Miksi nainen ei halua lapsia?
Onko lapsuudessa kokenut jotain ikävää, vai miksi nainen ei halua lapsia?
Kommentit (183)
Voi lapsuudenkokemuksetkin vaikuttaa.
Itsellä vaan ei ole koskaan ollut halua hankkia lapsia, ei niin minkäänlaisia. Eikä myöskään tarvetta elää ns kuten kaikki muut. Onneksi ei myöskään minkäänlaista painostusta ole tullut tän asian takia perheeltä jne. Onneks voi valita.
olen katkera vanhemmilleni, että miksi oli pakko minutkin tehdä, en ollut tähän maailmaan pyytänyt. Heidän päähänpistonsa vuoksi olen nyt tässä kärsimysten maassa, josta en voi edes lähteä ilman että aiheuttaisin kuitenkin kaikille surua. Elämä on paskaa, miksi jatkaisin perinnettä????????
En ole hankkinut lapsia, koska lapsiperhe-elämässä ei ole yhtään mitään, mitä haluaisin. Pikemminkin ihmettelen, miksi kukaan ylipäätään haluaa lapsia. Aika monihan on vedonnut vain biologiseen viettiin, jonka uhriksi nainen joutuu.
Mua surettaa eniten naiset jotka pöyräyttävät jo nuorena ne pennut. Sitten kateellisena katellaan facebookista muiden ikäisten naisten matka, biletys, illanvietto ja ravintola kuvia kun itse on kiinni kotona. Eikä sitä ylimääräistä pätäkkääkään ole jotta pääsisi shoppailemaan ihania merkkivaatteita kuten muut ladyt. Näitä katkeria ja näreitä äitejä näkee joka päivä. Ovat väsyneen näköisiä ja vittumaisen oloisia. Pitävät itseään parempina ja paljon kypsempinä kuin naisia jotka ovat lapsettomia. Ennemmin ne lapsettomat sitä vastuuta ottavat kun eivät lähde lasta tekemään ihan missä tilanteessa tahansa. Onko joku yhdenillan jutun tulos vastuullista käytöstä?!
Ehkä vanhempana myös itse halua. Ensin kierran ja katselen maailmaa ja kerään kokemusta ja oppia. Sitten kun olen valmis ja kypsä jakamaan omaa maailmaani muille voisin haluta oman käärön. Mulla on vielä tavoitteina 1 tutkinto, 3 jo takana. Ja vielä tietyt maat jossa haluan käydä :)
Eli aikasintaan 32 vuotiaana voisi. Nyt olen 27-vuotias.Mies löytyy ja samoin omistusasunto.
Minusta on ihanaa, kun ihmiset tietävät mitä haluavat tai ei halua. Jotkut ei vaan halua lapsia. Minä halusin, sain ekan ja mahdollisesti vikan 21-vuotiaana. Se oli ihan 110% varmaa ja onneksi ryhdyttiin heti toimeen. Lisää lapsia ei tunnu hyvältä ajatukselta.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 23:02"]
Mua surettaa eniten naiset jotka pöyräyttävät jo nuorena ne pennut. Sitten kateellisena katellaan facebookista muiden ikäisten naisten matka, biletys, illanvietto ja ravintola kuvia kun itse on kiinni kotona. Eikä sitä ylimääräistä pätäkkääkään ole jotta pääsisi shoppailemaan ihania merkkivaatteita kuten muut ladyt. Näitä katkeria ja näreitä äitejä näkee joka päivä. Ovat väsyneen näköisiä ja vittumaisen oloisia. Pitävät itseään parempina ja paljon kypsempinä kuin naisia jotka ovat lapsettomia. Ennemmin ne lapsettomat sitä vastuuta ottavat kun eivät lähde lasta tekemään ihan missä tilanteessa tahansa. Onko joku yhdenillan jutun tulos vastuullista käytöstä?!
[/quote]
No apua, onpa mustavalkoista! :D Minä halusin lapsen nuorena ja olen onnellinen. Tosin ihan yhden vaan. Ei sulje pois mitään luettelemiasi asioita. Tavalliselta parikymppiseltä voi näyttää. Eikä äitiys välttämättä paista mistään kohdasta läpi ;)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 15:23"]
Mullakaan ei ole lapsia mutta olen vasta 22 vuotias. Omat tuloni ovat 2700e/kk työskentelen yöhoitajana. Mieheni tienaa saman verran. Kaipa nuo tulot ovat ihan siedettävät meidän ikäisille. Kuitenkin olemme päättäneet ettei näillä tuloilla lasta elätetä ja sitten joskus jos tulomme nousevat niin voisimme HARKITA vauvan saamista.
Eniten kummastelen kun kaikki persaukiset pyörättävät koko ajan muksuja ja sitten muka on niin ihanaa?!?! Laitetaan isovanhemmat ja muut tutut maksamaan kaikki tarvikkeet kun itsellä ei ole rahaa edes ruokaa. Tuo on todella ihmeellistä. Usein vielä moni joka ei ole käynyt mitään kouluja on näistä kaveri porukoista ensimmäinen jolla on jo monta lasta. Sitten ne kitkuttelevat sossun rahoilla yh-äiteinä ja ikää on 18-23 vuotta.
Itse en kaipaa tauloishuolia. Jos ei ole edes varaa kustantaa itselleen hyvää elintasoa miten sitä voisi tarjota muille????! Älyhöi ja työt ensin!
[/quote]
Hyvä elintaso on laaja käsite. Toisille se on sitä, että on ehjät vaatteet, ruokaa pöydässä joka päivä ja katto pään päällä.
Toiselle se voi olla matkustelu ja merkkivaatteiden shoppailu kerran viikossa.
Kolmannelle se voi olla jotakin tuosta välistä.
Niin, kaippa me kuulutaan mainitsemiisi persaukisiin koska talouden nettotulot kuukaudessa ovat paljon pienemmät (vain noin 3000e). Ja tiedätkö mitä, emme me silti kituuttele. On omistusasunto ja jopa vene. Lapset kulkevat siisteissä vaatteissa ja ruokaa on aina tarjolla (tähän mennessä ei ole tarvinnut vielä vinkua rahaa keltäkään). On varaa myös harrastaa.
Se on ihan täysin kiinni siitä, mihin on tottunut ja mistä on valmis luopumaan. Me olemme luopuneet esim. matkustelusta ulkomaille, joskaan emme sinne kaipaakaan kun Suomessakin on paljon nähtävää. Emme käy usein ravintolassa syömässä jne. Pieniä valintoja ja nuo asiat eivät ole meille olleet koskaan tärkeitä joten olemme hyvillä mieli luopuneet niistä.
Minulle on yksi ja sama hailee, kuka tekee lapsia tai jättää tekemättä ja mistä syystä. Muiden asiat kun eivät vain yksinkertaisesti kuulu minulle.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2012 klo 21:07"]Mutta miten vauvan keskustelupalstalla on näin paljon porukkaa jotka ei halua lapsia..;)
SIKSI KOSKA KIRJOITIN HAKUSANOIKSI"EN HALUA LAPSIA" . Olen nelikymppinen eikä vauvakuumetta ole vieläkään.
Hän ei halua geenejäsi lapsilleen. Epäilee, ettei hänellä vain riittäisi kärsivällisyyttä sinun lapsillesi.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 22:11"]
Kaikkia ei kiinnosta hoitaa jotain paskaisia räkänokkia ja kaivella heidän perseestään kihomatoja päivät pitkät.
[/quote]Erittäin ytimekkäästi sanottu. Tämä on vain eräs niistä tavoista, joilla en halua viettää kallisarvoista aikaani.
En tajua miksi lasten hankkimatta jättämistä paheksutaan niin kamalasti. Kuinka toisten päätökset voivat kiinnostaa niin paljon, ja miksi lasten hankkiminen on muka joku kansalaisvelvollisuus? Eikö ole hyvä, että ne jotka eivät halua lapsia eivät myöskään hanki niitä?
Minäkään en vihaa lapsia, päinvastoin. En vain halua niitä itselleni.
Koska en ole koskaan tuntenut polttavaa halua hankkia lasta. Lisäksi en usko pääseväni parisuhteeseen jolloin lapsenhankkiminen jää automaattisesti myös pois.
Mulla on sama syynä: itsekkyys. Rakastan matkustamista, näyttää hyvältä ja suurin osa palkastani menee ulkonäkööni ja hemmotteluun. Ravaan kauneushoidoissa, ostan merkki vaatteita + laukkuja. Nautin kauniisti sisustetusta kodista. Miehenikin bodaa ja tuijottaa peiliin suurimman osan ajastaan.
Olemme kaksi itsekästä ja meidän elämäämme ei mahdu lasta. Lapsi olisi ihana tosin mutta emme kestäisi jos lapsi olisikin ruma. Ei sopisi meidän täydelliseen elämäämme :) Lisäksi kersa veisi paljon rahaa koska en haluaisi pukea lastani halppisvaatteisiin tai muutenkaan mitään köyhän näköistä elämää. Äityispäivärahaa saisin vain reilut 2000e/kk ja sillä ei kyllä pysty elämään. Pelkästään kauneushoidot imevät 700e/kk. Käyn joka viikko erilaisissa sarjahoidoissa vartalolle+kasvoille. Kampaamo reissut myös imevät monta euroa.
Jos on tottunut tiettyyn elintasoon ei sitä halua laskea lapsen takia.
OLEN ONNELLINEN. Viikon päästä 3 viikoksi Losiin shoppailemaan :) Ikää on 28 vuotta. Mieheni on myös hyvätuloinen ja haluaa hemmotella minua. Olemme molemmat onnellisisa <3 :) 7 vuotta olemme seurustelleet ja ensi kesänä upeat häät.
107: On tosi hienoa, kun tietää, millaista elämää itselleen haluaa, ja myös elää sitä täysillä! Pisteet teille rohkeudesta olla sellaisia kuin olette!
[quote author="Vierailija" time="12.05.2012 klo 21:07"]
Mutta miten vauvan keskustelupalstalla on näin paljon porukkaa jotka ei halua lapsia..;)
[/quote]
Ei mene aiheen ohi. Liittyy nimenomaan aiheeseen "vauva". Keskustelun aihe, katso otsikko: miksi nainen ei halua lapsia. Juurikin aihetta.
Pelkään synnytystä niin paljon, että en kykene edes ajattelemaan asiaa. Aika ajaa kohta ohi eikä tarvitse asiaa enää miettiä. Silti itken vauvakuumetta enkä oikein kykene olemaan muiden lasten seurassa, kun olo on niin tyhjä.
Edellisissä elämissä kasvattunu ihan tarpeeks monta lasta. En koe, että tää planeetta tarvii lisää jengii juuri nyt.
Olisin saattanut haluta JOS elämä olisi mennyt eri tavalla, mutta kun se nyt meni kuten meni, niin en ole halunnut lapsia enkä takuulla enää haluakaan. Olen jo 34 v ja risat.
Lapset ovat kyllä lähellä sydäntäni, mutta mutta...
Olen aina ollut herkkä, ailahteleva ja jo itseni "hoitamisessa" ja elämänhallinnassani on ollut tekemistä. Parikymppisenä oli päihteiden käyttöäkin, elämän tuskaa, masennusjaksoja, sellaista miestä ei ollut, jonka kanssa olisi ollut järkevää perhettä perustaa. Onneksi en mennyt lapsia sellaiseen tilanteeseen tekemään.
29-vuotiaana rakastuin todella ja löysin sielunkumppanini ja elämäni miehen, minkä myötä sain myös elämään lisää hallintaa ja pääsin paremmin sinuiksi itseni kanssa. Tosin, herkkä ja ailahteleva olen edelleen. Se vaan, että tuo elämäni mies oli naimisissa ja viiden lapsen isä. Minua 10 vuotta vanhempi ja johtotehtävissä siinä yrityksessä, missä itse olin hänen alaisena... Jep, jep. Kaikilla oli paljon sulattelemista meidän suhteessamme, myös meillä itsellämme. Mieheni ei viiden lapsen jälkeen todellakaan halunnut lisää lapsia ja ei halunnut minusta tulevan väsynyt ja arkinen rouva, kuten eksänsä. Ymmärrän häntä ja koska miestäni rakastan ja ikinä en ole oikein uskaltanut edes raskautta miettiä, niin tämä sopii hyvin. Uskon, että olen paremmassa tasapainossa näin kun en ole äiti. Mieheni lapsia voin kyllä paapoa minkä haluan. Ovat meillä joka toinen viikonloppu ja osan miehen lomista. Olen mielestäni huonoa äitityyppiä, inhoan rutiineita ja kaikkea sitä pakkoa, mikä on lasten kanssa hoidettava. En aina jaksaisi heitä kuunnella jne.
Näin ollen olen lapseton ja tyytyväinen valintaani.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 23:01"]
Pelkään synnytystä niin paljon, että en kykene edes ajattelemaan asiaa. Aika ajaa kohta ohi eikä tarvitse asiaa enää miettiä. Silti itken vauvakuumetta enkä oikein kykene olemaan muiden lasten seurassa, kun olo on niin tyhjä.
[/quote]
Synnytyksen saa ihan vaan kovan pelon vuoksi nukutuksella ja keisarinleikkauksella. Näin on. Ei ole syytä pelätä eikä siinä ole hävettävää. Leikkauksen jälkeen saat niin paljon kipulääkkeitä, että kestät kyllä. Älä siis tuon takia jätä lasta tekemättä, jos muuten haluat... :) Äläkä välitä synnytysvouhkaajamammoista, heille ei kuulu millä tavalla synnytät.
Sinä et taas ole kokenut monia sellaisia ihmisenä kasvattavia tunteita, joita lapseton eri tilanteissa joutuu kokemaan, joten eiköhän sitä olla ihan samalla viivalla.
Kyllä oli viestisi ketjun rasittavin.