Mikä äitejä vaivaa? Opettakaa kakarat käyttäytymään? Vihon viimeinen kerta, kun kylään enää menen..
Koiranpentuani näyttämään. Olimme mieheni kanssa hänen äitinsä ja aviomiehensä luona ja siellä oli tämän aviomiehen lapsenlapsi 2.5v kylässä. Ei sillai kauheen usein nähdä tätä perhettä, kun asuvat kauempana, toisin kuin mieheni äidin luona viikottain.
Me kävimme näyttämässä heille heidän pyynnöstään 3kk ikäistä koiranpentuamme ja tämä heidän adhd kakara kiusas tätä meidän pentua jatkuvasti. Vanhemmat vaan nauro, kun se veti korvista sitä ja siinävaiheessa, kun penti vikisi, otin pennun syliin ja sanoin aika tiukkan sävyyn kakaralle, että "lopeta! Toi sattuu sitä, jos et osaa nätisti silittää, niin älä koske siihen ollenkaan"
Mä en vaan voi hyväksyä niin omahyväistä ja törkeää käytöstä, en pahemmin hymyilly sille lapselle enää ja pidin pentua kokoajan mun ja mieheni läheisyydessä. Miehellänikin kiehui savut korvista.
En kaipaa kommentteja" se on lapsi, vähän ymmärrystä"
Joo, ymmärtäisikö joku lapsen vanhempi, jos mun koira näykkisi ja purisi vaikka sitä lasta, ja en kieltäis pentua ollenkaan, vaan sallisin ei toivotun käytöksen.
Vanhemmat on aina vastuussa oman kakaransa tekemisistä, oli minkäikäinen tahansa. Lapsella ei ole oikeutta ikänsä puolesta satuttaa toista, oli kyseessä koiranpentu tai vaikka ihminen. Mikä siinä on vaikea ymmärtää?
Anteeksi jos en pystynyt pitämään hermoja, kun pentumme vingahti kivusta, siinävaiheessa koiranomistaja puolustaa rakastaan, se kakara ei muutenkaa ole sulattanu huonolla käytöksellä ja ärsyttävyydellään meidän sydäntä, joten en jaksa ymmärtää tollasta. Onneks se katto vähä ihmeissään, kun näki mun ilmeestä ja sanoista, että Oho, joku laittaa niitä rajoja tälle kurittomalle kersalle.
No meillä on suunnitteilla lapsi tässä puolenvuoden sisällä, kunhan koiranpentumme kasvaa ja kylläpä tämä itsekäs ja ilkeä 2v saa ansionsa, kun huomion varastaakin meidän lapsi. Noh, seuraavalla kerralla jos ei koiramme kiusaaminen lopu niin sanotaan entistäkin ärhäkämmin jos vanhemmat sen nauraen sallivat!
Sori vuodatukseni, mikään ei saa niin paljon kiehumaan, kun välinpitämättömät vanhemmat, sillon joutuu itse puolustamaan omia rakkaitaan ja tekee ihan hyvää uhmaikäisellekkin jonkun oheistaa ja suuttua, jos omat vanhemmat vaan paapovat. Sellainen lapsi ei ihailua saa ja tulee varmasti sen huomaamaan.
Onko muilla tällaisia kokemuksia, kun on mennyt hermo jonkun tutun lapseen ja vanhempiin?
Kommentit (104)
provo jatkuu...
Tai sitte ap on todella kypsymätön 14-vuotias.
2-vuotias narsisti, ehehehhheeeee :).
Tosi kypsä ap.
Sieltä syöksyi eräskin päivä tyttömme kimppuun pyörätielle ja tyttö kaatui pyörällä. Oli aika pahan näköinen kun asfaltille lensi shortseissaan.
Joten opetelkaapa pitämään koiranomistajat ne hurttanne kiinni ja sen, etteivät käy lasten päälle.
Naapurin koirasta teinkin ilmoituksen ja se piti lopettaa.
Mieheni sukulaiset toi meille pentukoiransa kylään, ja kun lapsemme pelkäsivät koiraa, joka juoksi perässä ja näykki (niin kuin pennut tekee), sukulaiset vain sanoi "se on vielä pentu, se haluaa vain leikkiä" jne eivätkä tehneet elettäkään koiran hillitsemiseksi. Eihän pienet lapset sellaista ymmärrä, että onpa kiva kuin tuo koira puree pikkuhampaillaan meitä, kun se vain leikkii. ELi ihmisten kannattaisi kasvattaa koiriaan paremmin! Heti pennusta, etteivät vaan pure lapsia kun haluavat leikkiä.
Meillä on 2-vuotias lapsi, ei kotieläimiä. Mummolassa sitten löytyy koira sekä kissa. Koira on ollut vanhempieni luona siitä asti, kun menin itse ekalla luokalle, eikä koira suutu lapselle mistään. Koiraa saa halia ja rutistaa (sekarotuinen) eikä se mitään tee. lapsi saa mennä koirankoppiin ja koira on ystävällinen. Kissan kanssa taas meillä oli erijuttu, pojalle opetettiin kuinka kissoja silitetään, aina kun jätkä nappasi hännästä tai muuta, näpäytettiin kevyesti sormille ja sanottiin, ettei saa kun kissaa sattuu. Nykyään meidän poika osaa silittää kissoja kiltisti ja koiria, ei vedä hännästä eikä mitään, kun ollaan opetettu ihan pienestä pitäen miten eläimiä kohdellaan. Kaikkia koiria haluaisi silittää, mutta pidetään poika vähän kauempana koirista, koska ei voi ikinä tietää mikä koira puree ja mikä ei kun menee lähelle. Yleensä mukavat koiranomistajat sanookin sitten, että saa silittää tai ei saa. Poika silittää kiltisti ja välillä vilkuilee minua tai isäänsä, että näättekö nyt kuinka hienosti mä osaan silittää.
Oikealla asialla Ap siis on, rajat pitää opettaa, mutta myös muistaa, että lapsi on lapsi. Mutta kuitenkin, rajathan ovat vain rakkautta! Meillä ainakin 2-vuotias osaa silittää koiria ja kissoja!
Voi olla tuleva narsistin ALKU.
Sen ikäinen ei tietty käytöstään tajua, mutta se et tulee iloiseksi toisen satuttamisesta, kiusaamisesta, luulee olevansa maailman napa ja kaikkien ihailun kohde, on viitteitä tulevasta narsistista, Mikäli vanhemmat eivät puutu näissä kohdissa asiaan. Valitettavasti..
Katsokkun se kaksivee ei ole ikuisesti ymmärrettävä kaikkien ihailema kaksivee :)
2-vuotiaan osaa olla aika epämiellyttäviä, jos kukaan ei sattunut sitä tietämään.
ap yhdessä sen taaperon kanssa harjoitella, miten toisia kohdellaan. Lapsi paijauskouluun, sinä opettelemaan vähän itsehillintää toisten haukkumisen suhteen.
Varmasti olette molemmat ihan kehityskelposia, ettekä mitään narsistin alkuja :)
tuo kun ap sanoi että hän kasvattaa lapsestaan sellaisen ja sellaisen. Oikein suunnitelmat valmiina.
Asiahan on näin että varmasti melkein kaikki sanoo ennen lasta miten he aikovat lapsensa kasvattaa ja ohjata ym. Mutta kun ei kukaan voi tietää millainen tuleva lapsi sitten on. Toki paljon voi vaikuttaa opettamalla ja kasvattamalla mutta kun se ei aina riitä. Joskus on erityislapsia tai muuten vaan lapsia joihin ei päde samat kasvatustavat.
Onnea vaan lapsenhankintaan. Ja minäkin muuten olen sitä mieltä että toki vanhemmat olisi voinut enemmän lastaan käskeä mutta sinun asenne nyt vaan antaa sympatiani lapsen perheelle. sori.
Voi olla tuleva narsistin ALKU.
Sen ikäinen ei tietty käytöstään tajua, mutta se et tulee iloiseksi toisen satuttamisesta, kiusaamisesta, luulee olevansa maailman napa ja kaikkien ihailun kohde, on viitteitä tulevasta narsistista, Mikäli vanhemmat eivät puutu näissä kohdissa asiaan. Valitettavasti..Katsokkun se kaksivee ei ole ikuisesti ymmärrettävä kaikkien ihailema kaksivee :)
2-vuotiaan osaa olla aika epämiellyttäviä, jos kukaan ei sattunut sitä tietämään.
voi hyvää päivää. Älä nyt ainakaan mene hankkimaan lapsia ennenkuin olet lukenut joitain kunnon opuksia lasten kehityspsykologiasta ja kasvatuksesta. Ei tule helppoa olemaan lapsella, jonka vanhempansa leimaa kakaraksi, epämiellyttäväksi narsistiksi kun se ei käyttäydykkään toivomallasi tavalla. Lapsi opettelee elämää ja hänelle ohjataan ja opetetaan sosiaalista käyttäytymistä ja toisten huomioon ottamista.
Noi sun kommentit tosta "sit ku meillä on vauva ni se vieki tolta huomion, lälläsläää!" Kuulostaa niiiin lapselliselta. ootko 20? :D
Vaikutat ihmistyypiltä joka haluaa olla kokoajan parrasvaloissa ja nyt vituttaakin kun kaikki ihailee pientä taaperoa eikä sun rakkias.
Ja unelmoit oikein siitä ajasta kun sulla on oma vauva niin ai että kun se on niin pieni ja söpö ja kaikki pörrää SEN ympärillä, ei ton toisen mukulan!
Toivottavasti et saa lapsia :D
lastenteko pitäisi olla luvanvaraista. Kaikki EI vaan sovi vanhemmiksi.
Opettakaa ja ohjastakaa lapsianne. Jos näätte että lapsi toimii väärin niin puuttukaa siihen!
NIMIMERKILLÄ:
Oltiin eilen leikkipuistossa, jossa toinen lapsi tuli tönimään ja tuuppimaan omaa lastani, äti ei puuttunut asiaan joten itse sanoin lapselle. Myöhemmin lapsi tuli lyömään lastani kepillä!.
No, pyysin oman lapseni pois, ja vaihdoimme puistoa.
Mielestäni tämän äidin olisi pitänyt puuttua lapsensa tekemisiin.
Ketään ei saa satuttaa tahallaan, ei lapsia eikä eläimiä jne...
ÄIDIT JA ISÄT puuttukaa lastenne huonoihin tapoihin!
-mamma vaa-
SIIS MUN LAPSI TÄYTYY OLLA KAIKKIEN SILMÄTERÄ!
Ei kenekään koira tai lapsi saa mennä MUN lapsen edelle, vaikka te ette tuntisikaan MUN lasta.
MUN 2v SAA LYÖDÄ, POTKIA ja tehdä MITÄ VAIN muile ihmisille ja eläimille. MITÄ TE NYT KUVITTELETTE?!
MUN LAPSI kerran heitti hiekkaa toisen koiran silmiin, katokku EN MÄÄ VANHEMPANA oikeen hiffannu et se on ELÄVÄ koira, sit NAURETTIIN lapsemme kanssa tälle koiralle ja sanottiin, ET SEN OMISTAJAN VIKA, kun
HÄNEN tehtävä on ohjata MUN lasta käyttäytymään koirien kans.
MUN LAPSI saa tehdä MITÄ VAIN, KOSKA SE ON LAPSI. Haluaisko Joku tuoda KOIRANSA meille HARJOITTELUKAPPALEEKSi? ME KIUSATAAN SITÄ, no hei C'MOON MUN 2v on VASTA 2!
TEIDÄN TÄYTYY YMMÄRTÄÄ!
OLIN IHAN JÄRKYTTYNYT kun en saanut etuilla ihmisiä kassajonossa, saanut huomioooo! KUN ON MULLA SENTÄÄN LAPSI! MIETTIKÄÄ hei!
MÄ OLEN MAAILMAN OMISTAJA, VAADIN KAIKKIA IHMISIÄ PISTÄMÄÄN MUN LAPSEN KAIKKiEN Etusijalle!
MUiStAKAA HUoMIOiDA MuA ja MUN LASTA, se ON KuItenkin LAPSi! TEILLE TÄRKEIN, teidän perhe ja eläimet TEIDÄN KAiKKiEN MiELESTä Ei Saa mennä mun LAPSEN EDELLE!
ME OMISTAMME MAAILMAN MUN 2v KANSSA!
Terveisin ÄITI :)
mietippä pikkasen sitä tilannetta myös lapsen kannalta. Ei se nauru tarkoita sitä, että lapsi nauttisi koiran satuttamisesta tai kivun aiheuttamistesta toiselle. Lapsella on esim pehmoleluja kotona joita hän tykkää rutistella kovasti ja halia.. ei niistä sanota että eiii...ei saa noin halata lelukoiraa.. Ei lapsi sitten välttämättä ymmärrä, että se teidän koira onkin elävä olento ja siitä ei ole kivaa jos kovakouraisesti käsitellään. lapsen ajatuksessa se on vaan leikkiä ja hän osoittaa tykkäävänsä.
Tässä vaiheessa tulee mukaan se kasvatus siinä mielessä, että lapselle näytetään kädestä pitäen, ohjataan miten elävän eläimen kanssa toimitaan. Ja todellakin sitä ei opita välttämättä hetkessä vaan se vaatii sitä vierellä oloa ja muistutusta, että katso näin koiraa silitetään.
Kimittäen: Milloin nuo oppivat olemaan hiljaa ja odottamaan rauhassa omaa puhumisvuoroa (kyse 2-v lapsesta)? Eikö olisi aika opettaa jo tapoja.
Sama poika on nyt koulussa, kiltti ja muita arvostava lapsi, paljon kavereita ja on oppinut puhumaan vuorotellen ;).
2-vuotiaalle ei kannata kovin kauan puhua, jos hän ei ole helposti uskova tapaus, vaan lapsi tai koira viedään toiseen tilaan. Ei kannata suurennella asioita.
Nämä on just niitä, että voi kuinka nautin JOS sinä tai pikkusiskoni saatte joskus oman lapsen.
niin haukut tulee täältä sulle. Puhut kyllä vanhemmista mutta äitiä tarkoitat ja näitä ihmisiä on valtaosa valitettavasti.
Jos olisit kirjoittanut mikä isiä vaivaa ja jatkanut vanhemmilla jne, olisin kompannut täysillä
Noi sun kommentit tosta "sit ku meillä on vauva ni se vieki tolta huomion, lälläsläää!" Kuulostaa niiiin lapselliselta. ootko 20? :D
Vaikutat ihmistyypiltä joka haluaa olla kokoajan parrasvaloissa ja nyt vituttaakin kun kaikki ihailee pientä taaperoa eikä sun rakkias.
Ja unelmoit oikein siitä ajasta kun sulla on oma vauva niin ai että kun se on niin pieni ja söpö ja kaikki pörrää SEN
ympärillä, ei ton toisen mukulan!Toivottavasti et saa lapsia :D
Kyllä saan lapsia, tiedän sen, vaikka se sinua keljuttaa ;)
Tottakai lapsien pitää saada sopivissa määrin huomioo, mutta tämän lapsen vanhemmathan ihailikin koiraa aika liikaakin :D mutta se lapsi ei vaan ollut sen kurittomuuden ja eläinrääkkäyksen ansiosta kenenkään muun mielestä ihana ja huomionkohde, kun omien vanhempien ja nekin tais vähän tajut ennenkuin meillä koiran omistajina oli hermo mennyt.
Anteeksi vielä sinullekkin, kun tämä lapsi ei ole meidän silmäterä ja anoppi höllää enemmän minua ja miestäni, joka on hänelle oma poika, maailman tärkein. Ja tämä lapsi nyt ei valitettavasti kaikille se maailman tärkein ole ;)
Lapsenlapsia meiltä odotellaan oikein innolla, joten pökköä pesään vain ;)
Toivottavasti en taas pahoittanut sinun mieltäsi ;)
meillä oli aikoinaan kaksi luppakorvaista kania, tosi kesyjä ja lempeitä sylipupuja molemmat. Kerran sitten oli sukujuhlat ja 2 lapsiperhettä käymässä, lapset 2-4 kieppeillä kaikki. Siinä kyllä huomasi eron vanhempien tavassa kasvattaa!
Toisen perheen aikuinen puuttui heti lasten liian koviin otteisiin, neuvoi miten pupua pitää paijata ja samalla selitti lapsille että luonnossa pikkupupuja ei saa mennä silittämään koska niiden emo voi hylätä ne ihmisen hajun vuoksi..toisen perheen lapsi taas jahtasi pupua huutaen ja yritti nostaa sen korvista "kuin taikuri" :O koko ajan piti itse kieltää penskaa kun vanhemmat vain hymistelivät.
Vähän vastuuta vanhemmat!
oma poika on maailman tärkein :D Ei siinä 2-vuotiaalla paljon jakoa ole... Hitto ap oot kyl hyvä, mutta provohan tämä on.
Sinällään kyllä hyvä aihe, sillä jokainen voi pohtia, miten lasten ja lemmikkien kohtaamisesta selvitään ilman että kukaan satuttaa itseään.
ja hän näki ensimmäistä kertaa koiran muutama viikko sitten. Me vanhemmat tosi tarkkaan vahdittiin miten kohtaaminen sujuu, tuon ikäinen kun ei tajua vielä mitä saa tehdä. Oltiin siis kylässä.
Kaikki meni hyvin, meidän poika tykkäsi koirasta, osoitti sen nenää sormellaan, ei tökkinyt tms. Koirakin oli kiltti. Nuoli meidän pojan korvanlehteä, mikä oli tosi huvittavan näköistä, kun poikaa sitten kutitti :)
Minä ainakin tosi tarkkaan katson ja tulen katsomaan, miten meidän lapset kohtelee eläimiä! Just heidän omankin turvallisuuden vuoksi.
Oli tosi suloista katsoa, kun poika teki ensimmäistä kertaa tuttavuutta kiltin, pienen koiran kanssa. Oli mukavaa, kun kaikki sujui hyvin. Näin sen pitäisi aina mennä.
Vanhempien tehtävä on OHJATA JA NÄYTTÄÄ miten eläimiä käsitellään..