Otanko vastaan tämän työpaikan?
Sain työtarjouksen erääseen hakemaani paikkaan, mutta epäröin nyt kovasti ottaa sitä vastaan. Plussat ja miinukset
+työnkuva juuri sellainen kuin haluankin
+vakituinen paikka
-todella pitkä työmatka (autolla ainakin tunti suuntaansa)
-olisin kunnan ainoa tämän ammatin edustaja ja olen vastavalmistunut
Eniten minua arveluttaa tuo pitkä matka,että miten sitä jaksaa. Alani on melko hyvin työllistävä, joten sijaisuuksia tulisi varmaan syksyllä vastaan kyllä, vakkaripaikkaa ei tuskin toista tarjota pariin vuoteen. Olisiko typerää hylätä muuten unelmaduuni pitkän työmatkan takia ja jäädä odottelemaan läheltä sijaisuutta? Muuttaminen ei onnistu, tai sitten muuttaisimme tuon minun työpaikan lähelle ja miehellä taas olisi pitkä matka. Kahteen autoon ei ole varaa,joten puoliväli ei ole vaihtoehto. Lapsia ei ole
Kommentit (3)
Tai aika plus miinus nolla olisi tuo minun työssäkäyminen jos kaksi autoa pitäisi sitä varten hankkia. Nyt kun ei ole yhtään.
virka sinänsä ei ole harvinainen, mutta täällä lähempänä meitä hakijoita on enemmän ja pari vuotta saa olla työkokemusta jotta vakituisen duunin saa. Tuolla kauempana pääsee siis helpommin vakituisiin.
samalla voisin katsella työpaikkaa lähempää, ainahan siitä työstä voi irtisanoutua, jos paikka löytyy lähempää.
Itselläni työmatkaan menee yhteen suuntaan vähintään tunti, mutta siihen tottui kyllä tosi nopeasti. Joskus se on jopa ihan mukavaa, työmatkalla kun saa hyvällä omalla tunnolla olla vaan ja miettiä omiaan.
Minä kuljin aiemmin bussilla ja nukuin tai luin, nykään kuljen omalla autolla ja kuuntelen radiota ja lauleskelen mukana. Kaipaan hieman sitä, että sain tunnin verran nukkua bussissa, koska nyt kun en sitä voi enää tehdä enkä ole pystynyt pidentämään yöunia, olen aika väsynyt välillä.
Joka tapauksessa työasiat ehtii aina unohtua matkan aikana, ja koti ja työ pysyy hyvin erillään toistaan, mikä on aika mukavaa myös.
(kaipaan kyllä välillä lyhempää työmatkaa, mutta se ei ole mahdollista, meidän asuinkaupungissa ei ole alani töitä ollenkaan tarjolla, enkä tahdo muuttaa täältä pois)
vaikka joku harviainen virka