Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv12, sikiöllä 21-trisomia (downin syndrooma)

Vierailija
15.05.2012 |

Sain tänään puhelun kätilöltä. Nyt en tiedä, mitä ajatella. Lääkärin vastaanotolla en ole vielä käynyt, ja jouduin ottamaan ajan vasta yli 2 viikon päähän, koska sitä ennen en vain pysty käsittelemään tällaista asiaa.

Kertokaa kohtalotoverit, miten omat ajatuskulkunne ovat tässä tilanteessa edenneet, ja päädyittekö pitämään lapsen?

Kommentit (210)

Vierailija
161/210 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun sikiöllä oli noin paljon turvotukstakin, niin se yleensä tarkoittaa, että sydänvikainenkin se on. Tekisin abortin.

Vierailija
162/210 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuloksissa voi mennä se pari viikkoa, ikävä kyllä.

Mutta ainakin tulos on varma!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/210 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun sikiöllä oli noin paljon turvotukstakin, niin se yleensä tarkoittaa, että sydänvikainenkin se on. Tekisin abortin.

Vierailija
164/210 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei todellakaan ole mitenkään ok abortoida 24-viikkoista lasta. 12-viikkoisella lapsella on jo olemassa kaikki elimet, ja lapsi on jo varsin vauvan omainen.

Minä itse en ymmärrä ihmisiä, jotka yrittävät lasta, ja ovat valmiita abortoimaan down-lapsen. Lapsi kun voi olla paljon vakavammin vammainen, ilman että mitään näkyy testeissä. Jos sitä ei jaksa, ei kannata edes yrittää lasta.

Enkä minä ymmärrä, miksi äidin tunteita pitää niin kamalasti sääliä, äidillähän on oikeus omaan ainutkertaiseen elämäänsä, mutta sen saman oikeuden äiti on viemässä lapseltaan.

Muuten, en ymmärrä, miksi äidin pitäisi luopua urastaan? Down-lapsillehan nimenomaan suositellaan päivähoitoa kehityksen tueksi, meillä tutut ovat saaneet ilmaiset taksikyydit ja kaikki, jotta lapsi varmasti tulisi päiväkotiin. Kyllä silloin voi töissä käydä.

Vierailija
165/210 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei todellakaan ole mitenkään ok abortoida 24-viikkoista lasta. 12-viikkoisella lapsella on jo olemassa kaikki elimet, ja lapsi on jo varsin vauvan omainen.

Minä itse en ymmärrä ihmisiä, jotka yrittävät lasta, ja ovat valmiita abortoimaan down-lapsen. Lapsi kun voi olla paljon vakavammin vammainen, ilman että mitään näkyy testeissä. Jos sitä ei jaksa, ei kannata edes yrittää lasta.

Enkä minä ymmärrä, miksi äidin tunteita pitää niin kamalasti sääliä, äidillähän on oikeus omaan ainutkertaiseen elämäänsä, mutta sen saman oikeuden äiti on viemässä lapseltaan.

Muuten, en ymmärrä, miksi äidin pitäisi luopua urastaan? Down-lapsillehan nimenomaan suositellaan päivähoitoa kehityksen tueksi, meillä tutut ovat saaneet ilmaiset taksikyydit ja kaikki, jotta lapsi varmasti tulisi päiväkotiin. Kyllä silloin voi töissä käydä.

Oliko sulla jotakin annettavaa meille?

Vierailija
166/210 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteellinen Aikakauskirja Duodecim

1999;115(14):1458

Sampsa Vanhatalo

Katsaukset

Kipuaistin kehittyminen on vielä vähän epävarmaa. Tuntoaisti kehittyy sikiöllä hyvin aikaisin ja luultavasti myös kivun aistiminen on mahdollista aikaisemmin kuin yleisesti luullaan.

Vierailija
167/210 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elävätkö yleensä vanhoiksi ?

Vierailija
168/210 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko sun miehes tuli kotiin ja meni päikkäreille ja sä et kertonut sille!!!!!?????

Työskentelen samassa rakennuksessa, jossa asumme.

ap

Vierailija
169/210 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikaan ole sataprosenttisen varmoja.

Vierailija
170/210 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

INHIMILLINEN virhe olisi ainoa mahdollisuus, ihmiset kun testin tekevät. MUTTA kyllä se todellakin on lähes 100% luokkaa se varmuus. JA ap kertoi sikiöllä olleen 5mm turvotusta. Se jo kertoo ettei kaikki ole hyvin.

Vierailija
171/210 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elävätkö yleensä vanhoiksi ?

Vierailija
172/210 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on VAAN 99,9%

Vierailija
173/210 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LVP on luokkaa 99,9%

Vierailija
175/210 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
176/210 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulos muuttuisi. Siinä käy niin, että ennen kuin huomaat, niin olet jo rv:lla 19 ja onpas kiva sitten siinä tehdä keskeytys..! Nyt se todellakin on vielä aikalailla solumöykky, ainakin verrattuna siihen mitä se olisi lapsivesipunktion odottelun jälkeen..

Vierailija
177/210 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se kyllä vielä ihminen ollut rv 18:kaan.

Vierailija
178/210 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen minun olisi mielestäsi pitänyt jättää mieheni pysyvästi lapsettomaksi sen vuoksi, että Suomessa syntyvistä vauvoista 98% on terveitä, ja en ole varma olisiko minusta vastuunkantajaksi siinä 2% tapauksista?

Oletko aivan varma tästä kannastasi? Onko itselläsi lapsia? Miten olisit suhtautunut, jos miehesi olisi kieltäytynyt lasten hankkimisesta yo. perusteella?

ap

Vierailija
179/210 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään puhelun kätilöltä. Nyt en tiedä, mitä ajatella. Lääkärin vastaanotolla en ole vielä käynyt, ja jouduin ottamaan ajan vasta yli 2 viikon päähän, koska sitä ennen en vain pysty käsittelemään tällaista asiaa.

Kertokaa kohtalotoverit, miten omat ajatuskulkunne ovat tässä tilanteessa edenneet, ja päädyittekö pitämään lapsen?

yhteiskunta ei kaipaa yhtään vammaista,jotaka voidaan seulonnalla löytää. abortti on ainut ja oikea ratkaisu. teet sitten terveen lapsen.

Vierailija
180/210 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin menemme miehen kanssa sinne lääkärille (aika varattiin juuri tuolle viikolle) ja kysymme vielä häneltä, miten on asia tulosten varmuuden suhteen. Joten minun puolestani kinastelu asiasta voidaan täällä lopettaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi