Mitä töitä filosofian maisterit muka saa? =D
Lukuunottamatta jotain ihmeen aineenopen työtä. Mitä filosofian maisterit tekee isona? Uteliaisuuttani kyselen.
Kommentit (152)
FM-tutkinnon jälkeen on tullut tehtyä lähinnä tiedottajan, projektivastaavan, viestintäkoordinaattorin ja päätoimittajan hommia. Palkka nykyisin ok, työuran alussa ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki humanistisesta tulevat ovat filosofian maistereita käsittääkseni. Mutta ihan oikeasti olen niin tietämätön, etten tiedä mitä ne aikuisten oikeesti TEKEE valmistuttuaan.
apEtkös ole katsonut vanhoja Suomi-filmejä?
Me maisterit teemme töitä valtion virastoissa tai maineikkaissa kouluissa, kirjoitamme kirjoja ja matkustelemme ulkomailla.
Heti Gaudeamus igiturin ja Armaan ajan laulettuamme riennämme kolmeksi kuukaudeksi valkoiseksi maalatulle huvilallemme Hämeeseen, Roineen rannoille, rentoudumme pellavaisissa kesäpuvuissamme ja ehkä satunnaisesti selailemme väitöskirjaamme (joka käsittelee antiikin Rooman univira -mentaliteettia Messalinan näkökulmasta) - mikäli sosiaaliselta elämältämme ja rentouttavalta sulkapallon peluultamme siihen jaksamme paneutua.Vivas, crescas, floreas! on meidän filosofian maistereiden motto. Puhumme keskenämme mieluusti latinaa.
Touché! :D
Miksi opiskella vuosia suuntaa antavista työpaikoista ?
Mitä tahansa työtä missä pääsyvaatimuksena ylempi korkeakoulututkinto
Vierailija kirjoitti:
Filosofian maiteri olen, vaikka pääaineeni oli historia. Luin kyllä oikeasti filosofiaa ja etiikkaakin.
Minun tuntemani fm on lukenut biologiaa ja työskennellyt työuransa kasvituotannon parissa.
Myös luonnontietelijät ym. valmistuvat yleensä filosofian maistereiksi.
Kaikki matemaattis-luonnontieteelliset maisterit on myös filosofian maistereita: matematiikka,tilastotiede, ATK, tietojenkäsittely, biologia, maantiede, farmasia, biokemia, kemia, fysiikka jne.
Kaikkea muuta kuin sinä onneton vauvis chat lusmu..
Pakkohan ei ole mitään hanttihommaa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki humanistisesta tulevat ovat filosofian maistereita käsittääkseni. Mutta ihan oikeasti olen niin tietämätön, etten tiedä mitä ne aikuisten oikeesti TEKEE valmistuttuaan.
ap
Vaikka mitä. Osa voi olla samoissa töissä kuin muiden alojen maisterit. Reilu pari tonnia ja siitä ylöspäin on yleinen palkkataso, osalla voi olla matalampi. Mitä mielekkäämpi työ, sitä enemmän halukkaita, joten voi vaikuttaa palkkaan.
Moneen paikkaan filosofian maisteri voidaan valita amk-koulutetun ohi, kunhan jotain työkokemusta on. Yksityiselle sektorille, virastoon, minne vaan.
Olen FM ja tittelini töissä on insinööri. :)
Etkös ole katsonut vanhoja Suomi-filmejä?
Me maisterit teemme töitä valtion virastoissa tai maineikkaissa kouluissa, kirjoitamme kirjoja ja matkustelemme ulkomailla.
Heti Gaudeamus igiturin ja Armaan ajan laulettuamme riennämme kolmeksi kuukaudeksi valkoiseksi maalatulle huvilallemme Hämeeseen, Roineen rannoille, rentoudumme pellavaisissa kesäpuvuissamme ja ehkä satunnaisesti selailemme väitöskirjaamme (joka käsittelee antiikin Rooman univira -mentaliteettia Messalinan näkökulmasta) - mikäli sosiaaliselta elämältämme ja rentouttavalta sulkapallon peluultamme siihen jaksamme paneutua.
Vivas, crescas, floreas! on meidän filosofian maistereiden motto. Puhumme keskenämme mieluusti latinaa.