliko teille toinen poika vaiko sitten tyttö:)

Me asustellaan ihan vika suunnalla ton ukkelin kanssa, espoossa, joten täytynee tehdä reissu joskus sinne teidän suuntaan jos meinaamme joskus hamassa tulevaisuudessa treffata:) Täytyy vaan toivoa että meillä vauvakuumeilijoilla olisi mahat pystyssä silloin!

Vierailija
278/382 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut tajunnut, että sun LA on jo oikeasti näin likellä! Toivottavasti kaikki menee sitten aivan nappiin!

Me jutskailtiin tuossa eilen miehen kanssa ja tämä oli sitä mieltä, että voitaisiin aloittaa yritys (viimeistään) kesällä. Sanoi, että helpompi keskittyä, kun saa kouluhommat ja niistä aiheutuvan stressin pois alta ennen yrityksen aloittamista :)

Tokihan viimeksi tänäkin aamuna yritin vähän, että " haluaisitkos kylvää siemenes mun peltooni" , mutta eipä tuo kulta oikein lämmennyt, naureskeli vaan :D Mutta jospa sitä sitten viimeistään kesällä pääsisi tositoimiin, on tässä ainakin kovasti harjoiteltu tuota vauvantekoa ;)

Me tosiaan käydään aika useasti tuolla e-pohjanmaalla, kun nuo miehen vanhemmat siellä asuu. Tulee käytyä paljon myös Sjoella, kun siellä asuu miehen kavereita. Yritin (muka) viimeksi Sjoella ollessa bongailla ketään, joka olisi voinut olla Mavu, mutta ei oikein onnistunut. Enhän edes tiedä minkä näköinen mavu on :p Mutta minä olenkin vähän outo.

Vierailija
279/382 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt niin jännitä, pikemminkin odotan jo innolla niitä suppareita ja sitä, että pääsee tositoimiin:) ja VIHDOIN saa tietää kumpiko sieltä tulee:D

joka ilta täs ku vähän nipistää vattaa niin ajattelen, että no niin nyt vois sitte alkaa kunnolla supistelemaan mun puolesta:)

mä muutes asuin hetken kurikassa:) silloon ku muutettiin vaasasta tänne sjoelle ku piti oottaa että äiteen rivarikämppä valmistuu niin jouduttiin majottumaan äiteen sillosen miehenluo, tai enste muutin kyllä isseenluo tänne sjoelle, mutta ei siitä oikee tullu mitään kun isseellä ja äiteellä niin erilaiset tavat kasvattaa että se oli pelkkää tuskaa asua sielä.

eikös se kevät/kesä oo hedelmällisintä aikaa tulla raskaaksi? vai mites se meni, vai hyrrääkö hormoonit silloon muutenvaan:)

nyt vihdoin saatiin päätettyä millaset tuplarattaat ostetaan:) ja onneks vaasas on liike joka myy niitä niin ei tarvi tilata tuolta etelä-suomesta, eli ostetaan X-adventures twinco merkkiset rattaat ja limen värisenä:)

http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/tuplarattaat/photos/twinco_lim…

tuollaset:) tosin tuo vaasan liike joutuu tilaamaan ne limen väriset ku niitä ei sielä ollu.

Vierailija
280/382 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, jos teilläkin Han alkaa jo noin pian yritys :)

Niin me asutaan Vaasassa, mutta ettitään koko aja kämppään Vaasasta tai siitä läheltä. Jos ei olisi vielä niin sidoksissa Vaasaan, niin voitasehkä muuttaa Seinäjoen seudulle. Tai minne vaan Pohjanmaalle/Etelä-Pohjanmaalle, mistä saisi halvalla hyvän asunnon ja palvelut olisi lähellä. Tänään oli lehdessä vuokralla omakotitalo, vuokra 300e.. :O Olisi nyt koulut ohi ja miehen armeija, niin saisi tehdä mitä haluaa ja asua missä vain :)

Miitti olisi kyllä kiva, varsinkin jos se näillä seuduilla on, niin pääsen hyvin mukaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä