Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin muutto hoivakotiin/palvelutaloon, kun koti-askareet ei enää suju ja liikkuminen vaikeaa? Jos ei jaksa siivota kotiaan ja ei ota vast

Vierailija
11.07.2026 |

aan maksullista siivouspalvelua? Ikää pariskunnalla 80v. Toisella käytössä rollaattori jatkuvien kaatumisten takia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin asiaa ruvetaan harkitsemaan, kun maksimimäärä kotihoitoa ei enää riitä.

Vierailija
2/11 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun sote-alueen palkkaama mulkku suvaitsee niin sallia, yleensä tapahtuu vasta hieman ennen traagista tapaturmaista kuolemaa tai luonnollista kuolemaa tai sitten ei tapahdu ollenkaan vaan vanhukset joko kuolevat tulipaloon tai muuhun onnettomuuteen tai eivät vain enää jaksa ja löytyvät omissa paskoissaan kuolleina makaamasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha toivo noilla kriteereillä jollei omilla rahoillaan mene yksityiselle.

Vierailija
4/11 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaati toisen puolison kuoleman kotiinsa ja toisen käyntiä lähellä kuolemaa tapaturman takia. Siihen asti soteämmä sanoi että ei ole tarvetta palveluasumiseen.

Vierailija
5/11 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vaati toisen puolison kuoleman kotiinsa ja toisen käyntiä lähellä kuolemaa tapaturman takia. Siihen asti soteämmä sanoi että ei ole tarvetta palveluasumiseen.

Palveluasumisen paikkoja ei ole läheskään tarpeeksi, se ei ole "soteämmän" vika. Se on kokoomuksen ja persujen vika, kun vaativat sotealueilta mahdottomia säästöjä.

Vierailija
6/11 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vaiheessa joutuu hankkimaan kotiin apua tai tekemään omaisena itse nuo askareet. Vasta sitten kun sattuu jotain vakavampaa, kuten kaatuminen ja joutuu sairaalaan, saa vasta apuvälineet kotiin. Jos sairaalassa selviää, ettei pysty enää kävelemään pistävät saattohoitoon. Ei tuonne hoivakotiin/palvelutaloon pääse kuin omalla rahalla. Vuosia yritin ja vaikka olisi ne 5 kotihoidon käyntiä, ei onnistu.

Vierailija
7/11 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vaiheessa joutuu hankkimaan kotiin apua tai tekemään omaisena itse nuo askareet. Vasta sitten kun sattuu jotain vakavampaa, kuten kaatuminen ja joutuu sairaalaan, saa vasta apuvälineet kotiin. Jos sairaalassa selviää, ettei pysty enää kävelemään pistävät saattohoitoon. Ei tuonne hoivakotiin/palvelutaloon pääse kuin omalla rahalla. Vuosia yritin ja vaikka olisi ne 5 kotihoidon käyntiä, ei onnistu.

Juu mulla vaativa ura, etten ehdi siivoilemaan vanhempien kotia, kun rahalla sais apua. t.ap

Vierailija
8/11 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun sote-alueen palkkaama mulkku suvaitsee niin sallia, yleensä tapahtuu vasta hieman ennen traagista tapaturmaista kuolemaa tai luonnollista kuolemaa tai sitten ei tapahdu ollenkaan vaan vanhukset joko kuolevat tulipaloon tai muuhun onnettomuuteen tai eivät vain enää jaksa ja löytyvät omissa paskoissaan kuolleina makaamasta.

Ainahan voi ostaa omilla rahoilla palvelutalopaikan, idiootti.

Vierailija
9/11 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös kuntouttavia palvelukoteja esim mt potilaille joissa voi olla 18v - 50v

Vuotiaita

Kaikilla siis omat asunnot mutta palvelutalo

Vierailija
10/11 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu mulla vaativa ura, etten ehdi siivoilemaan vanhempien kotia, kun rahalla sais apua. t.ap

Minä olin se joka siivosi sitä kotia, ostin ruuat, maksoin laskut, vein lääkäriin,  samalla kävin töissä ja hoidin omaa kotia ja perhettä. Kamalaa oli seurata kun ihminen meni koko ajan huonompaan kuntoon ja apua ei saanut mistään.

Vierailija
11/11 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palveluasumisen paikkoja ei ole läheskään tarpeeksi, se ei ole "soteämmän" vika. Se on kokoomuksen ja persujen vika, kun vaativat sotealueilta mahdottomia säästöjä.

Sotealueilla on kirveellä töitä niin kauan kuin siellä on moninkertaista suunnittelu- ja johto-organisaatiota, jotka ei tiedä eikä osaa hommiaan. Meidän perheen vanhusten tapauksessa kolme tällaista johtajaa pompotteli meitä luukulta toiselle, vastuullinen löytyi lopulta kun räjähdettiin että nyt oikeesti jonkun pitää tämä hoitaa.

Ainoa toimiva konsti saada hoivapaikka on se, että vanhus saa muistisairauden ja karkailee kylille öisin niin usein, että Sote väsyy hälytyksiä ja etsintöihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi