Onko ok, jos 7lk laittaa olkaimettoman mekon päättäreihin?
Siis ihonmyötäinen, tavallaan toppi, mutta ilman olkaimia. Onko teistä ok?
Kommentit (95)
ei varmaan tarvitse 14-vuotias myöskään bikinejä, herrajumala, siinähän näkyy yli puoli vartaloa.
Toisekseen niitäkin on monta eri mallia.
ei varmaan tarvitse 14-vuotias myöskään bikinejä, herrajumala, siinähän näkyy yli puoli vartaloa.
Ja naruolkainmekkojakin on monenlaisia. Mutta ongelma ei ole paljaissa olkapäissä, kuten ap näyttää luulevan.
Ehkeivät sanoneet ihmestystään ääneen, kun heidät olisi leimattu vanhanaikaisiksi jne kuten tässäkin ketjussa.
Ongelma ei ole olkapäissä, vaan mekon mallissa. Naruolkaiminen mekko paljastaa myös olkapäät, mutta niitä on monia jotka olisivat sopivia 14-v tytölle kevätjuhlaan.
Yläkoulun opettajalle: En tiedä missä perähikiällä olet opettajana, mutta itse olen ollut tuuraamassa yläasteilla. En tosiaan uskoisi, että ainakaan täällä kulmakarvat nousisi.
Olin sijaisena, kun koulussa järjestettiin vappu-tapahtuma. Kasiluokan tytöillä oli korkea vyötäröisiä, mutta todella lyhyitä hameita. Juuri ja juuri peittivät takapuolen ja mekon alla vain nylon-sukkikset. Eikä kukaan tosiaan ihmetellyt.
Mutta niinku sanoin, hatera gonna hate. En tosiaan tajua mitä eroottista, ja halpamaista on olkapään paljastavassa mekossa. Huh huh
jos siinä olisi naruolkaimet?
Tyttöni ei ole mikään pissis, vaan tyylikäs nuori nainen.
Hän nimenomaan itse sanoi, ettei halua mitään pissismekkoa. Ja pissismekothan on trikookangasta, isolla tissivyöllä ja hopeilla strasseilla. Minun mielestä tuo on tyylikäs, ja fiksu valinta. Juhlallinen, mutta tilaisuuteen sopiva.
Jos haluat asiallisia vastauksia ei kannata tänne AV-palstalle mielipidettä kyselemään :D
Mutta siis asiaan. Itsellään en todellakaan näe tuota mekkoa minään pissismekkona, vaan tyylikkäänä koulun päättäjäisiin ja vastaaviin tilaisuuksiin sopivana kesämekkona:) Tyttärelläsi on hyvä maku;) Ja tärkeintä nimenomaan on että tyttäresi tuntee olonsa nätiksi puvussa. Jos jotain olisi pakko lisätä, niin ehkä MAHDOLLISESTI jotkut himmeän väriset sukkikset (esm valkoiset), mutta todellakaan ei mikään pakko!
Vaatetta haukkuville voin kertoa, että omissa kasiluokan päättäjäisissäni parhaan kaverini nipovanhemmat pakottivat tytön kauluspaitaan ja lähes nilkkoihin ylettyvään hameeseen. Häntä sapetti luonnollisesti yli kaiken:/ Ei vain siksi, että vaatetus oli "mummohtava" vaan koska hänen tuli niin armottoman kuuma!
näyttää rantamekolta. Kehtaisitko itse laittaa tuollaista "asiallisempiin" juhliin. Minä en ainakaan, iästä nyt viis.
Ja naruolkainmekkojakin on monenlaisia. Mutta ongelma ei ole paljaissa olkapäissä, kuten ap näyttää luulevan.
Ehkeivät sanoneet ihmestystään ääneen, kun heidät olisi leimattu vanhanaikaisiksi jne kuten tässäkin ketjussa.
Ongelma ei ole olkapäissä, vaan mekon mallissa. Naruolkaiminen mekko paljastaa myös olkapäät, mutta niitä on monia jotka olisivat sopivia 14-v tytölle kevätjuhlaan.
Yläkoulun opettajalle: En tiedä missä perähikiällä olet opettajana, mutta itse olen ollut tuuraamassa yläasteilla. En tosiaan uskoisi, että ainakaan täällä kulmakarvat nousisi.
Olin sijaisena, kun koulussa järjestettiin vappu-tapahtuma. Kasiluokan tytöillä oli korkea vyötäröisiä, mutta todella lyhyitä hameita. Juuri ja juuri peittivät takapuolen ja mekon alla vain nylon-sukkikset. Eikä kukaan tosiaan ihmetellyt.
Mutta niinku sanoin, hatera gonna hate. En tosiaan tajua mitä eroottista, ja halpamaista on olkapään paljastavassa mekossa. Huh huh
mikä tossa mekossa on vikana?
eikä sovi kenellekään koulun kevätjuhliin, ei edes täysi-ikäiselle ylioppilaalle yo-juhliin. Täysi-ikäinen voi lähteä siinä baariin.
mikä tossa mekossa on vikana?
Tyttöni aikoo laittaa ihonväriset, hieman himmenevät sukkikset. Tyttöni harrastaa cheerleadingia (haukkukaa sekin nyt samalla pissisten lajiksi) mutta tyttöni jalat on mustelmilla ja ruhjeilla, niin parempi laittaa sukkikset alle ;)
En ole lukenut muiden kommentteja, mutta katsoin linkittämäsi kuvan mekosta ja mielestäni kivan tyttömäinen ja sopii hyvin 14 vuotiaalle. Anna vaan laittaa päälle ihan hyvillä mielin. On niitä kamalampiakin kolttuja nähty ja tämä oli kaukana kamalasta.
esim
https://stockmann.com/p/fi/Vero-Moda-Mekko/285176/11312/11301?itemId=28…
Vaatetta haukkuville voin kertoa, että omissa kasiluokan päättäjäisissäni parhaan kaverini nipovanhemmat pakottivat tytön kauluspaitaan ja lähes nilkkoihin ylettyvään hameeseen. Häntä sapetti luonnollisesti yli kaiken:/ Ei vain siksi, että vaatetus oli "mummohtava" vaan koska hänen tuli niin armottoman kuuma!
No kyllä mun mielestä tuota mekkoa voi pitää vaikka uima-alasbileissä 14-vuotiaana, mutta kevätjuhlaan se ei sovi minkään ikäiselle. Päiväjuhlissa ei pidetä noin paljastavia vaatteita ellei kyseessä ole uimaranta ja hellelukemat.
Toi on ihan hellemekko ja jos sattuu lämpötilaksi +8 ja vesisade, niin on kyllä todella outo valinta.
amerikkalaiset pikkupikkubilemekot ovat valloittaneet juhlapukeutumisen. Kohta
ei enää ole mitään muuta kuin olkaimetonta rääsyä näkyvissä.Ei ihme, että teollisuus ja kaupat syytävät noita, koska niiden tekeminen ei maksa juuri mitään. Sama kaava ja vähän kangasta.
Paljon enemmän kuin perusmekon, jossa kangas jatkuu toppimaisesti ylös asti. Olkaimettomassa mekossa on oltava sisäpuolella rakenne, joka pitää sen mekon päällä vaikka olkaimia ei ole. Työtä on paljon enemmän ja kangasta samoin, koska sitä on yläosassa monta kerrosta.
Ja en voi todellakaan ymmärtää ihmisiä, joiden mielestä ap:n tyttären mekko on jotenkin sopimaton. Uskomatonta! Jos mekko olisi edestä uurrettu siten, että rintavako paljastuisi, kantani olisi että vain aikuiset naiset pukeutukoot siihen. Mutta tuollaisena mekko on sievä ja tyttömäinen, etenkin kun helma on ap:n tytön päällä pidempi kuin kuvassa.
Hullua, että varmaan samat mammat, jotka toisessa ketjussa arvostelevat burkhaan pukeutujia, sättivät täällä nuorta ihmistä, joka pukeutuu ihan normaaliin, sievään ja nuorekkaaseen mekkoon. Paljastaminen ei ole ok, mutta peittäminen ei myöskään? Omasta mielestäni kumpikin vaihtoehto on okei, kunhan ihminen itse tuntee olonsa hyväksi.
Kivan mekon valitsitte, ap!
Viime kevään juhlissa kaikilla peruskoulun päättävillä tytöillä oli olkaimeton lyhyt mekko ja todella korkeakorkoiset kengät. Samanlaiset oli tosi monella 7- ja 8-luokkalaisella. Tämä on nyt muotia, vastaavasti kaikilla viime kesän morsiamilla oli olkaimeton mekko. Kun ei kuulu ko viiteryhmään niin tulos on aika tylsä (kaikki näyttää samalta), mutta tytöille (ja kai niille morsiamille) on tärkeää pukeutua kuten muut.
Vuos sitten tyttäreni 7lk kevätjuhlissa 3/4 osalla olkaimeton mekko päällä.. tuon ikäiset harvoin edes suostuisi pukemaan toisenmallisia mekkoja päälleen..
Kyllä ne mekot päällä pysyy.. itsellä hyvin pienet tissit ja kyllä pysyy ihan hyvin.. tietysti riippuu mekon mallistakin, mutta yleensä tehty hyvin vartalon mukaisesti, ei onglemia.
jotku ei tosiaan tiedä miten 2000-luvulla teini-ikäiset nuoret ruukaa pukeutua.
Minulla käon jonkinnäköinen käsitys, kun itsellä on 14.v ja 16.v tytöt, molemmat tosi kiinnostuneita pukeutumisestaan. Sen lisäksi teen vielä sijaisuuksia yläkouluissa.
Tuossa iässä hyvin näkee, kenellä on oikeasti makua pukeutumisessa, ja kenellä se on huomion hakuista pukeutumista. Omilla tytöilläni tuota ensimmäistä, niinkuin tuo mekko jo osoittaa. Sanokaa mitä sanotte, mutta nuorten keskuudessa juuri tuollaiset, olkaimettomat ja tiukat mekot raikkailla kuoseilla on muodissa.
Sitäpaitsi, ei kouluunkaan päättäjäisiin enään pukeuduta, kuin joskus 70-luvulla kauluspaitoihin ja nilkkaan asti ulottuvaan hameeseen.
Monet nuoret lähtee vielä päättäreiden jälkeen juhlimaan, samalla mekolla.
Ei koulun päättäjäisiin hommata ns. siveellisempiä mekkoja.
itse en mekosta pidä. Näyttää sen verta öyhkäseltä että pillu vilkkuu jos joutuu pyllistämään tai autosta nousemaan ylös. Olen hyvin titeoinen miten nykyään yläkoululaiset pukeutuu ja se on aivan järkyttävää katsottavaa.
Ja ei, en todellakaan kulje mikään burkha päällä.
Terkuin: T-paita ja farkut tyttö joka ei kolmannen luokan jälkeen ole IKINÄ pitänyt mekko tai hametta(tai noita patalappuja) missään päättäjäisissä tai muuallakaan. (Yhdet hautajaiset oli poikkeus, häissäkin olen ollut housut jalassa, kääk :O)
pojat pukeutuneet tummaan pukuun kravatti kaulassa niin sitten on OK. Jos aamu/paivatilaisuus niin siina tapauksessa taysin sopimaton.
Minäkin olen ollut aika monissa juhlissa viime vuosina ja aina on ollut juhlissa myös asiallisti pukeutuneita tyttöjä.
On muuten huvittavan näköistä, kun tytöillä on pieni kangaskaistale mekkona ja pojat ovat puku päällä.
osalla keskustelijoista ei ole mitään käsitystä ylälkoululaisten pukeutumisesta. Viime kevään juhlissa kaikilla peruskoulun päättävillä tytöillä oli olkaimeton lyhyt mekko ja todella korkeakorkoiset kengät. Samanlaiset oli tosi monella 7- ja 8-luokkalaisella. Tämä on nyt muotia, vastaavasti kaikilla viime kesän morsiamilla oli olkaimeton mekko. Kun ei kuulu ko viiteryhmään niin tulos on aika tylsä (kaikki näyttää samalta), mutta tytöille (ja kai niille morsiamille) on tärkeää pukeutua kuten muut.
onko menossa rannalle vai koulun kevätjuhlaan. Ilmeisesti juuri tätä on vaikea käsittää.
T. Kauhistelija.