Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä motivaatiota painonhallintaan/ laihdutukseen?

Vierailija
06.05.2012 |

Siinäpä siis kysymys. Minulle on jäänyt kahdesta raskaudesta kivasti kiloja, ja nyt on tilanne se että paino on tuon viimeisen synnytyksen (josta siis 1,5 vuotta aikaa) jälkeen vaan noussut. Ylipainoa alkaa olemaan ihan kiitettävästi, koko aikuisikänä en ole kuin viimeisilläni raskaana painanut tämän verran :(

Nyt olisi oikeasti pakko saada jostain alkusysäys painon tiputtamiselle. Kaikki hyvät vinkit otetaan vastaan :)

Meillä ei ole lähimaastossa kuntosaleja tms, ja kansanopiston jumpparyhmät on pois sujettu vaihtoehto. Meillä on tosiaan tuo 1,5v lapsi sekä 8-vuotias erityislapsi. Heitä ei voi jättää kotiin, tukiverkkoja ei ole ja mies on töidensä vuoksi paljon pois kotoa.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei ole raskauksien eikä lastesi vika vaan sinun vikasi. Sinä päätät mitä kannat kaupasta kotiin. Sinä päätät mitä syöt ja minkä verran liikut. Minä liikuin vaikka minulla oli 3 alle 5-vuotiasta ja mies matkatyössä. Kotona käsipainoja tms. Ja vauva oli kantoliinassa niin kävelin välillä taloamme ympäri lasten ollessa hiekkalaatikolla. Kaikki tekemättömyys on vain saamattomuuttasi. Kun oikeasti ymmärrät että olet itse lihottanut itsesi niin se on ensimmäinen askel.

Varsinkin ruuan suhteen.

Ja kyllä tiedostan että painoni on ihan oma vikani. Siihen koitan nyt potkia muutosta aikaan. Samaton olen joo, ja ehkä tapuvainen selittelyyn. Meillä arki on asteen verran haastavampaa kitenkin. Lapsia on tosiaan kaikkiaan viisi, joista neljällä on jokin dg, 8-vuotias on hyvin haastava, ja epäilen vahvasti että tällä nuorimmallakin on samaa oireilua kuin ensimmäisellä (ei asu enää kotona) ja neljännellä. Epäilyni perustuu siihen että hän ei ole koskaan viihtynyt missään kantovälineessä. Hän nukkuu ulkona vaunuissa- mikäli vaunut ovat paikallaan rauhallisessa paikassa. 8-vuotiaalla on adhd ja aspergerin oireyhtymä, lisäksi hän on (as:lle tyypillisesti) aistiyliherkkä.

JOten vaikka sinulla on kolme alle 5-vuotiasta (kuten meilläkin on nuo kolme vanhinta olleet aikanaan) ja mies matkatyössä, kuten meilläkin.. niin epäilen että et ehkä kuitenkaan ymmärrä tätä arkitodellisuutta?! Nuorinta ei ole koskaan voinut kantaa liinassa, eikä 8-vuotiasta ole koskaan voinut jättää ilman valvontaa....

Mutta joo, paino on saatava tippumaan, onneksi olen saanut jo monta hyvää vinkkiä :)

ap

Vierailija
62/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää lähteä sinusta itsestä, pitää tapahtua ikäänkuin napsahdus päässä joka laittaa motivaation liikkeelle.

Myös ilman liikuntaa on mahdollista laihduttaa, mutta sitten katsot mitä syöt. Helpointa on karsia hiilihydraatteja. Voit syödä suht samaa kuin muu perhe, et rasitu turhaan. Mutta muista, jos palaat entiseen lihot takaisin.

Paluuta entiseen ei ole kun aloitat muutoksen. Et voi käyttää perhettä tai erityislapsia enää tekosyynä painon kertymiselle, tämä vain vinkkinä toiselta erityislapsen äidiltä joka laihdutti paljon vain ruokavalion remontilla.

Mieti myös vaihtoehtoa, että siedät elämääsi ja itseäsi sellaisena kuin nyt olet ja teet päätöksen laihdutuksesta kun nuorin on vanhempi ja elämä ehkä helpottuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoikan naisvartalon kuvaa jääkaapin oveen. Motivoi taatusti ;D

Treenaa vaikka joka ilta lihaksia kotona: vatsalihaksia, selkälihaksia, jalkoja. Osta käsipainot ja treenaa käsiä. Näillä ei välttämättä laihdu, mutta tuleepahan etsittyä edes niitä lihaksia jostain.

Kävele mahdollisimman paljon. Sulla on ilmeisesti nuorempi lapsi kotihoidossa? Lapsi rattaisiin ja kävelylle. Sillä pääsee jo pitkälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän