Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomaton romahdus ulkonäkö 42v -> 45v

Vierailija
18.07.2026 |

Mitähän mulle on tapahtunut? 42v olin vielä tosi nätti ja kaunis seksikäs vartalo. 

Papereita kysyttiin ja kukaan ei uskonut että oon nelikymppinen. En oo ruma tai ryppyinen nytkään mutta jokin on muuttunut ja paljon. Vartalo ei ole enää hottis ja siro kuten ennen. Kuukautiskierto on normaali ja ei mitään menopaussioireita joten ei pitäisi olla hormoneistakaan kiinni. Paino on tismalleen sama kuin ennen. Masentavaa!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuvaile tarkemmin, mitä on tapahtunut vartalossa ja naamassa.

Vierailija
2/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuttu muutos. Tapahtuu naisille kahdessa osassa, nelikymppisenä muuttuu keski-ikäisen näköiseksi ja kuusikymppisenä vanhan näköiseksi. Olet vaiheessa 1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Kun täytin 40 niin kaikki äimisteli, että ei voi pitää paikkaansa. Noh, nyt oon 45 ja on heltan alku, löllöt käsivarret, maha kuin tynnyri, kaula paksu ja persus litteä laatikko. Mulla tosin paino on jonkun kilon noussut enkä oo jaksanut erinäisistä syistä liikkua kuten ennen. Tsemppiä meille!

Vierailija
4/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja lihasmassa vähentynyt? Tuossa iässä pitää treenata kunnolla, jotta pysyy linjakkaana. Muuten koko torso romahtaa.

Vierailija
5/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin paperit viimeisen kerran 42-vuotiaana. Nyt 46-vuotiaana näytän siis jo yli 30-vuotiaalta, mikä on mielestäni täysin ok.

Vierailija
6/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hormonitoiminta alkaa jo muuttumaan tuossa iässä. Mulla oli sellaisia oireita mitä en edes tajunnut olevan oireita, mm silmät alkoivat kuivumaan ja nukkuminen huonontui. 

Vierailija
7/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta kysyttiin paperit viimeisen kerran 42-vuotiaana. Nyt 46-vuotiaana näytän siis jo yli 30-vuotiaalta, mikä on mielestäni täysin ok.

Multa vieläkin kysytään ajoittain ja melkein joka kerta myyjä katsoo moneen kertaan ja arvioi mielessään, että pitäisikö kysyä vai ei. Jos olen itseäni nuorempien seurassa, niin kysytään automaattisesti.

N45

Vierailija
8/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuvaile tarkemmin, mitä on tapahtunut vartalossa ja naamassa.

Sitä pohdin itsekin kun esim kasvot eivät ole juuri muuttuneet. Ehkä aavistuksen verran kasvojen pyöreys joka aiemmin näytti nuorekkaalta on nyt valahtanut. Kropan muutos ihmetyttää eniten. Ikäänkuin hartiat ja kaula olisi menettäneet sirouttaan ja keskivartalossa lantio korostuu mutta vyötärö tiimalasi ei erotu kuten ennen. Aiemmin pysyin timminä aika vähällä liikunnalla. Ehkä tilanteen voisi vielä korjata treenaamalla?

Ei muutos mua suuresti hetkauta mutta ihmettelen miten se voi tulla ihan parissa vuodessa!

-ap

Vierailija
9/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näytän vielä 25-vuotiaalta. T. N34

Vierailija
10/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy se sama miehillekin. Tuossa iässä rupsahtaa nopeasti.

Vierailija
11/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks ollut just se tutkimus et vanheminen tapahtuu kahdessa osassa, 44v. ja 60 vuotiaana?

https://www.theguardian.com/science/article/2024/aug/14/scientists-find…

Vierailija
12/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hiukset harmaantui 42 vuotiaana, ja se oli siinä. 

Vielä 40 vuotiaana näytin merkittävästi ikäistäni nuoremmalta, nyt 45 vuotiaana näytän mummolta.

Vierailija
13/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan keinot käyttöön. Ruokavalioon lisää proteiinia ja lopetat pikku herkkujen napostelun, kerran viikossa on vain herkkupäivä. Ja myös jokaviikkoiset lauantaiset oluet/lonkerot/siiderit/viinit ja mitä näitä on pitää jättää pois. 

Itse olen 54-v ja näin kävi minullekin, rasva alkoi kertymään keskivartalolle. Aika pönäkkä olohan siinä oli. Puhdasta ruokaa (tiedä mitä syöt), kasviksia, marjoja ja  proteiinia. Lisäksi muutin myös liikkumista. Entisistä hiki megatreeneistä (hiit) vaihdoin kuntosaliin. Ja enpä olisi uskonut, että tulosta vielä tulee. Mutta niin vaan alkaa olemaan vatsan seutu taas hoikkana ja kädet timmissä. En olisi IKINÄ uskonut, mutta näin vain "kävi".  Mutta kyllä se panostusta vaatii. Itse käyn 3 x vkossa kuntosalilla, 1 x crosstrainingissa, kävelylenkillä 1-2 x vkossa ja hyötyliikun näiden lisäksi kävellen tai pyörällä ihan joka ikinen päivä. 

Ja mitä kasvoihin tulee, niin facephysics käyttöön. Siellä kasvoissa on pieniä lihaksi, joita pystyy myös treenaamaan. Aluksi se tuntui työläältä, mutta kun opetteli liiketekniikat kuntoon, niin nykyään sen tekeminen onnistuu samalla, kun kuuntelee iltauutisia. Tällä on todella iso vaikutus ihan aidosti! Ja sitten retinoli käyttöön. Mulla on siis yövoiteena retinolipitoinen voide ja kasvoni ovat näillä toimenpiteillä pysyneet tosi napakoina. 

Tässä iässä pitää panostaa omaan hyvinvointiin ja samalla se näkyy sitten kehossa ja kasvoissa. Ja tärkeintä on tietysti se, mitä syöt, riittävästi ja ravinteikkaasti.  Tsemppiä! 

Vierailija
14/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla hiukset harmaantui 42 vuotiaana, ja se oli siinä. 

Vielä 40 vuotiaana näytin merkittävästi ikäistäni nuoremmalta, nyt 45 vuotiaana näytän mummolta.

kukaan 45 vuotias ei näytä mummolta :D Mut yli 65 vuotiaana näyttäää sit jo vähä. Kantsii nauttia nuoruudestasi!

Vierailija
15/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä kai hidastaa ruokavaliolla liikunnalla, unella, stressien hillitsemisellä. Ihan tutkittuja juttuja että hidastaa ikääntymistä. Mutta ihmiset syö nykyään kaikkea prosessoittua, stressaa, ei nuku hyvin, juo alkoholia, tupakkaa. Moni ihminen ei syö luonnon puhdasta ruokaa. Kaikissa on lisäaineita ja koodeja. Lääkkeitä vedetään. Kosmetiikan "myrkyt" imeytyy ihoon ja hormonitoimintoihin, ne ei kiinnosta monia. 

Vierailija
16/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on tässä parin vuoden aikana tapahtunu kans ihme rupsahdus, nuoresta miehestä kolmekymppiseksi sedäksi. 27v olin vielä fresh ja nuorekkaan näköinen, nyt hieman ennen 30v synttäreitä en näytä enää nuorelta

Vierailija
17/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ikävuotta 44v ihmisen yleisin kuolinsyy on itsemurhat ja 45v iästä lähtien yleisin syövät.

Ihminen rappeutuu nopeasti tuossa iässä.

Näkeehän sen fysiikkaa/notkeutta vaativissa kilpaurheilulajeissakin. 40-42v joitakin huipulla vielä näkyy ja 45v käytännössä ei yhtäkään.

Vierailija
18/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se hormonitoiminta alkaa jo muuttumaan tuossa iässä. Mulla oli sellaisia oireita mitä en edes tajunnut olevan oireita, mm silmät alkoivat kuivumaan ja nukkuminen huonontui. 

Silmälääkäri kertoi että D vitamiini on hormoni, joka auttaa kuiviin silmiin. 

Vierailija
19/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa. Ja sitten vielä se, että kannattaa ottaa hormonikorvaushoito käyttöön, jos oireet ovat häiritseviä. Itsellä oli ja siksi tuo kehon rasvoittuminen pääsi tapahtumaan. Nyt hormonit kunnossa ja myös elämä. 

Vierailija
20/41 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks ollut just se tutkimus et vanheminen tapahtuu kahdessa osassa, 44v. ja 60 vuotiaana?

https://www.theguardian.com/science/article/2024/aug/14/scientists-find…

On se hyvä puoli että jos tuosta 45v dropista selviät jotenkuten hyvännäköisenä, sitten mennään samalla naamalla taas 20 vuotta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi