Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä äitejä vaivaa? Opettakaa kakarat käyttäytymään? Vihon viimeinen kerta, kun kylään enää menen..

Vierailija
16.05.2012 |

Koiranpentuani näyttämään. Olimme mieheni kanssa hänen äitinsä ja aviomiehensä luona ja siellä oli tämän aviomiehen lapsenlapsi 2.5v kylässä. Ei sillai kauheen usein nähdä tätä perhettä, kun asuvat kauempana, toisin kuin mieheni äidin luona viikottain.

Me kävimme näyttämässä heille heidän pyynnöstään 3kk ikäistä koiranpentuamme ja tämä heidän adhd kakara kiusas tätä meidän pentua jatkuvasti. Vanhemmat vaan nauro, kun se veti korvista sitä ja siinävaiheessa, kun penti vikisi, otin pennun syliin ja sanoin aika tiukkan sävyyn kakaralle, että "lopeta! Toi sattuu sitä, jos et osaa nätisti silittää, niin älä koske siihen ollenkaan"

Mä en vaan voi hyväksyä niin omahyväistä ja törkeää käytöstä, en pahemmin hymyilly sille lapselle enää ja pidin pentua kokoajan mun ja mieheni läheisyydessä. Miehellänikin kiehui savut korvista.

En kaipaa kommentteja" se on lapsi, vähän ymmärrystä"

Joo, ymmärtäisikö joku lapsen vanhempi, jos mun koira näykkisi ja purisi vaikka sitä lasta, ja en kieltäis pentua ollenkaan, vaan sallisin ei toivotun käytöksen.

Vanhemmat on aina vastuussa oman kakaransa tekemisistä, oli minkäikäinen tahansa. Lapsella ei ole oikeutta ikänsä puolesta satuttaa toista, oli kyseessä koiranpentu tai vaikka ihminen. Mikä siinä on vaikea ymmärtää?

Anteeksi jos en pystynyt pitämään hermoja, kun pentumme vingahti kivusta, siinävaiheessa koiranomistaja puolustaa rakastaan, se kakara ei muutenkaa ole sulattanu huonolla käytöksellä ja ärsyttävyydellään meidän sydäntä, joten en jaksa ymmärtää tollasta. Onneks se katto vähä ihmeissään, kun näki mun ilmeestä ja sanoista, että Oho, joku laittaa niitä rajoja tälle kurittomalle kersalle.

No meillä on suunnitteilla lapsi tässä puolenvuoden sisällä, kunhan koiranpentumme kasvaa ja kylläpä tämä itsekäs ja ilkeä 2v saa ansionsa, kun huomion varastaakin meidän lapsi. Noh, seuraavalla kerralla jos ei koiramme kiusaaminen lopu niin sanotaan entistäkin ärhäkämmin jos vanhemmat sen nauraen sallivat!

Sori vuodatukseni, mikään ei saa niin paljon kiehumaan, kun välinpitämättömät vanhemmat, sillon joutuu itse puolustamaan omia rakkaitaan ja tekee ihan hyvää uhmaikäisellekkin jonkun oheistaa ja suuttua, jos omat vanhemmat vaan paapovat. Sellainen lapsi ei ihailua saa ja tulee varmasti sen huomaamaan.

Onko muilla tällaisia kokemuksia, kun on mennyt hermo jonkun tutun lapseen ja vanhempiin?

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi voi. Mieli tekis sanoa että ootappas kun oma lapsesi juoksentelee tuonikäisenä ja kiskoo koiraa viiksistä. Mutta sinun lapsesihan tietenkin on hyvinkasvatettu heti synnäriltä päästyään ja muutenkin niin täydellinen.

No mun 1v 8kk vanha tyttö ei todellakaan kisko koiria viiksistä, on ihan opetettu sille ettei eläimiä saa kohdella rajusti.

Vierailija
102/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko sen kaksvuotiaan lapsen olisi pitänyt ottaa vastuu että pentuun ei satu, kun kerran kuusi aikuistakaan ei siihen kyennyt. Joo selvä ongelma tapaus, kyllä kannatti heti anopille kanella kun on noin kauhee kakara.

Ja ei mä en hyväksy eläinten kiusaamista, olen opettanut lapsilleni vierestä näyttäen ja kertoen kuinka kohdellaan eläimiä. Mutta kyllä nää on niitä asioita josta AIKUISET (vanhemmat ja koiran omistaja yhdessä) on vastuussa ei kaksivuotias. Kaikilla aikuisillakaan ei ole kokemusta eläimistä joten kyllä se vastuu kuuluu myös sille omistajalle.

Musta ei oikein voi myöskään verrata lasta joka on opetellut vauvasta asti eläinten kanssa olemista ja kaksvuotiasta joka kohtaa ekoja kertoja eläimen. Lapsissa on myös eroja toiselle riittää se kerta toiselle vasta kahdessadaskerta.

Mutta kyllä mua aina säälittää nää lapset joita haukutaan kun vanhemmat ei laita rajoja, sen lapsen vikahan se tietysti on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koiranpentu ja 3-v lapsi, todellakin osaa käsitellä eläimiä nätisti.

Mitä ihmettä, jos ihminen tulee äidiksi tai isäksi, niin se on vastuussa toisten lapsista? Tätä en oikein ymmärrä!

Kyllä jokainen on ihan omastaan vastuussa, minua ei voisi muiden tuntemattomien lapsien viihdyttäminen kiinnostaa, keskityn sen sijasta omaan perheeseen ja oman perheen hyvinvointiin, anteeksi nyt vain. Ainiin, mutta jos sinä haluat olla vastuussa muiden lapsista? Niin kelpaisko meidän poika vapaaehtoishoitoon sun tykö? Aina kun olen töissä, saisit näyttää vähän sun vastuunottamista muitten lapsista, eikö vain ;)

Vierailija
104/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöllö! Jos ei ymmärrä milloin oma ärsyttävä kersa kiusaa koiraa, aika tyhmä täytyy olla. Onneksi on eläimiä puolustabia omistajia, jotka ei salli tollasien tyrannien kiusaa luontokappaleita. Eläköön koko perhe roskasakkina, jos vanhemmat ei pysty erottamaan lemmikin hyvänä pidon ja pahoinpitelyn rajaa..