Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä äitejä vaivaa? Opettakaa kakarat käyttäytymään? Vihon viimeinen kerta, kun kylään enää menen..

Vierailija
16.05.2012 |

Koiranpentuani näyttämään. Olimme mieheni kanssa hänen äitinsä ja aviomiehensä luona ja siellä oli tämän aviomiehen lapsenlapsi 2.5v kylässä. Ei sillai kauheen usein nähdä tätä perhettä, kun asuvat kauempana, toisin kuin mieheni äidin luona viikottain.

Me kävimme näyttämässä heille heidän pyynnöstään 3kk ikäistä koiranpentuamme ja tämä heidän adhd kakara kiusas tätä meidän pentua jatkuvasti. Vanhemmat vaan nauro, kun se veti korvista sitä ja siinävaiheessa, kun penti vikisi, otin pennun syliin ja sanoin aika tiukkan sävyyn kakaralle, että "lopeta! Toi sattuu sitä, jos et osaa nätisti silittää, niin älä koske siihen ollenkaan"

Mä en vaan voi hyväksyä niin omahyväistä ja törkeää käytöstä, en pahemmin hymyilly sille lapselle enää ja pidin pentua kokoajan mun ja mieheni läheisyydessä. Miehellänikin kiehui savut korvista.

En kaipaa kommentteja" se on lapsi, vähän ymmärrystä"

Joo, ymmärtäisikö joku lapsen vanhempi, jos mun koira näykkisi ja purisi vaikka sitä lasta, ja en kieltäis pentua ollenkaan, vaan sallisin ei toivotun käytöksen.

Vanhemmat on aina vastuussa oman kakaransa tekemisistä, oli minkäikäinen tahansa. Lapsella ei ole oikeutta ikänsä puolesta satuttaa toista, oli kyseessä koiranpentu tai vaikka ihminen. Mikä siinä on vaikea ymmärtää?

Anteeksi jos en pystynyt pitämään hermoja, kun pentumme vingahti kivusta, siinävaiheessa koiranomistaja puolustaa rakastaan, se kakara ei muutenkaa ole sulattanu huonolla käytöksellä ja ärsyttävyydellään meidän sydäntä, joten en jaksa ymmärtää tollasta. Onneks se katto vähä ihmeissään, kun näki mun ilmeestä ja sanoista, että Oho, joku laittaa niitä rajoja tälle kurittomalle kersalle.

No meillä on suunnitteilla lapsi tässä puolenvuoden sisällä, kunhan koiranpentumme kasvaa ja kylläpä tämä itsekäs ja ilkeä 2v saa ansionsa, kun huomion varastaakin meidän lapsi. Noh, seuraavalla kerralla jos ei koiramme kiusaaminen lopu niin sanotaan entistäkin ärhäkämmin jos vanhemmat sen nauraen sallivat!

Sori vuodatukseni, mikään ei saa niin paljon kiehumaan, kun välinpitämättömät vanhemmat, sillon joutuu itse puolustamaan omia rakkaitaan ja tekee ihan hyvää uhmaikäisellekkin jonkun oheistaa ja suuttua, jos omat vanhemmat vaan paapovat. Sellainen lapsi ei ihailua saa ja tulee varmasti sen huomaamaan.

Onko muilla tällaisia kokemuksia, kun on mennyt hermo jonkun tutun lapseen ja vanhempiin?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän koira oli 4-v kun ensimmäinen lapsemme syntyi. Kertaakaan ei kumpikaan lapsistamme ole koiraamme kiusannut, eikä koira ole ärhennellyt lapsille. Jos koira on perheessä lapsen syntyessä ja vanhemmat vähän viitsii opettaa sekä lasta että koiraa, yhteiselo alkaa sujumaan ihan mallikkaasti. Nyt lapsemme ovat jo isoja ja todella eläinrakkaita. Osaavat käsitellä kaikkia hevosta pienempiä eläimiä.

Vierailija
82/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietippä pikkasen sitä tilannetta myös lapsen kannalta. Ei se nauru tarkoita sitä, että lapsi nauttisi koiran satuttamisesta tai kivun aiheuttamistesta toiselle. Lapsella on esim pehmoleluja kotona joita hän tykkää rutistella kovasti ja halia.. ei niistä sanota että eiii...ei saa noin halata lelukoiraa.. Ei lapsi sitten välttämättä ymmärrä, että se teidän koira onkin elävä olento ja siitä ei ole kivaa jos kovakouraisesti käsitellään. lapsen ajatuksessa se on vaan leikkiä ja hän osoittaa tykkäävänsä.

Tässä vaiheessa tulee mukaan se kasvatus siinä mielessä, että lapselle näytetään kädestä pitäen, ohjataan miten elävän eläimen kanssa toimitaan. Ja todellakin sitä ei opita välttämättä hetkessä vaan se vaatii sitä vierellä oloa ja muistutusta, että katso näin koiraa silitetään.

tässä kukaa sitä lasta syyttänytkään, vaan vanhempia jotka ei pistänyt rajoja lapselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollenkaan aloitusta?

mietippä pikkasen sitä tilannetta myös lapsen kannalta. Ei se nauru tarkoita sitä, että lapsi nauttisi koiran satuttamisesta tai kivun aiheuttamistesta toiselle. Lapsella on esim pehmoleluja kotona joita hän tykkää rutistella kovasti ja halia.. ei niistä sanota että eiii...ei saa noin halata lelukoiraa.. Ei lapsi sitten välttämättä ymmärrä, että se teidän koira onkin elävä olento ja siitä ei ole kivaa jos kovakouraisesti käsitellään. lapsen ajatuksessa se on vaan leikkiä ja hän osoittaa tykkäävänsä.

Tässä vaiheessa tulee mukaan se kasvatus siinä mielessä, että lapselle näytetään kädestä pitäen, ohjataan miten elävän eläimen kanssa toimitaan. Ja todellakin sitä ei opita välttämättä hetkessä vaan se vaatii sitä vierellä oloa ja muistutusta, että katso näin koiraa silitetään.

tässä kukaa sitä lasta syyttänytkään, vaan vanhempia jotka ei pistänyt rajoja lapselle?

Vierailija
84/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi otitte koiran nyt ja "teette" lapsen myöhemmin?

Etkö ole tietoinen että jos koiran haluatte, niin ne lapset kannattaa "tehdä" ensin ja sen jälkeen hommailla lemmikkejä. Etenkin koiria.

Ja ei, en ole koiravihaaja, en vain ymmärrä miksi ihmiset eivät tajua tuota järjestystä.

p.s. Kuulostat muuten tosiaan aika nuorelta. Useimmat ihmiset tajuavat (kuten ehkä sinäkin joskus) että 2-vuotiaalta ei vielä voi odottaa täydellisiä käytöstapoja.

Vierailija
85/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien olisi pitänyt ohjata ja kieltää.

Sun reaktiosi on ylivoimakas ja jotenkin sairas.

TULET HUOMAAMAAN VIELÄ SEN, ETTÄ SUNKIN 2V. LASTA MOITITAAN.

TOIVOTAAN ET SAAT OIKEIN VILKKAAN LAPSEN.

Sun tuleva kakara mitään huomiota varasta.

Asiasta saa sanoa, mutta jotain malttia siihenkin.

Vierailija
86/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis mun kissa tai koira, ensimmäisestä hännänvedosta/tönäisystä/ikävälle näyttävästäkään kosketuksesta elukka syliin ja lapselle ei enää pääsyä lärppimään. Kuinka monta kertaa sitä koiraa piti saada ärsyttää, ennen kuin kukaan reagoi? Kyllä sä koiranomistajana vastaat koiras hyvinvoinnista, toivottavasti jatkossa vähän paremmin.

Vierailija
87/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse mietin ihan samaa. Eniten ihmetyttää et monesti näkee liikenteessä et työnnellään vaunuja (eli lapsi on vielä ihan vauva) ja sit vierellä on ihan pentukoira. Siis miksi? Miksi ain avauvan kanssa yhtäaikaa pentukoira.

Ja tosiaan parempi järjestys kuten 66 sanoi.

Vierailija
88/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia käytöstä nykyajan pennikoilla, että nille ei laiteta kuria.

Mutta valitettavasti olet väärässä siinä että hyväkäytöksinen tulee saamaan huomiota tältä pirun penikalta.

Ei mene niin. Mnee just toisinpäin.

Jos on poika niin saa huomiota sillä kun on niin hurmaavaa vanhempien ihmisten mielestä kun pojat on poikia ja kiusaaa.

Koulussa opettajia vituttaa, suurinta osaa, kun puolet luokkaa on näitä pirun penikoita, mutta minkäst voit tehdä. Yksin et saa laittaa pirun penikoita käytävään ja mistä niitä vahteja pirun penikoille ottaa.

en ymmärrä. Ja ei, omani eivät ole yrittäneet missään iässä satuttaa eläimiä. Jos olisivat, olisin ollut heti estämässä sen.

Vierailija
89/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka kohtaa lapsiensa ja eläimensä molempien turvallisuutta huomoiden, niinkuin edelläkirjoittaja 1-vuotiaasta pojasta. Hienoa! Noin sen pitää mennäkkin :)

Kaikkihan sen tietää, että pieneltä lapselta ei voi odottaa hyviä käytöstapoja...NIIN ? :D

Kuka oikeesti perustelee tolla, että on oikeus satuttaa ketä vain ja tehdä mitä lystää?

Vanhempien ja muiden ihmisten tehtävä on puuttua peliin, jos peli menee liian rajuksi tai sopimattomaksi.

Tätä vain joidenkin on vaikea tajuta, kun lyödään se lapsen ikä kortti esiin!

Sillä teidän lapsen iällä ei ole merkitystä sillä asialla, etteikö voisi suuttua tai kieltää tarpeentullen, mikäli penska ei useampaan kehotukseen tai ohjaukseen tottele.

Siinä ei vanhempien auta lyödä hanskoja tiskiin ja todeta " ei niin pienellä ole vielä hyviä käytöstapoja tai se on vasta lapsi" tulee muuten olemaan ikuisesti lapsi, jos ei lapsena elämisen ja käyttäytymisen taitoja rajoja asettamalla laiteta. Niin se vain on.

Muiden ihmisten ja eläinten ei tarvitse olla maalitaulu teidän harjoitteluun, jos kysymys on rajummasta kiusaamisesta, josta voi tulla vakavia seurauksia. Esim. Koiran päälle hiekkaa heittämisestä voi tulla kallislääkärireissu ja kenenkääm ei tarvitse sellaista koe tuskaa kestää, sillä teidän penskanne ei tule kenenkään koiria pitämään koe-eläiminä. Tehkää niitä kokeita muualla, mutta eläintenpuolustajat lyö teille kyllä luun kurkkuun siinävaiheessa!

Vierailija
90/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran ja lapsen kohtaaminen on ilmeisesti heti alussa mennyt täysin metsään.

Ei koiraa vaan heitetä lapsen eteen ja toivota, että lapsi osaa heti ottaa oikeanlaisen kopin.

Omistajan on koiran sylissään mentävä lapsen tasolla ja antaa silittää koiraa ja näin ollen pikkuhiljaa antaa heidän tuntustua toisiinsa.

Eikä ensin antaa retuttaa mielin määrin ja sitten vasta sanota sitä eitä, joka myös pitää.

Vierailija
91/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIS MUN LAPSI TÄYTYY OLLA KAIKKIEN SILMÄTERÄ!

Ei kenekään koira tai lapsi saa mennä MUN lapsen edelle, vaikka te ette tuntisikaan MUN lasta.

MUN 2v SAA LYÖDÄ, POTKIA ja tehdä MITÄ VAIN muile ihmisille ja eläimille. MITÄ TE NYT KUVITTELETTE?!

MUN LAPSI kerran heitti hiekkaa toisen koiran silmiin, katokku EN MÄÄ VANHEMPANA oikeen hiffannu et se on ELÄVÄ koira, sit NAURETTIIN lapsemme kanssa tälle koiralle ja sanottiin, ET SEN OMISTAJAN VIKA, kun

HÄNEN tehtävä on ohjata MUN lasta käyttäytymään koirien kans.

MUN LAPSI saa tehdä MITÄ VAIN, KOSKA SE ON LAPSI. Haluaisko Joku tuoda KOIRANSA meille HARJOITTELUKAPPALEEKSi? ME KIUSATAAN SITÄ, no hei C'MOON MUN 2v on VASTA 2!

TEIDÄN TÄYTYY YMMÄRTÄÄ!

OLIN IHAN JÄRKYTTYNYT kun en saanut etuilla ihmisiä kassajonossa, saanut huomioooo! KUN ON MULLA SENTÄÄN LAPSI! MIETTIKÄÄ hei!

MÄ OLEN MAAILMAN OMISTAJA, VAADIN KAIKKIA IHMISIÄ PISTÄMÄÄN MUN LAPSEN KAIKKiEN Etusijalle!

MUiStAKAA HUoMIOiDA MuA ja MUN LASTA, se ON KuItenkin LAPSi! TEILLE TÄRKEIN, teidän perhe ja eläimet TEIDÄN KAiKKiEN MiELESTä Ei Saa mennä mun LAPSEN EDELLE!

ME OMISTAMME MAAILMAN MUN 2v KANSSA!

Terveisin ÄITI :)

Joo-o, ymmärrän että vituttaa lellityt kakarat, mutta eikö toi nyt lyö hiukan yli?

Kuvittelet kuitenkin varmaan olevasi kovinkin nokkela...

Mutta jos jäättää lapsen valvomattaa, ja lapselle sattuu jotain, on se vanhempien vastuulla, samalla tavalla jos ei huolehdi koirasta niin se on omistajan vastuulla jos koiraan sattuu.

Jos 3kk ikäistä pentua on pakko viedä kaikkiale ihailtavaksi, sen sijaan että sais kotona, omalla reviirillä ensin tutustua ihmisiin, niin, no...

Juu-u, enpä sano mitään.

Koira ei ole varmaan aloittajalla kovin kauan ehtinyt ollakaan?

Luottamussuhde kunnossa?

Koirastakin tuntuu mivlata kun se oma ihminen antaa toisten satuttaa sen sijaan että puolustaisi.

Minusta AP on idiootti.

Ei vanhemmatkaan oikein toiminut, mutta AP olisi voinut ilmoittaa ENNENKUIN pentuun sattui että nyt loppui tämä leikki ja ottanut koiran pois, sen sijaan että odottaa mitä tapahtuu seuraavaksi!

Vierailija
92/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi voi. Mieli tekis sanoa että ootappas kun oma lapsesi juoksentelee tuonikäisenä ja kiskoo koiraa viiksistä. Mutta sinun lapsesihan tietenkin on hyvinkasvatettu heti synnäriltä päästyään ja muutenkin niin täydellinen.

eivätkä mistään muustakaan. Muuten eivät mitään enkeleitä ja rauhallisia ole, mutta elukoita ei rääkätä.

Eivät minkään ikäisenä eivätkä koskaan. (tosin koiramme olisi ehkä purrut...)

Vierailija
93/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä selvinnyt oliko tämän lapsen vanhemmat paikalla vai oliko miehesi isä lapsenvahtina.?

Jos lapsen vainhempia ei ollut niin silloinhan vastuussa on lapsenvahti ja KAIKKI PAIKALLA OLLEET AIKUISET.

Vierailija
94/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan sen tietää, että pieneltä lapselta ei voi odottaa hyviä käytöstapoja...NIIN ? :D

Kuka oikeesti perustelee tolla, että on oikeus satuttaa ketä vain ja tehdä mitä lystää?

Ei kukaan sanonut täällä, että pieni lapsi saisi satuttaa eläintä (ei saa).

Täällä on keskusteltu siitä, että ap:n tulkinta tuon 2-vuotiaan käytöksestä sekä hänen reaktionsa siihen oli...no, aika lailla irti realiteeteista.

Se, että 2-v retuuttaa koiranpentua, ei tarkoita, että 2v olisi narsisti, ilkeä, paha, AD/HD, asperger, tai tuleva persoonallisuushäiriöinen.

Tämä ei poissulje sitä, että koiran satuttaminen tulee estää.

Vierailija
95/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2 poikaa koulussa ja kummankaan luokassa ei ole mitään vitun penikoita, vaan ihan tavallisia lapsia.

Hyvinpä sä tiedät lapsesi luokkatovereista.

2v. on pieni lapsi ja pahimmallaan, kun ei ymmärrä asioita.

Aikuisten pitää puuttua asioihin.

Silti AP on musta pelottava ja älä vaan mene kylään sinne enään uudestaan.

Aikuinen ihminen hyökkää tolla tavalla verbaalisesti lapsen kimppuun, niin kyllä mua pelottaa.

Onneksi omat pojat on isoja.

Ei kukaan voi olla pahempi nätkyttäjä, kun lapseton tai pienen lapsen äiti.

70 on myös pelottava aikuinen.

Aikuiset paljon pahempia, kuin lapset.

Vierailija
96/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aikuiset on samassa veneessä, vastuussa lasten rajoista jne. eikä vain hän, joka on lapsen synnyttänyt.

Miksi sitä et HETI ollut koirasi puolella, vaan annoit lapsen jatkuvasti kiusta?!

Vierailija
97/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa tietää varmaksi, että saa lapsia? Haluaisin myös sellaisen tiedon jo etukäteen?

Onko jotain inside -tietoa Jumalalta tms?

Vierailija
98/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko miettiä ennen oman lapsen hankkimista, hieman myös tempperamenttipiirteitä. Mitä jos se oma pikku kulta onkin juuri huomionhakuinen, sitkeä, vilkas ja impulsiivinen? Ja näihin kun yhdistää tyhmyyden, niin jopa palaa taas hermo...

Vierailija
99/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun sitten saat niitä lapsia, annatko tämän kyseisen lapsen ensin kiusta, kiusta ja vielä kerran kiusta, ennen kun puutut tilanteesen?!

Mitä, jos lapseltasi puuttuu ominaisuuksia tai hänellä on sellaisia ominainuuksia, josta sinä et pidä, kuten tällä lapsella, mitä sitten?!

Ei vanhemmiksi ryhdytä siksi, että halutaan perhe vaan aidosta halusta olla vanhempi ja kaikki vanhemmat on vastuussa omien lasten lisäksi, myös muiden lapsista.

Oletko nyt ihan varma, että olet valmis vastuun kantoon?!

Vierailija
100/104 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä ja itsekäs 2-vuotias? Eikö tosiaan tullut mieleen ottaa asiaa puheeksi vanhempien kanssa? Todella lapsellinen asenne sulla..