Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies petti - nyt menossa samoihin firman juhliin tuon naisen kanssa

Vierailija
24.05.2012 |

Mies jäi kiinni suhteesta työkaveriinsa. Päätimme jatkaa ja olemme tehneet tosi kovasti töitä suhteemme eteen. Itse olen ollut hirveässä prässissä ja antanut itsestävni varmasti kaiken mitä on ollut irtipuristettavissa. Välillä tulevaisuus näyttää erittäin valoisalta, välillä taas iskee masennus kaikesta siitä mitä mies on tehnyt ja valehdellut. Olen itsekin tehnyt miehelle ikäviä asioita aikanaan (en kuitenkaan pettänyt) ja uskon että virheitä tekee jokainen ja niitä voi aidosti katua, itse ainakin. Ja voin rehellisesti myöntää, että itse osaltani ajoin miestä pois luotani, mutta en ollut valmis eroamaan.

Mies on jäänyt pois työpaikkansa iltatapahtumista ja valinnut minut niiden sijaan. Siitä olen ollut kovin iloinen. Nyt kuitenkin mies aikoo mennä firman kesäjuhliin, johon kuuluu aina runsaasti alkoholia ja jatkot kaupungilla. Tämä on mulle ihan sietämätön ajatus. En kestä ajatusta humalaisesta miehestä ja siitä toisesta naisesta tilittämässä tapahtunutta. Ja toki jossain alitajunnassa on pelko siitä, että jos jotain muutakin tapahtuu.

Mitä mieltä? Pitääkö antaa miehen mennä vaikka se on mulle aivan sietämätön ajatus? Vai voinko pyytää jäämään kotiin?

Mies voi mennä kyllä muihin juttuihin, mutta tuon naisen kanssa samoihin tilanteisiin en haluaisi hänen menevän. Meillä on yhteisiä tuttuja, joten tiedän kyllä mitä noissa työpaikan jutuissa pääosin tapahtuu, eli ketä on ollut paikalla jne.

Teillä pettäjille ja toisille naisille voin sanoa, että läheisen kuolema tai vakava sairaus on kamalampi asia kuin pettäminen. Muuta pahempaa en vois edes kuvitella. Mun elämä hajos ihan täysin ja niitä riekaleita yritän nyt korjailla.

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap saa tietää, jos mies pettää??

Jos mies on onnistuneesti pitänyt suhdetta 2kk, ei yksi panoilta todellakaan ole vaikeasti salattavissa, varsinkin nyt kun molemmat tietävät että ap on epäluuloinen.

Hyvin suurena on olemassa se todennäköisyys, että mies pettää taas, mahdollisesti myös jatkaa suhdetta. Myös sukupuolitauteihin ja yllätysvauvoihin kannattaa varautua jo etukäteen ainakin henkisesti, jos tuota peliä meinaa jatkaa.

Kynnys tehdä moraalittomia tekoja alenee joka kerta kun se ylitetään; pettämisen jälkeen uudelleen pettäminen on todellisuudessa helpompaa eikä vaikeampaa, kuten usein väitetään!

Ihan aikuisten oikeasti, oletko ap käsitellyt asiaa riittävästi? Muutama kk on todella lyhyt aika, varsinkin jos vielä esität tyytyväistä vaimoa (miksi helvetissä, jos saan kysyä???) miehen edessä!

Tällä kommentillani en toki saa palstalla suosiota, vaan minut tuomitaan katkerana ja kyynisenä ämmänä joka ei miestä edes saa, mutta siitä huolimatta sanon tämän. Minusta sinun kannattaisi harkita aikalisää, niin että pääsisit shokkivaiheesta yli ja saisit ensinnäkin oikeat tunteesi käsiteltyä ja mies saisi miettiä mitä ihan oikeasti tuli tehtyä ja miten tästä jatketaan. Tuo loputon ymmärtäminen ja jaksaminen ei tee hyvää kenellekään!

Vastuu pettämisestä on 100% pettäjällä, sinun tehtäväsi ei ole korjata suhdetta ja jaksaa vaan tehtäväsi on pitää itsestäsi huolta.

Itselläni ei ole kokemusta pettämisestä tai petetyksi tulemisesta, mutta olen vierestä seurannut ja tukenut ystävääni jota petettiin ja joka päätti suhteeseen jäädä. Nyt, vuosia myöhemmin, hän on sitä mieltä, että silloinen suhteen puolesta taisteleminen ja suhteen rakentaminen vahvemmaksi oli todellisuudessa heikkoutta ja pelkoa yksinjäämisestä. Häntä kuunneltuani olen luvannut itselleni, etten enää ikinä kannusta ketään naista jäämään pettävän miehen luokse. Toisiakin vaihtoehtoja on, vaikka siltä ei heikkona ja nöyryytettynä tunnukkaan!

Mitä ikinä teetkin, voimia ja jaksamista sinulle ap!

Vierailija
62/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanan VOIMAANNUTTAMINEN käytön ikuisiksi ajoiksi tästä eteenpäin, se on NIIN kulunut, typerä ja nolo ilmaisu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen jälkeen ei enää katsele maailmaa vaaleanpunaisten aurinkolasien takaa..

Tervetuloa todellisuuteen ja karuun maailmaan.

Itsekin saman kokeneena voin sanoa et mikään ei ole ennallaan enää koskaan. Omasta vastaavasta kokemuksesta on 10 vuotta..

Vierailija
64/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukaan ei petä, jos oma suhde on toimiva kaikilla osa-alueilla!!!

Jos uskollisuus ei ole ihmiselle tärkeä arvo, niin miksi se estäisi myöskään pettämästä?

Vierailija
65/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämiselle on aina jokin syy ja jos sitä ei selvitetä, jää asia kyllä pahasti kesken ja vaivaamaan. "Se vain tapahtui" ei ole mikään syy... Ja tämä voi petetyn mielestä kuulostaa tietenkin todella pahalta, mutta ne syyt ei aina ole vain siinä pettäjässä. Parisuhteen huonoon tilaan tarvitaan kaksi. Ja kukaan ei petä, jos oma suhde on toimiva kaikilla osa-alueilla!!! Tämä nyt siis vain tällaisena omana kokemuksena.

Kyllä pettämisen syyt on nimenomaan ja vain siinä pettäjässä. Jokaisessa parisuhteessa on huonot ja hyvät aikansa, ja jokainen tekee omat ratkaisunsa miten huonona aikana toimii. Panostaako omaan parisuhteeseensa, vai hässiikö työkaveria. Antaako ihastuksen mennä pidemmälle vai ottaako välimatkaa.

Vierailija
66/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle valehdeltiin menoista, yhtäkkiä tuli menoja duunin kuntosalille 30 km päähän jne. Mä luotin mieheeni täysillä enkä koskaan epäillyt yhtään vähää. Sitten jäi kiinni ja mun elämä romahti. Tuntuu että olen vieläkin ihan vereslihalla vaikka miehen edessä esitän 99% ajasta reipasta ja ihanaa vaimoa. Mies on lopettanut suhteen ja omien sanojen mukaan katuu enemmän kuin mitään. Voi olla että tarkoittaa, mutta sitähän minä en oikeasti voi koskaan tietää kun en hänen päähänsä pääse.

Mitä helvetin järkeä tossa on?

Vierailija
67/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies petti 3vuotta sitten. Ja nYT VASTA minä alan luottamaan mieheen uudestaan.

Ja voi että mua ottaa pattiin kun jotkut sanoo et se on myös petetyn vika. MIKSI?

minulla oli pitkä paraneminen, kävin terapeutilla ym.

Vierailija
68/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämiselle on aina jokin syy ja jos sitä ei selvitetä, jää asia kyllä pahasti kesken ja vaivaamaan. "Se vain tapahtui" ei ole mikään syy... Ja tämä voi petetyn mielestä kuulostaa tietenkin todella pahalta, mutta ne syyt ei aina ole vain siinä pettäjässä. Parisuhteen huonoon tilaan tarvitaan kaksi. Ja kukaan ei petä, jos oma suhde on toimiva kaikilla osa-alueilla!!! Tämä nyt siis vain tällaisena omana kokemuksena.

Kyllä pettämisen syyt on nimenomaan ja vain siinä pettäjässä. Jokaisessa parisuhteessa on huonot ja hyvät aikansa, ja jokainen tekee omat ratkaisunsa miten huonona aikana toimii. Panostaako omaan parisuhteeseensa, vai hässiikö työkaveria. Antaako ihastuksen mennä pidemmälle vai ottaako välimatkaa.

Kyllä se parisuhteen tila myöskin vaikuttaa siihen pettämiseen. Tätä ei vain suostuta tällä palstalla myöntämään.

Vierailija
69/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle valehdeltiin menoista, yhtäkkiä tuli menoja duunin kuntosalille 30 km päähän jne. Mä luotin mieheeni täysillä enkä koskaan epäillyt yhtään vähää. Sitten jäi kiinni ja mun elämä romahti. Tuntuu että olen vieläkin ihan vereslihalla vaikka miehen edessä esitän 99% ajasta reipasta ja ihanaa vaimoa. Mies on lopettanut suhteen ja omien sanojen mukaan katuu enemmän kuin mitään. Voi olla että tarkoittaa, mutta sitähän minä en oikeasti voi koskaan tietää kun en hänen päähänsä pääse.

Mitä helvetin järkeä tossa on?

MIKSI ihmeessä sinun pitää esittää yhtään mitään? Mies saa luvan kestää sen että näkee miten sinuun sattuu ja sinä saat luvan tuntea negatiiviset tunteesi rehellisesti. Miksi sinun pitää esittää miehellesi? Pelkäätkö kuitenkin että mies valitsee toisen naisen jos teet hänen olonsa epämiellyttäväksi vai pelkäätkö että mies saa sinusta jonkinlaisen yliotteen jos näytät heikkoutesi vai miksi ihmeessä esität?

Vierailija
70/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeastaan kaksi vaihtoehtoa: joko luotat tai et.

Toisekseen miehesi voisi kyllä yrittää hillitä alkoholinkäyttöään. Minkä vuoksi jotkut kesäjuhlat ovat syy ryyppäämiselle? Mä en ymmärrä. Ihan kuin juominen olisi jotenkin itsestäänselvä juttu, kun on firman kesäjuhlat.

Suhde kesti niin lyhyen aikaa, että tässä on hyvät mahdollisuudet vanhan suolan janotukselle. Ja on kevät, alkava kesä.

Minä sanoin joskus miehelleni (kertoi ihastuneensa työtoveriinsa), että parasta pistää orastavat tuttavallisempi suhde heti poikki. Mä en voinut katsoa vierestä, kun mies ihastuu johonkin toiseen. Siinä kulki mun raja. En ole katunut.

Vierailija
71/107 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on mielestänne riittävän hyvä syy parisuhteessa, että toinen pettää puolisoaan?

Se, että toinen kieltäytyy täysin keskustelemasta,

hoitamasta suhdettaan, kiristää lapsilla (jos erosta edes uskaltaa mainita) jne. Rautalangastako sulle pitää taivuttaa?

koska miten ihmeessä kuvailemassasi tilanteessa ratkaisu on pettäminen eikä parisuhdeterapia tai se että muutat lasten kanssa pois? Oletko Afganistanista vai muuten vain taloudellisesti/henkisesti täysin riippuvainen miehestäsi?

Vierailija
72/107 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lähtökohtaisesti ajattelee niin, että nämä juhlat ovat nyt aivan pakolliset, niistä ei voi mitenkään jäädä pois, niin sittenhän asiasta on turha edes keskustella? Ja siksi olisi kenties hyvä lähestyä asiaa vähän avoimemmin. Pakkohan ei ole kuin kuolla ja maksaa veronsa..

Vierailija
73/107 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamasta suhdettaan, kiristää lapsilla (jos erosta edes uskaltaa mainita) jne. Rautalangastako sulle pitää taivuttaa?

Se uhkailu on yleensä pelkkää uhkailua, kun repäiset itsesi irti, huomaat kyllä, että ne uhkailut on tehottomia. Ellei niissä ole perää ja todisteet löytyy?

On vain tosiasia, että jos ei parisuhteessa mene hyvin, ei se pettäminen ole ratkaisu, vaan jos ei mikään toimi, on parasta erota.

Oma äitinikin selitteli pitkään, ettei hän voi erota koska isäni uhkaili yms. Niin se vain sitten viimein repäs itsensä irti narsistin otteesta, vaikka siihen meni aikaa. Vaikeamman kautta, mutta miten se mies meidät olisi voinut viedä äidiltä? Ei ollut mitään syytä, vaikka oli uhannut ettei äitimme enää ikinä näe meitä ja hän saa huoltajuuden ymsymsyms.

Vierailija
74/107 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että kukaan ihastunut työkaveri ei ole koskaan tilittänyt minulle mitään vaimostaan. Se pelko on ihan turha. Tosin en tälle asialle vaimona hurraisi - sehän tarkoittaa, että vaimoa ei siinä suhteessa ajatella ollenkaan, häntä ikään kuin ei ole olemassa. Myös itse kun olen haksahtanut varatun miehen matkaan, en ole milloinkaan keskustellut miehen kanssa hänen vakikumppanistaan.

Nämä ovat vain pikku ihastuksia, jotka tulevat ja menevät. Ei niiden tarvitse tuhota hyvää avioliittoa. Ja useimmitenhan niissä ei mennä koskaan niin pitkälle, että n.s. petettäisiin siten kuin se tavallisesti ajatellaan. Vähän halaillaan, seksi useinkin jätetään kotiin. Näistä suhteista luullaan paljon enemmän kuin mitä niissä oikeasti tapahtuu.

Tämä monikymmenvuotisella kokemuksella.

että ei huomioi lainkaan petettävän osapuolen puolta asiasta. Mutta tuollaisiahan te pettäjät olette. Ajattelette vain itseänne. "Näitä tulee ja menee, elämä jatkuu, ja puolisoille ei kerrota."

Etkö koskaan tule ajatelleeksi, että jotkut ovat vakavissaan suhteessaan, joillekin uskollisuus on parisuhteen ehdoton edellytys, joidenkin mielenterveys järkkyy jos puolison petos käy ilmi, joidenkin lasten koti rikkoutuu, jotkut lapset joutuvat jättämään kotinsa ja menettävät isänsä jne. jos petos käy ilmi. Voi helvetti millaista kärsimystä sinun kaltaisesi ihmiset aiheuttavat joka ikinen päivä! Olet reppana paskahousu.

Taisi olla kurja lapsuus ja huonot vanhemmat sinulla. Narsisteilla aina on.

Missä sanoin, että olen pettänyt? Sinun kriteereilläsi tuskin olen (koska sinulle pettäminen varmaan tarkoittaa yhdyntää). Olen ihastunut toisaalle ja lähtenyt miehen mukaan eli ollut hänen kanssaan kahdestaan, mutta en perinteisessä mielessä pettänyt. Moni on ehkä luullut että olen, mutta enpäs olekaan.

Olen myös aina kertonut puolisolleni näistä sivuihastuksista, mikäli minulla on silloin sattunut puoliso olemaan. Mistä sait sen käsityksen, ettei nykinen parisuhteeni perustu rehellisyyteen? Kyllä se vaan perustuu. Me tiedämme molemmat, että ihastukset tulevat ja menevät. Ne ovat elämän pikku lahja ihmiselle. Ja kuten sanoin, ne eivät välttämättä tuhoa avioliittoa. Eivät, jos avioliitossa ollaan tosissaan, koko loppuelämää ajatellen, eikä vain sen aikaa kun ruusuisimmat unelmat kestävät.

Koeta myös muistaa, että kaikissa parisuhteissa ei ole lapsia eikä varsinkaan pieniä tai kotona asuvia lapsia. Jos minulla tai miehelläni on ihastus, millä tavalla se romahduttaa toisella paikkakunnalla opiskelevan poikamme elämän?

Minua on ensimmäisessä avioliitossani petetty useita kertoja ja usean eri naisen kanssa. Erosin sen takia. Se oli virhe, jota en aio toistaa tässä toisessa liitossani.

Vierailija
75/107 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se uhkailu on yleensä pelkkää uhkailua, kun repäiset itsesi irti, huomaat kyllä, että ne uhkailut on tehottomia. Ellei niissä ole perää ja todisteet löytyy? On vain tosiasia, että jos ei parisuhteessa mene hyvin, ei se pettäminen ole ratkaisu, vaan jos ei mikään toimi, on parasta erota. Oma äitinikin selitteli pitkään, ettei hän voi erota koska isäni uhkaili yms. Niin se vain sitten viimein repäs itsensä irti narsistin otteesta, vaikka siihen meni aikaa. Vaikeamman kautta, mutta miten se mies meidät olisi voinut viedä äidiltä? Ei ollut mitään syytä, vaikka oli uhannut ettei äitimme enää ikinä näe meitä ja hän saa huoltajuuden ymsymsyms.

Vierailija
76/107 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on mielestänne riittävän hyvä syy parisuhteessa, että toinen pettää puolisoaan? Se, että toinen kieltäytyy täysin keskustelemasta, hoitamasta suhdettaan, kiristää lapsilla (jos erosta edes uskaltaa mainita) jne. Rautalangastako sulle pitää taivuttaa?

koska miten ihmeessä kuvailemassasi tilanteessa ratkaisu on pettäminen eikä parisuhdeterapia tai se että muutat lasten kanssa pois? Oletko Afganistanista vai muuten vain taloudellisesti/henkisesti täysin riippuvainen miehestäsi?

Vierailija
77/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä rehellisesti miksi.

Vierailija
78/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästää naisen kanssa samoihin tiloihin?

Yritäpä löytää vähän luottettavampi kumppani, niin ei tarvitse prässätä itseään ja antaa kaikkeasi saadaksesi pitää tuon häntäheikin, kuten kirjoitat.

Vierailija
79/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä hyväksyisin ne juhlat. Sehän se on sitten äärimmäinen testi uskollisuudelle.

Vierailija
80/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä että ehkä puhuvat suhteestaan ja sitten mies tilittäisi musta ja hänestä. En tiedä pelkäänkö niinkään uutta pettämistä. Tuskin saisin siitä tietää kuitenkaan, en usko että mies tunnustaisi.

Pelkkä ajatus heistä humalassa samassa tilassa on mulle ihan sietämätön.

Tämä kesäjuhla on ainut mistä oikeasti olen stressannut ja mikä on mulle tosi vaikea asia hyväksyä. Haluaisin tuon naisen vain pois meidän elämästä ikuisiksi ajoiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme