Ihan hirveätä, miten jotkut hankkivat lapsia, eivätkä ole sitten niiden kanssa!
Kaverilla on 1v tyttö, jonka laittoi hoitoon. Hoitopäivä kestää 7.30-16.30 ma-pe. Ja kertoi, että ihanaa, kun tyttö menee aina 19 nukkumaan, niin jää hetki omaa aikaa miehen kanssa.
Niin että kun lapsi viedään suoraan sängystä hoitoon ja haetaan vasta iltapäivällä, jää ruhtinaalliset 2,5 tuntia aikaa olla 1-vuotiaan kanssa?! Aivan käsittämätöntä! Ja sitä paitsi tuosta 2,5 tunnista menee kuitenkin ruoanlaittoon ja hoidosta kotiin ajamiseen ja kaikkeen muuhunkin aikaa, ei se ole edes sille 1-vuotiaalle kokonaan.
Miksi piti hankkia se lapsi!?!?
Kommentit (87)
mutta käteen jää vain 2850€/kk.... verotus nääs. Sillä ei kovin kummoista kämppää tai elämää maksella..
23
hienossa talossa?? Voin lyödä vetoa että jos lapsi saisi valita niin valitisi sen pienen vuokra kolmion ja sen että jompi kumpi vanhemmista olisi läsnä ne ensimmäiset elinvuodet.
Ei todella tarvitse olla huippupalkkainen jotta voi olla ensimmäiset 3 vuotta kotona, mutta suurta talovelkaa ei tietenkään voi olla.
Elämä on valintoja...
Luin juuri uutisen jossa kerrottiin äidin kaivaneen 5-vuotiaalta lapselta silmät päästä lusikalla. Ja sinua siis järkyttää se että lapset on hoidossa? Lue enemmän.
Ei se vanhemman kotona oleminen automaattisesti paras mahdollinen vaihtoehto ole, jos vain esim. katsoo telkkaria koko ajan ym. Ei siis oikeasti tee lasten kanssa mitään ja huutaa vain ja muuta vastaavaa...
Mutta aktiivinen kotona oleva vanhempi on PARAS vaihtoehto. Ei päiväkotikaan automaattisesti huono vaihtoehto ole, jos sattuu olemaan hyvät hoitajat ja perheen muut asiat kunnossa.
kun en voi sille mitään, että olen samaa mieltä ap:n ja lainaamani kirjoittajan kanssa. Siis vaikka ko. mielipiteet kuulostavat pahimman luokan kukkahattutäteilyltä, enkä haluaisi olla kukkahattutäti. Joskus vaan kukkahattutäditkin ovat oikeassa. Mä olen yleensä todella rento muiden ihmisten valintoja kohtaan, mutta sitä on vaan mahdoton ymmärtää että miksi lapsia on pakko hankkia jos niiden kanssa on vauvavuoden ja sen jälkeen n. 3 tuntia päivässä. Ei vaan tunnu reilulta.
Olen täysin samaa mieltä.
Miksi ihmeessä kaikkien on PAKKO hankkia lapsia jos sitten ei oikeasti olla valmiita kantamaan vastuuta?
Olen itse kotona kahden pienen lapsen kanssa ja helpommalla todella pääsisin jos menisin töihin ja laittaisin lapset päiväkotiin.
En usko että raha on oikeasti syy siihen että on "pakko mennä töihin". Se on vaan yksinkertaisesti se, että pää ei kestä ja vanhemmuus olikin rankempaa kuin luultiin.
Yhteiskunta siis kasvattaa omat lapset silloin ja syy voidaan laittaa muiden harteille jos/kun ongelmia tulee.Maailmassa on kaltoin kohdeltuja lapsia jo ihan tarpeeksi. Miksi pitää tehdä niitä lisää?
Vielä kerran: Ei kaikkien ole PAKKO saada lapsia.
Uraan keskittyminen on myös hyvä vaihtoehto tai vaikka Afrikan nälkää näkevien lasten auttaminen.
nuoret ovat suurimmaksi osaksi hävyttömiä oman edun tavoittelijoita joiksi heidät on kasvatettu. pärjäämään laitoksissa missä muutama aikuinen ei edes kykene vastaamaan heidän tarpeisiinsa, he ovat oppineet kyynärpää taktiikan tai masentuneet systeemin rattaisiin. syy tähän: lapsi ei ole saanut olla ja elää normaalia perhe-elämää, omaksua perheensä arvoja ja tapoja. heidät on jätetty heitteille jo taaperoina. systeemi "kasvattaa" ja koulu loput. siellä syljetään melkein opettajia silmiin eikä kukaan enää kunnioita poliisia tai vartijaa. omituinen ja villi maailma on tulossa. teinien huostaanotot kasvavat. vanhemmat eivät tunne lapsiaan eikä heillä ole lapsistaan mitään otetta. lapsille on annettu "kaikki" mitä rahalla saa mutta tärkein on jäänyt liian vähiin. kaikki vaan itsensä puolesta eikä kenenkään muun, sen huomaa jo tältä palstalta näistä "uuden ajan äideistä". mitään heiltä ei saa vaatia ja kaikki on vaikeaa, imettää ei tarvi/kannata, lapsi hoitoon heti kun saa niin pääsee taas salille ja aikuisten rientoihin..
Tai sitten ovat kasvaneet kotona ja tottuneet siihen, että äiti vastaa jokaiseen inahdukseen, vuoroa ei tarvitse odottaa, muita ei tarvitse kunnioittaa, vaan "kaikkimullehetinyt" marttyyrikoti
Kun kerran molempien pitää käydä töissä selvitäkseen jokapäiväisistä menoista? Jos ei halua asua kaupungin vuokrakaksiossa vaan ehkä rivarissa tai omakotitalossa ja joutuu ottamaan lainaa - ei lapsia jos ei pysty sitä perinnöllä tai huippupalkkaisen miehen tuloilla maksamaan??
Ilmeisesti olen ollut itsekäs kun olen uskaltanut hankkia 4 lasta ja vienyt heidät hoitoon 1,5 vuotiaina koska asumme mukavasti omassa talossa.
Tosin muistan että kotona ollessa taisin touhuta enemmän kodinhoidon kuin lasten kanssa mutta sitähän ei pyhät kotiäidit ajattele...? Nyt kun tulen töistä toinen tekee ruokaa/siivoaa vähän kun toinen on lasten kanssa. Samoin vl, yhdessä hoidetaan koti ja loppuaika ollaan lasten ehdoilla. Enemmän lapset kaipasivat ikäistään seuraa kuin meitä...!
Onneksi noista on kasvanut todella fiksuja ja hyvätapasia ihmisiä siitä huolimatta:)