Rv12, sikiöllä 21-trisomia (downin syndrooma)
Sain tänään puhelun kätilöltä. Nyt en tiedä, mitä ajatella. Lääkärin vastaanotolla en ole vielä käynyt, ja jouduin ottamaan ajan vasta yli 2 viikon päähän, koska sitä ennen en vain pysty käsittelemään tällaista asiaa.
Kertokaa kohtalotoverit, miten omat ajatuskulkunne ovat tässä tilanteessa edenneet, ja päädyittekö pitämään lapsen?
Kommentit (210)
ja tuloksissa voi mennä se pari viikkoa, ikävä kyllä.
Mutta ainakin tulos on varma!
Ja kun sikiöllä oli noin paljon turvotukstakin, niin se yleensä tarkoittaa, että sydänvikainenkin se on. Tekisin abortin.
joten ei todellakaan ole mitenkään ok abortoida 24-viikkoista lasta. 12-viikkoisella lapsella on jo olemassa kaikki elimet, ja lapsi on jo varsin vauvan omainen.
Minä itse en ymmärrä ihmisiä, jotka yrittävät lasta, ja ovat valmiita abortoimaan down-lapsen. Lapsi kun voi olla paljon vakavammin vammainen, ilman että mitään näkyy testeissä. Jos sitä ei jaksa, ei kannata edes yrittää lasta.
Enkä minä ymmärrä, miksi äidin tunteita pitää niin kamalasti sääliä, äidillähän on oikeus omaan ainutkertaiseen elämäänsä, mutta sen saman oikeuden äiti on viemässä lapseltaan.
Muuten, en ymmärrä, miksi äidin pitäisi luopua urastaan? Down-lapsillehan nimenomaan suositellaan päivähoitoa kehityksen tueksi, meillä tutut ovat saaneet ilmaiset taksikyydit ja kaikki, jotta lapsi varmasti tulisi päiväkotiin. Kyllä silloin voi töissä käydä.
joten ei todellakaan ole mitenkään ok abortoida 24-viikkoista lasta. 12-viikkoisella lapsella on jo olemassa kaikki elimet, ja lapsi on jo varsin vauvan omainen.
Minä itse en ymmärrä ihmisiä, jotka yrittävät lasta, ja ovat valmiita abortoimaan down-lapsen. Lapsi kun voi olla paljon vakavammin vammainen, ilman että mitään näkyy testeissä. Jos sitä ei jaksa, ei kannata edes yrittää lasta.
Enkä minä ymmärrä, miksi äidin tunteita pitää niin kamalasti sääliä, äidillähän on oikeus omaan ainutkertaiseen elämäänsä, mutta sen saman oikeuden äiti on viemässä lapseltaan.
Muuten, en ymmärrä, miksi äidin pitäisi luopua urastaan? Down-lapsillehan nimenomaan suositellaan päivähoitoa kehityksen tueksi, meillä tutut ovat saaneet ilmaiset taksikyydit ja kaikki, jotta lapsi varmasti tulisi päiväkotiin. Kyllä silloin voi töissä käydä.
Oliko sulla jotakin annettavaa meille?
Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim
1999;115(14):1458
Sampsa Vanhatalo
Katsaukset
Kipuaistin kehittyminen on vielä vähän epävarmaa. Tuntoaisti kehittyy sikiöllä hyvin aikaisin ja luultavasti myös kivun aistiminen on mahdollista aikaisemmin kuin yleisesti luullaan.
Oikeestiko sun miehes tuli kotiin ja meni päikkäreille ja sä et kertonut sille!!!!!?????
Työskentelen samassa rakennuksessa, jossa asumme.
ap
kumpikaan ole sataprosenttisen varmoja.
INHIMILLINEN virhe olisi ainoa mahdollisuus, ihmiset kun testin tekevät. MUTTA kyllä se todellakin on lähes 100% luokkaa se varmuus. JA ap kertoi sikiöllä olleen 5mm turvotusta. Se jo kertoo ettei kaikki ole hyvin.
on VAAN 99,9%
LVP on luokkaa 99,9%
<a href="http://verneri.net/yleis/index.php?id=1019&backPID=1045&tx_faq_faq=437" alt="http://verneri.net/yleis/index.php?id=1019&backPID=1045&tx_faq_faq=437">http://verneri.net/yleis/index.php?id=1019&backPID=1045&tx_faq_faq=437<…;
Tajuat varmaan itsekin että siihen on mahdollista tulla näytteitä äidistä huomattavasti helpommin.
tulos muuttuisi. Siinä käy niin, että ennen kuin huomaat, niin olet jo rv:lla 19 ja onpas kiva sitten siinä tehdä keskeytys..! Nyt se todellakin on vielä aikalailla solumöykky, ainakin verrattuna siihen mitä se olisi lapsivesipunktion odottelun jälkeen..
Eikä se kyllä vielä ihminen ollut rv 18:kaan.
Toisin sanoen minun olisi mielestäsi pitänyt jättää mieheni pysyvästi lapsettomaksi sen vuoksi, että Suomessa syntyvistä vauvoista 98% on terveitä, ja en ole varma olisiko minusta vastuunkantajaksi siinä 2% tapauksista?
Oletko aivan varma tästä kannastasi? Onko itselläsi lapsia? Miten olisit suhtautunut, jos miehesi olisi kieltäytynyt lasten hankkimisesta yo. perusteella?
ap
Sain tänään puhelun kätilöltä. Nyt en tiedä, mitä ajatella. Lääkärin vastaanotolla en ole vielä käynyt, ja jouduin ottamaan ajan vasta yli 2 viikon päähän, koska sitä ennen en vain pysty käsittelemään tällaista asiaa.
Kertokaa kohtalotoverit, miten omat ajatuskulkunne ovat tässä tilanteessa edenneet, ja päädyittekö pitämään lapsen?
yhteiskunta ei kaipaa yhtään vammaista,jotaka voidaan seulonnalla löytää. abortti on ainut ja oikea ratkaisu. teet sitten terveen lapsen.
Niin menemme miehen kanssa sinne lääkärille (aika varattiin juuri tuolle viikolle) ja kysymme vielä häneltä, miten on asia tulosten varmuuden suhteen. Joten minun puolestani kinastelu asiasta voidaan täällä lopettaa.
ap
Ja kun sikiöllä oli noin paljon turvotukstakin, niin se yleensä tarkoittaa, että sydänvikainenkin se on. Tekisin abortin.