Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies petti - nyt menossa samoihin firman juhliin tuon naisen kanssa

Vierailija
24.05.2012 |

Mies jäi kiinni suhteesta työkaveriinsa. Päätimme jatkaa ja olemme tehneet tosi kovasti töitä suhteemme eteen. Itse olen ollut hirveässä prässissä ja antanut itsestävni varmasti kaiken mitä on ollut irtipuristettavissa. Välillä tulevaisuus näyttää erittäin valoisalta, välillä taas iskee masennus kaikesta siitä mitä mies on tehnyt ja valehdellut. Olen itsekin tehnyt miehelle ikäviä asioita aikanaan (en kuitenkaan pettänyt) ja uskon että virheitä tekee jokainen ja niitä voi aidosti katua, itse ainakin. Ja voin rehellisesti myöntää, että itse osaltani ajoin miestä pois luotani, mutta en ollut valmis eroamaan.

Mies on jäänyt pois työpaikkansa iltatapahtumista ja valinnut minut niiden sijaan. Siitä olen ollut kovin iloinen. Nyt kuitenkin mies aikoo mennä firman kesäjuhliin, johon kuuluu aina runsaasti alkoholia ja jatkot kaupungilla. Tämä on mulle ihan sietämätön ajatus. En kestä ajatusta humalaisesta miehestä ja siitä toisesta naisesta tilittämässä tapahtunutta. Ja toki jossain alitajunnassa on pelko siitä, että jos jotain muutakin tapahtuu.

Mitä mieltä? Pitääkö antaa miehen mennä vaikka se on mulle aivan sietämätön ajatus? Vai voinko pyytää jäämään kotiin?

Mies voi mennä kyllä muihin juttuihin, mutta tuon naisen kanssa samoihin tilanteisiin en haluaisi hänen menevän. Meillä on yhteisiä tuttuja, joten tiedän kyllä mitä noissa työpaikan jutuissa pääosin tapahtuu, eli ketä on ollut paikalla jne.

Teillä pettäjille ja toisille naisille voin sanoa, että läheisen kuolema tai vakava sairaus on kamalampi asia kuin pettäminen. Muuta pahempaa en vois edes kuvitella. Mun elämä hajos ihan täysin ja niitä riekaleita yritän nyt korjailla.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paristakin syystä. Miehen silmissä saisit varmasti rutkasti lisäpisteitä ja suhteenne tulevaisuus näyttäisi taas hieman valoisammalta, kun hän kokisi, että epävarmasta olostasi huolimatta päätät luottaa häneen. Hän varmasti tietää, että mahdollisuuksia ei enää ole jaossa, joten voisin kuvitella, että mitään epäilyttävää ei tule tapahtumaan. Ja kuten sanoit, virheitä sattuu, mutta itse varmasti tiedät, onko mies niistä opiksi ottanut. Sinä olet ottanut omistasi, anna miehelle mahdollisuus todistaa että hänkin on. Älä ole marttyyri sanomalla "mene nyt sitten vaikka kyllä minä niin mieleni pahoitan", vaan sano että luotat häneen, et varsinaisesti rrrrrakasta ajatusta, mutta toivot että hänellä on kiva ilta.

Toiseksi, tuohan on tosiaan ultimaalinen testi miehelle. Humalassa tuon naisen läheisyydessä... Mulla on tuntuma, että mitään ei tapahdu, mutta jos tapahtuisi, niin saisit siitä varmuuden sille, että ero olisi sittenkin oikeampi ratkaisu. Kuka haluaisi olla väärin perustein toisen kanssa, luottaen ihmiseen joka ei lopulta kuitenkaan ole sen arvoinen!

Kolmanneksi, se voimaannuttaa sua. Joskus sun on hänet "päästettävä" kuitenkin. Ihan varmasti kääntää vatsaa ajatukset siitä, mitä VOI tapahtua, ja ihan vaan sen naisen läsnä olo samoissa juhlissa. Kuitenkin, kun "annat luvan" (mua aina vähän epäilyttää käyttää tuollaista termiä, kuitenkin kaksi oikeustoimikelpoista ihmistä...) ja mies lopulta poistuu ovesta, sinä olet järjestänyt itsellesi jotain ekstrakivaa tekemistä (minä saunoisin siidereineen, söisin suklaata yms. =p ), niin huomaat, että sinä selvisit siitä lähdöstä. Mitään kamalaa ei tapahdu _sinulle_ vaikka päästät miehen. Aika voi kulua hitaasti ja se voi olla kiduttavaa, mutta mä veikkaan, että sieltä kömpii sitten klo 2 kuitenkin humalainen, mutta tyytyväinen mies, joka on ikävöinyt sinua eikä ole käyttänyt luottamustaan väärin... Silloin ajattelet, että noni, eihän tässä käynyt kuinkaan.

Oikeasti, ethän voi muuta kuin luottaa aidosti jossain vaiheessa, jos olet päättänyt jatkaa suhteessa vilpittömästi.

Sekin syy (nro 4), että ei mies tuollaista mahdollisuutta tarvitse, jos pettää vielä haluaisi. Et siis käytännössä menetä mitään. Jos olisi pettääkseen, niin kyllä niitä "ylitöitä" aina järjestyy.

Syy nro 5: kuten totesin, mies on ihan oma itsenäinen ihmisensä ja vaikka ymmärrän vaikean historian tässä takana pettämisineen, niin koetko oikeasti, että voit hyvällä omatunnolla KIELTÄÄ miestä menemästä? Varmaan jää kotiin, jos anot, syyllistät, kerjäät, huudat, riehut, itket tms., mutta onko sekään enää reilua...?

Anna mennä, kyllä sinä selviät. =)

Vierailija
82/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippa tuli silmään, niin kauniisti kirjoitit. Olen elänyt elämäni tuskallisimman kevään ja vaikka rakastan miestäni, luottamuksen rakentaminen tekee kipeää, niin kipeää että välillä tunnen hajoavani.

En osaa vielä sanoa osaanko suhtautua noin järkevästi kuin kirjoitat, vaikka viisaalta se kuulostaa. Mutta annoit voimaa jo pelkällä kirjoituksella, kiitos siitä.

Outoa löytää noin fiksu ihminen täältä AV:lta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, kauniistihan sinä kirjoitat ja tuoha olisi se ihanne tilanne..muttamutta, noin naiivisti vaan ei voi ajatella! kyllä tuollaisia ihmisiäkin on mutta kyllä HYVIN moni mies käyttäisi tilannetta hyväkseen ja puuhastelisi jotain selän takana, vaikkei nyt ihan sänkyyn asti menisikään. minulla on kokemusta tuollaisesta korkean moraalin miehestä joka ei pettänyt ja kokemusta on myös täysin päinvastaisesta joka pettää ja 'katuu' mutta lopulta pettää uudestaan..sen suhteen jälkeen ymmärrän olevani todella varuillani sellaisen kanssa joka jo kerran on pettänyt...

Vierailija
84/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippa tuli silmään, niin kauniisti kirjoitit. Olen elänyt elämäni tuskallisimman kevään ja vaikka rakastan miestäni, luottamuksen rakentaminen tekee kipeää, niin kipeää että välillä tunnen hajoavani. En osaa vielä sanoa osaanko suhtautua noin järkevästi kuin kirjoitat, vaikka viisaalta se kuulostaa. Mutta annoit voimaa jo pelkällä kirjoituksella, kiitos siitä. Outoa löytää noin fiksu ihminen täältä AV:lta!

Voin vain kuvitella millaista sinulla on ollut, mua ei ole sitten teinisuhteeni petetty (olen tätä "luotan kunnes toisin todistetaan" -koulukuntaa), joten siinä mielessä tietysti kirjoitukseni on ihan pelkkää teoriaa. En tiedä osaisinko itsekään suhtautua yhtä järjellä asiaan, mutta toisaalta, ehkä siksi on helpompi katsoa tilannettasi ulkopuolisen silmin. Kuinka se IDEAALItilanteessa menisi. =)

Ja vaikkei minua ole petetty, niin olen silti toisinaan tuntenut mustasukkaisuuden kuumottavan poltteen, ja se on ruma ote. Siis tarkoitan omassa tapauksessani, kun itselläni ei ole siihen edes mitään syytä. Siltä kannalta olen kuitenkin näitä asioita pohtinut ja tukahduttanut sitä mustasukkaisuutta. Toista ei voi väkisin pidellä, mitenkään.

Sun tilanteesi on paljon akuutimpi ja kipeämpi, joten toisaalta, ole ihan rehellinen omillekin tuntemuksillesi. Jos päästäminen yksinkertaisesti tuntuu ihan kohtuuttoman pahalta, niin helposti on kumottavissa kaikki aiemmat järkisyyni ja miehenkin tehtävä on ymmärtää, että sinä et ole siihen vielä valmis. Kyllähän se aikamoista yli-inhimillisyyttä vaatii, että pystyy noin analyyttisesti tilanteeseen suhtautumaan - mies + tuo nainen + alkoholitarjoilu...

Mutta ennen kaikkea sinun itsesi vuoksi toivoisin, että jos ei nyt, niin joskus tässä olet valmis päästämään miehen. Saisit huomata, että ihan oikeasti sinä selviät siitä. =)

nro 6

Vierailija
85/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, kauniistihan sinä kirjoitat ja tuoha olisi se ihanne tilanne..muttamutta, noin naiivisti vaan ei voi ajatella! kyllä tuollaisia ihmisiäkin on mutta kyllä HYVIN moni mies käyttäisi tilannetta hyväkseen ja puuhastelisi jotain selän takana, vaikkei nyt ihan sänkyyn asti menisikään. minulla on kokemusta tuollaisesta korkean moraalin miehestä joka ei pettänyt ja kokemusta on myös täysin päinvastaisesta joka pettää ja 'katuu' mutta lopulta pettää uudestaan..sen suhteen jälkeen ymmärrän olevani todella varuillani sellaisen kanssa joka jo kerran on pettänyt...

nro 6

Vierailija
86/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin täytyy sanoa että toivon että jokainen, joka oikeuttaa pettämisen vittumaisella vaimolla tai tilanteella (tai millä tahansa tekosyyllä tai sitten päästää tämän miehen avioliitosta ja lapsista tienneen toisen noisen syyllisyydestä sillä että tällä ole mitään vastuuta toisen avioliitosta) joutuu tälläisen pettämisen kohteeksi. Mulla ainakin koko elämän perusta murtui, en ole enää sama luottavainen ihminen joka olin vielä viime syksynä enkä voi varmaan koskaan enää nukahtaa ajattelematta tapahtunutta. Toivon, että joskus siitä tulee vain muisto menneestä eikä se satuttaisi enää niin lujaa.

Vierailija
87/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko tuosta pettämisestä on ja kauanko sitä suhdetta kesti? Ymmärrän hyvin, että ajatus juhlista ahdistaa. Itsekin aika ajoin mietin todella paljon, että mitä siellä töissä oikein tapahtuu.. mieheni on paljon matkoilla, joten en voi oikeasti koskaan tietää, mitä siellä puuhataan, ellei jää kiinni jostain. Mutta epäilyjen kanssa ei voi elää. Itse olen yrittänyt ajatella, että jos pettää, niin pettää. Minä en voi asialle tehdä YHTÄÄN MITÄÄN. Voin elää elämääni mahdollisimman hyvin. Jos valintani jatkaa mieheni kanssa osoittautuu sietämättömäksi, myös minulla on oikeus olla valmis eroamaan.

Eli: voit kertoa miehelle, että sinua pelottaa ja huolettaa, mitä juhlissa tapahtuu. Jos mies on järkevä, hän ymmärtää huolesi. Mutta et voi "kieltää" häntä menemästä. Ja onhan siellä muitakin ihmisiä.. tuskin hän edes viettää iltaa ko. naisen kanssa. Oletko kysynyt, mitä hän tuosta naisesta tätä nykyä ajattelee? Voihan olla, ettei hän ole lainkaan enää kiinnostunut ja ihmettelee että mikä sai hänet haksahtamaan.. Lisäksi et voi sitoa häntä loputtomiin, sekin sitten osaltaan alkaa syödä suhdetta. Anna mennä, anna vetää kännit ja keität aamulla kahvit. Jos mies ei ole palannut kotiin tai muuten ei ole ollut luottamuksen arvoinen, niin sitten voit lähteä miettimään asiaa uudestaan.

Vierailija
88/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole onnellinen että sinua ei ole petetty. onhan se paljon parempi elää noin sinisilmäisesti kuin katkeroituneena ja petettynä. ja tarkoitan tätä oikeasti. kasi

Vierailija
89/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole onnellinen että sinua ei ole petetty. onhan se paljon parempi elää noin sinisilmäisesti kuin katkeroituneena ja petettynä. ja tarkoitan tätä oikeasti. kasi

oikeasti nro 6 on ainoa, joka kiteytti aivan oikein koko asian. Ihmistä ei voi omistaa ja jos pettäminen on tapahtuakseen, se voi tapahtua myös "ylitöissä" ( itseasiassa varmaan todennäköisemmin niin kuin isoissa juhlissa, joissa muutkin ovat paikalla ).

Kaikkea hyvää sulle AP ja toivottavasti mies osoittautuu luottamuksen arvoiseksi.

Vierailija
90/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juttu on tuore.. Itsellä on kuitenkin jo kulunut pari vuotta, ja silti aika ajoin ahdistaa. Tuntuisi kyllä kurjalta, ymmärrän sinua hyvin. Voisiko mies mennä juhliin esim. autolla, ja tulla tiettyyn aikaan kotiin?

Kuinka paljon mies on jutellut asiasta kanssasi? Millä mielellä hän on? Oliko kyseessä siis pitempi suhde, vai vain satunnainen hairahdus?

Vierailija
91/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle valehdeltiin menoista, yhtäkkiä tuli menoja duunin kuntosalille 30 km päähän jne. Mä luotin mieheeni täysillä enkä koskaan epäillyt yhtään vähää. Sitten jäi kiinni ja mun elämä romahti. Tuntuu että olen vieläkin ihan vereslihalla vaikka miehen edessä esitän 99% ajasta reipasta ja ihanaa vaimoa. Mies on lopettanut suhteen ja omien sanojen mukaan katuu enemmän kuin mitään. Voi olla että tarkoittaa, mutta sitähän minä en oikeasti voi koskaan tietää kun en hänen päähänsä pääse.

Vierailija
92/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuunkin on varattu työkaveri ihastunut ja jotain pientä olen hänen kanssaan tullut firman bileissä tehneeksikin. Ja toisaalta minuakin on petetty, joten kokemusta minulla on molemmlta puolilta.

Kuvitelmasi, että mies ja nainen tilittävät asioitaan juhlissa, ei välttämättä pidä lainkaan paikkaansa. Nykyään on paljon mahdollisuuksia tilittää huomaamattomasti muutenkin, joten jos jotain tilitettävää on, he ovat sen varmasti jo tehneet.

Jos miehesi on jo järjestelmällisesti jäänyt pois yhteisistä menoista, se on ollut naiselle selvä merkki, että teillä panostetaan nyt yhteiseen tulevaisuuteen. En usko, että hän lähestyy miestäsi juhlissa lainkaan. Ja jos miehesi lähestyy, hän saa todennäköisesti pakit. Itsekin olen tehnyt niin useitakin kertoja.

Työpaikan ihastumiset päätyvät usein aika nopeastikin tilanteeseen, jossa molemmilla (tai vain toisella) saattaa olla jotakin pientä haikeutta, joka johtaa lähestymään toista yhteisissä iltariennoissa. Tämä ei tarkoita, että mitään tapahtuisi. Mitään rajaa ei välttämättä ylitetä.

Anna miehen nyt testata päätöksensä pitävyyttä. Vaimo on näissä tilanteissa mielestäni aina vahvoilla ja pystyy pitämään miehensä, jos vain haluaa. Pitää kuitenkin hieman malttaa mieltään ja odottaa rauhallisena.

Vierailija
93/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten miehesi jäi suhteesta kiinni?

suhdetta kesti kuitenkin 2 kk eli ei hetken hairahdus, onko miehesi perustellut tekojaan mitenkään?

onko se toinen nainen varattu?

miksi mies nyt yhtäkkiä haluaa mennä juhliin?

Vierailija
94/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuta sanoa, kuin että et ole yksin! Tätä tapahtuu niin paljon. Se on kauheaa, raastavaa, ahdistavaa, ja kuten sanoit, maailma romahtaa. Muista että sinulla on oikeus myös osoittaa miehelle joskus, kuinka pettynyt ja vihainen olet. Et voi vain näyttää hymynaamaa koko ajan. Esim. nyt voit asiallisesti sanoa, että tuntuu tosi pahalta kun lähdet sinne juhliin, olethan luottamukseni arvoinen?

mulle valehdeltiin menoista, yhtäkkiä tuli menoja duunin kuntosalille 30 km päähän jne. Mä luotin mieheeni täysillä enkä koskaan epäillyt yhtään vähää. Sitten jäi kiinni ja mun elämä romahti. Tuntuu että olen vieläkin ihan vereslihalla vaikka miehen edessä esitän 99% ajasta reipasta ja ihanaa vaimoa. Mies on lopettanut suhteen ja omien sanojen mukaan katuu enemmän kuin mitään. Voi olla että tarkoittaa, mutta sitähän minä en oikeasti voi koskaan tietää kun en hänen päähänsä pääse.

Vierailija
95/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi haluaa mennä mihin tahansa tilaisuuteen, et sinä voi häntä kieltää. Rakkaus on aina sitä että toisen antaa valita vapaaehtoisesti eikä sitä että toinen pakotetaan.

Jos miehesi haluaa pettää, ei hän tarvitse siihen noita juhlia.

Oletko puhunut miehesi kanssa asioista perusteellisesti? Kuinka hyvin pettäminen on käsitelty? Vai onko vaiettu, torjuttu?

Vierailija
96/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että kukaan ihastunut työkaveri ei ole koskaan tilittänyt minulle mitään vaimostaan. Se pelko on ihan turha. Tosin en tälle asialle vaimona hurraisi - sehän tarkoittaa, että vaimoa ei siinä suhteessa ajatella ollenkaan, häntä ikään kuin ei ole olemassa. Myös itse kun olen haksahtanut varatun miehen matkaan, en ole milloinkaan keskustellut miehen kanssa hänen vakikumppanistaan.

Nämä ovat vain pikku ihastuksia, jotka tulevat ja menevät. Ei niiden tarvitse tuhota hyvää avioliittoa. Ja useimmitenhan niissä ei mennä koskaan niin pitkälle, että n.s. petettäisiin siten kuin se tavallisesti ajatellaan. Vähän halaillaan, seksi useinkin jätetään kotiin. Näistä suhteista luullaan paljon enemmän kuin mitä niissä oikeasti tapahtuu.

Tämä monikymmenvuotisella kokemuksella.

Vierailija
97/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyse oli yhdestä kännipanosta, ei suhteesta, joten sikäli ilmeisesti eri tilanne kuin teillä.

Olin 3kk pettämisen jälkeen samoissa juhlissa tuon toisen miehen kanssa, tuo oli itse asiassa ensimmäinen kerta, kun olin missään viihteellä pettämisen jälkeen. Mun mies ei missään vaiheessa ehdottanut, että jättäisin menemättä, meilläkin ne oli koko firman isot kesäjuhlat, joista pois jääminen ilman hyvää syytä olisi aiheuttanut aika paljon selittelyä minullekin. Itse ratkaisin tämän asian niin, että lähetin miehelleni noin tunnin välein ja tiheämminkin viestejä. Mitä tehdään, missä ollaan. En mennyt jatkoille baariin, vaan hotelliin nukkumaan (olin siis yön yli vieraalla paikkakunnalla).

Juttelin kyllä tämän toisen miehen kanssa. Emme kumpikaan tilittäneet yhtään mitään, lähinnä kyse oli "strategiapalaverista" sen suhteen, mitä sanotaan niille työkavereille, jotka mahdollisesti epäilevät jotain. Se oli tehty jo aikaisemmin selväksi, että mitään ei tule enää koskaan tapahtumaan. Kummallakaan ei ollut mitään haluja toista kohtaan.

Me menimme mieheni kanssa pariterapiaan pettämisen jälkeen. Pettämiselle on aina jokin syy ja jos sitä ei selvitetä, jää asia kyllä pahasti kesken ja vaivaamaan. "Se vain tapahtui" ei ole mikään syy... Ja tämä voi petetyn mielestä kuulostaa tietenkin todella pahalta, mutta ne syyt ei aina ole vain siinä pettäjässä. Parisuhteen huonoon tilaan tarvitaan kaksi. Ja kukaan ei petä, jos oma suhde on toimiva kaikilla osa-alueilla!!!

Tämä nyt siis vain tällaisena omana kokemuksena.

Vierailija
98/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. nyt voit asiallisesti sanoa, että tuntuu tosi pahalta kun lähdet sinne juhliin, olethan luottamukseni arvoinen?

Joko mies on luottamuksen arvoinen tai sitten ei ole.

Vierailija
99/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haluaisi olla tuollaisen puolison kanssa.

Siis että haluaa mennä.

Ja on itsestään selvää mitä siellä kännissä lopuksi tehdään.

Vierailija
100/107 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä en ole sinisilmäinen tässä asiassa. Minua on petetty työkaverin kanssa ja ollaan käyty se helvetti läpi. Mulle oli ihan sama juttu vaikein kuin ap:lle. En uskonut uuteen pettämiseen, eikä sitä ole tapahtunutkaan, mutta tuo heidän keskinäinen juttelu ja asioiden puinti jännitti yhteisissä tilaisuuksissa. Olen silti päästänyt miehen ja olen asiasta kutosen kanssa samoilla linjoilla. Arvet tapaus on jättänyt, mutta se on jälkeenpäin ainoa oikea tapa toimia, jos meinaa saada suhteen toimimaan. Tsemppiä, täällä av:lla aina neuvotaan eroamaan tilanteessa kuin tilanteessa, mutta itse en usko tähän nykyiseen kertakäyttöihmissuhdekulttuuriin ja jos olette molemmat valmiita tekemään kovasti töitä, niin saatatte hyvinkin saada suhteenne toimimaan. Tämäkin iltameno on yksi niistä vaikeista jutuista, joiden eteen on tehtävä töitä. Jaksamista sulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi