Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä töitä filosofian maisterit muka saa? =D

Vierailija
19.05.2012 |

Lukuunottamatta jotain ihmeen aineenopen työtä. Mitä filosofian maisterit tekee isona? Uteliaisuuttani kyselen.

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä ei tarvitse tehdä pätkissä tai itsensä työllistäen ja siitä maksetaan ihan oikeaa palkkaa (siis enemmän kuin keskiasteen porukalle).

Tämä on vain oma määritelmäni, tunnustan sen. Jotkut kai ovat valmiita epävarmaan tulevaisuuteen surkealla palkalla.

ap

Vierailija
22/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki humanistisesta tulevat ovat filosofian maistereita käsittääkseni. Mutta ihan oikeasti olen niin tietämätön, etten tiedä mitä ne aikuisten oikeesti TEKEE valmistuttuaan. ap

Kyllä varmasti itse keksit vastauksen, kun vähän mietit...

... mutta entä kulttuurihistoria, filologia, kirjallisuustiede, naistutkimus tai muut ihme hurlumheit? Humanistit siis. ap

Tiedätkö edes mitä on filologia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki humanistisesta tulevat ovat filosofian maistereita käsittääkseni. Mutta ihan oikeasti olen niin tietämätön, etten tiedä mitä ne aikuisten oikeesti TEKEE valmistuttuaan.

ap

... mutta entä kulttuurihistoria, filologia, kirjallisuustiede, naistutkimus tai muut ihme hurlumheit? Humanistit siis.

ap

No kirjallisuustieteen opiskelijoista voi tulla vaikka äikänopeja, kustannustoimittajia, toimittajia, tutkijoita, filologioiden opiskelijoista noita samoja, tai kääntäjiä ja tulkkeja. Nyt esimerkiksi. Tuttavapiirissäni ei ole naistutkimuksen tai kult.hissan pääaineopiskelijoita, joten en heidän tavallisimmista työpaikoistaan oikein tiedä.

Vierailija
24/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on jotakin 4700. Itse olen tosi tyytyväinen, vaikka jollekin tuo voi olla tosi vähän.

Vierailija
25/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasti otettava ammatti: ihan oikea ammatti, työtä ei tarvitse tehdä pätkissä tai itsensä työllistäen ja siitä maksetaan ihan oikeaa palkkaa (siis enemmän kuin keskiasteen porukalle).

Tämä on vain oma määritelmäni, tunnustan sen. Jotkut kai ovat valmiita epävarmaan tulevaisuuteen surkealla palkalla.

ap

ammattia tässä ketjussa on lueteltu, mutta ilmeisesti ne ei kelpaa sulle.

Onko muuten freelancer-yrittäjäkin sun kirjoissa pätkätyöläinen?

Vierailija
26/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on jotakin 4700. Itse olen tosi tyytyväinen, vaikka jollekin tuo voi olla tosi vähän.

Ja olen lukenut 3 ainetta siitä ap:n hurlumhei-listasta.

Vierailija
27/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä ei tarvitse tehdä pätkissä tai itsensä työllistäen ja siitä maksetaan ihan oikeaa palkkaa (siis enemmän kuin keskiasteen porukalle).

ap

Millä tahansa muulla alalla voi joutua työttömäksi. Esim. ekonomeja ja dippainssejä on paljon työttöminä.

Vierailija
28/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kahden tutkinnon verran) hurlumhei-aineita eikä ole työllistynyt. Haaveilen kirjailijan ammatista, ja koska ap:n mukaan kuka tahansa voi olla kirjailija, niin ehkä minusta sellainen tulee.

Vierailija
29/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki humanistisesta tulevat ovat filosofian maistereita käsittääkseni. Mutta ihan oikeasti olen niin tietämätön, etten tiedä mitä ne aikuisten oikeesti TEKEE valmistuttuaan. ap

... mutta entä kulttuurihistoria, filologia, kirjallisuustiede, naistutkimus tai muut ihme hurlumheit? Humanistit siis. ap

Tiedätkö edes mitä on filologia?

Filologia käsittääkseni on jonkin sortin kielitiedettä? Voin hyvin olla väärässäkin. Mitä ne filologit sitten tekevät?

BTW: Tietämättömyys ei ole tyhmyyttä. Kukaan ei ole asiantuntija kaikessa. Tyhmää on olla kysymättä ja oppimatta vain siksi, että pelkää vaikuttavansa "tyhmältä". ;)

ap

Vierailija
30/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"paska joku ihmeen aineenopettajan duuni" on ihan ok. Palkka on 4000 € ja vuodesta on neljäsosa vapaata.

No, kaikki ei tykkää.

Varsinkin pienten lasten äidille aineenopen ammattihan on ihan unelmaduuni. Välillä lyhyitäkin päiviä, ei tarvitse koskaan miettiä loma-aikojen hoitokuvioita, kesällä 10 viikkoa vapaata, palkka mulla 4500e kuussa, kyllä sillä leipää pöytään saa.

Jonkun mielestä paskaduuni, omasta mielestäni ihan kelpo ammatti. Voisi sitä turhempaakin työtä tehdä.

Suurin osa mun tuntemista filosofian maistereista on opettajia - yllättäen. Mutta opiskelukavereita on nykyään ainakin toimittajina, kääntäjinä, koulutussuunnittelijoina ja muissa mm. koulutukseen liittyvissä hallintotehtävissä.

Vierailija
31/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala?

ap

Vierailija
32/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasti otettava ammatti: ihan oikea ammatti, työtä ei tarvitse tehdä pätkissä tai itsensä työllistäen ja siitä maksetaan ihan oikeaa palkkaa (siis enemmän kuin keskiasteen porukalle).

ap

ap

Vierailija
33/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filologia käsittääkseni on jonkin sortin kielitiedettä? Voin hyvin olla väärässäkin. Mitä ne filologit sitten tekevät?

BTW: Tietämättömyys ei ole tyhmyyttä. Kukaan ei ole asiantuntija kaikessa. Tyhmää on olla kysymättä ja oppimatta vain siksi, että pelkää vaikuttavansa "tyhmältä". ;)

ap

yliopistossa jotain kieltä, opiskelee todennäköisesti filologiaa (esim. englantilainen tai ranskalainen f.), tosin kaikki kieliaineet ei ole nimeltään filologioita. Sitten on vielä erikseen yleinen kielitiede.

Ei ole tyhmyytä olla tietämätön, mutta sitä kyllä liippaa se, että muodostaa vahvoja ennakkoluuloja pelkkien oletusten perusteella - esim sinä pidät filologiaa "hurlumhei"-aineena, vaikket edes tiedä, mitä se on...

Vierailija
34/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

On.

ap

yrittäjät siis susta pätkätyöläisiä, vai ainoastaan humanististen alojen yrittäjät?

Vierailija
35/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap aivan selvästi on sekä tyhmä että tietämätön.

Vierailija
36/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla on filosofian maisterin tutkinto (FM). Pääaineeni on teoreettinen filosofia ja sivuaineeni naistutkimus. Opintoviikkoja yliopistossa kertyi noin 210 (maisterin tutkinto 160 ov)

Olen lisäksi muodollisesti pätevä opettaja filosofiassa ja elämänkatsomustiedossa. Sitä työtä olen tehnyt jo kauan, enkä päivääkään ole ollut työttömänä.

Palkka on 3300 €/kk.

Vierailija
37/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee joidenkin kielten opintokokonaisuuteen. En nimittäin ole törmännyt venäläiseen filologiaan tai japanilaiseen filologiaan, enkku, saksa ja monet romaaniset kielet tuntuvat järjestyvän yo-oppiaineena tuolla filologia-termillä. Filologia pitää sisällään tietääkseni kirjallisuuden, kulttuurin ja kielihistorian tuntemusta. Ehkä on jokin historiallinen syy tuohon termiin tiettyjen kielten kohdalla. Suomen kielen kohdalla tai puhutaan fennistiikasta, mutta sillä viitataan enemmän tutkimusalaan.

Vierailija
38/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Muita varmoja nakkeja ei enää ole kuin lääkäri ja lakimies.

Millä tahansa muulla alalla voi joutua työttömäksi. Esim. ekonomeja ja dippainssejä on paljon työttöminä.

Ei lakimieskään ole varma nakki.

Vierailija
39/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli filosofian maisteriksi. Onko se oikea ammatti?

Vierailija
40/152 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä pitää olla humanistinen tausta. Minä olen vielä lukenut pääaineena niin uskomatonta hurlumheiainetta, ettei ap varmaan edes tiedä sellaisen olemassaoloa, mutta enpä kerro, ettei tunnistettaisi ;-). Ja meitä on 40 samanlaista lähimpinä kollegoina ja lisää muualla. Yksikin on lukenut klassista arkeologiaa, huhheijaa! Ja kehitysmaatiedettä!

Mikä ala?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän