Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä motivaatiota painonhallintaan/ laihdutukseen?

Vierailija
06.05.2012 |

Siinäpä siis kysymys. Minulle on jäänyt kahdesta raskaudesta kivasti kiloja, ja nyt on tilanne se että paino on tuon viimeisen synnytyksen (josta siis 1,5 vuotta aikaa) jälkeen vaan noussut. Ylipainoa alkaa olemaan ihan kiitettävästi, koko aikuisikänä en ole kuin viimeisilläni raskaana painanut tämän verran :(

Nyt olisi oikeasti pakko saada jostain alkusysäys painon tiputtamiselle. Kaikki hyvät vinkit otetaan vastaan :)

Meillä ei ole lähimaastossa kuntosaleja tms, ja kansanopiston jumpparyhmät on pois sujettu vaihtoehto. Meillä on tosiaan tuo 1,5v lapsi sekä 8-vuotias erityislapsi. Heitä ei voi jättää kotiin, tukiverkkoja ei ole ja mies on töidensä vuoksi paljon pois kotoa.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan vähys on kyllä ihan tosiasia. En vaan ole keksinyt miten sitä lisäisin, kun elämän realiteetit ovat nämä :(

ap

No olisko vaikka kuntopyörä tai joku cross-trainer mahdollista hankkia kotiin? Siinä sitä polkis kun kattoo telkkaa tai vahtii lasten leikkejä.

Nuo painot ja kuminauha oli kans hyvä vinkki.

Ja jo piti jonkun päästä kehumaan tuohon miten ei ole Ikinä Lihonut. Just tuommosesta ei kannata välittää!

Terv. se kutonen joka menee iiiiihan just pyöräilee......

Vierailija
22/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalista metabolismin hidastumisesta, muttei koskaan raskaudesta tms. en voi käsittää, että joku lihois muka sen takia? come on, excuses excuses.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen aina ollut normaalipainoinen, lapset 30-40-vuotiaan hankkinut. 4 kertaa olen ollut raskaana, 5 lasta. täytyn just 50 v enkä ole koskaan ollut niin hyvässä fyysisessä kunnossa kuin nyt. aloitin urheilemisen, kun kuopus oli 8 kk. pakko elää pitkään, kun on pieniä lapsia :)

kehuja tulee kropasta ja jaksamisesta päivittäin, työkavereilta, naapureilta, yms.

kylä lähtee!

aijuu, olitkin normaalipainoinen.........

Meillä on viisi lasta yhteensä, viidesti olen ollut raskaana ja se näkyy kropassa- valitettavasti. Kolmesta ekasta lähti kilot ilman mitään kummempia kommervenkkejä. Näiden kahden raskauden jälkeen kilot jäi ja vaan lisääntyi kun se 30 tuli mittariin. Asia aei helpota se, etät nämä kaksi vikaa raskautta oli myös fyysisesti vaikeita, viimeisest raskaudesta toipumisene meni 9kk! Kaikki liikkuminen oli tuohon asti tuskaa, ja esim juokseminen ei onnistu vieläkään! selitystä tähän en ole edes hakenut, tuskin sitä edes löytyisi...

Tiedän että painoa on, eniten harmittaa se, että koko vaatevarasto menee uusiksi jos paino ei tipu.

Todellakin kaipaan vinkkejä tähän, en tietoa siitä että jollain paino tippuu ja kaverit kehuu.

ap

Vierailija
25/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalista metabolismin hidastumisesta, muttei koskaan raskaudesta tms. en voi käsittää, että joku lihois muka sen takia? come on, excuses excuses.

8-25 kg, viimeisestä vähiten. Kaikissa raskauskissa on lopussa ollut vaa'an näyttämä paino lopussa sama (alkupaino vaan on vaihdellut). tekosyy tai ei.. tosiasia kuitenkin.

Kolmen ekan raskauden jälkene paino lähti ilman mitään, kahdesta vikasta ei. Ja nyt suunta on ollut ihan väärä tuon kuopuksen syntymän jälkeen.

ap

Vierailija
26/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalorilaskuri.fi

Syömisillä on kaikkein suurin merkitys laihtumisen kannalta. Kävelylenkit ja kotijumpat ei paljoa auta.

Tuon kalorilaskurin myötä olen paremmin tajunnut eri ruokien kaloripitoisuuksia. Luulin oikeastaan syöväni aika terveellisesti, kunnes aloin käyttää kalorialskuria. Voin kyllä suositella ainakin kokeilemaan!

Vierailija
27/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtee liikunnalla, vaikka olen ollut raskaana useamman kerran jo vanhemmalla iällä.

Vierailija
28/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain sen jälkeen vielä 3 lasta, 3 raskautta. ja kyllä, kilot lähtee ja kroppa kiinteytyy, kun vaan näkee vaivaa. vai oletteko te kaikki muut perineet vittumaiset geenit?

Vierailija
29/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kaipaan vinkkejä tähän, en tietoa siitä että jollain paino tippuu ja kaverit kehuu.

ap

Mitä vinkkejä sulle voi vielä enemmän antaa? Odotatko että tuun tiputtaa sun painos sun puolesta?

Annoin todella monta vinkkiä. Tee Päätös. Aseta tavoite. Mieti miksi haluat laihtua ja mitä ruoka sinulle merkitsee. Harkitse karppaamista, sillä se toimii. Jos et sitä halua tehdä, mieti ne keinot miten sitten painoasi pudotat.

Motivaatioksi tarjosin sinulle hyvää oloa, kauneutta ja ystäväpiirisi kehuja.

Tähän loppuu minun paukut. Jos nämä vinkit ei riitä, jää sitten kolkyt kiloa ylipainoiseksi.

Omasta mielestäni viesteissäni ei haissut kehu, vaan positiivisuus. Yritin kannustaa sinua. En tee sitä enää, koska olet noin kateellinen etkä halua ottaa ystävällisiä viestejä vastaan.

Vituttaa, terveisin kuutonen.

Vierailija
30/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtee liikunnalla, vaikka olen ollut raskaana useamman kerran jo vanhemmalla iällä.

NIIN tiedän että liikun liian vähän. Mutta elämän realiteetit ovat nyt ne mitä ovat- pikkulapsi+ erityislapsi, ei tukiverkkoja ja mies paljon pois. Koitan lähteä liikkeelle aina kuin mahdollista. Mutta niitä mahdollisuuksia vaan on liian vähän!

Oikeasti kaipasin vinkkejä, en viisastelijoita. KIITOS.

ap

Vierailija
31/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Mitä vinkkejä sulle voi vielä enemmän antaa? Odotatko että tuun tiputtaa sun painos sun puolesta?

Annoin todella monta vinkkiä. Tee Päätös. Aseta tavoite. Mieti miksi haluat laihtua ja mitä ruoka sinulle merkitsee. Harkitse karppaamista, sillä se toimii. Jos et sitä halua tehdä, mieti ne keinot miten sitten painoasi pudotat.

Motivaatioksi tarjosin sinulle hyvää oloa, kauneutta ja ystäväpiirisi kehuja.

Tähän loppuu minun paukut. Jos nämä vinkit ei riitä, jää sitten kolkyt kiloa ylipainoiseksi.

Omasta mielestäni viesteissäni ei haissut kehu, vaan positiivisuus. Yritin kannustaa sinua. En tee sitä enää, koska olet noin kateellinen etkä halua ottaa ystävällisiä viestejä vastaan.

Vituttaa, terveisin kuutonen.

ja tuo vastaus minkä lainasit itsellesi, oli vastaus kasille (tai mikä se numero nyt oli, muttei sinulle ainakaan).

Todella monta hyvää vinkkiä annoit, ja tuota karppaamista olen ihan hiukan miettinyt... Tai jos ei nyt puhdasta karppausta, niin valkoisten viljojen ja sokerin pois jättäminen (kokonaan) voisi olla toimivaa?

ap

Vierailija
32/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niitä mahdollisuuksia vaan on liian vähän!

Oikeasti kaipasin vinkkejä, en viisastelijoita. KIITOS.

ap

Nytkin voisit olla jumppaamassa tai kuntopyörää polkemassa etkä aaveellä roikkumassa.

Se niistä vähistä mahdollisuuksista. KAIKKI ON KIINNI SIITÄ MITÄ ITSE HALUAA, ainakin liikunnassa ja laihtumisessa.

Vierailija
33/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin voisit olla jumppaamassa tai kuntopyörää polkemassa etkä aaveellä roikkumassa.

Se niistä vähistä mahdollisuuksista. KAIKKI ON KIINNI SIITÄ MITÄ ITSE HALUAA, ainakin liikunnassa ja laihtumisessa.

ja tässä ohessa laitan iltapalaa sille 1-vuotiaalle. Mies ei ole (yllätys) kotona, joten jättäisinkö nuo kaksi yksin kotiin ja lähtisin vaikka lenkille?

ap

Vierailija
34/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö vähemmän kuin kulutat

vanha viisaus, ei mitään poppakonsteja

juo teetä ja syö näkkileipää, perkele!

Vierailija
35/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu, mitä tampioita!

Vierailija
36/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole (yllätys) kotona, joten jättäisinkö nuo kaksi yksin kotiin ja lähtisin vaikka lenkille? ap

Hypi vaikka haara-perus -hyppyjä samalla. Eiköhän ala tehota jos viissataa hyppyä teet illassa. Oikeasti, ei keljuillen.

Vierailija
37/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos haluatte syödä, niin syökää ja juokaa vähäkalorisia aineita.

simple as that.

Vierailija
38/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavasti laihdutusta ja pitää poissa jääkaapilta, mutta huomattavasti suurempi merkitys on sillä mitä syöt. Unohda erilliset liikuntakerrat, jos se kerran on hankalaa. Keskity hyötyliikuntaan ja ennen kaikkea katso mitä syöt!

Vierailija
39/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jatkokysymystä.. jos siis aloitetaan tuosta syömisestä. Esimerkkinä yhdne tavallisen päivän ruuat:

ap; puuro (sokerilla ja maidolla)+ tee (millä tuon sokerin voisi korvata? Paljas puuro ei houkuta. Maito on rasvatonta)

lounas: edellisen päivän lämmitettyä ruokaa kuopuksen kanssa+ maito/ vesi

vp: kuopuksne nukkuessa kahvi+ päivän kompastuskivi, jotain hyvää kahvin kanssa. Yleensä itse leivottua. Millä sen korvaisi?

päivällinen tavallista perusruokaa koko perheelle

iltapala leipää+ teetä tms (jos sen leivän jättää pois, niin mitä tilalle?)

ja toinen kompastuskivi... kun muksut nukkuu ja talo hiljenee niin tulee usein syötyä jotain ei niin terveellistä.. toinen iltapala tai sitä leivottua (jos on). Tästä tavasta koitan todella päästä irti...

Vinkkejä noihin ongelmakohtiin?

ap

Vierailija
40/63 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokerin tilalle makeutusaine tai marjoja puuron päälle, paljon parempaa. Karppausta suosittelen minäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä