Mitä töitä filosofian maisterit muka saa? =D
Lukuunottamatta jotain ihmeen aineenopen työtä. Mitä filosofian maisterit tekee isona? Uteliaisuuttani kyselen.
Kommentit (152)
vaikihommissa 8. vuotta, sitä ennen vuosia lääketutkimulsessa isossa firmassa.
opiskelukaveri taas varastohommissa - ilmeisen tyytyväisenä.kun rahaa on muutenkin.
... mutta entä kulttuurihistoria, filologia, kirjallisuustiede, naistutkimus tai muut ihme hurlumheit? Humanistit siis.
ap
+ huokuu halpaa utilitarismia.
Koskapa ap arvostaa vain palkkaa, ei ammattia, en kerro sitä. Bruttopalkka on kolme tonnia, eli vielä surkeampi kuin opettajilla. Toimeen tulen ja tykkään työstäni alalla, jolla työpaikkaakin olisi tarvittaessa helppo vaihtaa ja työsuhteet ovat vakituisia. Helsingissäkään ei ole pakko asua, jos ei halua,
Tuntemani filosofian maisterit ovat useammin vakituisissa töissä, vaikka olisikin sellaista paskahommaa kuin lukion lehtorin virassa toimininen. Tämä on joku av-klisee, että filosofian maisterit ovat opiskelleet seemiläisiä kieliä ja naistutkimusta. Yhtä hyvin aloitus voisi koskea valtiotieteen maistereita, joille ei myöskään ole mol.fi:ssä omistettu omaa osastoa.
Opiskelen tietojenkäsittelyä. Eka musta tulee luonnontieteiden kandi,sitten filosofian maisteri. En ajatellut opiskella sekuntiakaan filosofiaa.
Fm:n osaaminen riippuu siitä mitä on opiskellut. Kielitieteilijätkin on fm:iä.
jonka täytyy antaa typeryytensä paistaa tällaisillakin palstoilla. Ja kai maar tollasella vaivasen kansakoulun nipin napin käyneellä on mukana sellaista vanhanaikaista herravihaakin.
Pääaineeni on tietojenkäsittelytiede. Olen asiantuntijana vaativissa järjestelmä integroinneissa, palkka 5500€/kk.
Palkka ei ole pilviä hipovaa mutta rakastan työtäni. Niin paljon ettei mulla ole tarvetta ylimielisesti ilveillä toisten tutkinnoille. Olen halunnut puheterapeutiksi, en filosofian maisteriksi. Siinä ap:lle ajattelemisen aihetta. Tosiaan se maisterin arvo kun nyt tuskin on kovin tavoiteltava asia, taitaa ihmisillä olla elämälleen muut suunnitelmat kuin olla maisteri.
huonolla palkalla (koska kuka yliopiston ulkopuolinen taho kaipaa humanistitutkijaa). Opettajan homma on aivan hanurista. Kirjailijaksi voi ryhtyä kuka vain, siihen ei ole pätevyysvaatimuksia. Kirjastonhoitaja (informaatikko, kröhöm): kiva tehdä korkeakoulututkinnon vaativaa hommaa (tosin naurettavan helppoa) lähihoitajan palkalla. =D
Eihän tuossa ole yhtään vakavasti otettavaa ammattia.
ap
joiden mielestä oikein mikään ammatti, jota ehkä saatettaisiin tehdä kutsumuksesta kuten esim. opettajan ammatti, ei ole minkään arvoista vaan se on paskaapaskaapaskaa.
Tiedätkö oikeasti kun jotkut tykkäävät opettaa. Jotkut tykkäävät olla kirjastossa töissä.
Kun arvon ap nyt on nokkansa suonut meitä maanmatosia kohti, niin kerro oi suuri viisas, että mitkä ammatit ovat niitä vakavasti otettavia ammatteja.
Työllistymiseen vaikuttaa tutkinnon lisäksi persoonallisuus. Jos olet itsevarma ja uskallat tarttua uusiin haaasteisiin ja sinulla on hyvät vuorovaikutustaidet, niin työllistyminen on helpompaa humanistinakin. Mutta jos olet epävarma, haluat säilyttää hallinantunteen ja tehdä vain tuttuja töitä ja inhoat esiintymistä, on työllistyminen vaikeaa filosofian maisterina tai humanistina.
Kun yliopistosta valmistuu tunnollinen opiskelija, joka ei kuitenkaan kykene itsenäiseen työhön epävarmuutensa vuoksi, eikä uskalla edes yrittää moista, on työllistyminen vaikeaa, koska korkeakoulutetuille tarkoitetut työt vaativat itsenäistä työskentelyä.
jonka täytyy antaa typeryytensä paistaa tällaisillakin palstoilla. Ja kai maar tollasella vaivasen kansakoulun nipin napin käyneellä on mukana sellaista vanhanaikaista herravihaakin.
Mitä herraa on humanistissa? =D
osa noista "herroista" oli koulutettuja, tai itseasiassa monet. Joten jos on omaksunut tuollaisen "herraviha-asenteen" sitä voi hyvin kohdistaa myös korkeakoulutettuihin humanisteihin. Jotkut siis näin, ei kaikki..
projektipäällikkö, palkka 4000€ ja samalla työnantajalla olen ollut jo 6 vuotta - eli en pienipalkkainen pätkätyöläinen, ja olen kuitenkin lukenut hurlumhei-ainetta kulttuurihistoriaa. Tykkäsin muuten kovasti ko. aineesta ja tykkään nykyään kovasti työstäni.
ihan vain kysymyksenä enkä arvotettuna kannanottona. Olen itsekin ihmetellyt, miten ihmiset uskaltavat lähteä opiskelemaan filkandiksi tietäen etteivät ainakaan halua opettaa.
Ihan omasta epävarmuudestani tämä kumpuaa, ei mistään toisten tutkintojen väheksymisestä. Itse olen KTM, ja jo tämäkin tutkinto oli mulle pelottava just epämääräisyytensä takia. Etenkin opiskeluaikana kaduin valintaani ja kadehdin niitä jotka valmistuivat selkeästi johonkin ammattiin, oli se sitten lääkäri, kokki tai vaikka optikko tai kampaaja.
Musta ei ole ollenkaan vittuilua kysellä että mitä ihmettä ihmiset tutkintonsa jälkeen päätyvät tekemään.
Olen suurehkossa teknologiayrityksessä dokumentointipuolella töissä. Palkkani on vähän päälle 3000 €/kk. Ihan siedettävä mielestäni, tosin voisi olla isompikin. En ole ollut päivääkään työttömänä.
tunnen kolme uskontotiedettä pääaineena opiskellutta. Heistä yksi on kansalaisopiston rehtori, toinen on töissä kirjastossa (en tiedä virkanimikettä) ja kolmas vankeinhoidon (vai mikä vapausseuraamusvirasto se nyt on) virkamiehenä
ihan vain kysymyksenä enkä arvotettuna kannanottona. Olen itsekin ihmetellyt, miten ihmiset uskaltavat lähteä opiskelemaan filkandiksi tietäen etteivät ainakaan halua opettaa.
Ihan omasta epävarmuudestani tämä kumpuaa, ei mistään toisten tutkintojen väheksymisestä. Itse olen KTM, ja jo tämäkin tutkinto oli mulle pelottava just epämääräisyytensä takia. Etenkin opiskeluaikana kaduin valintaani ja kadehdin niitä jotka valmistuivat selkeästi johonkin ammattiin, oli se sitten lääkäri, kokki tai vaikka optikko tai kampaaja.
Musta ei ole ollenkaan vittuilua kysellä että mitä ihmettä ihmiset tutkintonsa jälkeen päätyvät tekemään.
Ihan uteliaisuuttani kyselen. Olen niin suoraviivainen tyyppi, että en tajua miksi opiskella jotain joka ei suoraan pätevöitä mihinkään. Sorry jos lokkasin, noita työttömiä tai pienipalkkaisia humanisteja vain on tutuissa useita ja yksikin aineenopettaja valittaa koko ajan kuinka palkka on huono, kersat kiusaa eikä osaa käyttäytyä ja työsuhteet tehdään aina niin, että työsuhde katkeaa kesäksi.
ap
Kyllä kysyä saa aina. Väittäisin kuitenkin että tämä kysyjä ei tekstistä päätellen ole täysin ilman arvolatausta liikenteessä silkkaa uteliaisuuttaan.
Oon vakituisessa työsuhteessa asiantuntijatehtävissä valtiolla.
ja tekee töitä valtiohallinnossa, jotta sinunkin lapsenlapsillasi olis puhdasta ja monimuotoista luontoa.