Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelisittekö isää, joka lähtisi viikon lomamatkalle (ilman perhettä)

Vierailija
11.05.2012 |

kun vauva on 9 kk?

Luin Annasta Hannah Norrenan haastattelun, jossa hän kertoo tehneensä tuon ja sanoo samaan syssyyn, että jos isä tekisi saman, niin sitä ei ihmeteltäisi samalla lailla.

No mun täytyy kyllä myöntää, että ihmettelisin sitä ihan samalla lailla.

(Sinänsä mulle ihan sama, mitä muut ihmiset tekee, mutta tuossa tilanteessa ajattelisin kyllää, että itse en pysytyisi. Oli kumpi tahansa - isä tai äiti - kyseessä.)

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 14:03"]

Kyllä ihmettelisin ja olen ihmetellytkin ihan päin näiden isien kasvoja. Pitkä viikonloppu vielä menee mun tajuntaan, mutta kun ei sitä lomaa sieltä töistäkäännyt loputtomasti ole niin erikoista että siitä 25% haluaa olla ihan vaan yksi. Oisko pitäny miettiä tuota ennenkuin hankki lapsia? Varsinkin kun niitä lapsiperhelomia ei nyt niin loputtomasti ole tiedossa, meillä esikoine nyt 11v ja hyvä on jos vielä 4v meidän mukana reissaa. Eli tuossa 50:n-pääsee taas ihan hyvillä mielein yksi reissuun.

[/quote]

Meilä miehellä on ylimääräisiä lomia tai joutu pitämään oman lomista eri aikaan kuin muu perhe. On käynyt siis kaverinsa kanssa reissussa mutta yleensä ottaa lapset mukaan ja lähtee aurinkorannalle viikoksi-pariksi. Myös minä olen käynyt omien kaverieni kanssa. Mikä tässä on sellainen mikä sua niin rassaa? Tai edes kuuluu perheen ulkopuolisille?

[/quote]

No näissä tapauksissa joista mä puhun, näillä isillä EI ole mitään ylimääräisiä lomia ja matkustelevat jo työnkin takia aika paljon eli ovat siitä ihan perusarjestakin aika paljon pois. Mutta silti pitää saada viikko omaa laskettelulomaa Alpeilla? Ei oikein tajua, eikä tajua ne puolisotkaan. 

Vierailija
42/63 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 14:03"]

Kyllä ihmettelisin ja olen ihmetellytkin ihan päin näiden isien kasvoja. Pitkä viikonloppu vielä menee mun tajuntaan, mutta kun ei sitä lomaa sieltä töistäkäännyt loputtomasti ole niin erikoista että siitä 25% haluaa olla ihan vaan yksi. Oisko pitäny miettiä tuota ennenkuin hankki lapsia? Varsinkin kun niitä lapsiperhelomia ei nyt niin loputtomasti ole tiedossa, meillä esikoine nyt 11v ja hyvä on jos vielä 4v meidän mukana reissaa. Eli tuossa 50:n-pääsee taas ihan hyvillä mielein yksi reissuun.

[/quote]

Meilä miehellä on ylimääräisiä lomia tai joutu pitämään oman lomista eri aikaan kuin muu perhe. On käynyt siis kaverinsa kanssa reissussa mutta yleensä ottaa lapset mukaan ja lähtee aurinkorannalle viikoksi-pariksi. Myös minä olen käynyt omien kaverieni kanssa. Mikä tässä on sellainen mikä sua niin rassaa? Tai edes kuuluu perheen ulkopuolisille?

[/quote]

No näissä tapauksissa joista mä puhun, näillä isillä EI ole mitään ylimääräisiä lomia ja matkustelevat jo työnkin takia aika paljon eli ovat siitä ihan perusarjestakin aika paljon pois. Mutta silti pitää saada viikko omaa laskettelulomaa Alpeilla? Ei oikein tajua, eikä tajua ne puolisotkaan. 

[/quote]

On meillä mieskin paljjon pois töiden vuoksi, sille nyt ei mahda mitään. Mutta jos se kerran vuodessa on viikon jossain lomalla ilman meitä niin miten se muuttaa suurta kuvaa mitenkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli viikon skimbausreissulla poikien kanssa kun vauva oli n 10kk, me mentiin vauvan kanssa siksi aikaa mummolaan lomailemaan. Itse ajattelin tehda pienen irtioton vauvan ollessa reilun vuoden ikäinen. Mulle on ainakin tarpeellista saada omaa aikaa säännollisesti, jaksan taas olla parempi mutsi ja puoliso kun saan hetken hengähtää.

Mun vanhemmilla on aina ollut omia reissuja yhteisten ohella, he ovat olleet kohta 40 vuotta onnellisesti naimisissa ja kaikki me 5 aikuista lastakin ollaan ihan täysipäisiä.

Vierailija
44/63 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettelisi. Äitiä saattaisin ehkä ihmetellä, mutta asia ei minulle kuuluisi kun ei ole omasta perheestä kyse. Ja äitiäkin ihmettelisin vain sen takia, että itseäni ahdistaa ajatuskin olla kokonaista viikkoa erossa edes kolmevuotiaasta...

Vierailija
45/63 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, koska seuraan läheltä jo tällaista elämää. Perheen isällä paljon työreissuja ulkomaille. Lomalla pitää saada viettää aikaa yksin tai kavereiden kanssa.

Miehellä on toisia naisia ja kaikki muut tietää, paitsi vaimo.

Vierailija
46/63 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 14:58"]

En ihmettele, koska seuraan läheltä jo tällaista elämää. Perheen isällä paljon työreissuja ulkomaille. Lomalla pitää saada viettää aikaa yksin tai kavereiden kanssa.

[/quote]

siihen ei omia lomia tarvita, pettää voi vaikka kauppareissulla. Kyttäämään en ala, jos möhlii niin ihan on oma häpeänsä, ei minun

Vierailija
47/63 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 15:04"]

[/quote]

siihen ei omia lomia tarvita, pettää voi vaikka kauppareissulla. Kyttäämään en ala, jos möhlii niin ihan on oma häpeänsä, ei minun

[/quote]

No en kyllä tuota tarkoittanut. Mutta se, ettei viihdy vaimonsa ja lapsiensa kanssa, pitäisi vaimolle olla merkki siitä, että miehellä on toisia naisia. Jos ei viitsi edes lomaansa viettää perheen kanssa, niin aika erikoista se on. 

Vierailija
48/63 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli ihmetellä kun oma mies lähti lomamatkalle yksin. Kaksiviikkoa häiden jälkeen, vauva oli 7kk vanha ja hänellä oli isyyslomaa jäljellä. En varsinaisesti kieltänyt, mutta sanoin etten pidä ajatuksesta ollenkaan moneen otteeseen. Lähti silti. Kusipää sanon minä. harmi että tein lapset sen kanssa.

Vierailija
49/63 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Aivan! Ja itse en kyllä kauaa ihmettelisi jos ois mun mies huh

Vierailija
50/63 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku nainen tuollaista katselee niin omapa on asiansa. Mun mies ei matkustele yksin. Työmatkoistakin on töissä sanonut että mahdollisimman vähän ja työpaikalla yrittävät järjestää asian. Ollaan välillä oltu työmatkalla mukana koko perhe. Tietenkin itse maksettu ja joskus menty eri lennoilla tai tultu takaisin eri lennolla. Mutta miksi ihmeessä pitäisi lomalle mennä yksin kun perhettä näkee viikkoisin vain aamulla ja illalla ja viikonloput menevät nopeasti..

Vierailija
51/63 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ihmettele ollenkaan. Mielestäni jokaisessa parisuhteessa, oli lapsia tai ei, on hyvä välillä tehdä lomamatkoja ilman sitä puolisoa. Mieheni lähti viikoksi sukulaisten kanssa Lappiin, kun poikamme oli 11kk. Aluksi oli suunniteltu, että mekin lähtisimme mukaan, mutta koska kärsin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, halusin jäädä kotiin. Enkä muutenkaan ihmettelisi. Meillä on joka kevät naisten reissu ja miehillä miesten reissu. Toki yhteisiäkin. Säälin perheitä, joissa ei uskalleta välillä ottaa sitä aikaa ihan vaan itselle. Kuitenkin suurin osa lomista vietetään yhdessä

Vierailija
52/63 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ihmettelisi. Kun mies pääsee aika ajoin hummailemaan vieraissa sängyissä hyvin pienellä kiinnijäämisriskillä, jaksaa kotona yrittää taas reippaammin :)

Vierailija
53/63 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele. kuopus oli puoli vuotias kun mies oli viikon työreissussa. Sama tuo vaikka olisi lomalla ollut, poissa kuin poissa.

Muutenkin oli aika paljon reissun päällä viikonloppuja, ei siihen kuole.

Ainoa mikä sieppasi oli miehen 2 viikon tyky-kuntoutus vauvan ollessa 1kk. Esikoinen kirkui päivät ja vauva yöt, mutta onneksi mies sai levätä ja liikkua rauhassa siellä kuntoutuksessa..

Vierailija
54/63 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2013 klo 16:51"]

En ihmettele. kuopus oli puoli vuotias kun mies oli viikon työreissussa. Sama tuo vaikka olisi lomalla ollut, poissa kuin poissa.

Muutenkin oli aika paljon reissun päällä viikonloppuja, ei siihen kuole.

Ainoa mikä sieppasi oli miehen 2 viikon tyky-kuntoutus vauvan ollessa 1kk. Esikoinen kirkui päivät ja vauva yöt, mutta onneksi mies sai levätä ja liikkua rauhassa siellä kuntoutuksessa..

[/quote]

Työmatka on hiukan eri. Mutta jos miehelläsi olisi vain viikko talvilomaa ja sen haluaisi välttämättä mieluummin lähteä kaverin kanssa kahdestaan ulkomaille, kuin viettää perheen kanssa, osoittaisi se, ettei lapsi ole hänelle tärkeä.

Toki minä pärjään vaikka kuinka suuren katraan kanssa, mutta jos haluaa lomat viettää muualla, eikä lapset kiinnosta, tulkitsen sen niin, että minä tulen pärjäämään yksin muutenkin.

No, minun on ehkä helppo speluloida, koska mies oikein odotti, että pääsee viettämään aikaa enemmän lasten kanssa lomilla.

Vierailija
55/63 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kysessä sitten isä tai äiti.

Vierailija
56/63 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäis ihmetellä ?jos äiti imettää niin irtiotto on miltei mahdoton, mutta kyllä äitinä olen lomaillut vkon ystäväni kanssa, lapsi oli esikouluikäinen.

Vierailija
57/63 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun esikoinen syntyi.Kuukausi tolkulla poissa eikä kukaan ihmetellyt,en edes minä.

Vierailija
58/63 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. eräs, jonka mies on yksin lomamatkalla, vaika lapset 2kk ja 1,5v.

Itse olin lomalla, kun vanhempi oli 8kk. Ihanaa lepoa, raskauden, synnyttämisen, imettämisen yms. kyllä äitikin saa olla itsekäs. Kun äiti voi hyvin, koko muukin perhe voi hyvin. Äidin väsymys sairastuttaa koko perheen.

Lisää iseille omaa aikaa tutustua lapseen ilman, että äidit on määrittelemässä millaista sen isyyden tulee.

Vierailija
59/63 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat ovat tosiaan muuttuneet. En minäkään siis mistään itsekkyydestä ole ketään syyttämästä (hassua että heti se otetaan esille aina kun näistä puhutaan) 9 kuukautinen on vain niin pieni vielä, etten olisi itse voinut kuvitellakaan irtautuvani noin pitkäksi aikaa niin pienestä (eikä mieskään), enkä olisi pysytynytkään kun imetin, mutta en muutenkaan. En olisi osannut nauttia lomasta lainkaan, huoli olisi ollut liian kova.

Esikouluikäinen (niinkuin joku tuossa sen ikäisestä puhui) on ihan eri asia. Olen minä ollut viikon työmatkoilla silloin kun lapset ovat olleet päiväkoti-ikäisiä.

Vierailija
60/63 |
11.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkoilla omakin mieheni on ollut, mutta lomaa ihmettelisin, ainakin, jos ei erittäin hyviä turvaverkkoja olisi, ja äiti olisi väsynyt yövalvomisista, niinkuin yleensä tuossa iässä kuitenkin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan